Syömisestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rotko
  • Aloitettu Aloitettu
Moro. Voiskohan joku tietävä auttaa mua mun ruokavaliossa. Eli lihasta tarttis saada lisää luiden ympärille. Paino on pysyny jo kauan 90kg:ssa, eikä tunnu millään nousevan. Pituutta on melkeen 2m, joten varaa lihoa olis. Päivän ruokalista näyttää tältä:

aamupala klo 6.30
puuroa+hilloa
pari palaa ruisleipää+kinkkua+marg.+kurkkua
fast massa 2dl

välipala klo 9.00

lounas klo 11.00
kotiruokaa n.500g

välipala klo 13.30

päivällinen klo 16.00
kotiruokaa n.500g

välipala klo 18.00
fast massa

salin jälkeen klo 20.30
palautumisjuoma

iltapala klo 21.00-21.30
kotiruokaa n.400g

Paljonkohan tossa on kaloreita, proteiinejä, hiilareita ja rasvoja? Kiitoksia etukäteen niille jotka vaivautuvat vastamaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rotko sanoi:
välipala klo 9.00

välipala klo 13.30
Näille myös proteiinia mukaan. Nyrkkisääntönä 30-50 g proteiinia jokaisella aterialla.

Hiilareita 0-1000, protskua 0-1000, rasvoja 0-1000.. kaloreita ehkä 0-10000. Oikeesti, kotiruoka ? :itku:

Pieni tarkennus lienee paikoillaan, eli: kotiruoka on esim. makaroonilaatikkoa, perunaa ja joku lihakastike/pata yms.

Opettelehan itse laskemaan ruuasta saamasi energia ja makroravinnejakauma. Se ei ole vaikeaa, ja kun asiaan jaksaa hetken perehtyä, aterioiden energiamäärät muistaa ulkoa. Sinänsä tuo tarkennus ei auta yhtään, joten kipin kapin mittaamaan ja punnitsemaan.

Ajattelin vaan et joku ois pystyny heittämään jonkunäkösen arvion... Fakta taitaa kuitenkin olla, et kaloreita tulee syötyä päiväs liian vähän, koska painokaan ei nouse.

Paha noista on arvioita heittää, mutta luulisin, että yksin Massasta ja palautusjuomasta tulisi joku 800-900kcal. Massa on aika hirviö tavaraa, kaloreita muistaakseni 350kcal/100g. Mutta jos paino ei tosiaan nouse, niin ei muutakuin enemmän ruokaa naamariin. Ja niitä kaloreita kannattaa tosiaan opetella laskemaan. Alkuun se on hiukan hankalaa, mutta pitemmän päälle käy jo helposti, koska ne päivän kalorit oppii muistamaan kutakuinkin ulkoa.

Miks sitä pitää painaa niin paljon?
Ite oon 194.5 ja painan 87kg, enkä haluis yhtään massaa lisää vaan mieluummin kehitän lihaksia ihan bodaamalla.

Buddy sanoi:
Ite oon 194.5 ja painan 87kg, enkä haluis yhtään massaa lisää vaan mieluummin kehitän lihaksia ihan bodaamalla.

Meinaat tyhjästä kehittää semmosia lihaksia mitkä ei paina mitään? :jahas:

Buddy sanoi:

Haluan uskoa että kirjoittaja on tarkoittanut jotain muuta kuin on kirjoittanut... täytyy kyllä sanoa että tämä kommentti on yksi parhaita piiitkiiin aikoihin... :hyper: :5:

Tomi sanoi:
Näille myös proteiinia mukaan. Nyrkkisääntönä 30-50 g proteiinia jokaisella aterialla.

Eiköhän tosta tuu melkeen 30g protskua kun on pari palaa ruisleipää ja kinkkua siinä päällä. Riippuen tietenkin aika pitkälti siitä kinkun määrästä.

Buddy sanoi:
Jos rasvaprosenttisi ei ole äärimmäisen alhainen tämä voi tuottaa joitakin käytännön vaikeuksia.

niclas sanoi:
Eiköhän tosta tuu melkeen 30g protskua kun on pari palaa ruisleipää ja kinkkua siinä päällä. Riippuen tietenkin aika pitkälti siitä kinkun määrästä.

Jos on kaksi siivua ruisleipää, siis tollasta ruispalaa tai vast. ja siihen vaikka neljä siivua kinkkuleikkelettä päälle, niin siinä on noin 10 grammaa protskua. Joten ei muutakuin kymmenen siivua ruisleipää ja 20 siivua makkaraa, niin protskujakin tulee tarpeeksi. ;)

Tai sitten jotain muuta lisäksi. :)

Eiköhän se iso mies tarvi kasvaakseen hiilareitakin ihan saatanasti. Mä ehdotan sellasta, että teet pientä listaa sellaisista safkoista, joissa on hyvät hiilis/protsku/rasvat arvot. Jos noi kotiruuat on itse tehtyjä, niin ne on yleensä ihan laatumättöä. Toi, 0-1000 suhde on ihan saivartelua, jos puhutaan tällaisesta suomalaisen miehen rakastamasta perussetistä, kuten kotona tehdystä makaroonilootasta tai perunoista ja lihakastikkeesta. Eli mieti, mikä on sun mielestä HYVÄÄ (plus arvoiltaan) ja upota sitä suurempia määriä naamariin. Ei kai se nyt voi olla niin vaikeaa, että pitää alkaa jotain välipalojen kinkkusiivuja laskemaan? Etenkin ton kokosella äijällä?

Mä laitan nyt omat ruokajutskani saman threadin alle ni ei tarvii uutta alottaa... Sain viimeks täältä samasta aiheesta "Syö enemmän!"-kommenttia ja oonki nyt korjaillu ruokavaliotani. Eli listaan tähän nyt treenipäivän kaikki syömiset. Osaisko joku arvioida suurinpiirtein kalorimäärän ja prot/hh/rasva-suhteet...Mielipiteitä muuten? Tarkotus ois saada lihaksiin erottuvuutta ja ylimääräne läski mäkeen:) Oon siis N ja 169/55..

Tässä siis kaikki mitä treenipäivänä syön:

Hiilarit:
Kaurapuuro (1,5-2 dl kuiv.)
Täyjyväleipä 4 viipaletta
Omena
Banaani
Pakastevihanneksia n. 2 dl

Protskut:
Tonnikalaa 1 prk
Raejuustoa 1 prk
Rahkaa 1 prk
Maitoa n. 4 dl
Whey 8100 1 dl

Rasvat:
Oliiviöljy 1 rkl
Kalaöljy 1rkl

Lisäks monivitamiinit ja biotiini.

Ny kun oon syönyt tähän tyyliin muutaman viikon, ni aineenvaihdunta on parantunu ja treeni kulkee myös:) Varsinaisia mässypäiviä ei oo enää tarvinnu pitää ny ku oon syöny enemmän..(mut erittäin suurella todennäkösyydellä ratkean pääsiäisenä äidin herkkupöydässä..;))

Toi oli oikeestaan aika tyhmästi heitetty, mutta en mitään läskii haluu vaan kaikki ravinto olis hyvä hyödyntää lihasten kasvuun.

Buddy sanoi:
Toi oli oikeestaan aika tyhmästi heitetty, mutta en mitään läskii haluu vaan kaikki ravinto olis hyvä hyödyntää lihasten kasvuun.

Jos lihasta haluat lisää, joudut olemaan pluskaloreilla. Näistä pluskaloreista osa ohjautuu fläsäksi ja osa lihakseksi. Pelkän lihaksen kasvatus ei tule onnistumaan vaan AINA tulee mukana myös läskiä. Pointtina onkin pitkällä aikavälillä lihasmassan kasvatus ja rasvaprosentin lasku. Tämä voisi onnistua esim. pitämällä maltillista bulkkia jonkun aikaa kokonaismassan kasvattimiseksi ja sen jälkeen pidetään jonkin aikaa kiristelyä, minä aikana keskitytään pelkästään rasvaprosentin pienentämiseen ja yritetään ylläpitää massavaiheessa saavutettuja lihaksia. Noi sun haaveet samanaikaisesta painon samana pitämisestä, lihasmassan kasvatuksesta sekä fläsäkerroksen nollakasvusta ovat aivan epärealistisia. Ei meistä kukaan läskiä halua mutta sitä vaan on välillä vähän pakko ottaa kroppaansa, jos tuloksia haluaa.

ringside sanoi:
Eiköhän se iso mies tarvi kasvaakseen hiilareitakin ihan saatanasti. Mä ehdotan sellasta, että teet pientä listaa sellaisista safkoista, joissa on hyvät hiilis/protsku/rasvat arvot. Jos noi kotiruuat on itse tehtyjä, niin ne on yleensä ihan laatumättöä. Toi, 0-1000 suhde on ihan saivartelua, jos puhutaan tällaisesta suomalaisen miehen rakastamasta perussetistä, kuten kotona tehdystä makaroonilootasta tai perunoista ja lihakastikkeesta. Eli mieti, mikä on sun mielestä HYVÄÄ (plus arvoiltaan) ja upota sitä suurempia määriä naamariin. Ei kai se nyt voi olla niin vaikeaa, että pitää alkaa jotain välipalojen kinkkusiivuja laskemaan? Etenkin ton kokosella äijällä?

Nyt tulis pisteitä mutta kun ei pysty enää antamaan...mun mielestä turha kaloreilla hifistely on turhaa jos ei muutenkaan oo perusasiat ihan hanskassa. Riittävästi safkaa vaan koneeseen ja huolehtii että sitä protskua tulee riittävästi. Jauhoja sitten mukaan jos ei muuten tule tarpeeks. Ja syö niin että paino hiljalleen lähtee nousuun ja sitten katteleen paskahiilareita pois jos rupeaa vyötärönympärys liikaa kasvamaan.

Kuka vaan saa mun puolestani tökkiä exceliin kaikki syömisensä, mutta minä en sitä viitti ruveta tekemään ja käytännön syistä ois aika hankalaakin (työpaikalla ruokaetu, jota en jätä käyttämättä!) Suuntaa-antavat kalorit on syytä laskea, mutta MUN mielestä turhaa hifistelyä joka kalori laskea.

Olin Timba muuten just antamassa sulle repua silloin kun ne poistettiin. Olisin kirjottanut siihen, että "tää on kaikista sun posteista - yleisfiksu jätkä".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom