hannele22:
En yhtään epäile henkilökohtaisesti sitä, etteikö suunnittelemasi lopputulos olisi oikeasti hyvä, mutta jos olet myymässä asuntoa jo kahden vuoden kuluttua, niin mielestäni kannattaisi huomioida se, että asunto on sellainen, että se on "helppo" myydä. Eli kaikkia ostajaehdokkaita ei välttämättä miellytä esim. voimakaskuvioiset tai -väriset seinät. Toisalta niiden muuttaminenhan ei ole muuta kuin pintaremonttia, mutta sekin vie rahaa ja aikaa eivätkä kaikki ole valmiita uhraamaan niitä. Eli jos aikoo myydä, niin asunnosta kannattaa tehdä sellainen, että se miellyttää mahdollisimman montaa ihmistä. Mutta kieltämättä on olemassa sellainenkin pointti, että jos oikea ostajaehdokas sattuu kohdalle, niin hänhän saattaa ihastua silmittömästi suunnittelemaasi lopputulokseen. Jotkut ihmiset eivät uskalla itse ottaa riskeja remontoinnissa ja mutta saattavat kuitenkin ihastua jonkun toisen tekemiin voimakkaisiin sekä persoonallisiin ratkaisuihin.
Lisäksi kannattaa huomioida se, että vaikka asunnon materiaalien on hyvä olla laadukkaat, niin ettei kuitenkaan itse tuhlaa siiihen kauhean isoja summia, jos aikoo myydä, jotta asunnosta saa itse mahdollisimman suuren voiton. Varsinkin kun asuntojen hintakehitystä on vaikeaa ennustaa.Tietysti jos itse tekee remontin, niin silloin materiaaleihin voi satsata vähän enemmän, koska voittaa siinä työpalkkioissa.
Itse en kauheasti laskenut sitä, kuinka paljon remonttiin menee rahaa tai miellyttääkö tekemäni ratkaisut muita, sillä tein asuntoa itselleni eikä minulla ole tarkoitusta myydä asuntoa heti. Oman asuntoni ratkaisut varmasti jakavat ihmisten mielipiteitä esim. seinien värien suhteen.