Sykemittari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: ⌚🔥 SYKEMITTARI 🔥⌚

Meta description: Tarkkuutta treeniin, dataa palautumiseen ja sykelukemat jotka kertovat totuuden – pysy kartalla jokaisella askeleella.

Sykemittari on täysin turha salilla, etenkin jos piipittää... Juostessa ja aerobisessa siitä on kyllä mielestäni suurikin hyöty.

Kyllä kroppa kertoo, milloin sen seuraavan sarjan voi tehdä. IMO sykemittarit ja kellot roskiin vaan.
Oon vähän eri mieltä, itse ainakin tarvitsen kelloa avuksi, jotteivät sarjatauot jää liian lyhyiksi ja voimat kärsi siitä. Samaten jos reeni-intensiteettiä säätelee paino-, toisto- tai sarjamäärien sijasta taukojen pituutta muuttelemalla (eli käytännössä lyhentämällä), on kello aika kätevä vempele. Sykkeitä sen sijaan seuraan punttireenissä vain harvakseltaan.

Käytän aina salilla sykemittaria, mutta harvemmin niitä syketasoja tulee suuremmin syynättyä, vaan nimenomaan sarjataukojen pituutta ja reenin kokonaiskalorikulutusta. Onhan se toisaalta kiva huomata ku esim. staattisissa vatsoissa syke noisee yli 200 :) Ja se remmi on siinä sitte aerobisia varten valmiina.

Käytän nykyään tota kaikissa urheilussa/kuntoilussa ja merkkailen aina välillä kellon muistista statsit taulukkoon, kiva saurata miten kaloreita on palanu minäki viikkona ja miten rasva palaa milläkin sykkeellä jne..

Noi kalorilaskurit ei tosin taida olla kovin tarkkoja..?

Mä pidän kun siihen sai saliohjelman kivasti ja voi seurata siinäkin painojen kehittymistä yms, ei tarvi sitten reenivihkoo mukana. Sykkeitäkin välillä seuraillut ja tavallaan ruvennut oppiin enemmän omasta kehosta sitä kautta, mutta ei toi sykkeitten seuraaminen tai kello ole salireenissä olleet avainasemassa. Ompahan tosiaan valmiiks päällä ja laskemassa sitten aerobisia varten, välillä kun salin jälkeen tulee 30-45min sitäkin vedettyä.

Noi kalorilaskurit ja niiden tarkkuus ois kiva tietää kans, pistin varmuuden vuoksi 10kg kevyemmän luvun mittariin, ja silti tuommoinen 4500-5000 näyttäisi tuon mukaan palavan viikossa.

Kerroppa myssy lisää kellosta, johon saa ohjelman mukaan :O Ois hakusessa joku laadukas kello, ku nyt vaan mutsilta lainaama polarin semihalpis.. Eks noit oo nykyää semmosiiki, mis ei oo rintanauhaa ollenkaa?

Itsellä on käytössä Polarin S610, myös salilla. Eipä noita salitreenin sykkeitä tule sen kummemmin jälkeenpäin katseltua kuin kuriositeettinä, mutta eipä niistä mitään haittaakaan ole. Varsinkin kun treenien kestot ja sykkeet saa siirrettyä helposti koneelle niin tuo toimii päivittyvänä treenipäiväkirjana.

Polarin F55 tuo on. Itsellä kun on yksijakoinen käytössä ja tuolla on isoimmat perusliikkeet valmiina, niin on toiminut hyvin.

Sykemittari on täysin turha salilla, etenkin jos piipittää... Juostessa ja aerobisessa siitä on kyllä mielestäni suurikin hyöty.

:anssi:

Sykemittarista näkee myös kaloreiden kulutuksen, mikä on erittäin tärkeä ja hyödyllinen tieto mm. kehonrakennuksessa.

:anssi:

Sykemittarista näkee myös kaloreiden kulutuksen, mikä on erittäin tärkeä ja hyödyllinen tieto mm. kehonrakennuksessa.
:anssi: Sykemittari antaa vain arvion kaloreiden kulutuksesta.

Sykemittareiden näyttämillä kalorinkulutuksilla ja jollain phöösönäl treiner ominaisuuksilla on lähinnä viihdearvoa -> "Jaa että 800kcal kulutin 45min rullaluistelulenkillä?!?" -> :lol2: . Ainoa, jonka ottaisin sykemittarin lukemista todesta, olisi juurikin se syke. Jos tuntee kroppansa (on ehkä mittauttanut asiantuntijalla maksimisykkeitä ja aerooppista suorituskykyään tarkemman tiedon saamiseksi), sillä lukemalla jo jotain tekeekin, joskus ja jotkut.

Jeesakkaa avutonta,miten saan siirrettyä sykemittarista teidot läppärille,ohjeistuksessa lukee että äänitaajuussiirtona,onko kukaan tehnyt tätä käytännössä?

Jeesakkaa avutonta,miten saan siirrettyä sykemittarista teidot läppärille,ohjeistuksessa lukee että äänitaajuussiirtona,onko kukaan tehnyt tätä käytännössä?

Mä muistaakseni kävin polarin sivuilta lataamassa koneelleni tarvittavat ohjelmat (UpLink ja SonicLink) ja sit sen kautta pääsee siirtää ne tiedot.

Mä muistaakseni kävin polarin sivuilta lataamassa koneelleni tarvittavat ohjelmat (UpLink ja SonicLink) ja sit sen kautta pääsee siirtää ne tiedot.

Joo sain polarilta vastausken,siinä kehotettiin ottamaan joku irrallinen mikki käyttöön,oliko sulla sellanen?

Joo sain polarilta vastausken,siinä kehotettiin ottamaan joku irrallinen mikki käyttöön,oliko sulla sellanen?

Kyllähän läppäreissä on mikki itsessään. Mut jos se ei sen kautta onnistu niin saahan siihen mikin liitettyä. Kellon kun pitää tarpeeksi lähellä mikkiä silloin kun se siirtää tietoja ni homman pitäis toimia.

Olen aloittelija tällä foorumilla, sen huomaa.
Kiinnostaisi kysyä, että käytättekö sykemittaria treenatessanne?
Ja koska tämä on kamppailulajien palsta, haluaisin tietää erityisesti, että hyötyykö sykemittarista nyrkkeillessä? Kannattaako minun siis nyrkkeilijänä hankkia sykemittari? Kiitoksia kaikille, jotka vaivautuvat vastaamaan. :worship:

tää nyt on vähän mutuilua..eli en ole siis varma mutta luulisin ettei nyt ainakaan sparratessa kannata käyttää..toki lenkillä se nyt on ihan sama mitä lajia harrastaa..jos haluu ni toki kannattaa käyttää ja miks ei tietysti vaikka säkkiä/pistareita hakatessa..itse en kyllä oo käyttäny muutaku joskus lenkillä

Omasta mielestä hieman turhaa käyttää sykemittaria sparratessa/säkkiä hakatessa, koska voi olla hieman hankalaa seurata sitä sykettä, kun kädet huitoo tuhatta ja sataa ja hanskat on muutenkin sen tiellä, koska sitä mittaria ei saa ranteeseen kiinni. Juoksulenkillä se on sitten ihan omiaan, kun voi seurata miten kovaa juoksee ja höllätä/koventaa juoksuvauhtia. Iteltä löytyy mittari ja peruskuntoharjoituksissa (juoksu, hiihto ym.) sitä käytän. Suuri apu siellä. :)

Testaa ihan itse ja tee omat päättelyt sitten onko siitä mitään hyötyä nyrkkeillessä.

Nyt olisi haussa sykemittari juoksuun/juoksuharjotteluun.

Tarkotus olisi nostaa perus(juoksu)kunto niin korkealle kuin ehtisi ennen ensi kevään/kesän kuntosaliharjoittelua (sekä tottakai myös aerobista).

Nyt syksyllä coopperissa juoksin 3010m (viime kerralla vuosi aikasemmin 2880m), 2000m 7.27.

Harjoittelu voisi olla mielestäni jotain tämän tyyppistä:
- 2-3 kertaa/vk n. 6km lenkkiä
- iltaisin (treenien, lenkin jälkeen) 2-5/vk perus lihaskuntoa
esim. punnerruksia, vatsoja, kyykkyhyppyjä (kertokaa hyviä lihaskuntoliikkeitä ! :whip:)
- sekä 4 kertaa viikossa sählyharkat (joista yksi "kuntotreeni"-kerta) ja joka kerta (paitsi toi kuntotreeni-kerta)
n. 40 min alkulenkki tms.

Sykemittarilta vaatimuksia:
-Osaisi auttaa juoksuharjoitusten tekemisessä
-Arvioisi juoksua juostessa (vaikka sykkeen avulla, eli pitääkö mennä lujempaa vai hitaampaa jne.)
-kestävä (eritysesti näyttö, vaihdettavat "hihnat" iso plussa)
-liitettävissä koneeseen(siellä ne harjoitukset tehdään (?)
-Hinnalla ei rajaa alkuun, halvempi = aina parempi :rolleyes:

Omia kokemuksia haluaisin erityisesti kuulla. :kuola:

Back
Ylös Bottom