Sykemittariarvostelut

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämmöistä ketjua yritin etsiä vaan en löytänyt kun on vaimokkeen kanssa käynyt keskustelu kuumana viime aikoina aiheesta. Tuo Polarin LOOP on ollut mulla käytössä nyt muutaman viikon ja kirjoittelin siitä tarinaa blogiini jos siitä on jollekin apua asiaa pähkäillessä. :)
Erityisen kiva olisi kuulla jos jollain on käyttökokemuksia noista Polarin paremman pään juoksutietokoneista RS800cx:stä tai RCX5:stä? :)

LOOP juttu löytyy täältä
Karvala: Polarin uusi LOOP, eli mikä se oikein on?

Itselläni on RCX5, käytän salilla, joustessa, pyöräillessä, rullaluistellessa ja hiihtäessä. GPS anturi kaikissa muissa paitsi salilla mukana.
Todella tyytyväinen olen, mittaa sykkeet hyvin, harjoituksen rasittavuuden, jopa korkeuserot googlen karttapalvelun avulla, GPS-anturi erillisenä käteen viritettävänä palikkana ei varmasti ole kaikkien mieleen, mutta sillä saadaan hyvä akkukesto ja se tärkein, eli tarkkuus on todella hyvä, ei hypi kuten puhelimen gps taskussa ollessaan - kuitenkin loppupelissä pieni vaiva virittää paikoilleen olkavarteen.
Ainoa miinus on tietysti hinta, laite on kallis.

Tuolla DC raimakerilla on tosiaan hyvät arvostelut ja testit melkein kaikista mittareista, joita on saatavilla.

Itsellä ei ole kokemusta noista Polarin mittareista. Olen käyttänyt juostessa ja pyöräillessä vain Garminin vanhempia laitteita 210 ja 610, joissa on integroitu GPS. Molempien kanssa on kipaistu yksi maraton. Sitä treenausta varten aikanaan hankin, jotta voi seurata juoksunopeutta. Salilla en ole noita käyttänyt, kun ovat jotenkin paksuja ja kömpelöitä ranteessa.

Tuo LOOP vaikuttaa mielenkiintoiselta tuotteelta. Enää ei oikein tule juoksulenkeillä käytyä, niin kalorikulutus kiinnostaa enemmän.

Jep, täytyypä ryhtyä tuota sateentekijää seuraamaan :) . Itellä vähän sama tilanne, että juoksut alkaa olemaan juostu niin tuo LOOP soveltuu mulle paljon paremmin. Mä päädyin sitten ostamaan vaimokkeelle FT60:n. Yllättävän pieniä itseasiassa nuo erot mittarien välillä. Tässä tapauksessa valinnan ratkaisi niinkin tekninen kriteeri kuin toivottu väri ja hieman fiksumpana kriteerinä yhteensopivuus vanhan mittarin GPS pulikan kanssa. Muuten olisi todennäköisesti valinta ollut RCX3 (naisten malli), ihan sen takia ettei ole niin kolho.

Kävin ostamassa LOOPin ja katsotaan miltä se vaikuttaa viikon parin jälkeen. Vähän hirvitti alkaa leikkeleen tuota ranneketta ja hieman löysälle piti jättää ettei tule ylläreitä. Ihan siistin näköinen omaan silmään. Kuulemma pystyy käyttään useampaakin eri blue tooth sykevyötä kuin polarin omaa, kersat ovat piilottaneet sportstrackerin pulikan niin ei pääse testaan sattuisiko toimimaan sen kanssa... Mietin ensin tavallista sykemittaria mutta en halua koko aikaa mennä vyön kanssa jolloin normisykemittareilla adidasta lukuunottamatta ei tee mitään kuin kellona. Ja adidaksen sykemittari oli tähän hätään liian kallis..

Mietin ensin tavallista sykemittaria mutta en halua koko aikaa mennä vyön kanssa jolloin normisykemittareilla adidasta lukuunottamatta ei tee mitään kuin kellona. Ja adidaksen sykemittari oli tähän hätään liian kallis..

Kyllä polarin mittari ainakin on erinomainen kellonakin!

Kertokaahan mitä mieltä olette uusista sykemittareista salitreenin, kevyen aerobisen ja arkiliikunnan kulutuksen arvioinnissa?

Minulla on ongelmia sopivan kalorimäärän kanssa ja luulen sen johtuvan kalorilaskurin virheestä arvioitaessa liikuntaa. Sehän arvioi esim. tunnin salitreeni 600 kaloria. Kulutus varmasti aivan eri onko kyseessä jalkatreeni vai pelle rinta-hauistreeni.

Antaako sykemittari hyvää osviittaa kulutuksesta salilla? Oletteko käyttäneet?

Jos kalorien laskeminen on ongelma niin älä sykemittaria siihen käytä. Eihän ne tarkkoja lukemia voi mitenkään tietää pelkästään jo tuosta mainitsemastasi syystä. Pelkkiä kaavojahan ne kulutukset noissa vehkeissä on. Tämä nyt ei sykemittareihin liity, mutta parhaiten saat kulutukset selville pitämällä tiukkaa ruokavaliota ja tekemällä siihen pieniä muutoksia kerrallaan riippuen nouseeko paino vai laskeeko. Vai pysyykö paikallaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos kalorien laskeminen on ongelma niin älä sykemittaria siihen käytä. Eihän ne tarkkoja lukemia voi mitenkään tietää pelkästään jo tuosta mainitsemastasi syystä. Pelkkiä kaavojahan ne kulutukset noissa vehkeissä on. Tämä nyt ei sykemittareihin liity, mutta parhaiten saat kulutukset selville pitämällä tiukkaa ruokavaliota ja tekemällä siihen pieniä muutoksia kerrallaan riippuen nouseeko paino vai laskeeko. Vai pysyykö paikallaan.

Kiitos veikkonen. Ne vehkeet kuitenkin ottavat huomioon painon ja pituuden lisäksi sykkeen eli ainakin normaalia laskuria tarkempi on. Katsos kun päivät eivät ole ystäviä keskenään eikä kulutus ole sama. Olisihan se mukava optimoida kulutus vastaamaan todellisuutta. Kukaan ei ole käyttänyt?

Ne vehkeet kuitenkin ottavat huomioon painon ja pituuden lisäksi sykkeen eli ainakin normaalia laskuria tarkempi on.

Epäilen vahvasti. Jos kalorilaskuri antaa tunnin treenien kulutukseksi liian paljon, niin merkkaa puoli tuntia sen sijaan.

Tarkkaa lukemaa et saa millään kuluttajakäyttöön tehdyllä vermeellä.

Edit: kulutuksen saat optimoitua seuraamalla painoasi. Jos se pysyy samana, olet onnistunut siinä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom