Sykemittari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: ⌚🔥 SYKEMITTARI 🔥⌚

Meta description: Tarkkuutta treeniin, dataa palautumiseen ja sykelukemat jotka kertovat totuuden – pysy kartalla jokaisella askeleella.

Olen katsonut vaihtoehtoja polar ft4n, polar ft7 ja suunto M4

Mulla ei ole kokemusta sykemittareista sitten ollenkaan. Haluan nähdä kulutetut kalorit luotettavasti, sykkeen ja tulokset. Ja olis myös kiva jos tulokset vois siirtää koneelle. Hinta saisi olla jotain noin 100e.
Olen myös aika alkutekijöissä saliharjoittelun suhteen..

Ei nuo sykemittaritkaan tarkkoja lukuja anna kulutetuista kaloreista. Jos aloittelet liikuntaharrastusta isommassa mittakaavassa ja pitkällä tähtäimellä niin parhaiten pääset liikkeelle seuraamalla aamupainoa ihan puntarilla ja muokkaamalla ruokamääriä sen mukaan. Apuna voit käyttää Exceliä kalorimäärien seuraamiseen ja sykkeen harjotuksen aikana/päätteeks ranteesta mittaamalla ja treenivihkoon kirjaamalla...

Mulla on Polar RCX5, sopii hyvin sali ja kestävyysurheiluun. Omat profiilit valmiiksi eri lajeille, iso näyttö ja toisin kuin vanhemmat polarit tohon voi vaihtaa paristonkin itse mikä mun mielestä iso plussa. Ja optiona saa GPS ja kadenssianturin fillariin.

Juoksuun Garmin FR610.
Fillarointiin Garmin Edge500.
Nämä ovat aikalailla ne "gold standardit", joihin muita verrataan. Hinnaltaan sieltä yläpäästä, mutta eivät kalliimpia.

Jos yksi laite kaikkeen, Garmin 910XT.

Aikani noita tutkittuani, ostin Sportstrackerin vyön. Ainakin hiihdossa hyvä. Saa nähdä painaako kännykkä liikaa kesällä juostessa. Syke ja matka kiinnostaa itseäni.

Aikani noita tutkittuani, ostin Sportstrackerin vyön. Ainakin hiihdossa hyvä. Saa nähdä painaako kännykkä liikaa kesällä juostessa. Syke ja matka kiinnostaa itseäni.

Puhelimiinhan on melkein mallista riippumatta koteloita minkä voi laittaa käsivarteen juostessa.

En ota kantaa siihen, onko sykemittarista apua laihtumisen suhteen. Mutta voin suositella Suuntoa. Itselläni on tuo M4:n edeltäjä, jota ei enää valmisteta, ja se palvelee tarpeitani enemmän kuin hyvin.

Moikka, osaisiko joku sanoa, että kuinka hyvin kalorinkulutus laskenta voisi pitää paikkansa tuollaisissa halvoissa sykemittareissa. Ostin lidlistä sykemittarin hintaan 25e. Näyttää vaikka mitä sykkeestä, painoiundeksiin, askelmittari, kalorinkulutus, rasvanpoltto. En oikeastaan tarvi muuta kuin sykkeen ja kalorinkulutuksen. Olen testaillut kuntosalin laitteiden kanssa kuinka ne näyttää sykettä ja kuinka tää mun sykemittari näyttää. Aika lailla samoissa sykkeissä varsinkin uudempien kuntosalilaitteiden kanssa menee. Et se ei varmaan ainakaan paljoa heitä. Tänään vain mietin kun pyöräilin aika reippaasti pari tuntia niin voiko olla että olisin kuluttanut 1200kcal?

Olen huono kuntoinen olen aloittanut kuntoilun vasta pari kuukautta sitten tosissaan. Olen nainen 63kg 164cm. 21.v. Mittari kysyi aluksi painon, pituuden, sukupuolen.
Pyöräilin noin suunnilleen sykkeellä 140-170. Ehkä keskimäärin siinä 150 oli syke. Voiko siis olla mahdollista parissa tunnissa tuollainen kulutus?

Pyöräilin noin suunnilleen sykkeellä 140-170. Ehkä keskimäärin siinä 150 oli syke. Voiko siis olla mahdollista parissa tunnissa tuollainen kulutus?

Polarista ja nyt suunnosta on kokemusta. Pari esimerkiä omasta pyöräilystä: 1h 10min keskisyke 141 kulutus oli 1124kcla. Ja kevyempi lenkki 2h 10min 748kcla. Keskisyke vaatimaton 88. Tähän kun vertaa, sun mittari olisi hieman alakantiin kulutuslukemiltaan. Mutta ei taideta olla ihan täysin keskenään vertailukelpoisia, koska mä taas olen 188cm ja 88kg
Lopullinen päätös omasta mielestäni olisi että ihan OK toi sun mittari näyttää

Kiitos vastauksesta! Voiko siis laihtuminen olla tosiaan näin helppoa! Vähän pyöräilen ja käyn salilla, huolehdin että kulutan tuon vähintään 1000kcal päivässä ja sitten ei tarvi paljoa pihistellä ruuasta.
Pidin sykemittaria huvikseni vuorokauden yhtä mittaa. Tohon tuli 800kcal salitreeni. Mutta sen mukaan kuluttaisin aamu ysistä aamu ysiin niin 3200kcal. Tuosta kun vähentää sen treenin jää kuitenkin vielä 2400kcal. Voinko siis kuluttaa jotain tollaista vuorokaudessa vaikka päiväni ei muuten ollut kovin aktiivinen. Kalorilaskuri kun väittää että kulutukseni kevyenä päivänä on 1800kcal. Tossa kun on eroa 600kcal. Eli just se mitä pitäis periaatteessa jäädä vaetta että tulis laihtumistuloksia.

Mutta siis noi mun saamat kalori kulutus lukemat ei oo ihan siis taivaasta temmattuja, että pyöräily oikeasta kuluttaa noinkin paljon :O

Kiitos vastauksesta! Voiko siis laihtuminen olla tosiaan näin helppoa! Vähän pyöräilen ja käyn salilla, huolehdin että kulutan tuon vähintään 1000kcal päivässä ja sitten ei tarvi paljoa pihistellä ruuasta.
Pidin sykemittaria huvikseni vuorokauden yhtä mittaa. Tohon tuli 800kcal salitreeni. Mutta sen mukaan kuluttaisin aamu ysistä aamu ysiin niin 3200kcal. Tuosta kun vähentää sen treenin jää kuitenkin vielä 2400kcal. Voinko siis kuluttaa jotain tollaista vuorokaudessa vaikka päiväni ei muuten ollut kovin aktiivinen. Kalorilaskuri kun väittää että kulutukseni kevyenä päivänä on 1800kcal. Tossa kun on eroa 600kcal. Eli just se mitä pitäis periaatteessa jäädä vaetta että tulis laihtumistuloksia.

Mutta siis noi mun saamat kalori kulutus lukemat ei oo ihan siis taivaasta temmattuja, että pyöräily oikeasta kuluttaa noinkin paljon :O

Sykemittarit antavat epätarkkoja kulutuslukemia erityisesti matalilla sykkeillä (<50% maksimista), eikä niitä ole tarkoitettu vuorokausikulutuksen mittaamiseen. Suhtaudu varauksella tuohon 3200kcal. Samoin sykemittarit antavat epätarkkoja kulutuslukemia salitreenissä, joissa työsarjojen välissä on minuutin tai kahden tauko, jonka aikana ei tehdä lihastyötä. 800kcal salitreeni on ihan mahdollinen tehdä, mutta suurin osa ihmisistä ei kuluta lähellekään tuota normaalissa treenissä. Pyöräilystä saamasi lukema on kokoluokaltaan oikea ja ihan mahdollinen, mutta omaan korvaan se kuulostaa hieman korkealta 63-kiloiselle naiselle. Painavammalta mieheltä tuon verran kuluu varmasti.
Noita sykemittarin antamia lukemia voi ihan hyvin käyttää apuna kulutuksensa määrittelemisessä, mutta älä missään tapauksessa lähde suunnittelemaan ruokailuasi pelkästään niiden mukaan, jos tavoitteena on laihduttaminen.

Oon pohtinu sykemittarin ostoo ja tarvin apua valmistajan ja mallin valitsemisessa. Tarvis olla semmonen mikä näyttää sykkeen juostessa. Jossain malleissa on ilmeisesti joku systeemi että antaa jonkun äänimerkin kun tekee inttervalleja. Se olis kans hyvä toiminto. Mitään kalorikulutuksia en tarvi. Minkälainen kannattais ostaa? Eikä saa olla kauheen kallis.

Oon pohtinu sykemittarin ostoo ja tarvin apua valmistajan ja mallin valitsemisessa. Tarvis olla semmonen mikä näyttää sykkeen juostessa. Jossain malleissa on ilmeisesti joku systeemi että antaa jonkun äänimerkin kun tekee inttervalleja. Se olis kans hyvä toiminto. Mitään kalorikulutuksia en tarvi. Minkälainen kannattais ostaa? Eikä saa olla kauheen kallis.

Runkeeper + Vyö. Jos on iphone/android puhelin hintaa tulee vain vyön verran 60-80€.

Ei oo iphonee eikä androidia. Minkälaisia noi vyöt on? Mun maha ei oo mikään kaikkein pienintä mallia että tarvis olla aika hyvin säätövaraa.

Ei oo iphonee eikä androidia. Minkälaisia noi vyöt on? Mun maha ei oo mikään kaikkein pienintä mallia että tarvis olla aika hyvin säätövaraa.

Jos edullista haet ni garmin fr 110 vois olla hyvä. Mukana gps. Kaveri on ollut ainakin tyytyväinen ja juoksee paljon.

Polarilta vois löytyä kans hyviä perusmittareita.

Toi garmin fr 110 näyttää aika sopivalta. Saako tuossa jonkun äänimerkin jos tekee inttervalleja? Hintaa oli gigantissa 138€. Se oli halvin hinta tolle jota löysin äkkiä googlella. Kannattaako ostaa tuolta vai onko jotain edullisempia vaihtoehtoja?

Kertokaas joku vielä noista vöistä että minkälaisia ne on? Saako pituutta säädettyä? Mikä on max. pituus?

Back
Ylös Bottom