Sykeongelma (?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Odu
  • Aloitettu Aloitettu

Odu

Mulla on ton sykkeen kanssa "ongelma." Kun kaverin kanssa istutaan vaikka bussissa niin sillä on syke 70 ja mulla 120. Olen ruokakaupassa. Toimin niin kun aina(laahustan eteenpäin), syke 150. Kun seison, niin syke on 105-150. Oma kunto ei ole toki parhaita, muttei myös mitään huonoimpia. Yli kunto ei pitäis olla syynä, koska oon just ollu yli kaks viikkoa tekemättä mitään.

Mitä tämä merkitsee ? Sydämeni paukahtaa parin vuoden päästä ja jään kuolleena lattialle makaamaan ? Entä EC-stack, kannattaako mun sellasia ottaa? Missään lääkärissä ei oo mulla todettu mitään ihmeellistä. Muistelisin kuitenki että terveydentarkastuksessa viimeks terveydenhoitaja sano jotain "taidat vähän jännittää kun pulssi on näin korkea."

Vai onkohan mulla joku krooninen paniikkihäiriö päällä?

Edit:
Niin, ite en huomaa mitään erityistä. Välillä tulee jotain pistävää fiilistä. Toi kaupan 150 rupes jo vähän tuntumaan. Mulla on siis ollu sykemittari (joka kavereilla on toiminu ihan uskottavasti) mukana. Tätä taitaa olla jatkunu niin kauan ku muistan. Kauppajuttuki tapahtu pari kuukautta sitte.

Edit2: Niin ja mulla ei oo minkäänlaista lääkitystä. (Ainakaan vielä :rolleyes: )

Viimeksi muokattu:
Mulla oli saman tyyppistä ongelmaa, mutta vaan hetkellisesti. Se taisi olla vaan stressiä ja paljon ylikuntoa, mutta mulla auttoi 2 viikon paussi.

Tämä ei varmaan auta sulle, koska tuo on aika erikoista! Mene helvetissä lääkäriin. Itse kävin kaikki: 2xkattavat verikokeet, keuhkokuvat, sydänfilmi. Tämä on aika kallista, mutta se kannattaa.

Onko tämä jotain julmaa pilaa? syke 150, kun menee kauppaan? Taitaa olla erikoinen kauppa kyseessä..:rolleyes: Jos tuo on noin, niin kyseessä on ongelma isolla O:lla. Se eca juttu oli kai herjaa, turha sitä nuorena on kuolla. Olet ilmeisesti käynyt lääkärissä ja saanut jonkun diagnoosin?

Ihan alepa oli kyseessä :) En oo käyny lääkärissä ton asian tiimoilta. Sanoin just mutsille että pojat HORMONI-FOORUMILTA käski lähtee lääkärissä käymään, eka vois poiketa tonne terveydenhoitajan puoleen. (osaako ne mitään?)

Mutta todellakaan ite ei tunnu yhtään oudolta vaikka toi sydän pumppaa muutaman lisälyönnin :) Voi olla että toi kauppahommaki oli joku lämpöhalvaus tms.

Edit: Niin ja en nytkään kirjottele missään amfetamiiniputkessa. Mitään tollasia en oo ikinä käyttäny! :)

Itsellä aivan sama.En esim.pysty mittaamaan pulssia,kun se nousee heti.

Originally posted by Odu
Ihan alepa oli kyseessä :) En oo käyny lääkärissä ton asian tiimoilta. Sanoin just mutsille että pojat HORMONI-FOORUMILTA käski lähtee lääkärissä käymään, eka vois poiketa tonne terveydenhoitajan puoleen. (osaako ne mitään?)

Itse menisin suoraan lääkärille, varsinkin jos sulla on sellanen vakuutus, joka korvaa koko käynnin. Samalla kannattaa näyttää sitä polvea, että PÄÄSET kokemaan kyykyn iloa =D
...ja tietty efedriini-resepti samalla ;)

Heh, jos kaupassa käynti aiheuttaa 150 sykkeen, niin mahd. EC stack ja ainakin cleni aiheuttaa 200 ylittymisen. Taidat olla hieman nuori siirtymään arkkukansan jäseneksi eli lääkärille nopeammin kuin Winsu ilotaloon!
Jos mulla olis tollaset leposykkeet/olosykkeet, niin lääkäri kutsuisi aika ripeästi!

Originally posted by Wanger

.
.
Mene helvetissä lääkäriin. Itse kävin kaikki: 2xkattavat verikokeet, keuhkokuvat, sydänfilmi. Tämä on aika kallista, mutta se kannattaa.

Kallista? Eihän tuo maksa muuta kuin terveyskeskusmaksun verran. Juuri tälläisten ongelmien ja vaivojen takia me maksetaan veroa.
Yksi vinkki: OSAA VAATIA lääkäriltä. Mikäli ko. lääkäri ei autta sinua, niin pyydä lähete alan spesialistille.

Originally posted by Tomi77

Kallista? Eihän tuo maksa muuta kuin terveyskeskusmaksun verran. Juuri tälläisten ongelmien ja vaivojen takia me maksetaan veroa.
Yksi vinkki: OSAA VAATIA lääkäriltä. Mikäli ko. lääkäri ei autta sinua, niin pyydä lähete alan spesialistille.

No kauanko uskot menevän, ennenkuin ne terveyskeskuksessa ottaa susta ilman pientä tappelua nämä kokeet? Ne sanoo, että se on vaan stressiä ym. Kuten tiedät mitkä ovat nykyään jonotusajat.

Joten menin hemoon ja hintaa tuli n.2000mk, mutta... nyt tiedän taas enemmän.

mites on jätkät,käytättekä paljoo sykemittarii reenaukses?? aattelin pöllii faijalta sen mittari ja kokeilla salilla et mihin mun syke nousee siel...

Originally posted by mömmöökö
mites on jätkät,käytättekä paljoo sykemittarii reenaukses?? aattelin pöllii faijalta sen mittari ja kokeilla salilla et mihin mun syke nousee siel...

mulla se on päällä lähes 24/7, viime treenissä otin ekaa kertaa salillekkin mukaan, aijon ottaa jatkossakin. Kyykkysarjassa rupes mittari huutaa ku syke nous yli 195:n :)

Originally posted by Tomi77

EKG maksaa enemmän kuin pelkän terveyskeskusmaksun. Se 24h ekg on jo lähempänä 1000FIM.

Originally posted by Odu
Niin muuten joo. Mun pitää ottaa mittari mukaan ja kattoo pääsenkö yli 215 :)

sun kunnolla et kyllä ikinä pääse yli 200:n :)

tollanen jokapojan laskutapa on 220-oma ikä

Originally posted by Mtmm

EKG maksaa enemmän kuin pelkän terveyskeskusmaksun. Se 24h ekg on jo lähempänä 1000FIM.

Siis jos saat julkiselta terveyskeskuslääkäriltä lähetteen kardiologille, niin maksat siitä siltikin lähemmäs 1000mk? Mitä itse olen lääkärillä ja tutkimuksissa käynyt, niin ei ole mikään maksanut enempää kuin terveyskeskusmaksun (60mk) tai vaihtoehtoisesti sairaalamaksun (120mk).

Mtmm, kävitkö oikeasti julkisella lähetteen kanssa ja senkin jälkeen maksoit sen 1000mk?

Sykkeestä

Syke on kyllä hassu juttu. Itellä nousee kanssa urheillessa joskus aika roimastikin, vaikka ei sen kunnon pitäisi niin huono olla. Leposykse onkin sitten ihan normaali, 60 tai alle. Mutta kuitenkin, sain ainakin pari vuotta sitten (18v) pulssin tuonne 220 hujakoille kun oikein tosissaan yritin. Ja kerran kun vielä pelasin aktiivisesti tennistä, niin kaverilta lainasin mittaria ja pelin aikana syke nousi kerran 190:een hieman pitemmäksikin aikaa. Pientä sydämmen tykytystä luulen joskus havaitsevani, testeissä ei kuitenkaan löytynyt mitään poikkeavaa. Lääkäri ihmetteli, oli alun perin epäillyt jotain sivuääntä tms... Että semmosta tällä kertaa

Originally posted by Mtmm
Mitä nyt surffatessa löysin aikaisemmin ja nyt, niin terveyskeskuksissa on hinnasto ekg tutkimuksille.

Kyllä EKG ja muut ovat minulle aina olleet maksuttomia. Luultavasti tuo on yksityisen hinnasto (tietyt terveyskeskukset voivat sivutoimena tarjota myös yksityisiä palveluita). Tutkimusten pitäisi olla ilmaisia.

Back
Ylös Bottom