Olen 168 cm pitkä, painan 51 kg. Olen ollut ns. laihaläski jolloin painoin 55 kg vielä joulun aikoihin. Päälle päin olen näyttänyt aina hoikalta, mutta totuus on ollut, että rasvakerrosta on löytynyt eikä lihaksia juuri ole ollut. Tiedän ettei normaalipainoisena juuri kuuluisi laihduttaa, mutta terveydestä kiinnostuneena jätin joulun jälkeen entisen ruokavalion joka koostui lähinnä karkista, sipseistä ja muusta paskasta. Olin koukussa makeaan. Samalla aloitin tammikuun lopussa säännöllisen liikunnan kuntosalilla ja uimahallilla. Alussa liikuntaa tuli 2 tuntia viikossa hyötyliikunnan päälle ja nykyään 3-4 kertaa viikossa: puolitoista tuntia vesijuoksua, juoksua tunti ja puolitoista tuntia kuntosalilla saliohjelmaa + stepperiä/soutulaitetta. Olin jonkun aikaan dieeteilläkin että paino laskisi nopeampaa. Mutta nyt ongelmaksi muodostunut etten tiedä syönkö tarpeeksi kulutukseeni nähden, koska nykyään syön vain terveellistä ruokaa enkä ota enää kaloreita herkuista, jolloin nytkin tuntuu että olen koko ajan ihan täynnä, mutta en silti tiedä syönkö tarpeeksi. Olen jo pidemmän päälle laskujeni mukaan syönyt 1500-1600 kcal päivässä. Syön säännöllisesti n. kolmen tunnin välein ja koulussa lounaalla laitan lautasen täyteen oikeaa ruokaa ja salaattia otan reilun salaattikastikemäärän kanssa (leipää en ota koulussa). Muutoin kaikki syömäni ruoka on vähärasvaista. Syön vain yhden lämpimän aterian päivässä, tuon koululounaan. Mietityttää myös saanko rasvaa tarpeeksi vaikka lorautan salaatinkastiketta aika paljonkin koulussa.
Voiko johtua siitä, että saisin liian vähän kaloreita kun luulen että mulla on ylirasitustila tuon liikunnan kanssa. Se on tullut vasta viime aikoina, kun parin juhlamässäyspäivän jälkeen oli pakko käydä ylimääräisillä lenkeillä, ja en ehkä ehtinyt palautaua tarpeeksi. Sydän on alkanut tykyttää liikaa, vaikka ennen sykkeeni oli levossa hitaampi kunnon kohoamisen myötä. Välillä jalassani myös on "elohiiri" ja en tiedä liittyykö nämä kans tähän samaan, mutta jalkoihini on ilmestynyt yllättävän paljon vihertäviä mustelmia, vaikka en tietääkseni ole kolhinut itseäni. Voiko tuo "ylirasitustila" johtua siitä etten saa tarpeeksi energiaa? En tiedä kuinka paljon uskallan lisätä syömistä lihomisen pelossa.
Tässä esimerkki eilisen syömisistä:
Aamulla: Karjalanpiirakka (margariininä Becel 35 %), mansikka-vanilja viili (vähärasvainen), currykalkkunaleikkeleitä ja Actimel.
Päivällä: Valmisateria Kapteenin kala-ateria, kaksi ohutta ruisleipäviipaletta, margariiniä niihin, kalsiummaitoa, hedelmäseiska piltti.
Välipala: Profeel rasvatonta jogurttia n. 1,5 dl, pellavansiemenrouhetta siihen, kalsiummaitoa, kuivattuja luumuja.
Tunnin juoksulenkki kohtalaisella vauhdilla
Iltapala: Puoli purkkia raejuustoa plus herne-maissi-paprikaa.
Voiko johtua siitä, että saisin liian vähän kaloreita kun luulen että mulla on ylirasitustila tuon liikunnan kanssa. Se on tullut vasta viime aikoina, kun parin juhlamässäyspäivän jälkeen oli pakko käydä ylimääräisillä lenkeillä, ja en ehkä ehtinyt palautaua tarpeeksi. Sydän on alkanut tykyttää liikaa, vaikka ennen sykkeeni oli levossa hitaampi kunnon kohoamisen myötä. Välillä jalassani myös on "elohiiri" ja en tiedä liittyykö nämä kans tähän samaan, mutta jalkoihini on ilmestynyt yllättävän paljon vihertäviä mustelmia, vaikka en tietääkseni ole kolhinut itseäni. Voiko tuo "ylirasitustila" johtua siitä etten saa tarpeeksi energiaa? En tiedä kuinka paljon uskallan lisätä syömistä lihomisen pelossa.
Tässä esimerkki eilisen syömisistä:
Aamulla: Karjalanpiirakka (margariininä Becel 35 %), mansikka-vanilja viili (vähärasvainen), currykalkkunaleikkeleitä ja Actimel.
Päivällä: Valmisateria Kapteenin kala-ateria, kaksi ohutta ruisleipäviipaletta, margariiniä niihin, kalsiummaitoa, hedelmäseiska piltti.
Välipala: Profeel rasvatonta jogurttia n. 1,5 dl, pellavansiemenrouhetta siihen, kalsiummaitoa, kuivattuja luumuja.
Tunnin juoksulenkki kohtalaisella vauhdilla
Iltapala: Puoli purkkia raejuustoa plus herne-maissi-paprikaa.