Sykemittari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: ⌚🔥 SYKEMITTARI 🔥⌚

Meta description: Tarkkuutta treeniin, dataa palautumiseen ja sykelukemat jotka kertovat totuuden – pysy kartalla jokaisella askeleella.

Itsellä S410. Toiminut hienosti ja vaikka joskus naureskelinkin, että en tarvitse tietoja koneelle, niin kyllähän se käytössä on ja tulee olemaan. Ei korvaamaton, mutta mukava lisä. 410 vain tiedonsiirto tapahtuu mikrofonin kautta joten häiriintyy melko pienestä ja joskus joutuu useampaan kertaan yrittään ennen kun onnistuu.

Seuraavan mittarin kun ostan joskus (ehkä vuonna 2025), niin kyllä haluan siinä olevan matkan ja nopuden mittauksen mukana. Kyllähän sitä ilman noita hienouksiakin pärjää, mutta tuo ne mukavaa lisää harrastukseen.

Ja kyllähän sen rahan voi turhempaankin laittaa. :)

onko kukaan katsonut sykemittarilla että paljonko kuluu kaloreita kun on vain paikallaan. itse oon tässä tunnin ollut koneella mittari paikallaan ja välillä käynyt hakemassa kahvia, tupakalla yms.... niin näyttäää kulutuksesksi 300kcal, mikä on mielestäni kyllä paljon pelkällä "istumisella". toisaalta lepo sykekin paukkuu aika korkealla kun olen sairaana, on se kyllä muutenkin suht korkea aina. onko nää mittarit kuinka luotettavia?

miksi sie neutris kaloreita mittailet?
etkai sie oo dieetillä?

Maso sanoi:
Jos aiot keskittyä lihaksen kasvattamiseen, niin kaikki turha hyötyliikunta pois. Joskus voi toki jonku keveän aerobisen heittää, mutta periaattessa kaikki on kasvusta pois. Sitten kun alat kiristelemään, niin kelkka käännetään toiseen suuntaan.

Olen vahvasti erimieltä. Aerobista voi huoletta harrastaa massakaudella, siitä on myös hyötyä lihastreenissä, kun on parempi hapenottokyky. Pointti on se, että on pystyttävä varmistumaan siitä, että ollaan kaloreissa plussalla. Miinuksella ei patti kasva. Periaate, että kaikki aerobinen on kasvusta pois - on yksinkertaisesti väärä.

neutraali sanoi:
no en tosiaankaan oo dietillä, sain tällasen mittarin, niin huvikseni testailen.
huh mie jo säikähin :D

Jamaha sanoi:
No tuosta olen samaa mieltä. "Statistiikan" tsekkaaminen kalorien kulumisen suhteen on kyllä takuu varmasti palkitsevaa...toisaalta kun sen 6 kilsan matkaan käytetyn kalorimäärän on kerran todennut, niin eihän se siitä paljoa muutu (jos siis vauhtia ei vaihtele merkittävissä määrin).

Myäs täällä samaa mieltä, lisättynä vielä että sykemittarista voi seurailla myös yleiskunnon kehitystä. Allekirjoittaneella esim. sykkeen palautuminen esim. 45 sek ylämäkispurtin jälkeisestä 185 bpm:stä 130:een on nopeutunu huomattavasti kun _lopetin_ röökinpolton 3 kk sitten ja aloin taas kuntoilemaan lenksuilla (+ punttia). Btw: tupakkia polttelin n. 14 vuotta.

Joskus oli niin huono kunto etten voinu tehdä punteilla isoilla liikkeillä (mave esim.) pitkiä 15-20 toistoja kun hengästyminen oli niin paha. Nyt kun on hankkinu hapenottokykyä muutoin, on paljon mukavampi alotella uudestaan punttia enemmän tosissaan. :thumbs:

neutraali sanoi:
onko kukaan katsonut sykemittarilla että paljonko kuluu kaloreita kun on vain paikallaan. itse oon tässä tunnin ollut koneella mittari paikallaan ja välillä käynyt hakemassa kahvia, tupakalla yms.... niin näyttäää kulutuksesksi 300kcal, mikä on mielestäni kyllä paljon pelkällä "istumisella". toisaalta lepo sykekin paukkuu aika korkealla kun olen sairaana, on se kyllä muutenkin suht korkea aina. onko nää mittarit kuinka luotettavia?
asetukset oli väärin eli en hoksannut muuttaa leposyke arvoja minulle oikeiksi, mikä on oleellisin osa kun kaloreiden kulutusta mitataan tuolla sykemittarilla. kulutus on nyt sellainen mitä itsekin odotin eli ilman mitään kummempia tekemisiä n,120kcal/h

Itse aloitin kävelylenkit/aerobisen tekemisen ensi kertaa eläissäni ihan päämääränä parantaa hiukan kuntoa. Huomaa että ei ole tullut tehtyä aikoihin... 6 vuotta sitten viimeksi olen pyöräillyt töihin vakituisesti sen jälkeen ei ole aerobista tehty. Rasvaa on sitte kertynytkin aika mukavasti (toivottavasti myös lihasta siinä sivussa). No, eiköhän tästä pikkuhiljaa päästä raiteille. Aerobisen teen aamulla tyhjään vatsaan (n. 40-50 minuuttia kestää lenkissä), jonka jälkeen suihkuun ja sitten aamupalaa naamariin.

Anonymity sanoi:
Tein viikonloppuna tuon kuntotestin omalla Polarin F11-mittarilla ja ihmettelin suuresti tulostani, joka oli 58 (elite). Mittarissa oli täsmälliset tiedot minusta itsestäni, sillä olin päivittänyt tiedot painon ja muun osalta hetkeä aikaisemmin. Aktiivisuustaso minulla on high, koska katsoin ohjekirjasta, että se on sitä silloin, jos harrastaa liikuntaa (jossa hengästyy ja hikoilee) viikossa enemmän kuin 1,5-2 tunnin ajan.

Tuo aktiivisuustaso pitänee valita sen mukaan mitä se on ollut keskimäärin viimeisen kuuden kuukauden ajan. Eli, jos on pari viikkoa aikaisemmin aloittanut aktiivisen lenkkeilyn, niin se ei riitä välttämättä HIGH-tasoon. Itse tein tuon testin tänään ja sain tuloksen 62. Hieman epäilyttää, koska kesällä en tehnyt aerobista ollenkaan ja aktiivista lenkkeilyä on tälle syksylle takana vasta seitsemän viikkoa. Kaippa tuohon pitää vaan olla tyytyväinen.

Tämä Polarin kuntotesti on mielestäni vitsi.
Itse suhtaudun erittäin varauksellisesti kuntotesteihin, jotka suoritetaan makuuasennossa ;)

Testi anto kesällä intistä päästyä 75 (syke oli testin aikana 43) ja painoa oli jotain 83kg. Coopperissa meni 3150 enkä intin aikana(12kk) hirveästi hirveästi ehtiny kuntoilee. Ei vastaa mun mielestä cooppertulosta kovinkaan hyvin.

Kun laskee tuitun antamalla kaavalla VO2max = 0,0175 x tulos (metriä) ,joka antas 55,125.

Polarin s625x sain hankittua vihdoin , ja matkanmittaukset on mukavava lisä norm. sykkeen lisäks ym. pieniä ( ehkä turhiakin ) hienouksia :)

Oon tässä jo pitemmän aikaa aikonut hankkia, mutten vielä tiiä että millasen... raskisko panostaa vai pärjäiskö ihan yksinkertasellakin. Polarin aion hankkia kyllä.

kuukunen sanoi:
Oon tässä jo pitemmän aikaa aikonut hankkia, mutten vielä tiiä että millasen... raskisko panostaa vai pärjäiskö ihan yksinkertasellakin. Polarin aion hankkia kyllä.

Mä panostin aika lailla, ja nyt oon sitten käytössä tajunnu, et oisin pärjänny ihan hyvin sillä karvalakkimallilla. Harkitse tarkkaan mitä varten sen mittarin hankit.

En käytä, mutta olen haaveillut Polarin F11(?) female-mallista. Ehkäpä veronpalautuksilla ostan ;) Olisihan tuollainen kätevä apuväline ja lenkkikaveri, kun jo pidemmän aikaa on mututuntumalla huidellut menemään :)

Mä ostin juuri tuon F11-mallin. On niitä halvempiakin, mutta järkeilin, että halvinkin malli on sen verran kallis että muutaman kympin lisäpanostus tuo mukavasti lisää ominaisuuksia. On siinä kaikennäköistä mitä en käytä, mutta insinöörinä sitä on vaan innoissaan kaikista ominaisuuksista.

Joku vanha Polar on tuolla nurkassa, pitäis heittää patterit kehiin, niin vois taas käytellä...

Back
Ylös Bottom