Syödä pitäis mutta häjyä tekee..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja M1c4
  • Aloitettu Aloitettu
Moro! Itselläni ongelma.. olen ruvennut kulkemaan salilla ja kehitystäkin on jo tullut. Yritän saada itselleni painoa joten käytän mass2! Ja TIETENKIN pitäisi syödä ihan prkl ruokaa samalla että se auttais jotain MUTTA aina kun pitäis syödä tulee huono olo.. pelkkä ruuan hajukin tekee huonon olon.. Olen koko ikäni ollut alipainoinen ja jotenkin ruokailu on aina ollut minulle pakollinen toiminto ei nautinto.. Ja nyt kun massaa pitäisi saada lisää niin pitäis syödä mutta kun ei pysty! Ikinä en ole silti ruokaa oksentanut mutta ei se hääviä oo syödä jos tulee aina huono olo.. Onko kellään ollu samanlaisia ongelmia? Mistä johtuu?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuleeko kaikesta sapuskasta?

Koita vaikka raakaravintoa, vedä huiviin auringonkukansiemeniä tai kurpitsansiemeniä ja hedelmiä. Noissa siemenissä on kuitenkin noin neljäsosa painosta proteiinia ja kolmasosa rasvaa, joten kaloreita ja sitä kautta painoa saa helposti lisää.

Myös pähkinät (600 kaloria / 100g) on ihan aliarvostettuja painonnousun kannalta.

Lisäksi ruoka rupaa helposti ällöttämään jos ei vedä tarpeeksi salaattia ja muuta freesiä tarpeeksi. Eli monipuolisuutta kehiin.

Itsekin joudun joskus vetämään ruokaa naamariin siten että ällöttää mutta otan vaan itseäni niskasta kiinni ja vedän lisää tavaraa huiviin. Kyllä se mahalaukku venyy.

Koska bulkkaaminen on sulle suht uus asia, niin älä missään nimessä ainakaan lannistu alun vaikeuksista. Veikkaan, että jo muutaman viikon kuluttua homma alkaa helpottaa, kun totut suurempiin annoksiin.

Ja jos ei muuten tule kaloreita, niin illalla vaan muutama lusikallinen rypsiöljyä naamaan. Vedellä huuhtelet alas, niin ei tarvi maistella.

Ja mihinkään bulkkaamiseen tai "massakausiin" ei ole naturaalilla tarvetta. Sen verran kannattaa syödä, että ollaan nollakalorien paikkeilla - ajoittain ehkä vähän päälle. Lukekaa vaikka tuosta, ennen kuin keräätte itsellenne 10 kg turhat läskit vyötärölle.

Mätät sitä ruokaa vain kylmästi, homma toimii samalla tavalla kuin humala hakuinen juominen, mätät vain etkä ala nautiskelemaan. ''Nälkä kasvaa syödessä'', totesi NGV.
Syöminen on kivaa!

Uskokaa Dippiä ja suosittelen lukemaan hänen linkittämän artikkelin myös. Montaa kiloa ei kuukausittain kannata hommata, olisi varmaan ihan jees (alkuvaiheessa, ei kovin kehittyneillä enää kai) saada korkeintaan kilo painoa per kuukausi, vittumaista dieettailla sitten sitä paskaa pois turhan takia. Toki monella on ongelma arvioida kalorinsa ja kulutuksensa... mutta älytöntä väkisellä ruoan turpaan mättämistä ei kannata harrastaa, JOS painoa on tarttuakseen ilmankin.

Oletteko te lukenut tuon artikkelin loppuun asti? Aika kovat kalorit senkin mukaan saa syödä ja aloittaja sanoi olevansa alipainoinen, joten pelkoa mistään överibulkista tuskin on. Aloittajalle: Kokeile syödä parin tunnin välein(pääruokien lisäksi) jotain, esim. maitorahkaa, pähkinöitä, jne. Aika korni sanonta, mutta syömällä oppii syömään.

Lisätäänpäs tähän vielä vähän juttua:

Ensinnäkin, olen ihan monttu auki ettei kukaan ole piikitellyt tuosta ehdotuksestani raakaravinnosta, koska itsekin vähän vierastin noita siemeniä sun muita kunnes opin kokkaamaan niiden avulla...

Tässä on varmaan pari vaihtoehtoa ongelmalle:

- Haju. Jos haju mättää niin vedä sikana vaikka mysliä proteiini-isolaatin kanssa. Ei haise miltään. Ja tietty kaikki kokkaamaton sapuska.

- Määrä. Jos maha tulee täyteen eikä vaan tuppaa menemään alas niin keskity mahdollisimman energiapitoiseen ruokaan. Jätä peruna kokonaan pois ja kisko tilalle vaikka proteiinipastaa.

- Hapot sun muut. Jos maha ei kestä isoa määrää proteiinipitoista sapuskaa niin koita saada mahan toiminta paremmaksi. Maitohappoja vaikka hapankaalista tai muista maitohappotuotteista, mulla ainakin toimii tosi hyvin, pystyy vääntämään vaikka 1500 kalorin edestä pähkinöitä ja maha toimii täydellisesti silti.

Ja tosiaan kannattaa seurailla sitä painoa. Jos kilo kuussa tulee lisää niin ei varmaan oo tarvetta hirveesti enempää ruveta syömään. Oon ite saanu about 1,5kg/kk nyt nää ekat kuukaudet ja oon todella tyytyväinen siihen enkä osannut odottaa yhtään enempää. Mutta mun rehudieetti ei välttämättä oo vertailukelpoinen kun en syö lainkaan roskaruokaa (tai mitään missä ei oo proteiinia :D).

Tsemppiä vaan!

Kitorn!

Joo kiitoksia vaan asiallisista neuvoista! Itse olen aivan monttu auki ku ei kukaan valopää tullut heittämään mitään herjaa! (toisinku suomi24) Eli tuota tarkemmat mitat o 173cm 61 kg että kyllä sinne 70-75kg pitääs päästä.. Mutta ei siitä paljo ylemmäs ku en halua näyttää kävelevältä nyrkkeilysäkiltä.. :). Sitä tossa mietin vaikka mun paino ei nyt oo paljo noussutkaan.. ehkä kilon.. Niin oon saanu pistää silti ihan hyvin lisää painoa punttiin.. Mietin vain että jos saa pistää lisää rautaa niin sehän tarkottaa että lihas on voimistunu ja sehän tarkottaa että se on kasvanu ja eihän lihas voi kasvaa ilman että tulis lisää painoa.. Eli onko niin että niin kauan kun saan pistää lisää rautaa silloin tällöin niin myös massanikin kasvaa?

Lihaksen voima on kiinni sen hermotuksesta. Toki mitä enemmän on lihasta sitä enemmän on "hermotettavaa", joten ihan suoraa korrelaatiota lihaksen kasvusta ja treenipainojen noususta ei voi vetää. MUTTA jos painosi on nousussa ja treenit kulkee, niin siitä voi päätellä, että lihasta tulee. Jatkat vaan syömistä, koska mitä enemmän lihasmassaa saat sitä enemmän energiaa kulutat.

Liikunnan lisääminen pitäisi pikkuhiljaa näkyä myös ruokahalussa. Salin lisäksi kannattaa myös harrastaa aerobista ainakin muutaman kerran viikossa. Pyöräilyä, juoksua, uintia tai jotain tuollaista tehtynä sellaisella vauhdilla kun tuntuu hyvältä. Oma kokemukseni ainakin on, että juuri tuollainen liikunta lisää ruokahalua (ja siksi en tee aerobista dieteillä).

Itselläni oli (ja on vähän edelleen), tuon syömisen kanssa ongelmia, mutta muutamat seikat helpottavat asiaa:

- Keskity siihen että kaikki syömäsi ruuat jotka saat valita itse, ovat todella kaloripitoisia (esim. nuudelit 480kcal/100g)
- Salaatti niiden pääruokien kanssa tuo sellaista virkyistystä siihen syömiseen, syö vaikka muun ruuan jälkeen.
- Rypsiöljyä veden kanssa hörpit alas iltasella, tämä oli itselleni pelastus... Älä osta Rainbown oksettavaa rypsäriä.
- Monipuolisuus, ja mielikuvitus. Leivässä ei sinänsä ole paljon kaloreita, mutta, pistäppä 100g reissumiestä, 100g aamupala juustoa, 100g lauantai makkaraa ja huuhdo alas litralla maitoa= 1000kcal!

Häijyä tekee aamulla itsellä, mutta jossain muistan lukeneeni aamulenkin ja syömättömyyden tärkeydestä silloin. Koska tuosta aamulla juoksemista ei itseni kohdalla tule kovinkaan paljoa mitään, pitäisi kyllä keksiä jotain, koska jossain vaiheessa pitäisi kokeilla tuota joka toinen pv kahdesti salilla (aamu-ilta). Joskus koulutuntien peruuntuessa kaveri raahasi aamukasilta salille ja pelkän massajuoman voimalla mentiin. :) Mutta tuo nyt on täysin avuton ongelma verrattuna varsinaiseen topicin ongelmaan, johon voin vaan todeta itseni kohdalla ainakin hyvän mielen ja hyvinvoinnin. Voisi kuvitella päinvastoin, että masentuneena vetää kaikkea helvetisti, mutta itselläni on päinvastoin.

Ja mihinkään bulkkaamiseen tai "massakausiin" ei ole naturaalilla tarvetta.

Bulkki se on maltillinenkin bulkki. Kun paino nousee, niin ollaan plussilla eli ollaan bulkilla. En sitten tiedä muiden mielipiteistä, mutta eiköhän jokaisen bodaajan kuuluisi olla plussilla, mikäli lihasta haluaa.

Sikabulkki sitten asia erikseen. :piis:

Itse myös kannatan naturaaleilla bulkkausta, mutta se pitää tehdä oikein mahdollisimman puhtaalla body-ruualla ja maltillisilla kaloreilla. Paino saisi nousta korkeitaan sen 1.5-2kg/1kk. Massakauden välissä olisi myös hyvä pitää pieniä välidiettikausia varsinkin jos silavaa alkaa kertymään silmämääräisesti paljon.

Sikabulkkia en kyllä suosittele kenellekään kuten moni muukaan. Helvetin vaikea lähtee sitten niitä ylimääräistä 20-30kg tiputtelemaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom