Suuri tazer-keskustelu. Sähköä kansalle!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sivis
  • Aloitettu Aloitettu
no kieltämättä. jännittiköhän sitä?
Onneksi sillä seisoi niin oli edes vähän näkyvillä. Ilmeisesti piti paikata sitä pienuutta uhoamalla kytille. Kusipääpelle sai 110% ansionsa mukaan.

Edi: Tuo faaraon armeija oli kyllä niin taas sellaista punavihreää foliohattu huttua että huh huh.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tossa tokassa videossa ensin nauroin, jonka jälkeen en tiennyt pitäiskö itkeä. Millä vitulla ne hipit kuvittelee että joku mellakka tms., tai ylipäätään agressiivinen kiinni-otettava pidetään aisoissa, jos ei olis "less than lethal"-välineitä (taser, tkp, kaasu, jne.) ja varustevyön sisältö olis mallia raudat - tykki. Laitettas ilma täyteen lyijyä vaan kylmästi?

Siitä se vikinä vasta alkaskin.

joo ite kans katoin tota ensin naureskellen lievästi, mut sit alkoi valaa epäusko et onko noiden mielestä oikeesti parempi jos vetäis lyijyä täyteen, ja luuleeko ne että tollanen propaganda menee keneenkään läpi? tottakai jos otetaan iso nippu mellakoita, niin siellä on tapahtunut ylilyöntejä järjestystä ylläpitäviltä voimilta, mutta on siellä iso nippu loukkaantunut vakavasti/kuollut poliisejakin lentäviin kiviin ja muihin mellakoitsijoiden temppuihin, sen lisäksi kaikki kiinteistöille niin yksityisille kuin julkisillekkin jää muiden maksettavaksi, eihän hipit / muut hörhöt mitään maksa, elävät vaan valtion tuella, kasvattavat pilveä ja valittavat kun on kaikki huonosti.

no ehkä tosta jotkut saa lisää aihetta taistella suurta ja pahaa globalisaatiota vastaan kun rauhan ylläpitäjät tekevät väkivaltaa käyttämällä pippurisumutteita ja pehmustettuja ammuksia..

Olisikohan tämä ollut parempi tapa mummon taltuttamiseksi? MacGyver? Mattih3? pointfiveo?
http://www.youtube.com/watch?v=9zAcxAXPLZY
Mikakinlie vastaa:
Pitääkö aina mennä ääripäästä toiseen. Luulis nyt pakkikseltakin löytyvän useampi kuin 4 kaveria jotka voivat sanoa saavansa vanhan mummon aisoihin "hellävaraisesti" ilman tazeria ja nyrkkejä. En mä tiedä oonko mä jotenkin poikkeuksellisen kova jätkä mut kyllä mä ainakin saan mummon kuin mummon maahan ilman lonkkamurtumia myös käyttämättä tazeria, paprikasumutetta tms...

Mikakinlie vastaa:
Pitääkö aina mennä ääripäästä toiseen. Luulis nyt pakkikseltakin löytyvän useampi kuin 4 kaveria jotka voivat sanoa saavansa vanhan mummon aisoihin "hellävaraisesti" ilman tazeria ja nyrkkejä. En mä tiedä oonko mä jotenkin poikkeuksellisen kova jätkä mut kyllä mä ainakin saan mummon kuin mummon maahan ilman lonkkamurtumia myös käyttämättä tazeria, paprikasumutetta tms...

vai ääripäästä toiseen, pitääkö sun tarttua asioihin joita tapahtuu kerran miljoonasta? laskeppa montako pysäytystä pelkästään jenkeissä tehdään päivittäin poliisien toimesta, kaikki videoidaan ja tartut tähän videoon.

kun olet varma että pystyt itse työskentelemään oman urasi(mitä sitten teetkään) täysin ilman virheitä ja erheitä, niin osoittele sitten sormella.

mä teen virheitä päivittäin, luojan kiitos mun toimia ei kuvata, muuten mullekkin naurettais juutuubis, ja joku kukkahattutätikin saattais kauhistella, et miten se nyt tolle ton drinksun vielä myi.

Olisikohan tämä ollut parempi tapa mummon taltuttamiseksi? MacGyver? Mattih3? pointfiveo?
Ensinnäkin, mä en ole edes katsonut yhtäkään noista tazer-videoista, eli en ollenkaan tiedä onko niissä käytetty tazeriä syystä vai ei. Mä kommentoin sitä, kun sanoit, että oisit ite vastaavassa tilanteessa antanut hitiä ihan vaan vitutuksesta. Tää pointti on vissiin kaikilta mennyt ohi, vaikka oon sitä jo parissa viestissä koittanut tuoda esille. Toi venäjän meininki on tämä sama asia vietynä vaan vielä monta kertaa pidemmälle.

Siis: Järjestystä valvova viranomainen ei ole se, jonka tehtävä on rangaista häiriökäyttäytyjiä. Sen tehtävä on estää tämä käyttäytyminen mahdollisimman pienellä vahingolla. (ja tazerin aiheuttama inhimillinen kärsimys lasketaan vahingoksi, vaikka pysyvää fyysistä vammaa ei jäisikään.) Jos ei pysty hillitsemään itseään ja tarkoituksella aiheuttaa "asiakkaille" tarpeentonta kärsimystä, niin sitten pitää vaihtaa työpaikkaa.

vai ääripäästä toiseen, pitääkö sun tarttua asioihin joita tapahtuu kerran miljoonasta? laskeppa montako pysäytystä pelkästään jenkeissä tehdään päivittäin poliisien toimesta, kaikki videoidaan ja tartut tähän videoon.

kun olet varma että pystyt itse työskentelemään oman urasi(mitä sitten teetkään) täysin ilman virheitä ja erheitä, niin osoittele sitten sormella.

mä teen virheitä päivittäin, luojan kiitos mun toimia ei kuvata, muuten mullekkin naurettais juutuubis, ja joku kukkahattutätikin saattais kauhistella, et miten se nyt tolle ton drinksun vielä myi.
No kai sitä nyt saa päivitellä tuollaista käytöstä jos siitä tänne videokin laitetaan. Tiedän, että se on poikkeustapaus mutta ei kai sitä toimintaa sillä perusteella pidä alkaa puolustelemaan. Niin väärin tehty kuin olla ja voi mutta silti näille löytyy jostain ymmärtäjiä.

En kyllä eläessäni ole tehnyt noin törkää virhettä missään asiassa ja uskon että noin törkeää virhettä ei edes vahingossa tee. Kyllä tuossa on oltava pään sisällä jo jotain hieman vinossa jos ei tuollaisessa tilanteessa osaa valita oikeaa menettelytapaa. Sama kuin ampuisi väkijoukkoon haulikolla ja sanoisi, "voi että, tein virheen, sattuuhan näitä". Ei tuollaisia virheitä vain satu. Se, että sinä myyt baarissa känniselle drinksun on vähän hieman eri luokan "virhe" kuin tuollainen mummon "pieksäminen".

Heeh, iha tälläin notena vaan, jos joudutaan käyttämään voimakeinoja esim: maahanviennissä niin ei kuule "rauhallisest painamalla" tapahu, kyllä siinä sillon käytetään voimaa ja siinä on se "tekemisen" meininki että se myös menee sinne maahan, on se sitten mamma tai 40:nen normijannu.
Joo siis kyllähän näissä "tekemisen meiningeissäkin" on oltava jokin raja. Kyllä se "tekemisen meininki" on suhteuttettava siihen vastarintaan. Ja luulempa, että tuollainen pikkuisen mummon kohdalla se "tekemisen meininki" on vähän eri luokkaa kuin 150 kuulantyöntäjän kohdalla. Ei sillä voi kuule paljoa perustella liikoja voimakeinoja, että sanoo "oli kato vähän tekemisen meininkiä, heh".

Lisää treeniä poliiseille. Voi olla, että toi yleisön buuaus ja katsominen vei näiltä kyseisiltä poliiseilta terävimmän kärjen toimintaan ja kaveria yritettiin niputtaa liian hellästi.

Joo siis kyllähän näissä "tekemisen meiningeissäkin" on oltava jokin raja. Kyllä se "tekemisen meininki" on suhteuttettava siihen vastarintaan. Ja luulempa, että tuollainen pikkuisen mummon kohdalla se "tekemisen meininki" on vähän eri luokkaa kuin 150 kuulantyöntäjän kohdalla. Ei sillä voi kuule paljoa perustella liikoja voimakeinoja, että sanoo "oli kato vähän tekemisen meininkiä, heh".
Jos toi poliisi olisi vienyt tuon mummon ihan käsivoimin maihin, niin postisi olisi ollut aivan samanlaista valittamista.

"Pitikö tuokin mummo nyt tuollalailla piestä jne".

Koskaan ei ole hyvä, pitää aina vähän päästä kitisemään jostain.

Jos toi poliisi olisi vienyt tuon mummon ihan käsivoimin maihin, niin postisi olisi ollut aivan samanlaista valittamista.

Täysin samaa mieltä. Jos poliisi olisi vienyt maahan itkettäisiin kauheasta mummojen heittelystä. Ja jos olisi käytetty pippurisumutetta, niin ei sekään olisi ollut hyvä. Kaasuttaa nyt mummoa, herttinen.

Pitää vielä ymmärtää se, että tässä on maakohtaisia eroja toimintatavoissa.

Suomessa taser (btw, se ei ole taZer) luokitellaan (lähes puhtaasti) vaihtoehdoksi ampuma-aseen käytölle.

Jenkeissä poliisit partioivat pääsääntöisesti yksin toisin kuin esim. Suomessa, joten sen takia käskyttäminen ja toimintatavat ovat monesti astetta tai paria rankempaa kaliiberia kuin Suomessa. Käsittääkseni jenkeissäkin taserin käytöllä pyritään nimenomaan siihen, ettei jouduttaisi turvautumaan siihen luotiaseeseen. Jenkeissä taser onkin enemmän tai vähemmän suora vaihtoehto pippurisumutteelle.

Mutta voisi varmaan palata asiaan, eli niihin videoihin.

Kyllä minä ymmärrä voimakeinojen käytön silloin kun ne on mitoitettu oikein.

Vastavuoroisesti voisin todeta, että vaikka poliisit olisivat hakanneet tämän puolikuoliaaksi sinun ja monen muun postit täällä olisivat olleet "täysin oikeutettua, mitä ei osannut käyttäytyä, tuollaisia pitääkin opettaa".

Kyllä minä ymmärrä voimakeinojen käytön silloin kun ne on mitoitettu oikein.

Vastavuoroisesti voisin todeta, että vaikka poliisit olisivat hakanneet tämän puolikuoliaaksi sinun ja monen muun postit täällä olisivat olleet "täysin oikeutettua, mitä ei osannut käyttäytyä, tuollaisia pitääkin opettaa".
Älä viitti puhua paskaa, vedät jutun taas aivan överiksi.

Sun kaltaiset ihmiset menee varmaan poliiseille/vartijoillekkin kitisemään liiallisesta voimankäytöstä, kun on joku tilanne päällä. Kaivat äkkiä kamerakännykän esiin, että saat ottaa video kuvaa tästä sadistisesta hakkauksesta.

Älä viitti puhua paskaa, vedät jutun taas aivan överiksi.

Sun kaltaiset ihmiset menee varmaan poliiseille/vartijoillekkin kitisemään liiallisesta voimankäytöstä, kun on joku tilanne päällä. Kaivat äkkiä kamerakännykän esiin, että saat ottaa video kuvaa tästä sadistisesta hakkauksesta.
Onko sulla jotain vaikeuksia sisäistää lukemaasi? Juuri yllä totesin, että ymmärrä, hyväksyn ja kannatan voimakeinojen käyttöä silloin kun nille on perusteet ja kun ne on mitoitettu oikein. Katsos kun meillä on kaiken maailman suhteellisuus ja tarkoituksenmukaisuus ym. periaatteita. En tiedä oletko koskaan kuullut vanhaa sanontaa "Omenavarasta ei saa ampua".

Poliiseja vastaan minulla ei todellakaan ole mitään, teen heidän kanssaan paljon yhtestyötä ja tiedänkin, että Suomessa poliisit toimivat hyvin pitkälti sääntöjen mukaan. Mutta mikäli ylilyöntejä tapahtuu ja minä satun olemaan paikalla ja kamera valmiina niin voi olla hyvin mahdollista, että kuvaisinkin tilanteen. Mutta ei minulla tällöin mitään tarvetta ole puuttua tilanteeseen taikka alkaa läkyttämään. Kuvaisin tilanteen ihan vain mahdollisia tulevia oikeudenkäyntejä varten, samoin kuin muissakin tilanteissa joissa satun olemaan todistajana. Vartijathan nyt ovat mitä ovat, enkä heiltä odotakaan ihan samanlaista ammattitaitoa kuin poliiseilta. Mutta näkisinkin, että poliisien mahdolliset ylilyönnit ovat niitä pahimpia, koska heidän pitäisi olla juurikin niitä jotka pitävät järjestystä yllä. Mikäli heidän toimiinsa ei kiinnitetä huomiota ja mikäli annetaan heidän "mellastaa" mielensä mukaan niin tilanne on kohta samanlainen kuin itänaapurissa missä ei voi edes viranomaisiin luottaa.

Edit: ihan vain selveyden vuoksi; en salli vartioillekaan mitään ylilyöntejä mutta näkisin, että poliisi on viranomaisena sellaisessa asemassa, että heidän mokansa ovat pahempia kuin vartioiden. Toki vartioillekin on annettu erilaisia oikeuksia ja katsoisinkin, että mitä enemmän näitä oikeuksia annetaan sitä moitteetompaa käytöstä voidaan vaatia.

Taser on kyllä näppärä väline, mutta myös niin käsittämätöntä tuskaa aiheuttava perkele, että tuntuu epähumaanilta käyttää sitä yhtään mihinkään.

Kerran ku kokeilee, niin sen jälkeen tuntuu, ettei kukaan oo tehny niin pahaa, että sietäis saada tuosta.

Nojoo, oikein mitoitettuna voimankäyttövälineenä on kyllä hyvä. Mummo- ja tartsanivideot meni kyllä hieman vituiks. Amerikassa kaikki on mahollista, mut onneks Suomessa ei.

Onko sulla jotain vaikeuksia sisäistää lukemaasi? Juuri yllä totesin, että ymmärrä, hyväksyn ja kannatan voimakeinojen käyttöä silloin kun nille on perusteet ja kun ne on mitoitettu oikein. Katsos kun meillä on kaiken maailman suhteellisuus ja tarkoituksenmukaisuus ym. periaatteita. En tiedä oletko koskaan kuullut vanhaa sanontaa "Omenavarasta ei saa ampua".

Poliiseja vastaan minulla ei todellakaan ole mitään, teen heidän kanssaan paljon yhtestyötä ja tiedänkin, että Suomessa poliisit toimivat hyvin pitkälti sääntöjen mukaan. Mutta mikäli ylilyöntejä tapahtuu ja minä satun olemaan paikalla ja kamera valmiina niin voi olla hyvin mahdollista, että kuvaisinkin tilanteen. Mutta ei minulla tällöin mitään tarvetta ole puuttua tilanteeseen taikka alkaa läkyttämään. Kuvaisin tilanteen ihan vain mahdollisia tulevia oikeudenkäyntejä varten, samoin kuin muissakin tilanteissa joissa satun olemaan todistajana. Vartijathan nyt ovat mitä ovat, enkä heiltä odotakaan ihan samanlaista ammattitaitoa kuin poliiseilta. Mutta näkisinkin, että poliisien mahdolliset ylilyönnit ovat niitä pahimpia, koska heidän pitäisi olla juurikin niitä jotka pitävät järjestystä yllä. Mikäli heidän toimiinsa ei kiinnitetä huomiota ja mikäli annetaan heidän "mellastaa" mielensä mukaan niin tilanne on kohta samanlainen kuin itänaapurissa missä ei voi edes viranomaisiin luottaa.

Edit: ihan vain selveyden vuoksi; en salli vartioillekaan mitään ylilyöntejä mutta näkisin, että poliisi on viranomaisena sellaisessa asemassa, että heidän mokansa ovat pahempia kuin vartioiden. Toki vartioillekin on annettu erilaisia oikeuksia ja katsoisinkin, että mitä enemmän näitä oikeuksia annetaan sitä moitteetompaa käytöstä voidaan vaatia.
No eiköhän se ole jo käynyt selväksi tässä ja muissa threadeissa, että Biroolle ja eräille muille pakkislaisille on tietyissä asioissa vähän vaikeaa sisäistää yhtään mitään. Noissa aloituspostin videoissa nyt on ihan selvää, että taserin käytölle ei ole perustetta. Se ei silti tarkoita sitä, että poliisit yleisesti ottaen olisi perseestä. Se tarkoittaa vain sitä, että näissä tapauksissa nämä kyseiset poliisit toimivat väärin. En ymmärrä, miksi pitää aina puolustella poliiseja/järjestyksenvalvojia silloinkin kun nämä ovat selvästi toimineet väärin. Miksi sitä on niin vaikea myöntää, että näilläkin aloilla on sinne kuulumatonta porukkaa? Ei täällä kukaan kyseenalaista juuri teidän ammattitaitoa, vaan nimen omaan näiden amerikkalaisten rambojen. En minäkään vastaavasti ota henkilökohtaisena loukkauksena sitä, jos joku arvostelee jonkun minun ammattikuntaani kuuluvan toimintaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom