Syksyn/talven tavoitteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZannaZ
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

ZannaZ

Hysteerinen söpöliini
Ikä
39
Hej mimmit!

Tässä syksyn tehdessä tuloaan, kyselisin mimmien syksyn ja talven tavoitteita. Itselleni on ainakin hurjan tärkeätä että on jokin selkeä tavoite, johon pyrkii että jaksaa treenata vaikka päivä vaan lyhenee lyhenemistään ja pimeys valtaa (kun ei luntakaan vielä ole valaisemassa). Jokainen onnistunut treeni on harppaus lähemmäksi tavoitetta ja käänteisestä jokainen "kesken jätetty" treeni ei edistyä sua saavuttamaan tavoitettaan (näin on hyvä ajatella, että vain loppuun viedyt treenit edistävät todella, vaikka totuushan on se että jokainen treeni edistää, vaikka ei ihan positiiviseen loppuun veisikään aina, imo). Nämä ovat siis omia mietteitäni. Mitenkäs muut mimmit?

Ja ne tavoitteet, eivät itseasiassa ole järin kummoiset tämän syksyn/talven osalta, loppuvuoden. Mutta luotellaan tähän nyt muutama:

1) opettelen tekemään oikein kärrynpyörän (jalat KOKONAAN suoraksi. Ei ole ihan niin helppoa kun voisi kuvitella)
2) opettelen tekemään oikeaoppisen pressin
3) aloitan break-tunnit ja muutaman muun tanssitunnin
4) hankin itselleni selän ja olkapäät (näihin siis painotan treeniä)
5) en aio lipsua ruokavaliostani ennen joulua. (jouluna on lupa mässätä paljon ja ihan mitä tahansa). Kyllä vain 4 kuukautta ilman herkkuja. YES! I can do it :hyper: !
6) "Bulkkaan" koko syyskuun vielä (2700 kcal/päivä) ja sitten siirryn ~2400 kcal ruokavalioon takaisin, jolla mennään sitten jouluun asti.
7) Treeneissä en aio lipsua en sitten yhtään, täysillä mennään joka treeni aivan loppuun! Enkä aio jättää treenikamua kertaakaan "pulaan" tai jättää tulematta jostain syystä. Tarpeeksi hyvää syytä ei olekaan jättää treeniä väliin (ellei ole pää kainolossa tjsp vähän vakavampaa)
8) Venyttelen joka perkeleen treenin jälkeen kevyesti ja piiiiitkiä venytksiä väh. 3/vko. Se spaagati on mentävä ennen joulua!
9) Kerään kimmoisuutta ja räjähtyvyyttä hyppyihini loikkatreenien muodossa
10) Tämä on ehkä jos saan järjestettyä asiat: puolivoltin opettelu :hui:

Hoho, tulihan näitäkin muutama kun oikein rupesi miettimään. Kuten näette ei niiden tavoitteiden tarvitse mitään isoja olla. Helpompi vaan pysyä päätöksissään kun pystyy saavuttamaankin asettamansa tavoitteet ilman loppuupalamista tai fiiliksiä "en mä ikinä saavuta tota, kun se on niiiiiiiin kaukana". Välitavoitteet siis kunniaan :worship:.

Nämä edellä mainitut ovat minun välitavoitteitani, jotka taas tähtäväät nuorten fitness SM-kisoihin jonne menen kisaamaan joko 2005 keväällä (jos konta vaan sallii) tai viimeistään 2006 keväällä, jollon mun iällä on viimeinen mahdollisuus.

no ainakin yksi tavoite on jo syntynyt: aion bulkata pari kiloa, josta mahd. suuri osa lihasta. Jää nähtäväksi miten onnistuu, en mm. tänään ole saanut paljoakaan syötyä :(

Mun tavoitteet kiteytyvät päivä päivältä. Nälkä kasvaa syödessä pitää tässäkin kohtaa kutinsa...

1. Päätavoitteena on saada RAUTAINEN takapuoli (että olisin nimimerkkini arvoinen, muulloinkin kuin prätkän päällä). Tällä hetkellä toteutan tavoitetta diettaamalla - josko saisi kuorittua sitä rautaista pepaa hieman esille. Dietti kestää sopivasti Fitness Expoon (23.10)asti ja sitten siitä lähdetään kasvattamaan lisää lihasta kevättä varten...

2. Yksi tärkeimmistä päätöksistä on totaalinen alkoholittomuus - en aio lipsua dietistäni vaikka joudun emännöimään tämän syksyn aikana yli 20 alkoholilla höystettyä iltabiletystilaisuutta... ilmaista viinaa... darn!

3. Treeni ja diettimotivaatiota riittää. Yksikään treeni ei jää väliin ja dietti toteutetaan pilkulleen. Tästä pitää huolen valmentaja, treenikaveri, suomalainen sisu ja tietenkin rakkaan aviopuolison jatkuva kehuminen: "Vaimo näyttää päivä päivältä ihanammalta...". Jos tulee jotain ongelmia niin Tomi saa tulla antamaan piiskaa :whip: vaikka kotiin...

4. Säännöllinen venyttely ja hieronta. Lyhyet palauttavat venyttelyt aina treenin jälkeen + vähintään kerran viikkoon pitemmät venyttelyt ja hieronta. Kaikki kyykkyliikkeet estävä nivusvaiva herätti ikävällä tavalla ymmärtämään venyttelyn ja hieronnan merkityksen: ennaltaehkäisy on todella tärkeää!

Tästä tulee varmaan pitkä lista:
1. kevääksi lavalle
2. kunto samaksi, kun viimeksi lavalla (tää voi olla paha toteutettava, mutta kaikkihan on mahdollista, jos vaan tekee töitä tarpeeksi asian eteen)
3. pyöreyttä etu- ja takareisiin
4. paksuutta vatsapaloihin
5. lihaa hauiksiin
6. lihaa ojentajiin
7. säännölliset aamuaerobiset koko syksyn ja talven ja kevään
8. säännölliset ruokailut
9. venyttelyt kanssa säännölliseksi
10. ja vähintään kerta kuussa muistettava edelleen käydä hierojalla

Juu, piis of keik.... :rolleyes: eli hommia on tiedossa kovasti. Mutta ei se mitään, haasteita pitää olla ja tää on kaikesta huolimatta ja juuri siksi mukavaa puuhaa :)

Tavoitteita:
1. Ylläpitää ja kasvattaa tätä omituista viime keväänä löytynyttä liikuntaintoa, kun löysin oman lajini (salilla käynti). Liikunnan säännöllisyys tärkeintä!
2. Mahdollisesti aloittaa myös jotain muuta liikunnallista, vaikka salilla olevia jumppia yms. kuten pump (huomenna kokeilen).
3. Mässäys seis, ja järkevä ja riittävä ruokavalio hakuseen. Ei nälkäkuuria eikä suola-rasva-sokeri-herkkupommeja.
4. Vyötärö sais olla jouluna 70 cm ja muut mitat saakin kasvaa, kuten hartialeveys. :D

Tuossa ainakin jotain. Pitää vielä tarkentaa tavoitteita kun pohdin saliasian vielä... eli jatkaako entisellä vai vaihtaa toiseen. Uusi paikka olis siitä hyvä, että jumpat sun muut ohjatut kuuluis kk-korttiin, mutta toisaalta hyvä jos sisään uskallan, se on sellainen "tositreenaajien" maineessa täällä ja mä mietin viitsinkö vyöryä sisään sinne. :rolleyes: Mutta huomenna menen katsomaan miltä näyttää, on sellainen kokeilutarjous.

Mun tavoitteena on:

-pystyä treenaamaan taas hiukan isommilla painolla (olkapäävamman jälkeen)
-saada viimeiset opintoviikot kunnialla suoritettua
-treenata vain sen verran kuin tarpeeksi, ei liikaa
-viihtyä uudessa kaupungissa ja tavata uusia ystäviä
-ja haluan olla terve!

P.S. Millonkas tytöt pidettäisi se miitti? -mulla on tylsää...

Plänätään jotain illalla chatissa. Kaikki megeen!

Jeps, mä yritän ehtiä siiheksi himaan. Oon paltsus puolesvälis Turkua 18-20.

Alotelkaa vaan ilman mua: alustava ehdotus: treenitreffit Meijjerille + hyvä ravintola + yökerhoon. Alotetaan jos aiemmin ip esim. joku la? Mä voin majoittaa 3-5 hlöä.

Menee vähän :offtopic: mutta mä oon tollon vielä varmaan salilla. Taitaa mennä lähemmäks puolta kymmentä kun oon kotona. Voitaisko odottaa mua? Tai sitte vaan infootte mulle mitä tapahtuu? Tällä vois kyl alottaa ihan oman threadin ettei tätä tavote threadia spoilata miittijutuilla, ok?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Tavoitteita:

* Saada lisää voimaa, aion joulun jälkeen aloittaa uuden lajin ja unohtaa body -tyyppisen treenaamisen ainakin joksikin aikaa.
* Lisää notkeuttakin olisi mukava saada. (Ja se spagaati. Hmph.)
* Yrittää opiskella niin hyvin & tehokkaasti kuin mahdollista.

Hrmn, jostain syystä en nyt ole oikein innokas asettamaan mitään hurjia tavoitteita... Tässä kuitenkin jotain:
- Saada käytyä edes sen kolme kertaa viikossa salilla, vaikka olen töistä kotona vasta viideltä ja on muutakin elämää... kai.
- Riittävästi protskua!
- Aloittaa jaksottainen bulkki/dieetti -ruokavalio miehen kanssa. Sitä jatkuu sitten tammikuun loppuun, jonka jälkeen alkaa kevyt dieettaaminen, ellen satu olemaan pieniin päin, mikä sekin on tavoitteena.
- Hyppyripakarat! Aloitin askel/yhden jalan kyykyt sekä otin taas maven ohjelmistoon.
- Jos saisi joskus edes yhden puhtaan dipin tehtyä... :rolleyes:

Pysyä yleensä ottaen hengissä tuon treenikaverin vauhdissa... :rolleyes:

(Ei tätejä saa rääkätä) :D

Eikun ihan oikeasti on mielenkiintoista huomata, miten vielä tässä iässä (lähes 50-v.) pystyy vaikuttamaan kehoonsa.

Hmmmh, treenirintamalla aion pyrkiä säilyttämään keväällä syntyneen vireen. Treenaaminen tuntuu hyvältä ja menee perille ja syönytkin olen oikein kiltisti. Toisaalta vähän enemmän voisin yrittää antaa itselleni välillä periksikin ja ottaa tavoitteeksi vaikka x määrän sohvanpohjalla vietettyjä tunteja; jos väsyttää, voi hyvillä mielin levätä tuntematta itseään laiskimukseksi.

Joo, ja yksi missä vielä ainakin olisi viilaamista, on painojen kanssa egoilu. Tarvis muistaa, ettei se lihas tiedä, mitä kilomäärää liikuttaa. Pitäis malttaa keskittyä siihen hyvään tuntumaan ja oikeaan tekniikkaan.

Muun elämän osalta toivoisin löytäväni uuden työpaikan, entisessä ei enää oikein riitä haasteita. Ja porukoitten luona tahdon kyläillä useammin. Mun lapsuudenaikanen koirakamu on jo niin huonossa kunnossa, että taitaa olla kohta viimoset mahdollisuudet rapsuttaa sitä.

Huoh, pudottaa painoa n. 10kg... Ei enää jaksa yrittää esittää, että oikeaoppinen treenaaminen kiinnostaisi tai että treenattu terve vartalo olisi tavoittelemisen arvoinen asia.

Tavoitteena myös löytää koulutustani vastaavaa työtä, joka tosin näyttää niin epätoivoiselta, että parempi jättää se kokonaan pois tavoitelistalta, ettei tule lisää pettymyksiä.

Eipä tässä enää muuta tule mieleen. :down:

T.K. sanoi:
Huoh, pudottaa painoa n. 10kg... Ei enää jaksa yrittää esittää, että oikeaoppinen treenaaminen kiinnostaisi tai että treenattu terve vartalo olisi tavoittelemisen arvoinen asia.
Ai mikä esittäminen? Oon varmaan missannut sen esittämisvaiheen, kun mulle ainakin tuli selväksi heti ensi metreillä, ettet ole kiinnostunut kovaa treenaamisesta, tai urheilullisesta ulkomuodosta ;)

edit: Mitenkään sinun tavoitettasi väheksymättä, niin kuulostaa jo aika sairaalle, jos 175cm pitkän naisen tavoite on laihduttaa nykyisestä 50kg:sta vielä pois 10 kiloa.

T.K. sanoi:
:hyper: Hienoa :thumbs: :worship:

Kiveksiäkin kiinnostaa :jahas:

T.K. sanoi:
Huoh, pudottaa painoa n. 10kg...
Eipä tässä enää muuta tule mieleen. :down:

Voi apua! :(

Älä luokkaannu, mutta sun tavoite numero uno, pitäis kyllä olla itsensä hyväksyminen. Ota tavoitteeksi vaikka hakea ammattiapua.

Metri-tätikin on palannut linjoille. Koulunalkuhässäkät ja olympiakisat ( :itku: ) ohitse, joten täälläkin joutaa nyt ramppaamaan. Miun tavoitteet menivät noin vuosi sitten aika lailla uusiksi, kun miussa havaittiin nivelreuma. Ykköstavoite olisi pitää oireet loitolla. Muita

- ottaa yöllä unta pakkiin (olympialaisten aikaan liian vähän)
- pienentää pömppöä aerobisella liikkeellä ja syömisiä tarkkailemalla
- parantaa maastanostoa
- päästä taas kyykkäilemään nivusvaivojen jälkeen
- käydä useammin jalka-peppuhieronnassa (kiitos kovasti, Ironbutt)
- saada olkapää kuntoon, jotta voisi taas punnertaa niin penkistä kuin pystystäkin
- saada haba parin vuoden takaisiin mittoihin

:offtopic: Mikä lihas menee ekaksi rapakuntoon, kun tulee vähänkin pitempi tauko salikäynteihin?

Juu, vatsalihakset. Todettu on.

- palata salille treenaamaan, kotona se on tylsää
- ruokaremontti, syömiset on suurimmaksi osaksi mitä sattuu tällä hetkellä
- pikkuhiljaa rasvat alemmas
- hyppyripakarat myös täällä tähtäimessä

Suositut

Back
Ylös Bottom