Syömiset parempaan kuntoon. Mielipiteitä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Ajattelimpa laittaa syömiset nyt kerrankin kuntoon, kun on tullut oltua aina miinus kaloreilla. Kyllähän minä olen sen tuona aikana tiennyt, että plussalla täytyy olla, jos mielii kasvaa. Rahkat sun muut on ollut käytössä jo pitemmän aikaa, muttakun on tullut syötyä ihan miten sattuu, kuten rahka joskus puuttunut, joskus enemmän evästä ja joskus vähemmän jne...Tässäpä tulee yksi esimerkki minkälaisen ravinnon olen ajatellut ottaa käyttöön.

Tähdellä (*) merkityt ei ole vielä ravinnossani.

Pituus: 175cm
Paino: 58
Ikää: 19

Olen ajatellut otaa 30/40/30 (p/hh/r) suhteen käyttöön

Tälläisiä määriä tarvitaan:

P: 213 HH: 284 R:95 Kcal: 2836

Eväät:

Aamupala: 8:00-8:30

2dl puuro
1kpl omena*
1lasi (n.2dl) tuoremehua
San Fish Fats*
Monivitamiini

P: 8,9 HH: 78,1 R: 4,6

Välipala: 10:30-11:00

50g Mass Blast*
20g Hera*

P: 38,5g HH: 28g R: 1,9g

Lämminateria: 13:00-13:30

Esim. (Tämä vaihtelee)
200g Atria Lihapyörykät
2-3kpl perunaa
1lasi (n.2dl) tuoremehua

P: 29,2 HH: 45,8g R: 28,6g

Ennen treenejä: 14:00 30g Hera*+5g Krea+5g Gluta*
Treenit: 14:30
Palkkari: Mass Blast 100g*(P:37g HH: 50g R: 3,7g)+5g Krea+5g Gluta*

P: 67g HH: 50g R: 3,7g

Iltaateria: 17:00-17:30

2kpl Ruispuikulat
2rkl rypsiöljy
70g tonnikala
kurkkua
1lasi (n.2dl) tuoremehua

P:22,5g HH:45,2g R: 15g

Välipala: 19:30-20:00

125g Rahkaa

P: 13,8g HH: 5,3g R: 0,5g

Yöproteiini*: 22:30-23:00

15g Hera*
15g Maito*
15g Soija*
5g Gluta*

P:45g HH: 0 R: 0

Yht. Kcal: 2274,1 P: 194,8g HH: 251,4g R: 54,4 Eli puuttuu aikas paljon vielä.

Perunan arvoja en laittanut yhteis summaan, koska en tiedä 1kpl:n painoa. 100g:n tiedän.

Monena päivänä ois hyvä ottaa Argiinia ja minkälaisia annoksia?

Viikossa on viis treenipäivää (arkipäivät), kun mulla on käytössä Max-OT treeni. Viikonloppuisin pitää varmaan ottaa jotain "ennen treeniä" nautittavan aineen ja palkkarin tilalle.

Aamupalan ja rahkan proteiini määrä on aika pieni, joten tarvis neuvoa että mitä ois hyvä ottaa mukaan. Ja muutenkihan tuota pitäisi täydentää. Eli mielipiteitä/täydennyksiä tulemaan, jos vaan olette jaksanut lukea.

Samat vanhat vinkit:

-aamulle: lisäksi rahkapurkki+mehukeittoa

-lounaalle: lisäksi KASVIKSIA, tuoreita mieluiten

-ilta-ateriaksi laittaisin ihan kunnon aterian. Itse vedän treenin jälkeen usein jotain tällaista:
400g paistijauheliha
100g pastaa
puolikas kurkku
1 tomaatti
salaattia

-välipalalle: miksi jakaa pieni purkki rahkaa vielä puoliksi?

-iltaproteiinin kanssa voisit ottaa jotain rasvaista. Itse nakerran usein esim. 50g Edamia ja otan huikan rypsäripullosta (n.10g)

-YLEISESTI: nuo kalorit ei vielä riitä kovin pitkälle. Mätä lisää, se auttaa.

Hämmer sanoi:

Kasvikset on jo mukana. Unohtui laitaa ekaan postiin.

Hämmer sanoi:
-ilta-ateriaksi laittaisin ihan kunnon aterian. Itse vedän treenin jälkeen usein jotain tällaista:
400g paistijauheliha
100g pastaa
puolikas kurkku
1 tomaatti
salaattia

Pastaa vois ottaa mukaan.

Hämmer sanoi:

Niin ja käytän vielä 2rkl Fun Lightia rahkassa ja jos kokonaisen laittaa rahkaa sitä on sitten niin saatanasti.

Jep, aineenvaihdunnasta riippuen saat todennäköisesti syödä aika reippaasti lisää. Tuon painoisena taisin vedellä itte jonkun 2700kcal, jotta paino nousi sopivasti sen puolisen kiloa viikossa.

Hämmer sanoi:
Samat vanhat vinkit:

-aamulle: lisäksi rahkapurkki+mehukeittoa

400g paistijauheliha
100g pastaa
puolikas kurkku
1 tomaatti
salaattia

-iltaproteiinin kanssa voisit ottaa jotain rasvaista. Itse nakerran usein esim. 50g Edamia ja otan huikan rypsäripullosta (n.10g)

-YLEISESTI: nuo kalorit ei vielä riitä kovin pitkälle. Mätä lisää, se auttaa.

Tämänsuuntaisia parannusehdotuksia tuli minullakin mieleen. Ja kyllä tohon todellakin joku 500 kcal voi huoletta lisätä, varsinkin jos/kun kulutus on vielä kovaa.

Mulla ei ole kulutus kuin vaivaiset 300Kcal, eli erittäin vähän. Oiskohan hyvä sitten nostaa tasan 3000 Kcal toi määrä ja kuin paljon ois hyvä aina lisäillä kaloreita kun painoa tulee lisää?

Zentic sanoi:
Oiskohan hyvä sitten nostaa tasan 3000 Kcal toi määrä ja kuin paljon ois hyvä aina lisäillä kaloreita kun painoa tulee lisää?

Ei kukaan voi kertoa sulle kuinka paljon kaloreita sun pitää syödä. Ainoa tapa selvittää asia on kokeilla mitä tapahtuu kun alat syömään sen 3000kcal päivässä. Laskurit antaa vaan yleensä hieman suuntaa ja loppu on itse kokeiltava.

elikkäs onko tarpeeksi laskeskelin tään päivän syömiset ja samanlailla noudatan joka päivä määrällisesti: elikkäs

kaloreita ruuasta tuli yht. 2752kcal ja protskua tuli napsittua 160g

ja minun painoisen n.71 kilosen pitäisi syödä n.2630 ja proteiinia se 142g

joten onko noiden lukujen perästä tuo ruokapuoli kondiksessa.. ja onko "liiasta" protskumäärästä haittaa ei kaiketi =/ ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joonaz sanoi:
joten onko noiden lukujen perästä tuo ruokapuoli kondiksessa.. ja onko "liiasta" protskumäärästä haittaa ei kaiketi =/ ?

Protskuja voi syödä ihan hyvin yli sen 2g/painokilo, eli ei ole haittaa. Läskin kertymisen määrää kokonaiskalorit. Eli jospa sanon vielä toisen kerran: kukaan ei voi kertoa onko tuo 2752kcal sinulle sopiva energiamäärä ilman tietoa miten paino kehittyy. Jos paino nousee sopivan hitaasti ja peili ja tulokset kertovat, että merkittävä osa painonnoususta on tullut lihaksen muodossa, niin voit päätellä ettei kalorit ole ainakaan liian korkealla tai alhaalla. Jos taas paino laskee tai pysyy samoissa niin tyhmempikin tajuaa syödä lisää.

trebla sanoi:
Protskuja voi syödä ihan hyvin yli sen 2g/painokilo, eli ei ole haittaa. Läskin kertymisen määrää kokonaiskalorit. Eli jospa sanon vielä toisen kerran: kukaan ei voi kertoa onko tuo 2752kcal sinulle sopiva energiamäärä ilman tietoa miten paino kehittyy. Jos paino nousee sopivan hitaasti ja peili ja tulokset kertovat, että merkittävä osa painonnoususta on tullut lihaksen muodossa, niin voit päätellä ettei kalorit ole ainakaan liian korkealla tai alhaalla. Jos taas paino laskee tai pysyy samoissa niin tyhmempikin tajuaa syödä lisää.

Mielestäni tehokkain keino seurata lihaksiston kehitystä, on hommata rasvaprosenttimittari. Siis digitaalinen. Jos paino nousee mutta rasvaprosentti ei, niin sillon ollaan oikeilla jäljillä.

Jep, proteiinia voi vedellä surutta aika reippaasti. Viime kesänä kun panostin ruokavalioon aika reippaasti, proteiinia tuli lähes 5g/painokilo. Ruokaa meni muutenkin aika hulluja määriä, mutta niin sitä energiaa kuluikin. Olo oli varsin hyvä, ainakin ulkoisesti rasvaprosentti näytti pienentyvän, tai sitten lihasta tuli reilusti enemmän kuin rasvaa. Ei tosiaan mitään ihmeellisiä muutoksia rasvaprossassa, mutta jotenkin tuntui erottuvuus lisääntyvän. Toisaalta haisin kyllä ammoniakilta aina salilla.

vegitax sanoi:
Mielestäni tehokkain keino seurata lihaksiston kehitystä, on hommata rasvaprosenttimittari.

Mulla on melko vähän kokemuksia noista vehkeistä. Joskus kuitenkin kun räpläsin niin sain peräkkäisillä mittauksilla varsin erilaisia tuloksia. Mikäli löytää luotettavan mittarin niin se on tosiaan hyvä tapa seurata kehitystä.

Joona sanoi:
ainakin ulkoisesti rasvaprosentti näytti pienentyvän, tai sitten lihasta tuli reilusti enemmän kuin rasvaa

Jos lihasta tulee reilusti enemmän kuin rasvaa niin eikö silloin rasva% juuri pienene ? nusnus ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom