Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tulevassa kämpässäni on korkeat liukuovet makuuhuoneiden vaatekaapeissa. Osaakos kukaan sanoa saako sellaisia huoneenkorkuisia liukuovia jostain jossa on peilit ovissa?

Saako sellaisia pelkkiä liukuovia ja kiskoja ostettua erikseen, siten että ne kävisivät käytännössä minkä tahansa vanhan liukuovisysteemin tilalle?

Ja mitäköhän tuollaiset maksaa ja mistä saa?

Maksaa mansikoita, saa joka paikasta. www.kirena.fi www.liukuovi.net ainakin

Tarviiko sitä uutta multaa oikeasti tuon 15 cm, vai riittääkö vähempi? Se nyt kuitenkin maksaakin jonkun verran, vaikkei mikään valtava piha olekaan.

Tuo kastelu on kyllä vähän ongelma, meilläkin on aika kuiva piha. Kai sitä täytyy joku sadetin hankkia ja pölliä taloyhtiöltä vedet siihen.

Riittää varmasti vähempikin, kuljetus siinä maksaa eniten joten sen mullan hinta jää aika pieneksi. Itselle tuli 18m3, eli 18000 litraa.

Mitä mieltä Huppe on, kannattaako vanhaa nurmikkoa poistaa uuden tieltä eli roudata koko helvetin rikkaruohoinen paska veke ja uudet mullat tilalle? Vai vaan kääntää jyrsimellä ja kylvää uudet siemenet? Meillä kasvaa pihassa niin perkeleesti voikukkaa sun muuta shittiä että tekis mieli tehdä jotain. Tosin rikkaruohoja lukuunottamatta multa/pohja vaikuttaa hyvältä, näin ainakin terassin pilareita kaivettaessa.

Meillä kasvoi pihassa rikkaruohoa ja voikukkaa ja käänettin se vain ympäri ja 15cm multaa päälle, kuten sanoin, rikkaruohot (ohdakkeet, saviheinät, vesiheinät, voikukat ja horsmat) tulivat parissa päivässä läpi. Horsma on siitä ikävä että se kasvaa noin 10cm päivässä. Piikkiohdake noin 5cm, eli vauhdilla sekin sieltä tulee.

Itse kuorisin pihan ja dumppaisin päällikerroksen kaatopaikalle jos tekisin tuon uudelleen. Sen jälkeen sitten kuokkimaan, tai sitten kuokkii ensin ja keräilee ainakin suurimmat mättäät kärriin ja kuskaa veks.

Hupelle kysymystä tuosta saunarempasta, josta oli kuvia muutama kymmenen sivua sitten: minkälainen alustus tuli noille sisustustiilille saunassa? Joku EK-kipsilevy+vesieristys ja siihen kivet kiinni laattalaastilla vai kuin?

jalat:

Mun Elfan Trend-liukuovet (alumiinikehyksillä sekä kirkkaalla peilillä) ja kiskot maksoivat 212, 80 euroa/kpl. Ostin tuotteet Kodin Ykkösen kautta ja sain niihin Plussa-alennuksen Plussa-kortilla. Kodin Ykkönenhän myy aika usein tota Elfaa 20% alennuksella. Liukuoven korkeus oli 2500mm ja leveys 700mm. Nuo liukuovet on laitettu vaatehuoneen oviaukon eteen ja niitä on minulla yhteensä kolme kappaletta. Voit käydä katsomassa kuvia niistä tässä ketjussa, jossa on kuvia asunnostani (sivut 110 ja 111). Kuljetus maksoi muistaakseni 40 euroa. Noita liukuovia saa minkä kokoisena tahansa.

Muoks: Näköjään nuo peililiukuovet näkyvät tosi huonosti sivusuunnasta. Laitan tänne uuden kuvan niistä.

Tässä näitä kuva noista liukuovista (vähän huonosti onnistuneita, kun äsken otin ne huitaisten):

isc.fcg

isc.fcg

Hupelle kysymystä tuosta saunarempasta, josta oli kuvia muutama kymmenen sivua sitten: minkälainen alustus tuli noille sisustustiilille saunassa? Joku EK-kipsilevy+vesieristys ja siihen kivet kiinni laattalaastilla vai kuin?

Taustalla joku runko. Siinä alumiinipaperi, sen päällä 50x25 rimat, sen päällä kaakeliluja, johon tiilet suoraan muurattiin kiinni. Paneelien alla onkin sitten 2 kertaisesti noita rimoja, eli 50x50 periaatteessa, jotta tuuletus varmistuu.

Tässä näitä kuva noista liukuovista (vähän huonosti onnistuneita, kun äsken otin ne huitaisten):

Ai perskales että on hienot. Just tollaset lähtee tilaukseen kun vain kämppään pääsen ja kerkiää. Eikä nyt ihan maailman kalleimmat ole. Tai no mikä kenestäkin tuntuu kalliilta.

Japa kyseli tuossa aiemmin peileistä ja minä kirjoitin takaisin jalallisista peileistä, joita näkyy esim. länkkäreissä. tarkoitin tällaisia pukeutumispeilejä, joita on olemassa enemmän ja vähemmän hyvän näköisiä:

ProductDM1.jpg

fol020793.jpg

JOESCH11.JPG

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Japa kyseli tuossa aiemmin peileistä ja minä kirjoitin takaisin jalallisista peileistä, joita näkyy esim. länkkäreissä. tarkoitin tällaisia pukeutumispeilejä, joita on olemassa enemmän ja vähemmän hyvän näköisiä:

Jep nuo on hyviä makuuhuoneeseen olen samaa mieltä mutta nyt kyseisen peili homma tulisi sellaiseen eteisen seinälle sellaiseksi valonjakajaksi+tilan suurentajaksi. Eli siihen nuo ei käy. Missähän pystyisi tekemään nettiin asunnonpohja piiroksen niin voisi heittää sen tänne jotta saisi kyseisen paikan paremmin havainnollistettua.

Tee se pohjapiirrustus paperille, ota digikameralla kuva ja liitä tänne.

Tosiaan toi peili vois olla parempi jossain makkarissa tai vastaavassa ja tarviihan se vähän tilaa ympärilleen.

Itse en nähnyt omassa eteisessäni (L-mallinen) muuta mahdollisuutta, kuin nuo peililiukuovet. Toi yks seinä kun mulla on tota verhoilukiveä ja yhdelle seinälle halusin senkin ja sen päälle peilin. Eli toi vaatehuoneen oviaukko oli ihan jees paikka peileille, kun en viitsinyt laittaa siihen ulospäin aukeavia ovia (olisivat vieneet liikaa tilaa kapealla käytävällä) ja koska vastapäiselle pitkälle seinälle laitetut peilit olisivat olleet huonossa paikassa (ei pääse mallailemaan kunnolla, kun käytävä on kapea. Nyt yoi mallailu onnistuu, kun mallailee itseään makuuhuonen oviaukossa. Muilla seinillä on taas oviaukot. Nuo peilit tuovat kyllä mukavasti lisävaloa ja avaruutta, kun tuolla eteisessä ei ole mitään ikkunoita.

Hupen kämppä alkaa valmistua käsiin. Juuri on listamies täällä hommissa ja asennellaa viimeisiä ovilistoja yms. pientä näperrettävää. Joo kyllä, arvasitte oikein, kunto loppui kesken, palkkasin ammattilaisen :D

Perähuone on tällä hetkellä tyhjillään ja sitä pitäisi alkaa sisustamaan. Lattiaan sai laminaatit (ruusupuu) ja seiniin kerman värisen pinnan, ostin myös magean maton Hobbyhallista 89 eurolla heräteostoksena, tämä matto saa toimia ikäänkuin suunnannäyttäjänä sisustuksessa.

Väri ruskea, luonnossa mageampi kuin kuvassa:

215245_iso.jpg

Tästä nokkelimmat pakkislaiset huomaavatkin miksi kyselin Bulletproofilta niistä verhoista ;)
Moro!

Hyvän näköinen lattia sulla. Minkäköhän firman ja mikä malli?

Hyvän näköinen lattia sulla. Minkäköhän firman ja mikä malli?
Tuo kuva on Hobby Hallin sivuilta, ei Huppen kotoa...

Onko kellään kokemusta huonekalujen petsauksesta? Tikkurilan sivuiltakaan ei tietoa ihmeemmin irronnut, paitsi jostain "petsilakasta"? Ilmeisesti homman voisi suorittaa vesiohenteisella petsillä, ja sitten parin viikon päästä päällelakkauksella. Ja mitä eroja on vesi- ja liuotinohenteisilla petseillä? Kohteena siis pintakäsittelemätön mänty.

Onko kellään kokemusta huonekalujen petsauksesta? Tikkurilan sivuiltakaan ei tietoa ihmeemmin irronnut, paitsi jostain "petsilakasta"? Ilmeisesti homman voisi suorittaa vesiohenteisella petsillä, ja sitten parin viikon päästä päällelakkauksella. Ja mitä eroja on vesi- ja liuotinohenteisilla petseillä? Kohteena siis pintakäsittelemätön mänty.

Jep, niihnän tuo taitaa olla kun tarkkaan lukee viestin :rolleyes:

Kaikki mitä ihmisen tarvitsee tietää puukalusteiden käsittelystä, hoidosta ja entisöinnistä:
http://www.liberon.fi/index1.htm
Ohjeita saa yksityiskohtaisesti kun kyselee heiltä vaikka jossain messu-ständillä lisää jos ohi sattuu kävelemään.
Hyvät ohjeet myös tuolta: Liberon - Ohjeet

Oho. Olimpas puusilmä.

Liukuovissa on sitten melkosia hintaeroja kauppojen välillä. Toisessa kaupassa maksoi 2 ovea 500€, toisessa saman setin sai 200 €uroon.

Kuinkas helppoa nuo liukuovet on asentaa?? Tarviiko muuta kun lyödä kiskot ylös ja alas kiinni ja "pujottaa" ovet kiskojen väliin??

En mä niitä itse asentanut. Remppamies asensi ja se ainakin näytti helpolta. Eli suurin piirtein tolla sun kuvaamalla tavalla. Ikävä kyllä noista Elfan tuotteista puuttuu stopparit tuolta kiskojen päistä. Elfa kun on suunnitellut nuo ovet niin, että ne asennettaisiin aina johonkin aukkoon, kun minulla ne asennettiin aukon päälle. Mutta ei hätää, tästä stoppareiden puuttumisesta selvittiin ruuveilla, jotka ajavat tällä hetkellä stoppareiden virkaa alakiskossa.

Back
Ylös Bottom