Syönkö liian vähän? Lähtikö laihdutus käsistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jensku.
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä äsken laskeskelin että päivän kalorit jäävät ihan hurjasti vajaaksi minimisuosituksesta(1200kcl).
Kalorilaskurin mukaan oon tänäänkin syönyt vaan alta 600kcl vaikka itse en ole tajunnut syöväni liian vähän.

Tässä esimerkki tämän päivän syömisistä:

Aamupala:
maitorahka(valio 0.3% laktoositon) 190g
mustikoita n. 1dl
vadelmia ruokalusikallinen
vihreätee ja tilkka maitoa

Välipala:
keskikokoinen porkkana n.65g
vettä

Päivällinen:
naudan paahtopaisti (määrästä en osaa tarkasti sanoa ehkä jossain 150g hujakoilla)
parsakaali n.90g
kukkakaali n.40g
raejuusto n.30g
säilyke ananasrenkaasta puolikas
vettä

lisäksi illalla söin seitsemän missä x karkkia ja join pepsi maxia ihan vaan siksi että kauhistutti kun tajusin liian suuren kalorivajeen

painan tällä hetkellä 58.5 kg ja olen 163cm pitkä. liikuntana tänään on ollut sali jossa 20 minuuttia kuntopyörällä ja 35 minuuttia laitteissa(tauot laskettu ajasta pois)

Onko laihdutusbuumini mennyt liian pitkälle?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
välipala "keskikokoinen porkkana", "säilykeananasrenkaasta PUOLIKAS" :D "seitsemän missä x karkkia" onhan toi ny lähteny aivan hanskasta

Överiksi vedät. Syö muutama päivä ihan laskematta ja puolittamatta mitään, ja tunne kun keho alkaa palautua. Äläkä käy viikkoon punnitsemassa itseäsi. Jos olet ollut dieetillä jo useamman viikon, niin annan kehon levätä ja nollaa vähän. Olet sen jo varmasti ansainnut.

Jensku. sanoi:
lisäksi illalla söin seitsemän missä x karkkia ja join pepsi maxia ihan vaan siksi että kauhistutti kun tajusin liian suuren kalorivajeen

Nollakalorisella limpparilla ja seitsemällä pikku karamellilla ei juuri paikkailla mitään vajeita.

Ei kukaan TERVE syö tietoisesti noin pieniä määriä, joten onko taustalla kenties jotain orastavaa syömishäiriötä?

Tai huomionhakuisuutta?

Onhan tossa jotain positiivista, syö varmaan enemmän vihanneksia kuin 97% pakkotoistolaisista.

Eihän tuossa ole edes niitä. Reippaasti lisää rasvaa, protskua ja myös niitä hiilareita (mitä en äkkiseltään tuosta bongaa)... Nykyisellä menolla lihakset palaa melko äkkiä.

anteeksi ruma kielenkäyttöni, mutta mitä vittua?

allekirjoittanut ei varmaan selviäis hengissä tolla ruokamäärällä viikkoa, syö nyt ihmeessä vaikka viikko ilman että katsot ruokamääriä/käyt vaalla.

No tuossa on kenelle tahansa aivan liian vähän kaloreita oli kuinka dieetillä hyvänsä. Aloittaja varmaan tämän hiffaakin, kun kerran neuvoja tuli kysymään.

Ensinnäkin tuossa on liian vähän aterioita. Siitä puuttuu esmes lounas kokonaan ja välipalojakin saisi olla useampia. Rehujakin saa tottakai syödä, mutta niiden päälle voi hyvin lorauttaa oliiviöljyä. Yksi ainoa porkkana välipalaksi on, noh aika onnettoman vähän. Välipaloja sais olla pari-kolmekin kappaletta aamu- ja iltapalan, lounaan ja päivällisen lisäks. Ja niissä sais olla enemmän kaloreita. Pähkinöitä, manteleita tai vaikka turkkilaista jugurttia kehiin. Jos ei ole mitään perusteltua syytä vältellä hiilareita, niin lounaalle ja päivälliselle voi lisäillä myös vaikkapa ruisleipää tai riisiä/pastaa/perunaa ja aamupalalle esmes puuroa (noiden muiden aamupala-ainesten lisäksi, ei sijaan).

Tsemppiä, kyl se siitä.:thumbs:

1z2q4bk.jpg

^Mulla kävi tuo kans mielessä. Sit muistin millaisia dieettejä oon ite harrastanut teini-ikäisenä. Yhtenä syksynä mm. en syönyt mitään iltakuuden jälkeen huolimatta siitä, että tein iltaisin juoksulenkkejä. :rolleyes: Mulla ei rehellisesti sanoen ollut mitään hajuakaan kaloreista, proteiineista ja hiilareista ennen kuin joskus kaksvitosena. Joten tulkkasin, et aloittaja on tod. näk. ihan vakavissaan oleva nuori ihminen.

Trolli en ole niin kuin jotkut täällä on jo epäilemään kerennyt. Kyllä mun syöminen on nyt muutaman viikon ihan oikeesti tällästä ollut.. Ja ymmärrän itekkin että pitää pistää stoppi ennen kun pääsee jotain vakavampaa kehittymään. Kai halusin sen vielä muidenkin suusta kuulla.

Koitan parantaa tapani, tiesin kyllä itsekkin että syön liian vähän, mutta jotenkin turruin nälän tunteeseen enkä enää huomioinut vaikka nälätti. Laihtuminen hidastu muutaman kilon nopean pudotuksen jälkeen ja tyhmästi ratkasin ongelman syömättömyydellä.

Tarkoituksena olisi saada vielä muutama kilo pois.. Olen laskeskellut että vuorokaudessa kulutan ilman liikuntaa n.1700 kcal ja kuitenkin tulee joka päivä lenkkeiltyä ja salilla viikottain käytyä enemmän tai vähemmän. Silti oon jotenkin juurruttanu aivoihin sen että en laihdu jos syön vähänkin enemmän.. pitää varmaan rauhottua ton kaloreitten laskemisen kanssa niin kun joku täällä jo ehdottelikin.
Yli kahta tuhatta kaloria en saa kyllä syödä muutenkaan jos painoni haluan ennallaan pysyvän. Kai mulla sitten on sen verran vähäinen toi normaalikulutus.

Ja nuori tosiaan olen.. Mullakin on ollut noi kellon ajat päässä esim. että saan syödä vasta seittemältä päivällisen ja sen jälkeen en enää mitään vaikka nälkä tulisikin. Periaatteessa tykkään siitä mitä nään peilistä vaikka rasvaa olisi kiva vatsan ja reisien alueelta saada vielä pois mutta ehkä tällä menolla menetän ne lihaksetkin joista olen ylpeä.

Koitan siis saada tilanteen hallintaan :)

Suositut

Back
Ylös Bottom