Syömättä oleminen ennen verikokeita ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu
Pitäisi mennä valuttamaan verta kolesterolitestiä, verenkuvaa ja sokerirasitustestiä varten.

Sain ohjeet että pitäisi olla syömättä 12 tuntia ennen kokeita ja ihmettelen kovasti miten tuo oikein onnistuu. Kun jo 4 tunnin syömättä oleminen saa aikaan sen että väsyttää/ei pysty keskittymään/on ärtynyt/välillä huimaa/ajatus ei kulje jne, jne... Tuon lisäksi pitäisi vielä ajaa pitkä työmatka ja yrittää tehdä töitä normaalisti, mikä ei kyllä onnistu.

Mahtaako noissa testeissä näkyä jos siemailee muutaman protskudrinkin päivän aikana ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitäisi mennä valuttamaan verta kolesterolitestiä, verenkuvaa ja sokerirasitustestiä varten.

Sain ohjeet että pitäisi olla syömättä 12 tuntia ennen kokeita ja ihmettelen kovasti miten tuo oikein onnistuu. Kun jo 4 tunnin syömättä oleminen saa aikaan sen että väsyttää/ei pysty keskittymään/on ärtynyt/välillä huimaa/ajatus ei kulje jne, jne... Tuon lisäksi pitäisi vielä ajaa pitkä työmatka ja yrittää tehdä töitä normaalisti, mikä ei kyllä onnistu.

Mahtaako noissa testeissä näkyä jos siemailee muutaman protskudrinkin päivän aikana ?

Kyllä se "näkyy" niissä testeissä eli vaikuttaa tulokseen, eikä sit tuu totuuden mukasia tuloksia. Ite kävin tollasessa testissä just viime alkusyksystä ja varasin ihan suosiolla sen ajan aamulle. Eli illalla kunnon safkat koneeseen, paljon unta ja sen jälkeen aamulla suoraan sinne kokeisiin syömättä aamupalaa. Ei tehny edes tiukkaa.

Vaikka lekuri käskisi olemaan 48h syömättä niin sitten ollaan 48h syömättä. Niihin on syynsä. Yleensä noi testit on aamusta sen takia, että vasta niiden jälkeen mennään töihin.

Joku aika sitten itellä oli sama tilanne & verikokeeseen menin about 8 aamulla. Normisti iltapala about 8 aikaan ja aamulla lasi vettä. Ei tullut ongelmia? Tosin mä pärjään 1000kcal päivässä, jos on tarvis ...

Ongelma on vaan siinä että koska olen opettaja niin pitäisi itse järjestää sijaiset ja muut systeemit jos meinaa mennä heti aamusta. Helpoimmalla pääsee jos menee hyppytunnilla jotka ovat tietysti kaikki iltapäivällä. Kai se on sitten pakko hortoilla zombina koko päivä ja antaa katabolian jyllätä...

Sain ohjeet että pitäisi olla syömättä 12 tuntia ennen kokeita
Jos tuossa olivat kaikki ohjeet niin perziilleen menee :)

Eli sinun pitäisi myös olla juomatta tuo 12h ennen kokeita, poislukien noin parin desin vesiannosta jonka saat juoda jonkinaikaa ennen koetta. Käytännössä kun kokeet yleensä otetaan aamuisin niin ohjeistus on "herättyäsi". On tullut juostua noissa testeissä pitkin ikää kerran jos toisenkin, joten luulen tietäväni että sinulta on vain unohdettu kieltää tuo juominen, sen pitäisi olla nou-nou.

Ongelma on vaan siinä että koska olen opettaja niin pitäisi itse järjestää sijaiset ja muut systeemit jos meinaa mennä heti aamusta. Helpoimmalla pääsee jos menee hyppytunnilla jotka ovat tietysti kaikki iltapäivällä. Kai se on sitten pakko hortoilla zombina koko päivä ja antaa katabolian jyllätä...

Kannattaa tarkistaa paikallisen labran aukioloajat. Monessa paikassa aukeaa jo klo 7, ja harvassa on auki puolen päivän jälkeen. Ja ohjeistushan yleensä on, että klo 22 jälkeen syömättä ja juomatta, paitsi korkeintaan se lasi vettä aamulla. Ja kokeetkin yleensä pyritään ottamaan aamulla, koska vuorokauden ajan mukaan monet arvot vaihtelee.

Kannattaa tarkistaa paikallisen labran aukioloajat. Monessa paikassa aukeaa jo klo 7, ja harvassa on auki puolen päivän jälkeen. Ja ohjeistushan yleensä on, että klo 22 jälkeen syömättä ja juomatta, paitsi korkeintaan se lasi vettä aamulla. Ja kokeetkin yleensä pyritään ottamaan aamulla, koska vuorokauden ajan mukaan monet arvot vaihtelee.

Niinhän tuo näyttäisi olevan että paikallinen labra on auki vain 3 tuntia aamulla. Ohjeistus oli 12 ravinnotta joten kai tuota pitää tulkita että sisältää myös nesteen.

Suositut

Back
Ylös Bottom