Suuri Word, Excel & Access -thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarhu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten onnistuu Excelissä/Open officessa tällainen: ensimmäisessä sarakkeessa on numeroita 1-3. Toiseen sarakkeeseen sitten pitäisi saada jotain tiettyjä lukuja riippuen ensimmäisestä sarakkeesta. Esim. ensimmäisessä sarakkeessa on luku 1 ja tällöin toiseen sarakkeeseen tulee luku 55. Numerolla 2 toiseen sarakkeeseen tulee luku 999 jne. Saan kyllä niin että jos numero on 1 niin luku on 55, mutta en saa muiden numeroiden arvoja asetettua. Jospa joku ymmärsi mitä tarkoitin :D

Jos et tee VBA:n puolella voit ainakin käyttää sisäkkäisiä IF-lauseita:

=IF(A1=1;55;IF(A1=2;999;10000))

ja mikäli numerot ovat aina juoksevat ykkösestä eteenpäin onnistuu chosella:

=CHOOSE(A1; 55;999;10000)

Haluan excelissä ehdollisen muotoilun, joka tekee oikean reunaviivan aina kun soluun tulee jokin arvo. Pelkillä numeroilla tämä onnistuu helposti, mutta kuinka saisin muotoilun ymmärtämään kaiken aina pävämäärästä nimiin asti?

Haluan excelissä ehdollisen muotoilun, joka tekee oikean reunaviivan aina kun soluun tulee jokin arvo. Pelkillä numeroilla tämä onnistuu helposti, mutta kuinka saisin muotoilun ymmärtämään kaiken aina pävämäärästä nimiin asti?

Ainakin uudessa excelissä pystyy määrittämän ehdollsen muotoilun, jos solussa on merkkejä. Blank/no blank -kohta ehdollisessa muotoilussa.

Jos tuo ei toimi, niin sitten vaan teet oikean puoleiseen soluun ehdollisella muotoilulla VASEMMAN reunaviivan ja siihen soluun IF-lauseella vaikka 1, jos viereisessä solussa jotain merkkejä :D

Kuinka powerpointiin saa oman pohjan luotua ja siten, että se automaattisesti tulis kaikkiin kalvoihin pohjaksi? Ja kyse on siis PP2007 missä on piilotettu kaikki tutut valikot johonkin

Kysymys vba koodareille:

Excelissä esim sarakkeissa b-ab on lukuja ja sarakkeessa a on sitten selite. Taulu on jumalattoman pitkä litanja numeroita.

Kuinka saisi koodattua niin, että aina kun liikut näppiksellä lukujen puolella, sarakkeessa a näkyisi sen selitteen päällä esim jollain värillä, että olet oikealla rivillä?

Ei varmaan mitenkään kauhean monimutkainen homma pitäisi olla, mutta itse en tuota vballa osaa koodata(vielä).

Kiitos neuvoista jo etukäteen.

kysymys vba koodareille:

Excelissä esim sarakkeissa b-ab on lukuja ja sarakkeessa a on sitten selite. Taulu on jumalattoman pitkä litanja numeroita.

Kuinka saisi koodattua niin, että aina kun liikut näppiksellä lukujen puolella, sarakkeessa a näkyisi sen selitteen päällä esim jollain värillä, että olet oikealla rivillä?

Ei varmaan mitenkään kauhean monimutkainen homma pitäisi olla, mutta itse en tuota vballa osaa koodata(vielä).

Kiitos neuvoista jo etukäteen.

joko nyt löytyisi osaamista? :)

Ei kukaan jaksa vastata noin isoon kysymykseen. Tee makroa makronauhurilla niin pitkälle kuin pystyt. Lue helpejä ja muokkaa makronauhurin tekemään koodiin loput ominaisuudet. Ei ole rakettitiedettä, kun viitsii yrittää. Kysyt sitten tarkentavia kysymyksiä, kun tiedät itsekin jotain. :)

Noni. Alkaa palaan hihat. Osaako joku neuvoa suoriltakäsin:

Oikein mennä ja ostin mäkille tuon Officen. Nyt asensin sen koneelle ja joku ameriikkalainen asetus on päällänsä, siellä missä pitäisi olla pilkku niin onkin piste. Millä tämän saa vaihdettua vai saako millään? Itse selviän mutta tulee palautetta kun lähetän filejä muille. :)

Eli siis luku 25,50 onkin 25.50

Kuinka Excelissä saa laajennettu lajittelualuetta? Kun taulukossa on valmiiksi lajiteltu sarakkeita ja sen jälkeen lisää uusia sarakkeita niin kuin ne uudet sarakkeet saa vanhaan lajitteluun mukaan

Tää on helppo, mutta en muista miten tehdään, eli:
Miten lukitsen rivin niin, että exceliä alaspäin scrollaamalla se headline/title -rivi näkyy koko ajan? En muista millä hakusanalla edes hakisin tuota officen ohjeesta. Eli työstän pitkää exceliä ja vituttaa kun scrollaan alaspäin ja mulla on solut täynnä dataa, mutta en muista, minkä otsikon alla, vaan aina pitää palata riville 1 katsomaan, että minkä nimisessä sarakkeessa tieto mulla nyt onkaan.

Tää on helppo, mutta en muista miten tehdään, eli:
Miten lukitsen rivin niin, että exceliä alaspäin scrollaamalla se headline/title -rivi näkyy koko ajan? En muista millä hakusanalla edes hakisin tuota officen ohjeesta. Eli työstän pitkää exceliä ja vituttaa kun scrollaan alaspäin ja mulla on solut täynnä dataa, mutta en muista, minkä otsikon alla, vaan aina pitää palata riville 1 katsomaan, että minkä nimisessä sarakkeessa tieto mulla nyt onkaan.
Enkuksi: Header row / freeze row
Suomeksi: Otsikko rivi / jäädytä rivi??

edit. http://spreadsheets.about.com/od/exceltools/ss/81027freezepane.htm

Tarvis taas jeesiä excelin kanssa :)

Tarkoitus olis tehdä tämän tapainen tilauskaavake, mutta hinnastoja olisikin kaksi tai useampia joista jokainen olisi omalla välilehdellään.
Nyt kun tuossa esimerkissä OrderForm sheetillä sarakkeessa B valitaan nimike, niin haluaisin, että sarakkeessa B valittaisiin ensin hinnasto (eli minkä välilehden hinnastoa käytetään) ja sitten sarakkesta C sitten tuote/nimike.

Eli voisin ensin valita myynkö vihanneksia vai hedelmiä ja sitten sen jälkeen sitten mitä vihanneksia tai hedelmiä myyn :)

Taas ongelmia excelin kanssa. Siis Excel 2007

Miten saan pois tuon excelin automaattisen kaavojen päivityksen?

Jos mulla on Sheetillä2 joku kaava, mikä viittaa vaikkapa Sheetille1 sarakkeeseen R, tyyliin:
=SUMPRODUCT((Sheet1!R:R>=KK!$B$1)*(Sheet1!R:R<=KK!$C$1)*(Sheet1!W:W))/C3

Nyt menen Sheetille1 ja valitsen koko R sarakkeen ja valitsen siitä kakkosnapin pudotusvalikosta Delete, kaava Sheetillä2 muuttuu seuraavaksi:
=SUMPRODUCT((Sheet1!#REF!>=KK!$B$1)*(Sheet1!#REF!<=KK!$C$1)*(Sheet1!V:V))/C3

Haluaisin kaavan pysyvän muuttumattomana vaikka tekisin mitä kohdesoluille.
Apua :)

Taas ongelmia excelin kanssa. Siis Excel 2007

Miten saan pois tuon excelin automaattisen kaavojen päivityksen?

Jos mulla on Sheetillä2 joku kaava, mikä viittaa vaikkapa Sheetille1 sarakkeeseen R, tyyliin:
=SUMPRODUCT((Sheet1!R:R>=KK!$B$1)*(Sheet1!R:R<=KK!$C$1)*(Sheet1!W:W))/C3

Nyt menen Sheetille1 ja valitsen koko R sarakkeen ja valitsen siitä kakkosnapin pudotusvalikosta Delete, kaava Sheetillä2 muuttuu seuraavaksi:
=SUMPRODUCT((Sheet1!#REF!>=KK!$B$1)*(Sheet1!#REF!<=KK!$C$1)*(Sheet1!V:V))/C3

Haluaisin kaavan pysyvän muuttumattomana vaikka tekisin mitä kohdesoluille.
Apua :)
En nyt jaksa näin aamusta paremmin tuota ajatella, mutta eikö INDIRECT-funktiolla saa viitattua aina saman solun arvoon? Vaikka solun poistaisi? Eli esim. INDIRECT("Sheet1!R:R")

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom