Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
colourx sanoi:kovastikkin metsään.
Uudemmissa Polareissa tuo kalorimittaus taitaa toimia hieman alemmillakin syketasoilla,mutta ei kuitenkaan kovin paljoa alle 100:n.

Ensimmäinen edellytys on, että lähtötiedot on syötetty mittariin oikein. Yleisin virhe on, että käyttää liian alhaista maksimisykettä, jolloin mittari laskee liian suuren kulutuksen.Säde sanoi:Oletan, että sykemittarin kertoma kalorimäärä on luotettavin, mitä voin saada, eikö vain?
.Lienevät tarkat kaavat liikesalaisuuksia. Mutta tärkeimmät lähtötiedot kulutuksen laskemiseen ovat hapenottokyky ja maksimisyke. Polarin kuntotesti arvio hapenottokykyä. Paino ei vaikuta.mjarva sanoi:Milläkohän kaavalla nuo sykemittarit arvioivat tuota kulutusta? Vaikuttavia tekijöitä ilmeisesti paino, liikunnan pituus ja intensiteetti. Missä suhteessa, kuuluu kysymys?
...max.300-400kcal /1h-1,5h rankalla spinningillä tai hyppytreeneillä...vaikka kuinka heiluis ja hyppis,salilla mennyt parhaimmillan 80kcal...mutta mä oonki nainen
..ni mittari on polarin johon voi noi paino/pituus/aktiivitasot syöttää...Tai sit mulla on vaan niin kova kunto :DMinzku sanoi:Sama homma kun smurfilla. Eilisen tunnin mittaisen silmissä-pimenee-kohta-lentää-laatta-spinningin aikainen kulutus oli 360kcal. Sykettä en hirveesti siinä tuskassa ehtinyt seurata, keskiarvo oli vissiiin jotain 145 luokkaa. Koskaan en ole saanut vedettyä sykettä yli 175. Tulee nimittäin noutaja jo noilla lukemilla hyvin pian.
Mulla on kyllä alhainen leposykekin, oletan että johtuu siitä...??
Brynjard sanoi:Vähän kyllä mietityttää nuo sykemittarin antamat lukemat. Oma mittari kellotti 2,5 tunnin hiihtolenkille 2400 kcal.
protsku sanoi:Mä olen saanut parhaimmillaan 140kg massoissa yhden tunnin aikana 1000 kcal eikä siinä tarvinnut edes hengästyä mitenkään pahasti. Mittarina on Polarin M52.
Eipä paino aerobisessa työssä vaikuta. Paino ei lisää hapenottokykyä. Pikemminkin pituus vaikuttaa. Maksimaalinen hapenottokyky on miehillä keskimäärin selvästi korkeampi kuin naisilla. Samoin isommilla eli pidemmillä hapenottokykyä on enemmän kuin pienemmillä.Wintikka sanoi:Jeps, hurjia eroja tehoihin tekee iso paino vrt. 140 kg äijä vs. 50 kg muija.
Wintikka tarkoitti varmaankin että painavampi henkilö kuluttaa enemmän kaloreita samassa ajassa.Voitto Kotiin sanoi:Eipä paino aerobisessa työssä vaikuta...

Wintikka sanoi:protsku sanoi:Mä olen saanut parhaimmillaan 140kg massoissa yhden tunnin aikana 1000 kcal eikä siinä tarvinnut edes hengästyä mitenkään pahasti. Mittarina on Polarin M52.
Jeps, hurjia eroja tehoihin tekee iso paino vrt. 140 kg äijä vs. 50 kg muija.
Muuten veikkaan, että sykemittarit näyttävät kalorit yläkanttiin.