Suututteko jos ei pääse treenamaan?

Kyllä sitä otetaan salitouhu vähän liian vakavasti jos parin päivän tauko jo vituttaa ankarasti,pitäähän sitä muutakin olla kun puntit, vai sekö on elämänne tarkoitus :) ?

harde20 sanoi:
Tein soutuliikettä alataljassa ja vaikka koitin pitää selän paikallaan niin se jotenkin pääsi liikahtamaan eteenpäin josta seurauksena aivan jumalaton vihlaisu ja semmonen 5 minuuttia makaamista lattialla kun en päässyt ylös.

Öö en ymmärrä..eikö selkää pidäkkään liikuttaa siinä, eli pyöristää koko selkää ja sitten lähteä vetämään selkää suoraksi ja samalla niitä lapoja yhteen?

Vai pitääkö koko selkää pitää suorana alataljassa koko ajan, ja niitä käsiä ja lapoja vaan liikuttaa? :nolo:

Kyllä mua ainaki vituttaa aina ku ei pääse kunnolla treenaamaan, mutta kannattaa pitää kunnon tauko flunssan aikana ettei siitä tule sitten mitään isompaa... Sitten kuntoon taas päästessäs vedät kovaa.

Kuten jo Ace Venturassa aikanaan todettiin, niin mikäli mies keskeytetään/yllätetään kesken "meditoinnin" tai ennen meditoinnin aloittamista, niin hänestä tulee äreä ja kärttyisä, kunnes hän on saanut tilaisuuden suorittaa henkisen puhdistautumisensa loppuun rauhassa.

Sama juttu mulla treenin kanssa.

Minuun tarttui poikkeuksellisen sitkeä lentsu tuossa kaksi viikkoa sitten. Huomasin vain päivällä koulussa yhtäkkiä, että nyt on äijästä puhti kerta kaikkiaan pois eikä mitenkään normaalia väsymystä. Kotona sitten kuumemittari vahvisti, että on lämpöä. Vielä aamupäivällä olin tehnyt aika rankan jalkatreenin salilla, silloin kaikki oli vielä OK. No, seuraavana päivänä lievä kuume jatkui, ja vähitellen tuli sitten nuhaisuus. Tätä jatkui pitkään, 8 päivää tuli lopulta taukoa salilla käymiseen. Vaan en halunnut puolikuntoisena mennä, se vain olisi pitkittänyt tautia, eikä muutenkaan huvita nostella puntteja kun on dedä dugodda ( =nenä tukossa).

Vähän harmitti kun ei päässyt salille, ja vaati yllättävän paljon itsehillintää, etten päästänyt itseäni salille räkätautisena.

Kun viime lauantaina sitten taas pääsin rautaa nostelemaan, niin en kyllä huomannut yhtään minkäänlaista suoritustason laskua. Päinvastoin ehkä pikemminkin, ainakin penkki tuntui sujuvan hyvin ja nostin aika pitkiä sarjoja itselleni raskailla painoilla. Seuraavana päivänä sitten selkätreeni. Kun salille sitten palasi tun viikon + yhden päivän tauon jälkeen, niin ainakin paikat sai ihan helvetin kipeiksi sillä normaalilla treeniohjelmalla. Se taas on minulle ihan mieluista, että lihakset kipeytyy; tietääpä että on tehnyt jotakin mikä on mennyt perille. Mutta rinta ja ojentaja olivat sitten ihan helvetin kipeät ja palautumiseen meni sitten 5 päivää...

Pidempi tauko tietenkin ärsyttäis, mutta jos kyse muutamista päivistä, niin en jaksa murehtia. Ehtii sinne myöhemminkin.

Sain taudin tuli muutama viikko sitten liiallisesta rehkimisestä, ensin viilsi olkapäitä niin pirusti ja sitten alkoivat imusolmukkeet paisua. Otin sen siltä kannalta, että parempi nyt maata flunssan kourissa kuin satuttaa paikkoja vielä enempi rehkimällä.

Ja esim. kun viime viikon reeneistä rintalihakset olivat tavallista kipeämmät ja palautumiseen meni useampi päivä, pidin sitten yhden välipäivän sijasta kolme ihan suosiolla. Terveys ennenkaikkea! Sitäpaitsi, tuon tavallista pidemmän tauon jälkeen sai yllättäen latoa edellistreeniä suuremmat painot tankoon, kun ei meinannut tuntua missään.

Hyvää se välillä tekee.

hernekeppi sanoi:
Vai pitääkö koko selkää pitää suorana alataljassa koko ajan, ja niitä käsiä ja lapoja vaan liikuttaa? :nolo:
Noin minä sen yritin tehdä mielestäni, en tiedä mikä on oikein mutta noin tuntuu mulla ainakin hyvin selässä... :)

Kyllä ärsyttää aivan helvetisti jos ei pääse puntille tai jos vaikka treenit menee huonosti. Parisen viikkoa sitten kävi ensimmäinen huonottreenit-episodi.

Menin aika iltasella salille, ja se oli yllättävän täynnä. Jouduin odottelemaan aika paljonkin että josko johonkin ois päässy jotain tekemään. Jonkin ajan kuluttua joku hauispenkki-pelle lopetti tisseilynsä ja pääsen treenaaman ojentajia :hyper: . Naurettat lämmittelypainot jäi muutaman toiston jälkeen kapeassa penkissä rinnalle kun alko kyynärpäätä vihlomaan aivan saatanasti :curs: Ei siinä tienny itkeäkkö vaiko nauraa. Jätin siinä nolona jotain hymisten ja hammasta purien penkin ja aattelin että josko käsipainoilla sitten. Sama homma, jäi aika pitkälti tekemättä. Söi miestä sellanen. :david:

Kiroilin sitä salidraamaa koko illan ja ajattelin jopa vaihtavani harrastuksen kuviokelluntaan. Onneks oli pakkis tukena, muuten voisin nytkin olla jossain altaassa harjottelemassa turtleskelluntaa :love:

Vituttaa kympillä, kun tulee joku yllätys ja tuttavilla käyniti tms. pitenee, eikä pääse syömään KUNNON safkaa.

sinappi75 sanoi:
.

Ja esim. kun viime viikon reeneistä rintalihakset olivat tavallista kipeämmät ja palautumiseen meni useampi päivä, pidin sitten yhden välipäivän sijasta kolme ihan suosiolla. Terveys ennenkaikkea!

Tämä pitäisi aina muistaa! Muutama 2-4 päivän tauko sinne tänne pitkin vuotta tekee vaan hyvää. Sitten jos ei tajua ajoissa levätä ja joku paikka paukahtaa niin saatta pahimmillaan tulla kuukausien taukoa ja se EI takuulla tee enää yhtään hyvää missään suhteessa. Todella tärkeätä on pystyä treenaamaan ilman suurempia tapaturmia ja loukkaantumisia ja näitä ennaltaehkäisemään noi pienet paussit silloin tällöin on todella hyviä.

Mä en suutu, mutta huomaa kyllä jos liikaa taukoa joutuu pitämään niin tulee pirun syyllinen olo, kaikki tuntuu paskalta ym. Onneksi mulla ei ole ollut tän parin vuoden treenin aikana mitään pahempia sairauksia tai loukkaantumisia, pisin treenitauko on ollut viikon verran.

Back
Ylös Bottom