Syömisistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Osku-75
  • Aloitettu Aloitettu
Olen vuoden verran yrittänyt opetella syömään sen suositellut n. 6 kertaa päivässä ja se on aivan tuskaa.
Nyt olen siirtynyt 4 ateriaan päivässä ja vielä kaiken kukkuraksi ruvennut vaimon mukana painonvartijoihin.
Nyt kysynkin että onko tuo ruokailun runko ihan pyllyllään?

Puntilla käyn 3 krt/vk. Painoa tarkoitus pudottaa nykyisestä 110kg->90kg
Pituutta 177cm.

Treeni on aamulla ja työt illalla 18-24 ja tähän se mun varsinainen kysymys liittyykin, eli miten tuon ruokailin toteuttaisitte?
Jos duunin jälkeen en syö hyvin niin sit herään keskellä yötä ihan järjettömään nälkään.

Ruokailu malli

Aamupala
Mysli 50g pr 5g
Jogurtti rasvaton pr 5,6
Raejuusto 100g pr 18
Ruisleipä 1viipale pr 1,77
Palvikinkku 1viipale pr 3,3
salaattia ja kurkkua

Salipäivänä
Palautusjuoma Reco2 65g pr 20,8

Muina päivinä välipala
Esim. rahkaa tai raejuustoa ja marjoja tai hedelmä.

Lounas
Keitetty peruna 4kpl/350g pr 5
Porsaan lihasuikale 130g pr 23,4
Kastike 1dl
Ruisleipä 2 viipaletta pr 3,54
Salaattia, tomaattia, kurkkua, punajuurta, yms.

Välipala
Raejuusto 200g pr 36
Hedelmä

Illallinen
Pasta, riisi, täysjyvä 85g pr 8,5
Kanan rintafile 130g pr 30
Kastike 1dl
Salaattia, kurkkua, yms.

Kokonais proteiini 171,0g

Koetan vielä lisätä tuota proteiinin määrää 200 tienoille, tosin tuo painonvartija tuohu kyllä hieman rajoittaa sitä.

Tais olla vähän sekavaa tuo teksti... Koettakaa kestää.

Kiitos jo etukäteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen vuoden verran yrittänyt opetella syömään sen suositellut n. 6 kertaa päivässä ja se on aivan tuskaa.
Nyt olen siirtynyt 4 ateriaan päivässä ja vielä kaiken kukkuraksi ruvennut vaimon mukana painonvartijoihin.
Nyt kysynkin että onko tuo ruokailun runko ihan pyllyllään?

En laskenut kalorimääriä, mutta ihan ok:lta näyttää. Paljonko saat rasvoja? Itse lisäisin rasvojen määrää ja tarvittaessa pudottaisin hiilarien osuutta. Painonvartijathan eivät tähän kannusta, mutta tuo niiden pistelaskusysteemi ei mikään kovin kaksinen ole, mitä nyt olen asiasta kuullut.

Puntilla käyn 3 krt/vk. Painoa tarkoitus pudottaa nykyisestä 110kg->90kg
Pituutta 177cm.

Treeni on aamulla ja työt illalla 18-24 ja tähän se mun varsinainen kysymys liittyykin, eli miten tuon ruokailin toteuttaisitte?
Jos duunin jälkeen en syö hyvin niin sit herään keskellä yötä ihan järjettömään nälkään.

Koetan vielä lisätä tuota proteiinin määrää 200 tienoille, tosin tuo painonvartija tuohu kyllä hieman rajoittaa sitä.

Tee fiksusti ja dumppaa se koko painonvartija touhu. Lasket jollain kalorilaskurilla (esim. http://www.kalorilaskuri.fi) tarkat kalorimäärät ja makroravinnejakauman. Noi netissä käytettävät on yleensä helppoja ja nopeita käyttää ja homma on tosiaan paljon tarkempaa, kuin jollain painonvartijoiden pisteillä laskettuna.

Edit: Riittävä rasvojen saanti pitää myös nälän paremmin kurissa.

Nonii nyt on sit luovuttu kokonaan painonvartija touhusta. Täytyy tarkastella vielä tuota runkoa ja tehdä tarvittavia korjauksia.
Tässä saa auttaa?

Edelleenkin on epäselvää että miten tuo ruokailu kannattaisi jaotella?
Treenit siis aamulla ja työt illalla 18-24.

1.Aamupala 2.Välipala1 3.Safka1 4.Välipala2 5.Treeni+palautusjuoma 6.Safka2 7.Iltapala

Tossa karkeasti mun ruokailut. Välillä tehnyt 16h vuoroja, jolloin olen herännyt klo. ~16 maissa. Silti syön normaalisti aamupalan jne. 16h vuoron aikana tulee syötyä hieman normaalia enemmän, koska olen valveillakin pidempään. Seuraavana päivänä sitten syön taas vähemmän jos menen "normaalin" rytmin mukaan nukkumaan.

Pääasia, että koitat syödä parin-kolmen tunnin välein. Lasket aluksi hieman niitä kaloreita niin huomaat, kuinka paljon sitä vähempi kalorista ruokaa saa syödä. :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom