Syöminen = tuskaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jusushi
  • Aloitettu Aloitettu

Jusushi

V.I.P
Rupee kyllä jo kyrsii kun päivä ruoka ei meinaa uppoo sitten kirveelläkään! :curs:
Aamupalan syön noin vähä jälkeen yhdeksän, jolloin syön yleensä vain pari leipää ja jugurttia+mysliä. Ennemmänkin ois ehkä mahdollisuus syödä, mutta epäilen että sitten päivä ruokailusta menis loputkin halut. Aamupalan ja päiväruuan välissä on noin kaks-kolme tuntia. Ennen kyllä ruoka maistu, mutta tässä pari viime kuukauden aikana oon huomannut tälläisen ongelman.
Sitten illempana reenin jälkeen syödään sitten kuin hevonen!
En kyllä sitten tiiä mitä tässä tilanteessa vois tehä, ehdotuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä onko muilla, mutta itelläni vuosikaudet niin kauan kuin muistan on ollu ongelmana se, että jos syön ihan täydet mätöt joka päivä - eli niin paljon ku napa ja sielu vetää ja vähän lisääkin, niin parin vk tämmösen mässäilyn jälkeen ei vaan yksinkertasesti maistu enään ruoka...

Sitten on oltava 1-2vk vähemmillä safkoilla ja sit jälleen mennään :)

Sama ongelma on minulla. Aamiainen ei maistu millään ja se mitä saan vedettyä on tosi säälittävä annos ja sekin itkun kanssa alas. Ei hyvä ei...:itku:

Ajattelin kokeilla ongelmaan seuraavaa "lääkettä":
-aikaistan nukkumaan menoa
-en syö kovin "raskasta" evästä juuri ennen nukkumatin tuloa
-herään hieman aikaisemmin, että kerkeän herätä kunnolla ennen aamupalaa
sekä
-teen raskaustestin, jolla saattaa selvitä syy aamupahoinvointiin
-laitan nenä-mahaletkun, jolla aamupala kivasti livahtaa huomaamatta mahaan.

:rolleyes:

Itse en saa aamuisin oikein mitään alas joten ratkaisu on tämä:

- lusikallinen öljyä
- aamupala vasta työmatkan jälkeen, eikä siis heti herätessä sängystä
- nestemmäisenä (proteiinidrinkki)

Tämä ainakin toimii itselläni.

Joo, itekki oon miettiny tota et jos ottas jonku juoman aamusta.
Illalla syön yleensä rahkan, että en usko et toi johtus liian paljosta iltasyönnistä...

Joo aamulla ei laske ruoka kirveelläkään,jotenka proteiinidrinksu,päivälläkin saa yrittää tukkia väkisin ruokaa mahalaukkuun mutta illalla taasen saa lapioida safkaa suuhun!

Tehosekoittimella aamupala, esim. protskujauhoa, banaania, marjoja, muna, kaurahiutaleita, mehua, jogurttia. Tai mitä siihen nyt haluaa laittaa, eihän se juuri miltään maistu, mutta juoden menee helposti alas vaikkei nälkä olisikaan.

Originally posted by jjj84
Sanoisimpa näin että mitä enemmän syöt illalla sen kovempi nälkä on aamulla.

toi pitää paikkansa. Sama pätee ylipäätään syömiseen mitä enemmän syöt sitä nopeammin tulee taas nälkä.

Originally posted by jjj84
Sanoisimpa näin että mitä enemmän syöt illalla sen kovempi nälkä on aamulla.

Sama homma :eek: Toimii aina.
Ja myöskin, jos aamulla herää esim. klo 0700 ja nälkä kurnii suolistossa, mutta päättääkin vielä vedellä sikeitä pari tuntia niin eipä enään ruoka maistukaan.

Kun taas jos syönkin tuolloin kello 0700 tukevan aamiaisen, nukun pari tuntia siihen päälle, niin herätessä on taas kurniva nälkä =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom