Syödessä juomisesta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jointti sanoi:
No onneksi mulla ei ole tota ongelmaa, mulla tulee aina parin tunnin päästä uus nälkä vaikka viime aterias oisin syöny ku hevonen.
Onse kehonrakennus ihme laji .
Joskus ku tarkkaa kuuntelee voi jopa kuulla kun lihakset huutaa "ruokaa lisää nyt ja heti!"

Tässä vaiheessa pakko tokasta: mitkä lihakset? :D. Normaalisti menee joku litran verran maitoa per lämmin ateria. Ei pystys olee ilman :kuola:

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jamiks sanoi:
Tässä vaiheessa pakko tokasta: mitkä lihakset? :D. Normaalisti menee joku litran verran maitoa per lämmin ateria. Ei pystys olee ilman :kuola:
Jos painoa on 100+ ni veikkaisin että siellä pari kiloa lihastakin on..

Jointti sanoi:
No onneksi mulla ei ole tota ongelmaa, mulla tulee aina parin tunnin päästä uus nälkä vaikka viime aterias oisin syöny ku hevonen.
Miten sulla niin kauan kestää? Mulla menee about puol tuntia niin on semmonen olo että jotain vois taas syödä. Mä joudun enemmänki kattomaan kelloa että "ei vielä tarvi..."

Meillähän on käsissä nyt vallan mahdoton ongelma, miten palautusjuoman uskaltaa enää juoda? Pitääkö ensin heittää jauhot suuhun ja jos pitää, niin missä järjestyksessä? Juodaanko vesi vasta päälle?

:lol2:

maxmussel sanoi:
Miten sulla niin kauan kestää? Mulla menee about puol tuntia niin on semmonen olo että jotain vois taas syödä. Mä joudun enemmänki kattomaan kelloa että "ei vielä tarvi..."

Sama juttu.. jos en treenais niin olisin varmaankin +100 kiloinen fatso.

Willie sanoi:
Meillähän on käsissä nyt vallan mahdoton ongelma, miten palautusjuoman uskaltaa enää juoda? Pitääkö ensin heittää jauhot suuhun ja jos pitää, niin missä järjestyksessä? Juodaanko vesi vasta päälle?

:lol2:

:hyper: Kesti kymmenen minuuttia ennen kuin tokenin tästä kommentista. Työkaverikin tuli kattomaan ja kysymään, että mikä on hätänä, koska tynteko ei ainakaan ole noin kivaa.

Ei sulta löytyis vielä vastausta, että tulisiko kreatiini imeyttää ikenien limakalvojen kautta ja glutamiini nuuskata 20 euron setelin läpi?

Hese sanoi:
Ei sulta löytyis vielä vastausta, että tulisiko kreatiini imeyttää ikenien limakalvojen kautta ja glutamiini nuuskata 20 euron setelin läpi?

En tiedä oletko kuullut mutta on tehty tutkimus jonka mukaan glutamiini imeytyy tehokkaimmin laittamalla se suun limakalvolle. Eli vaikka huuleen tai kielen alle pitää laittaa glutamiinit jotta ne imeytyy tehokkaasti käytettäväksi toisin kuin syömällä jolloin vain murto-osa imeytyy.

En itse vielä ole kokeillut kuin tätä huonompaa vaihtoehtoa mutta pitänee kokeilla joskus tätä tehokkaampaa keinoa. Ei tuo evon gluta nyt ainakaan pahaa ole etteikö kokeilla voisi. :kippis1: :urjo:

Toimisikohan tuo glutamiinin laittaminen muuten nuuskatykillä? Eli jos vähän kostuttais glutaa ja tykittäis sen huuleen?

Amerikan Jeesus sanoi:
Toimisikohan tuo glutamiinin laittaminen muuten nuuskatykillä? Eli jos vähän kostuttais glutaa ja tykittäis sen huuleen?

Sama tuli mieleen. Mikelle idea: Pakkis-snuffee, joka koostuu BCAA:sta ja glutamiinista. :rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
maxmussel sanoi:
Sama tuli mieleen. Mikelle idea: Pakkis-snuffee, joka koostuu BCAA:sta ja glutamiinista. :rock:

Joo. Olisi varmasti tulikuumaa kamaa. Kauppanimenä voisi olla vaikka "Gluttan" ja myyntioikeudet Pakkiksella. 10 purkin tilaajalahjana voisi olla vaikkapa "Gluttan penetrator" -Gluttanin asetin (eli ihan tavallinen ruutta, mutta pakkiksen logolla).

Hese sanoi:
eli ihan tavallinen ruutta, mutta pakkiksen logolla

Miten olisi nuuskapurkki pakkiksen logolla johon on valmiiksi jauhettu BCAAt ja Glutat sellaisessa muodossa että tykitys onnistuu helposti?

Menee muuten jo pahasti off-topiciksi..

Voihan siinä jotain perää olla. Vesi ohittaa ruoan mahalaukussa ja menee ohutsuoleen ensin (lähde: IFA). Kaipa siinä mahanestettäkin menee mukana.

Se fiilis, että ei pystyisi syömään juomatta, on mielestäni täysin tottumuskysymys. Lisäksi voi olla kyse siitä, että juodaan nestettä ylipäänsä liian vähän, jolloin jano tulee aterian yhteydessä.

Tuskin lasillinen nestettä aterian yhteydessä vaikuttaa mihinkään. Puoli litraa tai litra voi jo olla toinen juttu. Mieluummin joisin kunnolla aterioiden välillä, vaikka sitten pari lasillista vähän ennen ateriaa, ja taas myöhemmin aterian jälkeen.

Minulla menee monta ateriaa niin, että huomaan syötyäni, että en ole juonut vielä ollenkaan. Olen jo aikaa sitten opetellut pureskelemaan ruuan hyvin ja tälläin sylkeä erittyy niin paljon, että ei kaipaa juomaa oikeastaan ollenkaan. Muistan joskus lukeneeni, että yhtä suupalaa tulisi pureskella 40-50 kertaa. Kuulostaa paljolta, mutta olen joskus laskenut, niin näissä määrissä minä itse ainakin liikun.

Melkein ainoastaan silloin jos on oikein kuumaa tai suolaista ruokaa, niin tulee juotua enemmän itse syönnin aikana.

Jasoni sanoi:
Minulla menee monta ateriaa niin, että huomaan syötyäni, että en ole juonut vielä ollenkaan. Olen jo aikaa sitten opetellut pureskelemaan ruuan hyvin ja tälläin sylkeä erittyy niin paljon, että ei kaipaa juomaa oikeastaan ollenkaan. Muistan joskus lukeneeni, että yhtä suupalaa tulisi pureskella 40-50 kertaa. Kuulostaa paljolta, mutta olen joskus laskenut, niin näissä määrissä minä itse ainakin liikun.

Joo, mullakin on vesilasi lautasen vieressä varalla jos tarvii, mutta yleensä se jää juomatta. Näin olen syönyt jo kymmenkunta vuotta. Joku jenkkiläinen lekuri tästä asiasta taisi silloin kirjotella ja ei liittynyt mitenkään edes urheiluun vaan siihen että edistää vaan yleensä ruuansulatusta. Oli niin tai näin niin ainakin voi syödä ruokaa enemmän kerralla kun ei pane nestettä sekaan.

Ja tosiaan ruuan sulaminen alkaa jo suussa syljellä ja siinäkin mielessä ei kannata kiiruhtaa sen nielemisen kanssa.

Jasoni sanoi:
Minulla menee monta ateriaa niin, että huomaan syötyäni, että en ole juonut vielä ollenkaan. Olen jo aikaa sitten opetellut pureskelemaan ruuan hyvin ja tälläin sylkeä erittyy niin paljon, että ei kaipaa juomaa oikeastaan ollenkaan. Muistan joskus lukeneeni, että yhtä suupalaa tulisi pureskella 40-50 kertaa.
Juurikin näin. Ruoan huolellinen pureskelu kannattaa. Tämäkin asia pitäisi olla kaikille tuttu jo yläasteen biologiantunneilta.
Joillakin on vaan ihme tarve leimata kaikki yksinkertaiset ja järkevätkin asiat hifistelyksi.
Vittu te ette taida edes tietää mitä hifistely on! :hyper:

Emmah sanoi:
Sinänsä jännä, että myös Pauliina Talus kirjassaan Elämäntapana Fitness kehottaa juomaan vettä vasta aterian jälkeen. "Näin varmistat ruoan kunnollisen pilkkoutumisen!"

Ihan hyvä ohje. Lisäksi hammaslääkärit suosittavat että maito kannattaa juoda vasta aterian jälkeen koska se neutraloi kätevästi suun ja mahalaukun hapot tällä tavalla nautittuna.

Back
Ylös Bottom