Onko sulla jotain vaikeuksia sisäistää lukemaasi? Juuri yllä totesin, että ymmärrä, hyväksyn ja kannatan voimakeinojen käyttöä silloin kun nille on perusteet ja kun ne on mitoitettu oikein. Katsos kun meillä on kaiken maailman suhteellisuus ja tarkoituksenmukaisuus ym. periaatteita. En tiedä oletko koskaan kuullut vanhaa sanontaa "Omenavarasta ei saa ampua".
Poliiseja vastaan minulla ei todellakaan ole mitään, teen heidän kanssaan paljon yhtestyötä ja tiedänkin, että Suomessa poliisit toimivat hyvin pitkälti sääntöjen mukaan. Mutta mikäli ylilyöntejä tapahtuu ja minä satun olemaan paikalla ja kamera valmiina niin voi olla hyvin mahdollista, että kuvaisinkin tilanteen. Mutta ei minulla tällöin mitään tarvetta ole puuttua tilanteeseen taikka alkaa läkyttämään. Kuvaisin tilanteen ihan vain mahdollisia tulevia oikeudenkäyntejä varten, samoin kuin muissakin tilanteissa joissa satun olemaan todistajana. Vartijathan nyt ovat mitä ovat, enkä heiltä odotakaan ihan samanlaista ammattitaitoa kuin poliiseilta. Mutta näkisinkin, että poliisien mahdolliset ylilyönnit ovat niitä pahimpia, koska heidän pitäisi olla juurikin niitä jotka pitävät järjestystä yllä. Mikäli heidän toimiinsa ei kiinnitetä huomiota ja mikäli annetaan heidän "mellastaa" mielensä mukaan niin tilanne on kohta samanlainen kuin itänaapurissa missä ei voi edes viranomaisiin luottaa.
Edit: ihan vain selveyden vuoksi; en salli vartioillekaan mitään ylilyöntejä mutta näkisin, että poliisi on viranomaisena sellaisessa asemassa, että heidän mokansa ovat pahempia kuin vartioiden. Toki vartioillekin on annettu erilaisia oikeuksia ja katsoisinkin, että mitä enemmän näitä oikeuksia annetaan sitä moitteetompaa käytöstä voidaan vaatia.