Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sub SaveMyWorkbook()
Dim strPath As String
strPath = Sheet1.Range("G7").Value & " - Tilausvahvistus - " & Sheet1.Range("G6").Value & ".xlsm"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=strPath
End Sub
Tarkoituksena olisi saada Excelillä täytettävään tilausvahvistuslomakkeeseen painike, joka tallettaisi tiedoston muodossa "tilausnumero - Tilausvahvistus - Asiakas" (missä tilausnumero on solussa G7 ja asiakkaan nimi alasvetovalikossa solussa G6).
Nyt koodin ajaminen antaa virheilmoituksen
Runtime error '424': Object required
Mikä alla olevassa siis mahtaa olla vialla? Aiemmin toi toimi jo jossain vaiheessa, mutta sitten taulukkoa päivittäessä olen saanut tuon jotenkin rikki :face:
Koodi:Sub SaveMyWorkbook() Dim strPath As String strPath = Sheet1.Range("G7").Value & " - Tilausvahvistus - " & Sheet1.Range("G6").Value & ".xlsm" ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=strPath End Sub
Miten 2007 Excelissä saa tiedostot avautumaan omiin ikkunoihin? Ärsyttävää kun ne aukeaa aina samaan työkirjaan, eikä sivuja pysty helposti viemään eri näyttöihin.
3 ulotteinen kappale, mikä koostuu yli 30 osasta, joiden painopiste ja koordinaatit on tiedossa. Nämä on jo syötetty ja pitäisi laskee koko härvelin painopiste. Mitenkähän tämän saisi exceliin yhtälöillä, niin ei tarviisi jokaista solua alkaa plussaamaan ja kertomaan jne..
Eli siis tämä linkin perus yhtälö "excel muotoon" vai liekkö excelissä valmista yhtälö tälle? Center of gravity
Olen itse ratkaissut tuon niin, että käynnistän kaksi (tai kuinka monta tarvitsenkaan) eri Exceliä. Avaan niihin erillisiin ikkunoihin sitten dokumentit. En tiedä onko paras ratkaisu, mutta toimii hyvin.