Sykeongelma (?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Odu
  • Aloitettu Aloitettu
Kyseessä saattaa olla etukammion värinä, joka voi tulla ihan mistä vaan. Esim: extreme rasitus, pelästyminen, stressi, krapula, unen puute... Diaknoosin päättelin noista extra lyönneistä ja pulssitasosta. Ei mitään vaarallista ja saadaan todennäköisesti korjattua, jos ei ole jatkunut pitkään.

nim. kardiologin poika, siis melkein lääkäri itsekkin (Edu Kettusen äänellä)

joo oon 175cm lyhyt ja 93kg painoo ja tänään aamulla räpsähti pulssi 37 mittarin mukaan ja tein sit manuaalisen laskun ja samaa tulosta seki anto.. muuten oisin ihan innoissani mut ku kunto nyt ei varmaankaan oo kovin hyvä ja vähä niinku kädessä pisteli (voi tietty tuntuu vaan siltä ku ei ollu kivaa katella sitä pulssia). tosiaan aamulla tapahtu tää ku istuin koneen ääressä ennen aamulenkkiä. Mun lepopulssi on yleensä siinä 55:n molemminpuolin.
Mutta ei tässä varmaan mitään syytä huoleen?

okkim sanoi:

Oliskos kuitenkin nyt hyvä käydä lekurilla? Jos ton kerrot arvauskeskuksessa niin todennäköisesti ne nakkaa sut filmiin ja se nyt ei maksa kun sen käyntimaksun verran. Ei sitä täällä pysty kukaan sanomaan onko vikaa jossain vai ei.

Mike sanoi:
Mitä nyt surffatessa löysin aikaisemmin ja nyt, niin terveyskeskuksissa on hinnasto ekg tutkimuksille.

Kaikki terveyskeskuspalvelut on hinnoitelut, labrat kaikki. Kaikelle on hinta. Eri asia on sitten kuka maksaa ja jos siihen on lääkärin lähete, niin sillon maksumiehenä saataapi olla pääasiassa kunta.

kattila sanoi:
sun kunnolla et kyllä ikinä pääse yli 200:n :)

tollanen jokapojan laskutapa on 220-oma ikä

Ensinnäkin: fyysisellä kunnolla ei ole mitään tekemistä maksimisykkeen kanssa.
Toiseksi: odulla maksimisyke voi olla vaikka 240 (joiltain 50-vuotiailta terveiltä miehiltä on mitattu maksimisykkeeksi yli 230.)

Tidus sanoi:
Ensinnäkin: fyysisellä kunnolla ei ole mitään tekemistä maksimisykkeen kanssa.
Toiseksi: odulla maksimisyke voi olla vaikka 240 (joiltain 50-vuotiailta terveiltä miehiltä on mitattu maksimisykkeeksi yli 230.)
Juurikin näin. Ja maksimisykkeeseen ei minulle kerrotun tiedon mukaan pysty vaikuttamaan millään, se on jollakin jotain ja toisella toista.

okkim sanoi:
joo oon 175cm lyhyt ja 93kg painoo ja tänään aamulla räpsähti pulssi 37 mittarin mukaan ja tein sit manuaalisen laskun ja samaa tulosta seki anto.. muuten oisin ihan innoissani mut ku kunto nyt ei varmaankaan oo kovin hyvä ja vähä niinku kädessä pisteli (voi tietty tuntuu vaan siltä ku ei ollu kivaa katella sitä pulssia). tosiaan aamulla tapahtu tää ku istuin koneen ääressä ennen aamulenkkiä. Mun lepopulssi on yleensä siinä 55:n molemminpuolin.

En näe tuossa mitään huolestuttavaa, syke on alempana heti heräämisen jälkeen. Nukkuessasi sydän ja kehosi on saanut levätä, sydän lyö tällöin hitaammin. Jos mittaan oman leposykkeeni nousematta edes sängystä ylös, saan tulokseksi todennäköisesti 10 lyöntiä alemman luvun kuin esimerkiksi nyt illalla tässä koneen ääressä istuessani.

Threadin aloittajaa kehottaisin käymään lääkärissä jos syke todellakin on 150 normaalin kevyen arkiliikunnan aikana. Kannattaa kuitenkin mittailla tuota sykettä vielä muutoinkin, luotettavat mittaritkin ovat kuitenkin häiriöille alttiita. Kaupassa esimerkiksi tuotesuojaportit aiheuttavat häiriöitä, kenties muutkin sähkölaitteet. Juoksulenkillä mittari saattaa villiintyä täysin juostessani korkeajännitelinjan alta tai junaradan ali. Mittaa sykkeesi käsipelillä heti herättyäsi ja käytä mittaria kokonaisen päivän ajan. Jos sykkeesi on todellakin poikkeuksellisesti kohonnut niin lääkäriin mars.

Olisiko ongelmia myös verenpaineen kanssa? Aika usein on näin, kun syke nousee ilman mitään syytä.

:ohvitopicci:

Kun joku nostaa kivikautisen viestiketjun ylös, kannattaa miettiä, kuinka paljon hyödyttää vastata 2 vuotta vanhaan viestiin.

Omskakas sanoi:
:ohvitopicci:

Kun joku nostaa kivikautisen viestiketjun ylös, kannattaa miettiä, kuinka paljon hyödyttää vastata 2 vuotta vanhaan viestiin.

Oho, enpäs huommannutkaan katsoa ekan postauksen päivämäärää... :rolleyes:

no mulla on samanalaista "vaivaa", ei niinkään vaiva vaan juttu että syke on hankala saada 70 vaikka istuis putkeen 20min. kunto mulla on hyvä. cooperissa menee 3000m ja käyn 5km lenkillä 2xviikossa. samoin ennenkun lähden lenkille niin laitan sykemittarin päälle nii hoplaa se lyö jo 120 ennenku pääsen edes pihalle.
ei tuo minua haittaa. koskaan ei oo mitää ongelmia tms. mistähän johtuu?

Porkkanaraastin sanoi:
no mulla on samanalaista "vaivaa", ei niinkään vaiva vaan juttu että syke on hankala saada 70 vaikka istuis putkeen 20min. kunto mulla on hyvä. cooperissa menee 3000m ja käyn 5km lenkillä 2xviikossa. samoin ennenkun lähden lenkille niin laitan sykemittarin päälle nii hoplaa se lyö jo 120 ennenku pääsen edes pihalle.
ei tuo minua haittaa. koskaan ei oo mitää ongelmia tms. mistähän johtuu?

Mulla on just sama homma. Aamulla syke on siinä 50-70 mutta jos esim. illalla istun katsomaan TV:tä syke saattaa pysytellä 90 yläpuolella puolikin tuntia. Sittenku vähänkään liikkuu niin syke on yli 100. ¨

Hyvä dietata kun ei tarvi muutakun syödä raejuustoa niin syke pysyy lähellä rasvanpolttosykettä :D

Mun ongelmani on sykemittari, joka heittää välillä jotain ihan merkillistä lukemaa. Voin esim. juosta tietyllä sykealueella, kun yht'äkkiä syke tippuu ihan alas, mittari näyttää lukemaa väliltä 12-50, tai peräti nollaa. Outoako? Kummassa on vikaa mittarissa vai minussa? Toivottavasti mittarissa, sen korjaaminen tulee halvemmaksi...
Ai niin, rannetta ja rintaa koristaa Polar M62.

6point sanoi:
Mulla on just sama homma. Aamulla syke on siinä 50-70 mutta jos esim. illalla istun katsomaan TV:tä syke saattaa pysytellä 90 yläpuolella puolikin tuntia. Sittenku vähänkään liikkuu niin syke on yli 100. ¨

Hyvä dietata kun ei tarvi muutakun syödä raejuustoa niin syke pysyy lähellä rasvanpolttosykettä :D

olemme valiojoukkoa, kroppamme ymmärtää että nyt ollaan dieetillä :david:

Mulla nousee sykkeet jalkaprässissä ja kyykyssä vain jonnekin 160 - 170 tienoille, ilmeisesti en yritä tarpeeksi kovasti :hyper:

Mike sanoi:
Mitä nyt surffatessa löysin aikaisemmin ja nyt, niin terveyskeskuksissa on hinnasto ekg tutkimuksille.
Mulla on ollut tuo vuorokauden kannettava ekg, maksoi polimaksun verran, siis julkisella puolella.

Back
Ylös Bottom