Tuli hankittua salikortti näin 12 vuoden "luovan tauon" jälkeen. Itse olen pohtinut noiden sykemittarien paikkansapitävyyttä kuntosaliharjoittelussa. Palloilulajeissa sykkeet menee paikoitellen 170 tienoilla ja kulutus jopa 1000 / 90min. Salilla olen testimielessä pitänyt mittaria noin 20 treenikertaa ja tuurilla saan sykkeen 140 tienoille, mutta sekin tipahtaa parissa minuutissa 60-70 vaiheille. Kulutuslukemat tuntuu olevan sen mukaiset eli max 480 / 90min. En oo mikään rauta-arska enkä virkkuukoukku eli ihan perus 99kg ehtoopuolen urheilija. Salilla yritän haastaa itseä painojen suhteen ja toistot 10-12. Lämppärinä kuntopyörää 15min. Loppupuristuksena vatsat. Tauot oon pitänyt siinä parissa minuutissa, koska nyppii se ajatus että sykeet tippuu niin alas ja tarkoitus on myös polttaa kaloreita. Pallopeleissä tuollainen tauko vastaa lätkän/kaukalopallon/salibandyn vaihtopenkillä pyörähdystä. Miten siis tuo kulutus voi olla noin pirun alhainen salilla? Voi olla mielikuvituksen tuotetta, mutta omasta mielestä jotain on poltettu jo kropastakin. Onko muilla samoja ongelmia sykkeen "ylläpidon" kanssa?