Sykemittaria ostamassa...

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
41
Eli oliskohan porukalla kokemusta näistä Polarin sykemittareista? Olis uuden hankinta edessä, ja valikoima on niin laaja, että pienoinen apu ja käyttäjäkokemukset tulisivat tarpeeseen. Hintaahan näillä vekottimilla riittää, mutta alennusten kanssa saan hinnasta jo aika suuren osan pois! :D ...

Olen kyllä jo pitkään aikonut uuden ostaa, kun edellinen hajos (:curs: )... Olis lenkkeillessä hyvä olla olemassa, kun meikäläisellä on tuo vauhti vähän niinku suonissa, ja meinaa karata käsistä aina välillä...:D Ja tietty sais sen kulutuksen siinä sit samalla suoraan silmien eteen, niin ei tarvitsisi pähkäillä kulutettujen kaloreiden kohdalla niitä arvoja sitten enään...
Mä varmaan tekisin semmosen testipäivän heti, et pitäisin mittarit päällä aamusta iltaan, niin sais todellisen kokonaiskulutuksenkin sitten selville!
Mulla on tässä näitä vähän suurempia investointeja edessä, kun lenkkaritkin on uusittava...:rolleyes: :D ...
Mut joo, kuuluuks tää nyt tälle puolelle vai tuonne yleisen puolelle? (siirtäkää, jos katsotte parhaaksi)

Noniin. Eli itse ostin tuossa jonkin aikaa sitten Polarin a5 sykemittarin ja mitä olen ehtinyt sitä käyttämään, niin hyvä "perusmittari" tuo on. Minulle nuo ominaisuudet riittävät vallan hyvin.
Originally posted by MissFlightattendant
Mä varmaan tekisin semmosen testipäivän heti, et pitäisin mittarit päällä aamusta iltaan, niin sais todellisen kokonaiskulutuksenkin sitten selville!
a5:ssa siis on myöskin tämä kalorien mittaus, mutta ainakin tässä mallissa mittari laskee kulutuksen kun syke on 100 ja enemmän. Eli kokonaiskulutusta päivässä tolla ei voi laskea, ellei sun syke sitten ole yli 100 koko päivää. :)

Ja hieman tietoa polarin a5 mittarista: http://www.polar.fi/polar/channels/eng/segments/products/A5.html

Olis lenkkeillessä hyvä olla olemassa, kun meikäläisellä on tuo vauhti vähän niinku suonissa, ja meinaa karata käsistä aina välillä...:D Ja tietty sais sen kulutuksen siinä sit samalla suoraan silmien eteen, niin ei tarvitsisi pähkäillä kulutettujen kaloreiden kohdalla niitä arvoja sitten enään...

Ensinnäkin sykemittarin kulutettujen kalorien määrä on todellakin vain arvio, joten kyllä sä joudut senkin jälkeen käyttämään omaa harkintakykyäsi. Toisekseen olen koko ajan ollut siinä uskossa, että tekemäsi lenkit tapahtuvat koiran kanssa, joten tuskin se vauhti liian kovaksi pääsee nousemaan... Korjaa jos olen väärässä. ;)

Sitten asiaan. Itselläni nyt Polarin M31 ja ominaisuudet aivan riittävät minulle. Tosin kaipaisin halvemmissa mittareissa olevaa kävelytestiä...

Jos haluat että kellossa on myös kuntotesti niin M52 (nykyään vissiin M62...??) sisältää semmoisen. Itse en sitä hirveästi käytä, noin kerran kuussa mutta pitkällä aikavälillähän se on ihan kiinnostavaa seurata, toinen asia sitten onko tarpeellista...

Originally posted by Grandi
Jos haluat että kellossa on myös kuntotesti niin M52 (nykyään vissiin M62...??) sisältää semmoisen. Itse en sitä hirveästi käytä, noin kerran kuussa mutta pitkällä aikavälillähän se on ihan kiinnostavaa seurata, toinen asia sitten onko tarpeellista...

Mutta kun ei viitsinyt maksaa 40 euroa enempää pelkästä kuntotestistä... ;)

Itelläni on nyt muutama kuukausi ollut Polarin s410. Toi on tosi hyvä ja kattava vehje. Ite oon ollut tosi tyytyväinen. Erityisen hyvä se on ollut, kun on tehnyt HIITtiä, koska siinä on semmonen intervallitoiminto, johon voi säätää intervallien määrät ja pituudet sekä lepojen pituudet ja sykerajat lämmittelylle, intervalleille ja jäähdyttelylle. Palautusajan sijasta voi käyttää myös palautumissykettä. Kallishan toi on 235 €, mutta ite sain tutun kautta 30 prosenttia alennusta, niin oli vielä siedettävän hintainen. Tossa voi myös siirtää syketiedot tietokoneelle, tutkailla niitä ja pitää treenipäiväkirjaa sen avulla. :kippis1:

Re: Re: Sykemittaria ostamassa...

Originally posted by Sakael
Toisekseen olen koko ajan ollut siinä uskossa, että tekemäsi lenkit tapahtuvat koiran kanssa, joten tuskin se vauhti liian kovaksi pääsee nousemaan... Korjaa jos olen väärässä. ;)

Kuuleppas, ei se koiran kanssa lenkkeily sitä vauhtia estä! :D
Ja minulla se vauhti tuppaa nousemaan, kun pikajuoksutaustaa on sen verran, että tulee aina hirveä himo vääntää melkein täysillä..siinä ei sitten järki enään paljoa jalkoja pidättele! :D
Ja sitten ihan näin infona, ettet luule, että koira parka joutuu raahautumaan perässäni ihan henkihieverissä, niin voisin lyödä vetoa, että tällä kyseisellä kavarilla on tämän kaupungin osan kovin kunto! :D Miksi ihmeessä se koiran kanssa lenkkejen suorittaminen sitä vauhtia hidastaisi?...

Ja sitten vielä niistä kalorinmittauksista...luulisi nyt kuitenkin, että mittaustulokset sykemittarilla ovat tarkempia, kuin joku energynetin laskuri?!...

Re: Re: Re: Sykemittaria ostamassa...

Ja sitten vielä niistä kalorinmittauksista...luulisi nyt kuitenkin, että mittaustulokset sykemittarilla ovat tarkempia, kuin joku energynetin laskuri?!...

Varmasti on tarkempi; ottaahan sykemittari huomioon myös treenin intensiteetin. Mutta kyllä se sykemittarinkin kanssa on vain arvio. Muuttuvia tekijöitä on kuitenkin liikaa, esim. lihasmassan osuus. Mutta kyllähän se on suuntaa-antava, en mä sitä väitä.

Jos 'halvalla' haluaa päästä, niin löytyyhän niitä mittareita muiltakin valmistajilta.

Itsellä oli Polarin joku peruslaite taannoin, se ei kertonut muistaakseni paljoa sykettä ja maksimia enempää. Nyttemmin käytössä Sigman PC1600, jossa toimintoja löytyy jo huomattavasti enemmän, vaikka hinta oli about sama kuin siinä Polarissa.

Ja mitä tuohon kalorimittariin nuissa tulee, tässä Sigmassa on ainakin yhtä luotettava se osa mittaria kuin Polarin titaanikuorellisessa_infrapuna_ökymallissa, jota kesällä hetken lainailin, antavat aika tarkkaan samat lukemat samanmoisesta treenistä, mutta tiedä sitten kuinka paljon todellisuutta kuvaavia ovat ylipäänsäkään.

Polarin vyö on ehkä hiukan mukavammin muotoiltu, mutta Sigman vyöhön saa vaihdettua pariston. Tämä oli itselleni aika iso plussa kun mittari vaihtoon meni.

Mielestäni a5:n riittää kyllä useimmille käyttäjille aivan hyvin. Ostin viimeviikolla sellasen meidän mutsille ja testailin sitä hetken aikaa. Siinä mallissa on kaikki tarpeellinen.

Jos tosin harrastat jotain ryhmäjuttuja (siis tarkoitan tietenkin spinning, aerobic yms), niin suosittelen ostamaan m31/m32 tai m61/m62 ihan vaan koodatun lähettimen perusteella.

Ite ostin maanantaina m61:n... jälkeen päin ajateltuna a3 tai a5 olis riittany mun tarpeisiin ihan hyvin, mut pitihän mun ostaa itelle parempi mittari ku meidän lihavalle mutsille...:)

P.S. Polarin kotisivuilla on ihan kattavat vertailutaulukot ominaisuuksista...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Pantani
Polarin vyö on ehkä hiukan mukavammin muotoiltu, mutta Sigman vyöhön saa vaihdettua pariston. Tämä oli itselleni aika iso plussa kun mittari vaihtoon meni.

Mun Polarin mittarin vyöhön saa ainakin pariston vaihdettua...

Kuinka mukavaksi koette esim Polarin kellojen mittausvyön. Itse käytin kesällä semmosta halpahallin halppis sykemittaria ja sen mittausvyö ei ollut todellakaan miellyttävä pitää päällä, ja jos vyötä löysensi niin sitten se tippui.....

Edit. Niin ja aika oudolta kuullostaisi jos ei vyöhön pystyisi patteria vaihtamaan, ei ne sentään mitään kertakäyttövehkeitä ole. (saattaa patteriluukku olla vaan hyvin piilossa)

Originally posted by Laffer
Kuinka mukavaksi koette esim Polarin kellojen mittausvyön. Itse käytin kesällä semmosta halpahallin halppis sykemittaria ja sen mittausvyö ei ollut todellakaan miellyttävä pitää päällä, ja jos vyötä löysensi niin sitten se tippui.....

Edit. Niin ja aika oudolta kuullostaisi jos ei vyöhön pystyisi patteria vaihtamaan, ei ne sentään mitään kertakäyttövehkeitä ole. (saattaa patteriluukku olla vaan hyvin piilossa)

Polarin aikaisemmat vyöt todellakin oli sellaisia, ettei niihin pystynyt paristoa vaihtamaan. Eli vaihtoon meni aina. Nykyinen vyö on todella hyvä. Ainoastaan pieni kova lähetin, joka kiinnitetään leveään kuminaihaan, jossa anturit sijaitsevat. Pysyy hyvin paikoillaan.

Polarin nauha on hyvän tuntuinen. Hetken kun sitä on pitänyt, niin ei sitä sitten enää huomaakkaan. Kuminauha on hyvän levyinen, ei rullaudu ja pysyy paikallaan loistavasti.

Itselläni on Polarin M32 jonka hinta lienee tällä hetkellä noin 100 €. Mittarissa on itselleni riittävästi toimintoja, lenkillä on kiva seurata noita kalorikulutus arvoja jotka toki ovat vain suuntaa antavia mutta silti.. Jokaisesta 100 kulutetusta kalorista saa merkinnän näyttöön ja tarvittaessa mittari myös antaa äänimerkin. Käytän mittaria lähes aina treenatessa salilla, juoksussa, rullaluistelussa. Muistissa on tällä hetkellä 120 tuntia treeniä. Minultä löytyy myös Polarin Pacer jota ei kai enää valmisteta, luja mittari, tuli se kädessä uitua välimeressä ja Atlantillakin eikä se ollut suolavedestä moksiskaan.

Itselläni on Polar S210, joka on osottautunu hepposeks leluks.
Laitteen ostettuani ja otettuani sen pakkauksesta se heti simahti ja lopetti yhteistyön. Menin valittamaan Sokokselle että haluan uuden laitteen saman tien. Myyjä sanoi, että laite kuuluu takuun piiriin. En tätä niellyt vaan soitin osastopäällikölle joka tilanteen kuultuaan toimitti minulle heti uuden laitteen veloituksetta.
Noh ehkä 10 kertaa olin sitä uutta laitetta käyttänyt kunnes siitä yksi näppäin jumiutui pohjaan. Nyt se sitten lähti huoltoon. Huollossa se oli muutaman viikon. Tuli toimivana takaisin.
Käyttelin sitä tyytyväisenä ehkä toiset kymmenen kertaa kunnes se taas simahti. Vein sen huoltoon ja kuulemma pattereiden vaihto saisi laitteen taas toimimaan. Maksoin muistaakseni n. 20e ko. operaatiosta, jossa meni noin viikko. Huollosta haettuani se taas toimi noin viikon kunnes taas simahti. (takuukin oli jo mennyt umpeen tässä vaiheessa) vein takaisin ja valitin että nyt se on taas rikki, enkä aio tälläkertaa maksaa enää sentin senttiä korjauksesta. No pariviikkoa meni ja laite tuli huollosta, siihen oli tälläkertaa vaihdettu virtapiiri tms. ja toimii nyt taas... ainakin toistaiseksi...

Ihmettelen kyllä, että kuinka moinen laite voi olla niin hepponen. Polarin S-sarja on valmistajan lippulaiva ja tarkoitettu lähinnä aktiiviurheilijoille, ja luulisi kestävän kovaakin käyttöä.. Itse käytin laitetta satunnaisesti vain lenkillä, enkä kastellut sitä koskaan, vaikka laitteen väitetäänkin olevan vesitiivis. Siltikään oma laitteeni ei kestä juuri mitään!

:down:

Eli oliskohan porukalla kokemusta näistä Polarin sykemittareista?

Polar M52 on ollut käytössä jo kohta vuoden ja olen hankintaan erittäin tyytyväinen.

Polarin M51 tai M52 ollut käytössä muutaman vuoden. Hiukkasen ollut ongelmia vesitiiviyden kanssa. Vajaan vuoden ehti olemaan ja uidessa meni vettä sisään -> takuuseen meni. Pari vuotta kun oli ollut, niin lenkillä tihkusateessa taas kosteutta sisään ja mittari pimeänä. Takuu ei enää ollut voimassa, mutta pistin huoltoon ja kirjoitin mukaan kirjeen, jossa mainitsin tuotteen ostohinnasta (999mk) ja tuon hintaisen tuotteen kestävyydestä takuuajan jälkeenkin. Meni takuuseen.
Salilla jossa käyn ei ko. sykemittari toimi, syynä ilmeisesti matalalla oleva katto jonka takia ottaa häiriötä loisteputkista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom