Sykemittari + kokemukset

Olen ajatellut hankkia ihan perustason sykemittaria, jossa näkyisi kalorinkulutus, sykkeet ja mahdollisesti liikuttu matka ja aika. Voitteko suositella jotakin tiettyä mittaria, ja löytyykö millasia kokemuksia? Itse silmään osui näin aluksi Suunto T1 -mittari, halpa perusmittari, mitäs mieltä olette?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taitaa olla Polar ja Suunto molemmat laadukkaita peruskamppeita. Ihan halvimmat Polarit ja Suunnot eivät kuitenkaan GPS-palikkaa tue, ja yleensä se GPS pitää ostaa erikseen. Toinen vaihtoehto olisi kännykkä missä on GPS ja bluetooth, sekä sille kaveriksi Polar WearLink+ bluetooth-sykevyö.

Itse hankin kanssa joskus 2007 Suunnon perusmallin ja se on ollut aivan riittävä. Siinä oli kolme eri syke "ryhmää" ja muut perusominaisuudet. High-end versioissa on sitten näitä sali jne lihaskunto-toimintoja, mutta en oikeasti näe tekeväni niillä mitään.

Iphonen kanssa juokseminen on jotenkin vammaista, mutta nuo GPS tiedot ovat mielestäni motivoivia ja muutenkin mukavia (saisihan sen jotenkin itseensä köytettyä, ettei hölsky taskussa jne, mutta...) Fillarointiin sopeutuu hyvin, mutta tietty juostessa tuo GPS ominaisuus olisi plussaa mittarissa.

Itselleni helpotti esimerkiksi dieetillä se, että sai ne kaloritiedot tarkasti. Helpotus oli lähinnä oman pään sisällä, mutta jos mittari näyttää 1000 kaloria poltettu, voi hyvällä omatunnolla syödä...

Itellä on suunnon t4 ja siihen footpodi ja bike podi.. Ihan oon tykännyt, mitä nyt Heartbeltin kanssa on välillä ongelmia.

Mulla on 2½ vuotta ollut Polarin perusmittari (F11, maksoi silloin reilun satasen muistaakseni) ja oon ollut tyytyväinen. GPS:ää (tai sellaisen liittämismahdollisuutta) siinä ei ole, mut kun en raaskinut toimivaa sykemittaria päivittää uudenpaan malliin, niin ostin lenkkariostosten yhteydessä Nike+ Sportbandin, josta näkee melko tarkasti juostun matkan ja vauhdin (kunhan sen ensin kalibroi). Nyt jos olisin ostamassa uutta sykemittaria, niin ostaisin kyllä ehdottomasti sellaisen mallin, jossa on valmiina se GPS tai johon voi ostaa lisävarusteena sen GPS-palikan. Yks tuttu käyttää myös Nokian jotain sovellusta (SportTracker?) tuohon matkan mittaamiseen, mut itse ei tulis mieleenkään raahata jotain puhelinta taskussa juostessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom