Syöminen ei lisää painoa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dave12
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Joo elikkä, olen vasta alkaja salilla käynnin suhteen, tällä hetkellä käynnissä on niin sanottu painon kasvu aika, Syön päivittäin plus miinus 3000kcal ilman liikuntaa. Miksi paino ei nouse? Lääkärissä testit tehty ja terve ku pukki. missä vika? syön tosi paljon kaikkea mitä sattuu, mutta voisiko olla, että valioni suhteen en saa tarpeeksi proteiinia? (aineen vaihdunta solut siis ehkä sekaisin?) oisko mitään niksejä ruokien suhteen mitä kannattais suuhu laittaa että painon nousu olisi ns terveellistä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitää huomioida oma paino kaloreihin suhteutettuna. Et vain yksinkertaisesti syö tarpeeksi, jos paino ei nouse. Ja ei sitä painoa nyt edes kannata lisätä mitään tyyliin kilo viikossa...

Mun mielestä

Joo elikkä, olen vasta alkaja salilla käynnin suhteen, tällä hetkellä käynnissä on niin sanottu painon kasvu aika, Syön päivittäin plus miinus 3000kcal ilman liikuntaa. Miksi paino ei nouse? Lääkärissä testit tehty ja terve ku pukki. missä vika? syön tosi paljon kaikkea mitä sattuu, mutta voisiko olla, että valioni suhteen en saa tarpeeksi proteiinia? (aineen vaihdunta solut siis ehkä sekaisin?) oisko mitään niksejä ruokien suhteen mitä kannattais suuhu laittaa että painon nousu olisi ns terveellistä?

Jos painoas haluut nostaa ni 500kcal yli kulutuksen pitäis syödä päivässä ja proteiinit 2-3g/painokilo.
Tonnikala,kana ja naudanliha on hyviä lihoja.Käy lihat hakemassa kaupanlihatiskiltä tai kauppahallista.Ei mitään marinoituja.Lisänä palautus juomat.Tietysti vihanneksia ja hedelmiä ja vitamiini pillereitä.Hyviä proteiinin lähteitä on myös rahka,maito ja kananmunat ilman keltuaista.

Jos painoas haluut nostaa ni 500kcal yli kulutuksen pitäis syödä päivässä ja proteiinit 2-3g/painokilo.
Tonnikala,kana ja naudanliha on hyviä lihoja.Käy lihat hakemassa kaupanlihatiskiltä tai kauppahallista.Ei mitään marinoituja.Lisänä palautus juomat.Tietysti vihanneksia ja hedelmiä ja vitamiini pillereitä.Hyviä proteiinin lähteitä on myös rahka,maito ja kananmunat ilman keltuaista.
Mitä väliä onko marinoitu, samat protskut siellä silti on. Ja sama koskee kananmunia.

[/QUOTE]
Tonnikala,kana ja naudanliha on hyviä lihoja.Käy lihat hakemassa kaupanlihatiskiltä tai kauppahallista.Ei mitään marinoituja.Lisänä palautus juomat.Tietysti vihanneksia ja hedelmiä ja vitamiini pillereitä.Hyviä proteiinin lähteitä on myös rahka,maito ja kananmunat ilman keltuaista.[/QUOTE]

Kyllä mä lähtisin noi keltuaiset mukaan ottamaan,varsinkin kun ei tarvi kaloreista pihistellä saa rasvaa ja kyllä sitä protua keltuaisestakin löytyy,jopa prosenttuaalisesti enemmän kuin valkuaisesta.

Mulla vähän samanlainen ongelma eli ennen söin n.2000 kaloria ja nyt otan 3000. Kun otin 2000 kalorii paino ei muuttunut (pitäis siis olla normikulutus), mutta eipä muuttunut 3000 kalorisellakaan jonka pitäis olla selvästi plussalla. mistä johtuu?

Mulla vähän samanlainen ongelma eli ennen söin n.2000 kaloria ja nyt otan 3000. Kun otin 2000 kalorii paino ei muuttunut (pitäis siis olla normikulutus), mutta eipä muuttunut 3000 kalorisellakaan jonka pitäis olla selvästi plussalla. mistä johtuu?

Keho sopeutuu, plussallahan olet sitten vasta kun se kehonpaino rupeaa tavalla tai toisella kasvamaan, eli et ole plussalla nyt oikeasti -> syö enemmän.

miten voi olla että jos normi kulutus on 2000 ei 3000 oo plussaa?

Jos paino ei nouse 3000:lla niin sillon se kuluu johonkin, tai sitten sulla on lapamatoja, tai ripuloit kalorit ulos?? tai siten et syö 3000 kcal oikeasti ja jatkuvasti?
Itsekin joskus muinoin söin pitkään 5000kcal päivässä eikä paino nousut, mutta se oli pitkä ajan treenin ja kehon sopeutumisen tulos. Nyt lihoisin 3000 kaloreilla varmaan kilon viikossa.

mun mielestä

Mitä väliä onko marinoitu, samat protskut siellä silti on. Ja sama koskee kananmunia.

Jos sä punnitset sun ruoat ni siin on eroa ostatko kaupan valmiiks pakattua lihaa joka on marinoitua tai lihatiskilta lihaa mitä ei oo marinoitu,ei sillä etteikö voi pyytää marinoimaan mut mun mielestä valmiiks pakatuissa on suuri osa painosta nestettä.Ja jos rupeet syömään 10-20 kananmunan keltuaista päivässä ni kyl se jossain vaiheessa voi vaikuttaa sun kolesteroli arvoihin.Jos sä syöt n.3kpl päivässä ni sit ei oo merkitystä.

Keho sopeutuu, plussallahan olet sitten vasta kun se kehonpaino rupeaa tavalla tai toisella kasvamaan, eli et ole plussalla nyt oikeasti -> syö enemmän.

Itsellä samansuuntaisia kokemuksia. Olin tuossa keväällä dietillä ja viimeisillä viikoilla kalorit oli ~2400 treenipäivinä. Nyt sitten pikkuhiljaa nostellut kaloreita ja edelleen punninnut syömiset, niin kaloreita sai nostaa 3600 asti ennen kuin paino alkoi nousemaan vko keskiarvona 200g. Vaikka periaatteessa aktiivisuus on vähentynyt kun aamulenkit on jäänyt pois ohjemasta.

eli jos ruuasta saa 1000kaloria voi olla että paino ei muutu ja samalla henkilöllä voi olla samatilanne 3000 kalorin kanssa. eli keholla ei ole kalorin tarkkaa tasapaino tilaa vaan se sopeutuu eri kalorimääriin tiettyyn pisteeseen asti???

Osin juu, jos syöt vähemmän niin keho mielellään menee hiukan "eipä huvita liikkua" tilaan nääntymisen estämiseksi ja kalorien kasvaessa taas aktiiviteettiä suosivaan tilaan. Yksilöllisia eroja toki suuriakin.
Osin sitten taas kyse voi olla ihan siitä että laskee safkat väärin, monien "sikana syövät mutta paino ei nouse" päivittäisruokailut paljastuuvat varsin matalakalorisiksi.

Osin juu, jos syöt vähemmän niin keho mielellään menee hiukan "eipä huvita liikkua" tilaan nääntymisen estämiseksi ja kalorien kasvaessa taas aktiiviteettiä suosivaan tilaan. Yksilöllisia eroja toki suuriakin.
Osin sitten taas kyse voi olla ihan siitä että laskee safkat väärin, monien "sikana syövät mutta paino ei nouse" päivittäisruokailut paljastuuvat varsin matalakalorisiksi.

kiitos avusta fatso, nyt oon suunnilleen asian ymmärtänyt.
kyllä pitäis kalorit olla oikein laskettu. kaikki suuhun pistetyt kalorit on muistiin harjoituspäiväkirjaan merkattu.

Helpoin tapa nostaa painoa

Otat sellasen tavoitteen et paljon haluat vuoden päästä painaa enemmän. Jos vaikka haluat 10kg painaa niin nostat painoa viikottain 200g, niin että joka ilta ennen nukkumaan menoa tarkistat vaa-asta että onko vatsassa tarpeeksi safkaa, jos ei ole niin sitten syöt jotain mikä menee helposti ales, itsellä on riisi jossa on rkl margariinia. Ja syöt aina kun on nälkä, älä kuitenkaan ahmi montaa kiloa yli ettei paino nouse hallitsemattomasti ja jotta illalla ruoka taas maistuisi.

1) Eka syöt proteiinit ja kasvikset
2) Päivittäinen painon seuranta ennen nukkumaan menoa, jos vajaa niin tankkaat hiilihydraatteja lisää.
3) Säännöllinen kova tempoinen treeni, pitkillä palautumis väleillä. (Tekee hiukan vuoristorataa painoon mutta auttaa saamaan lihasta ja pitämään painon nousun hallinnassa)

4) Ja suosi hyviä rasvoja(rasvoja ei tarvitse pelätä), lihaa ja kanaa. Ruokajuomaksi maitoa. lisäravinteet voi melkeinpä unohtaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom