Syönkö liian vähän?

Tässä reilu puoltoista vuotta salilla säännöllisesti käyneenä tulokset on jonkin verran noussut melko tasaiseen tahtiin, mut nyt viime aikoina ei juuri mikään ole enää parantunut. Tulokset ei nouse, eikä uutta lihaa näy tulevan. Myös rasvaprosentti on sama.

Tuli mieleen että syönkö liian vähän tai epäsäännöllisesti?
Tässä tavallinen esimerkkipäiväni:

aamiainen: jogurtti (250g), lasi tuoremehua, kuppi kahvia +vitamiinikapseli ja kalaöljykapseli.

päivällä: treenipäivinä banaani ennen treeniä, treenin jälkeen kotona palkkari (Evolutionin Phase 3)
tästä noin tunnin päästä pari perunaa ja mitä nyt sattuu olemaan; nakkikastiketta, kanaa, possunpihvit tai jauhelihaa (n.150g)

iltapäivällä: töissä tauolla esim. banaani, protskupatukka, pari siivua grillikylkeä tai puolikas kana (siis aina joku noista, ei kaikkia!), kuppi kahvia.

illalla: 2-3 dl protskupirtelöä, pari leipää ja mahd. jotain hyvää sohvalla TV:ta katseltaessa.

Uskoisin kyllä että protskua tulee ainakin riittävästi n.200g, vai pitäisköhän mun nostaa se 300 grammaan kun olen isohko mies (194cm - 110 kg)?

Tuo on ehkä ideaalipäivä, huonoina päivinä saattaa joku jäädä pois, tai sit ruokana on joku pizza, pari hampurilaista tms. mut aika harvoin onneks. Eineksiä en kuitenkaan syö ikinä!
Onko samankokoisia jannuja, miten paljon te syötte?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meitsi nyt ainaki aikoo kokeilla, et jos oikeesti syö paljon niin mitä tapahtuu. Katsotaan tuleeko ylimääräistä, lähteekö tulokset nousuun ja kasvaako tietyt paikat. Ylimääräisestä pääsee sitten kyllä eroon jos niikseen tulee.. Lisää vaan kaloreita ja hyvistä lähteistä.

Jos paino ei nouse, niin syöt liian vähän. Niin helppoa se on.

Ja ihan oikeasti 110 kiloinen äijä tuollaisilla sapuskoilla. Mä olisin noilla safkoilla jo aika nälissäni ja olen sua reilu 30kg kevyempi kukkakeppi.

Proteiinin määrä on ihan riittävä. Itse joudun ainakin tarkkailemaan sitä, että proteiinin määrä ei nouse liian korkeaksi ruokavaliossani, jotta saan tarvittaviin kaloreihin mahtumaan myös riittävästi hiilareita ja rasvaa.

Kyllä ne tulokset nousee oikeenlaisella treenillä ilman plussakaloreitakin. Lihasten kasvu on sitten toinen homma. Siihen kyllä niitä plussia tarvitaan.

Kun mulla vaan ei ole sillä perinteisellä tavalla "nälkä". Joka puolelta saa lukea kuinka suomalaiset lihoo ja saa aivan liikaa kaloreita, niin jotenkin itseä ällöttää liika mässääminen.

Käyn kolmesti viikossa salilla. Tässä puolentoista vuoden aikana penkki on noussut 100 -> 127kg. Mave 140 -> 170kg. Samalla pudotin painoa 117 kilosta 110 kiloon. Ja housujen vyötäröstä on lähteny n. 10cm pois. Nyt en ole halunnut että paino nousisi paljoa, kun se tuntuu kertyvän kaljamahaksi ja kasvot näyttää niin turvonneilta.

Tarkoitatko tuolla "perinteisellä tavalla nälkä", että et tunne nälkää yleensä? Mulla on luontaisesti ihan sama taipumus, helpompaa olla syömättä kuin syödä yli kulutuksen. Pystyisin elämään varmaan kahdella välipalalla päivässä, jos en tekisi duunia ton syömisen eteen.

Yksi hyvä apu on jakaa se päivän ruokamäärä ihan pieniin kerta-annoksiin pitkin päivää, vaikka parin tunnin välein. Se kroppa vaatii totuttelua ja työtä sen tottumuksen muuttamiseen. Jos esimerkiksi itse syön ensimmäisen kerran klo 6-7 välillä aamulla, niin lounaalla menee huomattavasti helpommin ruoka alas, kun taassöisin esimerkiksi ensimmäisen kerran vasta lounaalla. Aika erikoista, luulisi että on huutava nälkä jo lounaalla tuolloin, mutta ei ole.

Olen kyllä ollut pakkobulkillakin joskus ja se näkyi naamassa ja mahassa, joten ei kiitos. Ja oli pirunmoisen työntakana se syöminen. Tasaisesti pienellä plus kaloreilla nykyään on ihan hyvä mennä.

Tarkoitatko tuolla "perinteisellä tavalla nälkä", että et tunne nälkää yleensä? Mulla on luontaisesti ihan sama taipumus, helpompaa olla syömättä kuin syödä yli kulutuksen. Pystyisin elämään varmaan kahdella välipalalla päivässä, jos en tekisi duunia ton syömisen eteen.

Joo, just tuota tarkoitan. Vatsa ei huuda että nyt sitä ruokaa tarvis... oma avovaimokin ihmettelee että miten mulla ei oo nälkä kun hänellä monesti on ja mulla ei, vaikka olenkin reilusti isompi. Sen verran kuitenkin tiedän, että pahasti miinukselle ei voi antaa mennä, muuten lähtee nykyisetkin lihakset.

oma avovaimokin ihmettelee että miten mulla ei oo nälkä kun hänellä monesti on ja mulla ei, vaikka olenkin reilusti isompi.

Heh, kuulostaa tutulta. Aikoinaan pikkumimmitkin söi koulussa enemmän kuin minä. Ei enään tosin, mutta ei ne silti aavista, minkä työn takana se syömiseen tottuminen on ollut.

Omalla kohdallani se aterioiden jakaminen useaan osaan toimii. Tärkeintä on ehkä syödä kunnon aamiainen aikaisin, niin kroppa herää ja nälkäkin alkaa tulla päivän mittaan. Jos taas luistan tosta useaan kertaan syömisestä, niin ruokahalukin laskee kuin lehmän häntä. Toisaalta mieluummin ehkä näin päin, kuin hirveä tarve syödä ja sitten taistella ylipainon kanssa.

Syöt murto-osan siitä mitä minä, 71 kiloinen teini. Lisää kunnon välipalat ja syö kunnolla aamupalaa, syöt tällä hetkellä todella niukan aamupalan, 250g jogurtin :eek:

Pikkuhiljaa kannattaa totutella, ala ottamaan parin leivän sijasta kolme leipää ja sitten neljä ja niin poispäin näin esimerkkinä :D

Aamullakin kannattaisi saada prodea :thumbs:

Aamullakin kannattaisi saada prodea :thumbs:

Unohdin, että iltaisin kun teen puoli litraa prodepirtelöö, niin puolet säästän aamuks. Joten se lisäksi jogurtin kanssa... Eli protskuu pitäis tulla päivän mittaan tuo 200g.

Huvittavinta tässä on se, että 16-18 vuotiaana lukiossa söin aivan sairaita määriä ruokaa, kerran mm. 9 kpl grilllitassuja neljän perunan kanssa ... siinä jo keittäjätkin naureskeli :hyper:... silloin olinkin kasvuiässä ja päivittäiset kalorit oli 5000 luokkaa, ja painoa oli 70-80 kiloa. Että näin. Nykyään oon siis 29v joten tuosta on aikaa.

Naispuoleisena uskallaudun tänne kommentoimaan, että syötpä Leijonakingi tuon kokoiseksi mieheksi aikas vähän. Aamupalalle kannattaisi laittaa hiilariakin, 100 g kaurahiutaleita vaik puuroksi ja siihen 1 prk raejuustoa ja vaik jotakin hedelmää. Ja enemmän niitä pottuja tai riisiä/pastaa siihen reenin jälkeiseen ateriaan:) Välipaloillakin voisit syödä enemmän ja yhdistää hiilarin ja proteiinin lähteitä. Alahan nyt ihmeessä syömään enemmän :)

Itsekin pärjään suht pienellä ravinnolla, mut nyt kun aloitin taas syömään kunnolla niin nälkä vaivaa kokoajan.

Tänään aamupalaksi söin:

Rahka jossa kourallinen viinirypäleitä ja kaurahiutaleita
3 ruisleipää, juustoa ja kinkkua,
3 munan valkuaista ja yhden keltuaisen,
3 lasia maitoa
Vitamiinit + hivenaineet

Tää on meikäläisen aika perusaamupala, kananmunat on ihan ykkösiä! Niitä voi illalla keittää ison kattilan ja syödä sitten pitkin seuraavaa päivää. Toki enemmänkin voisi vielä vetää, mutta katsellaan ja kuunnellaan..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom