Sykemittari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: ⌚🔥 SYKEMITTARI 🔥⌚

Meta description: Tarkkuutta treeniin, dataa palautumiseen ja sykelukemat jotka kertovat totuuden – pysy kartalla jokaisella askeleella.

Omistaisinki sykemittarin.. olisi kätevää mennä lenkille. Eiköhän se minun ostoslistalle päätynyt, ei ne varmaan kauhea kalliita ole?

Leposyke jossain 55 paikkeilla ja maksimit 200 tienoilla. Aerobiset tulee yleensä tehtyä alueella 130-145 (rasvanpolttomielessä), toki joskus on kiva intervalleilla vähän korotella. Eli siis omistan sykemittarin ja pyrin sitä aina aerobista tehdessä käyttämään, kätevä vekotin!!

Polari on omassa ranteessanikin ja sauvakävely on huomattavasti motivoituneempaa kun saa lenkin jälkeen nörtteillä ja kirjata ylös keskisykkeen & poltetut kalorit / rasvan osuus.

Polarin M52. Aika vähän tulee käytettyä tällä hetkellä. Aerobisessa hyvä apuväline. Kellona ei mikään kummonen.

Maksimisyke ~220, esim. prässissä nousee noin 190:een. Pitääpä mitata leposyke aamulla, alle sadan saattaa päästä.

Polarin M62 löytyy. Hintaa oli 165€. Leposykkeen olen mitannut olevan 54 ja kerran jalkatreenin aikana lukema näytti 196. (tein hackissa pitkää sarjaa) Todella verraton laite dieetillä. Muuten sitä en sitten kyllä käyttele.

Käytän joo, Polarin M32 taitaa olla tuo.. Leposyke sellaiset 42 - 45. Selkä / hauis - treenissä syke nousi joskus yli 160, aerobista teen yleensä välillä 140 - 170.

Pitäisi hankkia.Kuntopyörässäni on ja seuraan polkiessa.En ole koskaan max.sykettä mitannut.Leposyke n.60 tällähetkellä.

Olen valitettavasti sykemittariorja ja kotona niita lojuukin useita. Talla hetkella ranteessa polarin S610i. Viime sunnuntaina leposyke 39 ja maksimit 205. En siis kayta mittaria kyllakaan kun juostessa, mutta sitakin tuli yli 90 kilsaa viime viikolla :(

Joo itseltäkin löytyy perus Polar Pacer, jonka isken ranteeseen aina ennen aerobiselle lähtöä. Sykeraja on aerobisella 125-145. Leposykettä en ole mitannut , koska se ei juurikaan minua kiinnosta. Maksimisyke varmaankin siellä 200-210. Pacer on halpa perus sykemittari ilman turhuuksia.

En käytä. Sormet kurkkuun vaan, niin hyvin sen sykkeen sieltäkin tuntee. Juostessa saattaa olla aika extremen näköistä, mutta menkööt.

Sustanooli sanoi:
Pitäisi hankkia.Kuntopyörässäni on ja seuraan polkiessa.

Meikäläisellä on myös ainoastaan oravanpyörässä tuo kahvamittari, mutta tuntuu että ei se voi täysin pitää paikkaansa. Ainakaan kokeillessani vatsahapot suussa niin tiukkaa intervallia kuin vain sain aikaiseksi niin silti en saanut lukemia millään yli 160:n. Eli aika lelu taitaa olla ainakin tuo Tunturin vehje. Tai sitten mulla on pumppu rikki.

Olen jo pidemmän aikaa miettinyt tuollaisen sykemittarin hankkimista. Nyt kun taas dietti on ollut jonkun aikaa vauhdissa olen törmännyt samaan ongelmaan jonka kanssa olen jo monta kertaa painiskellut. HIIT:ssä nimittäin se ajan mittaus... siis intervalliaikoijen mittaus, mistäs tiedät koska olet juossut 30sec täysillä. Ennen olen ongelman jotenkuten toteuttanut arvioimalla ja kännykän ajanotto toiminnolla. Haastavaa tietysti yrittää saada kännykän näytöstä numeroista selvää juostessaan täysillä metsäpoluilla :), ymmärrätte varmaan ongelmani.

Eli siis hakusessa olisi sykemittari kohtuu monipuolisilla toiminnoilla. Toivelistassa olisi ainakin se tietokoneeseen liitettävyys, että saisi kätevät diagrammit ruudulle ja tuo intervallipiippaus systeemi(piippaa esim. 30 sek välein.) kai näille toiminnoille on jotkin hienot nimet, mutta ensimmäistä sykemittaria ollaan hakemassa niin en juurikaan näistä tiedä :). Toivoisin siis kokemuksia eri sykemittareista, hyvät/huonot puolet etc. kiitoksia etukäteen ! :)

EDIT: ja hintojakin olisi mukava tietää. :thumbs:

Minulla on Polar M52 -sykemittari ja olen siihen tyytyväinen. Toimintoja löytyy mm. käyttäjätietojen asetus, aktiivisuustason määrittely, kuntoindeksi, harjoitukseen käytetty aika, kulutetut kalorit, säädettävät sykerajat, keskisyke, piippaus liian korkeasta tai liian alhaisesta sykkeestä jne.

Sain sykemittarin tarjouksesta vähän yli 100 eurolla. Erityisen kätevää on se että Polar muistaa harjoitustiedot vaikkapa yhden viikon ajalta eli ei tarvitse pitää mitään tukkimiehen kirjanpitoa viikon aikana kulutetuista kaloreista.

En viitsinyt aloittaa uutta threadia joten pistetääs kysymys tänne:

Kuinka usein olette huomanneet sykemittarien (polar) olevan tarjouksessa? Itse en ole ennen katsellut mutta viime aikoina olen syttynyt ajatukseen sykemittarista joten, jos on tietoa halvoista kaupoista niin pistäkää infoa.

dänks

gnut sanoi:
Onko olemas halvempia vitkuttimia, joilla sais pulssin mitattua?

tappara sanoi:
On, Sigma Sport. Myydään ainakin sportiassa. Halvin malli taitaa olla jotain 50€.

Itse sain joululahjaksi Sigma Sportin PC 1600 - mittarin, jossa on melkosesti kaikkea sälää mukana. Mielestäni on toiminut todella hyvin, että varmaan ihan laadukaskin. :)

Back
Ylös Bottom