Sykemittari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: ⌚🔥 SYKEMITTARI 🔥⌚

Meta description: Tarkkuutta treeniin, dataa palautumiseen ja sykelukemat jotka kertovat totuuden – pysy kartalla jokaisella askeleella.

Tuli sitten hankittua eilen Lidl:stä sykemittari 25 egellä ja on kyllä todella näppärä saliharjoittelussa.

Sarjatauot on helpompi pitää sykkeen mukaan verrattuna siihen kun ennen katsoin kellosta sen 1-2 minuuttia.

Tähän mennessä ei ole tuollaista tullut hankittua kalliin hinnan takia (yleensä lähtee tuosta 60-70 eurosta ylöspäin hinnat).

Ei voi kuin suositella jos joku tuollaista halajaa ja on Lidl lähistöllä.

Tuossa tulee se anturi rinnan ympärille, eli kuinkas olette ratkaisseet anturin "valumisen" eli vedättekö hihnan vaan niin kireälle ettei valu? On meinaan sellainen V-selkä ettei pysy kunnolla juuri oikealla kohdalla, onneksi vatsa pysäyttää valumisen liian alas :D

ChatGPT Image Nov 29, 2025 at 03_26_12 PM.webp

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä olen joskus pitänyt sitä anturia daisareiden yläpuolella. Toimii ainakin melko hyvin.

Ps. Olen mies (c- kuppi)

Originally posted by Kynis
Mä olen joskus pitänyt sitä anturia daisareiden yläpuolella. Toimii ainakin melko hyvin.

Ps. Olen mies (c- kuppi)

:kippis1:

Itellä tuppaa kanssa valua tuo Polarin anturivyö, ja tuota ei ilmeisesti saa säädettyä kireemmälle :curs: Sen siitä saa kun alkaa dieettaamaan... Suositushan tais olla kuitenkin pitää se vyö siinä rintojen alapuolella, nyt vinkkejä kehiin ! Ei viittis ilmastointiteipilläkään leikkiä :D

Originally posted by Rock^
:kippis1:

Itellä tuppaa kanssa valua tuo Polarin anturivyö, ja tuota ei ilmeisesti saa säädettyä kireemmälle :curs: Sen siitä saa kun alkaa dieettaamaan... Suositushan tais olla kuitenkin pitää se vyö siinä rintojen alapuolella, nyt vinkkejä kehiin ! Ei viittis ilmastointiteipilläkään leikkiä :D

Henkselit?

Pidin ennen anturia helvetin tiukalla ja silloin se jotenkin aina luisti puristaessa alaspäin. Koetapa löysemmällä asetuksella? Saattaa toimiakin.

Ja oikeasti, tuo rintojen päällä pitäminen toimii ainakin minulla. Pitää vaan olla tarpeeksi nestettä välissä. Kuivalla ei kannata ajella näissäkään hommissa.

Oli muuten ihan kelpo kapistus 25€ arvoiseksi tuo Lidl:n härveli.

3v takuu ja muutenkin aika paljon ohjelmia, lähinnä käyttökelpoisia pitkäkestoisissa harjoituksissa joissa pulssi pitää olla jollain välillä mutta siis tuolla rahalla oikein hyvä ostos.

Jarkko voisitko tarkemmin kertoa tosta härvelistä? itseäkin on jo pidemmän aikaa kiinnostanut sykemittarin hankinta ja hintaanhan se on sitten yleensä kaatunut.. Lidl sattuu olemaan tässä ihan lähelle että pitää vissiin jokupäivä käydä se sitten sieltä hakemassa. kiitos vinkistä :worship: :thumbs:

Ogrsh:

Paketissa kello ja anturi, joka tulee rinnan ympärille. Takuu 3v.

Kellossa pitää luoda "User" jolle annetaan sukupuoli, ikä, paino ja urheiluaktiviteetti. Tämän jälkeen voi käyttää erilaisia kellosta löytyviä ohjelmia.

En tutustunut sen tarkemmin noihin ohjelmiin koska ne eivät käyneet mielestäni kuntosaliharjoitteluun. Ohjelmilla pystyy määrittelemään ylä- ja alarajat sykkeelle jolloin hälyttää, joko äänellä tai ilman. Lähinnä juoksuharjoitteluun tms. Sitten oli normaali "timer" moodi jossa siis mittari ottaa vain aikaa ja harjoittelun jälkeen kertoo keskiarvosykkeen, kulutetut kalorit (User tietojen perusteella) sekä rasva-% arvo (en tiedä kyllä mitä tuo tarkoittaa. Sitten oli vielä pari muuta ohjelmaa, mutta en muista mitä ne oli.

Itse olin tänään salilla 1h 5min siitä kun lähdin pukuhuoneesta ja sinne palasin ja tuona aikana paloi 748kcal sykkeen ollessa 138 keskimäärin, eli jotain kai tuli tehtyä :D

Jos aiot tuollaisen hankkia niin kannattaa mennä melko nopeasti eilen oli jokaisella kainalossa tuollainen eikä Lidl normaalisti hamstraa hirveästi noita halpoja juttuja mitä myyvät.

Kellossa pitää luoda "User" jolle annetaan sukupuoli, ikä, paino ja urheiluaktiviteetti. Tämän jälkeen voi käyttää erilaisia kellosta löytyviä ohjelmia.

nyt en kyllä näe mitä noilla ominaisuuksilla on sykkeen kanssa tekemistä. Vai väsääkö se siihen jonkin ohjelman tyngän ?

Originally posted by jarkko
harjoittelun jälkeen kertoo keskiarvosykkeen, kulutetut kalorit (User tietojen perusteella) sekä rasva-% arvo (en tiedä kyllä mitä tuo tarkoittaa.

Tarkoittaa sitä, miten suuri prosentuaalinen osa kulutetuista kaloreista oli rasvaa.

Originally posted by JackOfAllTrades
nyt en kyllä näe mitä noilla ominaisuuksilla on sykkeen kanssa tekemistä. Vai väsääkö se siihen jonkin ohjelman tyngän ?

Omassa Polarissani kysellään noi ainakin sen takia että kalorikulutuksen arvio menisi mahdollisimman lähelle totuutta.

Elikkä hakusessa olisi laadukas sykemittari. Polarin sivustolta olen noista vempaimista lukenut, mutta "oikeata" ei meinaa löytyä.

Harrastuksiini kuuluvat :

- sali
- hiihto
- juoksu
- pyöräily
- satunnainen rullaluistelu
- säkin hakkaaminen

Eli mitään ykköslajia ei löydy, pyrin vain harrastamaan mahdollisimman paljon ilman kyllästymisen tunnetta.

Painotus löytyy kuitenkin juoksusta ja raudan nostamisesta.

PS: Kenelläkään informaatiota, milloinkahan polar meinaa pukata uudet mallit markkinoille?

Kiitokset hyvistä vinkeistä !

No ensin mietit mitä kaikkea infoa sä haluat sykemittarista saada ulos ja sitten ostat semmoisen jossa ne ominaisuudet on. Jos pelkkä sykkeen näkeminen riittää niin ostat halvimman perusmallin mitä löytyy. Näin se homma etenee.

Mulla on ollut Polarin A5 ja nyt on S210. Tärkein syy vaihtoon oli saada suoritusaika ja syke näkymään ruudussa samaan aikaan, sekä tallentumaan enemmän tietoa harjoituksesta. Onhan tässä uudessa paljon muutakin extra sälää, mutta vielä ei ole tarvinnut alkaa intervalliajastimien yms. kanssa hifistelemään. Sen verran on meikäläisessä kuitenkin nörtin vikaa, että kaipailen tietokonelinkkiä. Siitä olisi pitänyt pulittaa muistaakseni vielä sata euroa lisää, joten pitää pärjäillä ilman ja kirjata tulokset paperille. Koodattu lähetin on myös mukava, ja taustavalo.

Itselläni on polar accurex plus. Vastannee nykylaitteissa jotain 250-300 e hintaluokkaa. Tärkeitä ominaisuuksia ovat tietysti väliajat, muisti ja tuokin jotta näkyy aika ja syke samalla. Ennen minulla oli polar pe3000 joka hikosi hajalle. Se oli hyvä mittari.

Jos haluat tuommosen väliaikaa laskevan mittarin mutta ehkä halvemmalla kuin polar niin kannattaa ehkä tsekata semmonen merkki kuin cardio sport. Samat ominaisuudet kuulemma mutta halvempi hinta. Kestävyydestä en osaa sanoa mutta kuulemma takuu toimii.

Yleensäkin suosittelen mittarin käyttöä aktiiviulkoilijoille ja noh miksei salillekin. Ei se mitään hifistelyä ole.

Mistä noita Polareita voisi Helsingistä ostaa?

Onko olemas halvempia vitkuttimia, joilla sais pulssin mitattua?

Originally posted by gnut

Niillä sykemittareilla mitään tee. Kyllä se sitten huomaa kun pumppu hakkaa seittemäämiljoonaa..

Ja halvinta on mitata ite pulssi ranteesta..:david:

Originally posted by gnut

On, Sigma Sport. Myydään ainakin sportiassa. Halvin malli taitaa olla jotain 50€.

Back
Ylös Bottom