Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jaa-a... Joku muukin on uskaltautunut laittamaan lilaa makkarin seiniin... ;) Vaikka itse alkuun olin vähän kahden vaiheilla ton mun makuuhuoneen lilan värityksen suhteen, niin nyt on silmä alkanut pikkuhiljaa tottumaan ja itse asiassa aika moni on muukin tykännyt siitä tai sitten he ovat valehdelleet. Tyytyväisin olin varmaan siitä, että uskalsin laittaa seinille jotain muuta kuin valkoista.

Kumma juttu muuten miten tolla rempalla saa nostettua asunnon arvoa. Mullakin välittäjät arvioivat asunnon hinnaksi (hintapyyntö, ei myyntihinta) noin 50 000 - 60 000 euroa enemmän, mitä itse maksoin siitä remppoineen. Tosin sain asunnon halvalla jo alunperinkin. Myyntihintahan on sitten toinen juttu, mutta uskoisin saavani asunnosta joka tapauksessa voittoa nykyisillä hinnoilla ainakin noin 30 000 euroa.

Laita taicaviitta sun makkarista kuvaa tänne jossain vaiheessa jookosta?

taicaviitta:

Muutenkin toi sun kämppä näyttää ihan kivalta. Sulle on tullut aika kalliiksi noiden seinien laittaminen, mutta kun tosiaan itselleen tekee, niin pitää siitä kodista nauttiakin.

Itse kallistuisin varmaan myös tossa olohuoneen värityksessä johonkin lämpöisempään sävyyn. Saattaisin jopa harkita eteiseen samaa sävyä, koska se on ikään kuin "jatkumoa" olohuoneen kanssa.

Näytti vähän siltä, että noissa kivissä ois häivähdys jotain rusehtavaa/beessiä ja ottaisin varmaan itse tuon värityksen maaliin siitä sävystä. Sitten tietysti kalusteet/tekstiilit ja niiden sävyt vaikuttavat aika paljon myös siihen, mitä sävyjä kannattaa suosia. Toisaalta eteisen väri voisi olla myös joku vaaleanharmaa, joka ei kuitenkaan tee eteisestä liian pimeää. Itse tykkään kun omaan asuntoon astuu sisään, että ensivaikutelma on sellainen lämmin.

Muoks: Mulla on kanssa toi ääniongelma. Meillä on rappukäytävässä sellainen vanhanajana hissi, joka on tosi äänekäs. Noi kalliimmat väliovet (joissa on se palosuoja tai joku sellainen, n. 300 euroa) taitavat olla vähän liian raskaita tohon mun kapeaan eteiskäytävään (kuvia mun kämpästä muistaakseni sivulla 111 tai niillä main). Halvempia laakaovia sais karmeineen noin 80 eurolla. Tosin en vielä tiedä löytyykö mun oveen myöskään oikeen kokoista ovea, kun en ole vielä kauheasti mittaillut. Toisaalta asunnon seinät ovat myös aika ohuet, eli en oikein tiedä auttaako tuo väliovi kummoisesti tuohon äänieristykseen, mutta edes vähän...

Nytpä sitä minäkin olen liittynyt asuntovelallisten suureen joukkoon.
3h + k + sauna, 72m2, peruskuntoinen eli suomeksi: kaikki menee uusiksi.
Aluksi oli ajatus laittaa sellaisia ruskeita sävyjä tyyliin anonymity, mutta kun
rautakaupassa törmäsin Stefan Lindforssin tapettiin, tyyliksi tuleekin musta-valko-puu,luultavasti tammi. Kylpyhuoneeseen/saunaan löysin tapetin henkeen sopivan laatan, kiveä, eikä ollut kuin 95€/m2...mistähän sitä säästäisi.

Pohja on jotakuinkin sama kuin Taiciksella, keittiön kohdalla makkari, kylppärin kohdalla keittiö ja toiseen makkariin mennään tuolta parvekkeen oven edestä vasemmalle.

Kävin vilkaisee Hupen kuvagalleriaa, mikähän on toi isännän WC:n pytyn kansi?
Hyvännäköinen samoin kuin taulu/veistos seinällä. Jotenkin keittiö tuntuu irralliselta, ehkä siksi, koska muissa huoneissa aika paljon tavaraa ja keittiö on askeettisenpi.
Muutos on kyllä valtava koko kämpässä. Kovasti olet jaksanut panostaa yksityiskohtiin.

Taiciksen kuvat näkyy minulla jotenkin hämärinä, ei oikein saa selvää väreistä.
Makkarin kuvaa en edes löytänyt. Oliko olkkarin kiviseinä ruskeansävyinen? Minulla se näyttää ihan harmaalta. Kuten Taicis sanoikin, antaa pölyn laskeutua, mutta vinkkaan kuitenkin, että olkkari kaipaisi "raskaanpia" huonekaluja kuin nuo nykyiset esim. massiivipuuta ja iiiison kulmasohvan, ellet sitten ole juuri viehtynyt tuohon raskas kivi-kevyt lasi-asetelmaan.

Täytyy myöntää, että ajatukset ovat koko ajan tulevassa rempassa, materiaalit on aika selvät, tänään saan avaimet ja aloitan. Laittelen sitten kuvia siitä, mistä lähdettiin ja mihin päästiin.

...kovasti olen jo saanut palautetta materiaalivalinnoista, siskoni ja serkkuni ristivät keittiöön yhdelle seinälle tulevan "mustalla-pohjalla-valkoisia-soikeita-palloja-tapetin" epilepsiatapetiksi:D
Tästä on hyvä jatkaa:)

Nytpä sitä minäkin olen liittynyt asuntovelallisten suureen joukkoon.
Onnea, I guess... ;)

Kävin vilkaisee Hupen kuvagalleriaa, mikähän on toi isännän WC:n pytyn kansi?
Hyvännäköinen samoin kuin taulu/veistos seinällä. Jotenkin keittiö tuntuu irralliselta, ehkä siksi, koska muissa huoneissa aika paljon tavaraa ja keittiö on askeettisenpi.

Kansi on ikealta, maksoi kait 9.90e, rosteria. Taulu on tuotu Thaimaasta itse.
Loput kamat jostain sieltä sun täältä, esim. Karibialta.

Keittiöö pitäs rempata jos sais jonnekin kaupaks ensin tuon 6 hengen ruokailuryhmän.

Sain vihdoin tehtyä jonkinsortin koosteen noista kuvista, ennen ja jälkeen.
Niitä on pastettu pitkin tätä ketjua, joten en viitsi sen enempää enää niitä tähän laittaa, käykää itse ihmettelemässä, jos kiinnostaa. Sori sotku osassa kuvista.

http://www.kimppakaverit.com/asunto/

Kattelin kans tuon kuvagallerian ni on kyllä hyvän näköistä. Selkeesti tyyliin ei sopinut vanhan mosaiikkiparketin hiominen ja kuntoon laittaminen,vaikka ite tuskin oisin raaskinu hävittää sitä.. jätitkö sen laminaatin alle vai revitkö pois kokonaan? Aika alkuperäistä vanhat kalusteet,millos talo on rakennettu,80-luvulla?

Onnea uuteen kotiin!

Onnea uuden kodin johdosta hannele22!

Minkälaista Stefan Lindforsin tapettia ajattelit laittaa olohuoneeseen ja meinaatko laittaa sitä joka seinälle? Entä meinaatko laittaa mitään tehosteväriä olohuoneeseen?

Onko se tapetti Kuiskauksia I vai Kuiskauksia II ? Tai ainakin googlettamalla tuli tuon nimisiä Sanduddin sivuilta.

http://www.sandudd.fi/index.php?id=50

Entä meinaatko laittaa mitään tehosteväriä olohuoneeseen?

Laitapa niitä ennen -kuvia tänne ja kerro vähän aikeistasi niiden kera.

Helkkari, tuollainen suuri kissapeto olisi hieno, vaatisi vaan paritonnia löyhää.

Nuo fantasiamiekat sisustuksessa taas ei kyllä kolahda ollenkaan...

LeijonaSiluetti.jpg

JaguaarinKeulaMerkkiSiluetti.jpg

:kuola:

Se on ihan salee, että seuraavan kerran kun meidän taloudessa rempataan keittiö, niin palkkaan Hupen sen tekemään ja maksan enemmän kuin alan ammattilaisille.

Muistuta sitten Huppea, että muistaa mitata vielä uudestaan reiän paikan ennenkuin alkaa porata välitilaan :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onnea uuden kodin johdosta hannele22!

Minkälaista Stefan Lindforsin tapettia ajattelit laittaa olohuoneeseen ja meinaatko laittaa sitä joka seinälle? Entä meinaatko laittaa mitään tehosteväriä olohuoneeseen?

Onko se tapetti Kuiskauksia I vai Kuiskauksia II ? Tai ainakin googlettamalla tuli tuon nimisiä Sanduddin sivuilta.

http://www.sandudd.fi/index.php?id=50

Entä meinaatko laittaa mitään tehosteväriä olohuoneeseen?

Laitapa niitä ennen -kuvia tänne ja kerro vähän aikeistasi niiden kera.

pakko laittaa et juuri tuossa linkissä ohjeet "kuinka tapetoit rollerilla" on aika hanurista,kun tuolla aikasemmin selostin siitä.

Se on ihan salee, että seuraavan kerran kun meidän taloudessa rempataan keittiö, niin palkkaan Hupen sen tekemään ja maksan enemmän kuin alan ammattilaisille.

Eipä tuosta ole kuin suunnitteilla tuo baaritiskin pois-kantaminen ja tilalle pyöreä ruokapöytä. Että sellainen "remontti" sitten.... :D

Mistä pääkaupunkiseudulta/läheltä löytyis 50cm syvä eteisen kaappi/kaapisto? Löytyykö tuota syvyyttä vakiona vai pitääkö teettää?

Oma remppa etenee:

- kaikki muu purettava on kaatiksella paitsi kylppäri, se piikataan pian palasiksi

-keittiösuunnitelma oli valmis ennen kaupantekoa:rolleyes:
-jahkaan vielä laaminaatin ja parketin välillä, kahden vuoden päästä mahd. myyn pois, ehtiikö koira, kissa ja kaksi ihanaa, mutta villiä lasta tuhota parketin...? en tykkää laminaatista, entisessä elämässä laitettiin ja oli kyllä pettymys

-tapeteista, Lindforssilta se malli, missä valkoisella pohjalla mustia pystyjä epämääräisiä raitoja, olkkari, vastapäinen seinä mitä taiciksen kivi

-lasten makkarit maalataan, tyttärelle vihreät seinät + se liitutauluseinä mitä on jokapaikassa, pojalle valkoista + yksi seinä maalataan raidalliseksi, vaaka, harmaa-musta-valkoinen

-keittiön mustalla-pohjalla-valkoisia-soikeita-palloja-tapetti( tunnetaan myös nimellä epilepsiatapetti!!) vastapäätä keittiökalusteita, jotka tulevat L- malliin

-valkoiset kiiltävät kalusteet, välitilalaatoitus luultavast vaakaan tiilinladontamalliin, suorakulmainen laatta

-ei verhoja, tammiset sälekaihtimet

-väriä tulee tekstiileistä, turkoosi tulee vanhempien häälahjaksi saamasta kukkamaljakosta ja äidin 70-luvulla tekemän sini-turkoosi-sävyisen ryijyn ehkä sovitan jonnekin, se on vaan minusta niin hieno

hihihihihi, isä näki seinältä revityt 69-vuoden keittiökaapit ja parkaisi tuskaisella äänellä:"Nämähän on täyttä puuta!" juu, ei isä, ne on 69-vuoden lastulevyä äläkä yritä piilottaa niitä vaatekomeroon:D

hihihihihi, isä näki seinältä revityt 69-vuoden keittiökaapit ja parkaisi tuskaisella äänellä:"Nämähän on täyttä puuta!" juu, ei isä, ne on 69-vuoden lastulevyä äläkä yritä piilottaa niitä vaatekomeroon:D

:lol2: isät on aina säilyttämässä jotain sieltä rempattavasta kohteesta, koska onhan ne sentään puuta/muuta vastaavaa.

sama juttu kun mun kämppää rempattiin - lattia olis kuulemma pitänyt hioa, ja säilyttää sellaisenaan, kun se oli sitä parkettia... ehkä se on vanhempien ihmisten käsitys, että parketti on aina parempaa kuin laminaatti, oli se sitten kuinka rumaa tahansa. koska onhan se kuitenkin parkettia. onneksi kaikki päätökset siihen omaan asuntoon saa kuitenkin tehdä itse. :)

toki jälkeenpäin ajateltuna aina tulee esiin asioita rempassakin, jotka olis nyt ehkä tehnyt hieman toisin, mut niinhän rempoissa aina. tai ainakin tällaisessa elämän ensimmäisessä rempassa, jonka suunnittelee kokonaan itse. mutta nevertheless, tosi tyytyväinen siihen lopputulokseen kuitenkin kokonaisuudessaan on.

luulenpa että hansukin tulee kattelemaan sitten sitä olohuoneen kiviseinäänsä samalla tyytyväisyydella, kuin itse kattelee omaansa. :thumbs:

edit. sen verran vielä noista omista olkkarin kalusteista; tuskin sinne uutta kulmasohvaa ainakaan ihan heti ilmestyy. tuo sohva on noin vuoden verran vanha, ja maksoi 1700 euroa - näillä palkoilla sitä ei ihan heti lähdetä uusimaan. :rolleyes: kaiken lisäksi se on tosi mukava, todella hyvää laatua (pitää kyllä tuolla hintaa ollakin), ja helppohoitoinen. ja kyllähän sitä on mieltynyt aika vahvasti muutenkin tuohon musta nahka/lasi/kivi asetelmaan. sellainen mielikuva mulla valmiista olkkarista olikin, kun aloin remppaa tekemään. tosin edelleen se seinän värisävy luultavasti muuttuu tuosta vaaleanturkoosista - kunhan joskus saa aikaiseksi. kivi on harmaata, mutta siinä on rusehtavia kohtia, aitoa kiveä kun on.

:lol2: isät on aina säilyttämässä jotain sieltä rempattavasta kohteesta, koska onhan ne sentään puuta/muuta vastaavaa.

sama juttu kun mun kämppää rempattiin - lattia olis kuulemma pitänyt hioa, ja säilyttää sellaisenaan, kun se oli sitä parkettia... ehkä se on vanhempien ihmisten käsitys, että parketti on aina parempaa kuin laminaatti, oli se sitten kuinka rumaa tahansa. koska onhan se kuitenkin parkettia. onneksi kaikki päätökset siihen omaan asuntoon saa kuitenkin tehdä itse. :)
Heheh, sama juttu täällä, avasin tuosta joskus vielä keskustelunkin. Lopputuloksena kuitenkin tammimosaiikki piikattiin irti ja laitettiin laminaatit tilalle, sen verran kaduttaa että olisin jälkikäteen tahtonut merbau-parketin tuon laminaatin tilalle... tuon entisen lattian jätelavalle kantaminen ei sen puoleen harmita ollenkaan.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=37600&highlight=tammimosaiikki

-jahkaan vielä laaminaatin ja parketin välillä, kahden vuoden päästä mahd. myyn pois, ehtiikö koira, kissa ja kaksi ihanaa, mutta villiä lasta tuhota parketin...? en tykkää laminaatista, entisessä elämässä laitettiin ja oli kyllä pettymys

Kestävyyteen en ota kantaa, mutta lähipiirin koirat vihaavat laminaattia sen liukkauden takia. Eli jos et ajatellut vuorata lattioita kauttaaltaan liukuesteellä höystetyillä matoilla niin varaudu tiirailemaan säälien sitä koiraa kun se yrittää päivästä toiseen tepsuttaa eteenpäin yhtä kiikkerästi kuin norsu luistinradalla.

Tiedä sitten onko pitoa lakatulla parketilla enempää, kun en ole lemmikkien kanssa parkettitaloudessa asunut, mutta muovisen liukashan tuo laminaatti on ihmisen jalankin alla.

Suositut

Back
Ylös Bottom