Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
MC Aropupu
No pistetäänpäs nyt sitten palautetta. Minusta tuo asunto on aika värittömän ja epäselvän näköinen. Lattiat harmaata ja seinät ja katto valkoista, eikä myöskään oikein mitään muita isompia selkeitä värikkäitä elementtejä, kuten esim. verhoja tai huonekaluja. Ja minun makuuni liikaa pientä irtosälää seinillä ja muutenkin esillä. Jokainen huone tuntuu olevan vähän erilailla sisustettu, en löydä noista yhtenäistä linjaa, paitsi tietysti nuo lattiat ja seinät.
..

Asunto voi olla yhtä ja toista, mutta väritön se kyllä ei ole. Mutta tässä näkee kuinka eri tavoin tietysti meistä jokainen näitä täälläkin esillä olevia asuntoja näkee ja makuja on niin monia.
Mun mielestä on kiva nähdä tämmöisiä persoonallisia asuntoja välillä, jossa näkee että asutaan ja koti on tehty itseä varten eikä naapureita ja esittelyä varten :) . Ei kaikissa asunnoissa tarvi olla selkeää ja yhtenäistä linjaa joka helvatan huoneessa tai maitokahvin värisiä seiniä ja ultramodernia-teräs-design-mitälie keittiötä. Kiva kun jollakin on välillä jotain muutakin :thumbs:
Kun vielä ottaa hannelek22:n kertomat taustat huomioon niin sanoisin et mukavan näköinen koti!

Muutama lyhyt kommentti, Kärpät hävisi.

Varoitin kyllä, että "tyyli" kodissani on aivan erilainen mitä täällä on ollut nähtävissä. Asunto on kaupungin vuokrakämppä ja niitä ei saa asukas remontteerata. Sisustus koottu 4 vuodessa sukulaisilta, muutama ostettu ja jokainen sälä on rakas, muisto jostakin taikka muuten kaunis ja silmää miellyttävä. Viihdyn kodissani tod. hyvin, toki rakentaisin sen kivitalon taikka ostaisin sen vanhan hirsitalon maalta, mutta tämä on tätä nyt kun rahaakaan ei ole. Odotin kommentteja "käsilaukut pois seinältä" ja "mikä on toi hirveä juliste keittiössä" jne.:rolleyes: mutta edes Huppe ei ole tohtinut sanoa mitään...?
Minä olen onnellinen täällä, tämä on minun eka oma koti:haart:

McAropupu, verhot kiertää minulla huoneesta toiseen esim, olkkarin verhot on ollut sekä keittiössä että lastenhuoneessa, mutta lastenhuoneenverhot on ollut vaan keittiössä. Kun vaihdoin noi valkoiset verhot keittiöön, sinne levisi ihanan raikas valkoinen valo, se ei näy noissa kuvissa.

Kiitos Inkeri tuosta hellyyttävästä "puolustuksesta", ymmärrän kyllä jos kuvat ei miellytä, itte olen tosiaankin niin naiivin innostunut sisustamisesta, että tykkään kaikenlaisista tyyleistä. Koska en jaksa Kärppien häviön takia enenpää alkaa rustaamaan, tyydyn toteamaan, että on siellä johtolanka, se ei vaan ole niin selkeä.

Tulee jotenkin mummon mökki mieleen tuosta hannelek22:n asunnosta. Kodikas ja muutenkin mukavan oloinen. Ei tuo minustakaan väritön ollut, vaikka on vaaleat seinät niin yksityiskohdilla tuotu sinne paljon eloa.

Ps. Minusta se keittiön juliste on hyvä, vaikka ei ehkä jokaisen muun yksityiskohdan kanssa sovikaan.

Edit: ps ja korjattiin virheitä.

Noniin.... mäkin innostuin tähän sisustus-jutusteluun ja ajattelin laittaa pari kuvaa mun kämpästä, joka rempattiin tossa pari kuukautta sitten....

Mä ite tykkäsin hulluna väreistä :hyper:

Viimeksi muokattu:
Salitytsy sanoi:
Noniin.... mäkin innostuin tähän sisustus-jutusteluun ja ajattelin laittaa pari kuvaa mun kämpästä, joka rempattiin tossa pari kuukautta sitten....

Kommentoidaanpas näitä. Taulut ovat hieman orvon näköisiä yksinään seinällä, samoin pieni lipasto. Tarvittaisiin jotain mikä Tilan juontajan sanoin "kulminoisi" asiat yhteen. Taulut eniwei liian pieniä, entäs jos kokoisit kaikki taulut yhdelle seinälle kollaasiksi?

Tuo jääkaapin reikä oikein huutaa GRAM/BOSCH/SMEG wanhanaikaista jääkaappia. Ehkä kermanväristä, mutta joku rajumpikin voisi toimia.

hannelek22 sanoi:
Odotin kommentteja "käsilaukut pois seinältä" ja "mikä on toi hirveä juliste keittiössä" jne.:rolleyes: mutta edes Huppe ei ole tohtinut sanoa mitään...?
Minä olen onnellinen täällä, tämä on minun eka oma koti:haart:
Kiirettä pitänyt pari päivää kun ollut saikulla, nyt taas töissä leppoisissa merkeissä joten ehtii antamaan Hannelellekin jotain kommenttia. Tuossahan tulikin jo muutama vastaus mihin voi osaltaan yhtyä. Itse olen kuitenkin minimalismin kannattaja sisustuksessa (ai sitä ei huomaa vai?! :eek: ) joten tavaroita omaan makuuni hirmuisesti liikaa. Käsilaukut seinällä kiva yksityiskohta, kertoo paljon asukkaan tyylistä ja intohimosta (itse en laittaisi, mutta eihän sisustusta tehdä aina itselle, ammattilaisena Hannele varmasti sen tietääkin ;))

Hieman olisi voinut siivota ennen kuvien ottoa. Keltaiset verhot ovat vääränmittaiset. Ruudullisetkin hieman kyseenalaiset, kannattaisiko niitä "jatkaa" yksivärisillä? Markon sanoin: Jos jotain ei voi piilottaa, tuo se esille: jääkaapin tilalle tuollainen wanha jenkkikaappi, kenties jo odotat sellaisen ilmaantumista kirpparille? Bosch maksaa tuhottomasti, 1400e! Pientä ryhmittelyä kaipaisin noille tauluille ja lääkekaapille "olohuoneessa? vai onko tuo keittiö". Samoiten tuo kattokruunu nurkassa verhojen tiellä on kuin väkisin ahdettu huoneeseen. Hannelen sanoin: IRTI SEINÄSTÄ! :D

Joku jo sanoikin että itsellehän sitä sisustetaan ja pääasia että itse viihtyy ja pitää asunnostaan. Kovin on erilaisia makuja, itse en viihtyisi, mutta ei minun tarvitsekaan. Kivoja yksityiskohtia paljon joita soisi tuotavan enemmän esille. Kodista huokuu kuitenkin henki että siellä viihdytään ja siellä on paljon tunteita.

hmmm, alan kuulostaa hintiltä, pitänee liittyä fab5:een. :david:

Huppe sanoi:
Kommentoidaanpas näitä. Taulut ovat hieman orvon näköisiä yksinään seinällä, samoin pieni lipasto. Tarvittaisiin jotain mikä Tilan juontajan sanoin "kulminoisi" asiat yhteen. Taulut eniwei liian pieniä, entäs jos kokoisit kaikki taulut yhdelle seinälle kollaasiksi?

Tuo jääkaapin reikä oikein huutaa GRAM/BOSCH/SMEG wanhanaikaista jääkaappia. Ehkä kermanväristä, mutta joku rajumpikin voisi toimia.

Niin no.... Mä oon tohon muuttanut vasta 2 kk sitten että eipä oo ehtiny vielä kauheesti osteleen uusia tauluja ja ei jotenkin raaski pilata heti uusia tapetteja.... ja sitä paitsi toi ei oo mun OMA asunto. Kunhan nyt muuten vain pistin kuvia näytille :) Eniten kiinnostaa mielipiteet väreistä kun ne valitsin itse... ja ehkä sitten omassa on jotain vastaavanlaista.

Ja keittiö on syvältä... tiedän sen. Jääkaappi ja keittiönkaapit olikin ne asiat, jotka muakin asunnossa hiukka :urjo:

Mutta kiitos vain kommenteista... Teikäläinen taitaa olla aikasta ammattilainen näissä hommissa....?!?

Salitytsy sanoi:
Kyllähän tuollakin varmaan pan... viihtyisi. :)

Osa huonekaluista lienee uusia ja tuonne nimenomaan valittuja, niiden rinnalla tuo opiskelijasolusta (?) periytynyt lipasto vähän pistää silmään. Mutta ei se mitään, on mullakin tuollainen. :) Verhoista viimeistään näkee että kyseessä on naisen kämppä.

Vanhoihin keittiökaappeihin on ilmeisesti laitettu uudet ovet? Ja hella uusittu eikä otettu huomioon että ne on nykyään korkeampia kuin alkuperäiset alakaapit. :rolleyes:

D.Yates sanoi:
Kyllähän tuollakin varmaan pan... viihtyisi. :)

Osa huonekaluista lienee uusia ja tuonne nimenomaan valittuja, niiden rinnalla tuo opiskelijasolusta (?) periytynyt lipasto vähän pistää silmään. Mutta ei se mitään, on mullakin tuollainen. :) Verhoista viimeistään näkee että kyseessä on naisen kämppä.

Vanhoihin keittiökaappeihin on ilmeisesti laitettu uudet ovet? Ja hella uusittu eikä otettu huomioon että ne on nykyään korkeampia kuin alkuperäiset alakaapit. :rolleyes:

Juu, toi lipasto on kyllä vuodelta plääh ja pitäs kyllä heittää se menemään, mutta en vaan vielä oo saanu aikaseks ostettua sen tilalle jotain tyylikkäämpää. Oon aatellu, että pitäs ostaa ensinnäkin tauluja ja sitten jotain isompia kasveja tuomaan kodikkuutta. Ja sit ehkä joku nojatuoli tms. ja sitten tosiaan joku lipaston tyylinen. Sohva, sänky, olkkarin pöytä ja verhot on aika uusia joo, mutta ei tonne ostettuja. Paremminkin tapetit valittiin huonekalujen ja verhojen mukaan :)

Keittiön kaapeista en tiiä. Ne tais olla kyllä jo ennestään, mutta ei ne varmaan alkuperäiset kuitenkaan oo ja hella on ihan tuliterä ja muakin kyllä ärsytti kun se on liian kaponen ja korkea tohon sille tarkotetulle paikalle. :(

Huppe sanoi:
Hieman olisi voinut siivota ennen kuvien ottoa. Keltaiset verhot ovat vääränmittaiset. Ruudullisetkin hieman kyseenalaiset, kannattaisiko niitä "jatkaa" yksivärisillä? Markon sanoin: Jos jotain ei voi piilottaa, tuo se esille: jääkaapin tilalle tuollainen wanha jenkkikaappi, kenties jo odotat sellaisen ilmaantumista kirpparille? Bosch maksaa tuhottomasti, 1400e! Pientä ryhmittelyä kaipaisin noille tauluille ja lääkekaapille "olohuoneessa? vai onko tuo keittiö". Samoiten tuo kattokruunu nurkassa verhojen tiellä on kuin väkisin ahdettu huoneeseen. Hannelen sanoin: IRTI SEINÄSTÄ! :D

hmmm, alan kuulostaa hintiltä, pitänee liittyä fab5:een. :david:

:lol2: tulihan se sieltä kun vähän potki...

Aivan näin, olisin voinut siivota, olisin.
-Keltaiset verhot väärän mittaiset, otti joskus aivoon, mutta kun ovat aidot 70-lukulaiset, niin olen vaan tottunut
-Bosch:n jääkaappi, harmittaa vieläkin, kun en ostanut silloin kun oli mahdollisuus -50% kauppiaana ollessani
-Taulu ja lääkekaappi( siellä on snapsilasit ja pullo) on laitettu jo paikallaan olleille ruuveille, joo voisin järjestellä, taas laiskuus...
-Kattokruunu on isketty nurkkaan, kun en omista poraa, että saisin oikealle paikalle, ahdistaa minuakin, taitaa olla pakko piipahtaa rautakaupassa
-Ruudulliset verhot, neljä vuotta olen miettinyt, että ompelen alareunaan mustan kaitaleen, mutta 4 vuoden ajan on löytynyt mukavaakin tekemistä:rolleyes:

Entisessä elämässä tyyli oli sama kuin sinulla taikka Karmalla, nyt tätä, voin vain kuvitella mitä ahdistusta minun tavaran paljous aiheuttaa teissä minimalisteissa;)

Jep, sulla on muitakin "homo-oireita", kokkaat ja valokuvaat, laita hakemus menemään:D

Inkeri sanoi:
Asunto voi olla yhtä ja toista, mutta väritön se kyllä ei ole. Mutta tässä näkee kuinka eri tavoin tietysti meistä jokainen näitä täälläkin esillä olevia asuntoja näkee ja makuja on niin monia.
Mun mielestä on kiva nähdä tämmöisiä persoonallisia asuntoja välillä, jossa näkee että asutaan ja koti on tehty itseä varten eikä naapureita ja esittelyä varten :) . Ei kaikissa asunnoissa tarvi olla selkeää ja yhtenäistä linjaa joka helvatan huoneessa tai maitokahvin värisiä seiniä ja ultramodernia-teräs-design-mitälie keittiötä. Kiva kun jollakin on välillä jotain muutakin :thumbs:
Kun vielä ottaa hannelek22:n kertomat taustat huomioon niin sanoisin et mukavan näköinen koti!
Toki makuja on monia, enkä minä kenenkään makua ole lyttyyn lyömässä, kerroin vaan oman makuni mukaisen näkemyksen noista kuvista. Minusta nuo kyllä ovat värittömiä. Oikein yhdessäkään huoneessa ei löydy mitään väriteemaa, vaan niissä on vaan yksittäisiä pieniä eri värisiä elementtejä, jotka saavat aikaan rikkonaisen vaikutelman. Minusta pitäisi olla vähemmän eri värejä, ja enemmän suuria tasavärisiä pintoja, jotka tuovat rauhoittavaa ja selkeätä tunnelmaa. Tuolta ei myöskään oikein löydy selkeitä linjoja ja kontrasteja, jotka rytmittäisivät tilaa. Tuo ensimmäinen kuva on ehdottomasti paras, siinä on ryhdikyyttä, selkeämpiä elementtejä ja sopivasti yhteen sointuvia värejä. Pari kirkkaan punaista juttua vielä, niin huono tuntuu kokonaisuudelta. Tosin minähän en tiedä miltä huone tuon kuva-alan ulkopuolella näyttää, sieltähän voi punaista vaikka löytyäkin.

hannelek22 sanoi:
Varoitin kyllä, että "tyyli" kodissani on aivan erilainen mitä täällä on ollut nähtävissä. Asunto on kaupungin vuokrakämppä ja niitä ei saa asukas remontteerata. Sisustus koottu 4 vuodessa sukulaisilta, muutama ostettu ja jokainen sälä on rakas, muisto jostakin taikka muuten kaunis ja silmää miellyttävä. Viihdyn kodissani tod. hyvin, toki rakentaisin sen kivitalon taikka ostaisin sen vanhan hirsitalon maalta, mutta tämä on tätä nyt kun rahaakaan ei ole. Odotin kommentteja "käsilaukut pois seinältä" ja "mikä on toi hirveä juliste keittiössä" jne.:rolleyes: mutta edes Huppe ei ole tohtinut sanoa mitään...?
Nuo käsilaukut seinällä on itse asiassa varsin hieno idea, tosin toteutuksessa olisi ehkä vähän hiottavaa. Ne pitäisi saada jotenkin selkeämmin esille, muut sälät pois siitä ympäriltä. Ja tuo niiden ryhmittely ehkä kaipaisi hiukan säätöä. Ehkä ne voisi saada jotenkin selkeästi enemmän omaksi kokonaisuudekseen, nyt vähän jotenkin hukkuvat muun rojun sekaan.

hannelek22 sanoi:
McAropupu, verhot kiertää minulla huoneesta toiseen esim, olkkarin verhot on ollut sekä keittiössä että lastenhuoneessa, mutta lastenhuoneenverhot on ollut vaan keittiössä. Kun vaihdoin noi valkoiset verhot keittiöön, sinne levisi ihanan raikas valkoinen valo, se ei näy noissa kuvissa.
Tokihan siinä on nuo valaistusjutut ja muut, joita ei kuvasta katsoen pysty näkemään. Ei valkoisissa verhoissa minusta ole mitään vikaa, mutta ne taas kaipaisivat kaverikseen tummempaa/värikkäämpää seinää. Nyt ne hukkuvat tuohon valkoiseen massaan.

sgege sanoi:
Tulee jotenkin mummon mökki mieleen tuosta hannelek22:n asunnosta. Kodikas ja muutenkin mukavan oloinen. Ei tuo minustakaan väritön ollut, vaikka on vaaleat seinät niin yksityiskohdilla tuotu sinne paljon eloa.

Ps. Minusta se keittiön juliste on hyvä, vaikka ei ehkä jokaisen muun yksityiskohdan kanssa sovikaan.
Kyllä, varsinkin tuo keittiö tuo mieleen vierailut mummolassa. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Salitytsy sanoi:
Niin no.... Mä oon tohon muuttanut vasta 2 kk sitten että eipä oo ehtiny vielä kauheesti osteleen uusia tauluja ja ei jotenkin raaski pilata heti uusia tapetteja.... ja sitä paitsi toi ei oo mun OMA asunto. Kunhan nyt muuten vain pistin kuvia näytille :) Eniten kiinnostaa mielipiteet väreistä kun ne valitsin itse... ja ehkä sitten omassa on jotain vastaavanlaista.
Mjoo, itse en varsinaisesti noista väreistä makuuhuonetta lukuunottamatta tykkää, mutta nehän ovatkin ihan makuasia. Värien käytöstä sen sijaan tykkäsin, varsinkin tuo makuuhuone on tyylikkäästi tehty. Taulun karmit ja kaikki samaan teemaan sopivia, ne pienet asiat, ne pienet asiat... ;) Samoin olkkari, muutama selkeä väri, jotka toistuvat eri paikoissa, mikään väri ei jää irralliseksi ja orvoksi. Noiden olohuoneen taulujen ja huonekalujen asettelussa sitten olisi ehkä korjattavaa. Itse löisin tuonne seinälle isompia tauluja ja kaikki paksuilla valkoisilla kehyksillä.

Ja viitaten aikaisempaan, tuossa olohuoneessa nuo valkoiset verhot toimii kivasti, kun seinät ovat värikkäämmät, ne ovat oikein raikkaan näköiset.:thumbs:

Salitytsy sanoi:
Juu, toi lipasto on kyllä vuodelta plääh ja pitäs kyllä heittää se menemään, mutta en vaan vielä oo saanu aikaseks ostettua sen tilalle jotain tyylikkäämpää. Oon aatellu, että pitäs ostaa ensinnäkin tauluja ja sitten jotain isompia kasveja tuomaan kodikkuutta. Ja sit ehkä joku nojatuoli tms. ja sitten tosiaan joku lipaston tyylinen. Sohva, sänky, olkkarin pöytä ja verhot on aika uusia joo, mutta ei tonne ostettuja. Paremminkin tapetit valittiin huonekalujen ja verhojen mukaan :)
Jep noilla pääsee jo pitkälle, pari isoa juttua sinne olkkariin, niin ei näytä niin tyhjältä. Esim. joku vähän korkeampi hylly voisi olla kiva siihen lipaston paikalle, kun kaikki muut huonekalut on niin matalia. Ja siihen valkoisen verhon eteen joku iso kasvi, näyttää hyvältä valkoisen läpikuultavan verhon vieressä. :)

Tässä pari kuvaa mun ja kämppiksen olkkarista. Innostuin vähän askartelemaan ja tein tuollaisen pokeripöydän. Tänään illalla pääsee senkin korkkaamaan :) Huone on hitusen kolkko, mutta kyseessä on kuitenkin kahden opiskelijaäijän ensimmäinen oma kämppä, joten enempää ei voi vaatia.

Liitteet

• pokeripöytä 002.webp
    pokeripöytä 002.webp
    44 KB · Katsottu: 448
  • pokeripöytä 001.webp
    pokeripöytä 001.webp
    45,7 KB · Katsottu: 423
Salitytsy sanoi:
Eniten kiinnostaa mielipiteet väreistä kun ne valitsin itse... ja ehkä sitten omassa on jotain vastaavanlaista.

Jos nyt rehellistä mielipidettä haet, etkä selkään taputtelua, niin:

Aika kammotuttavan hempeän pastelli on värimaailma. Tulee mieleen esiteiniaikaisten tyttöystävien huoneet 80-luvulta, vaaleanpunaiset röyhelöverhot vielä tuonne ja pari Hevoshullu tms. julistetta seinään niin lastenhuonevaikutelma on valmis. Paitti tietty mauttomat boordit tuo sitten vähän psykedeliaa mukaan, mutta ei nekään muuta tee kuin vetää kokonaisuutta vieläkin enemmän 80-luvun suuntaan.

Tuossa kämpässä ei ilmeisesti mieshenkilöä asu tai sitä ei ainakaan sisustusasiat kiinnosta pätkääkään, on sen verran imelänfeminiini meininki?

Salitytsy sanoi:
Mä en ikinä laittaisi noin "värikkäitä" tapetteja. Mikä toi väri on, persikka tjsp. Samoin makuuhuoneen sininen... :rolleyes: Mut makuasioita, kuten tiedetään. Toinen silmiin pistävä seikka, matot... Mummoni harrastaa tuota tyyliä... :nolo:

Ei ollenkaan sen tyylinen asunto, mitä voisin itse kuvitella asuttavani, mutta ei pahalla nämä kommentit tietenkään.

MerZi sanoi:
Mä en ikinä laittaisi noin "värikkäitä" tapetteja. Mikä toi väri on, persikka tjsp. Samoin makuuhuoneen sininen... :rolleyes: Mut makuasioita, kuten tiedetään. Toinen silmiin pistävä seikka, matot... Mummoni harrastaa tuota tyyliä... :nolo:

Ei ollenkaan sen tyylinen asunto, mitä voisin itse kuvitella asuttavani, mutta ei pahalla nämä kommentit tietenkään.

Ja mä taas tykkäsin tuosta salitytskyn kämpästä. :D Vaik en mä kyl yleensä värikkäitä ihmisiä ole.. Etenkin tuosta makkarista kyllä tykkäsin. :)

Eleonoora sanoi:
Ja mä taas tykkäsin tuosta salitytskyn kämpästä. :D Vaik en mä kyl yleensä värikkäitä ihmisiä ole.. Etenkin tuosta makkarista kyllä tykkäsin. :)
Puhtaasti makuasioita. :) Mä en voisi ajatella sinistä sisustusvärinä lainkaan, ainoastaan turkoosi ja vedenvihreä TEHOSTEväreinä (esim. tyynyissä) menettelee. Niitä kun itselläni on tälläkin hetkellä tumman ruskean ja luonnonvalkoisen kaverina. Oma sisustustyyli on pelkistettyä, ehkä jonkun mielestä jopa väritöntä? Vaikka kyllä mäkin värejä käytän, hillitysti, esim. verhoissa ja tyynyissä, tekstiileissä yleensäkin.

mistä olet salitytsy tuon sohvan löytänyt? Tuollasta etsin pari kuukautta sitten tuloksetta. Onko tuossa vuodemekanismi?

Erityisesti makkarissa on hyvin osunut noi värit kohdalleen.

MerZi sanoi:
Puhtaasti makuasioita. :) Mä en voisi ajatella sinistä sisustusvärinä lainkaan, ainoastaan turkoosi ja vedenvihreä TEHOSTEväreinä (esim. tyynyissä) menettelee. Niitä kun itselläni on tälläkin hetkellä tumman ruskean ja luonnonvalkoisen kaverina. Oma sisustustyyli on pelkistettyä, ehkä jonkun mielestä jopa väritöntä? Vaikka kyllä mäkin värejä käytän, hillitysti, esim. verhoissa ja tyynyissä, tekstiileissä yleensäkin.

Ja mä taas rakastan sinistä sisustuksessa. :) Meilläkin on makkarissa sinisävyinen matto, verhot ja päiväpeitto. Niin ja toi taulu tossa sängyn yläpuolella. Myös keittiössä meillä on käytetty aika paljon sinistä. Ja meillä on kaksi sinistä astiastookin. :D Voisi siis väittää, että sininen on mun lempiväri. Olkkarista tahtoisin tehdä puna/mustasävyisen, mutta tuntuu jotenkin kovin haasteelliselta. En tiedä mistä aloittaa. Ja tuntuu, että siinä tulis kuitenkin tehtyä helposti jotain isoja mokia. Liika punainenkaan kun ei ole hyvästä. Kai.

Eleonoora sanoi:
Liika punainenkaan kun ei ole hyvästä. Kai.
Mä voin tulla teille paikan päälle stailaamaan. :D

Mä olen käyttänyt punaista olohuoneessa (laitoin joskus syksyllä kuviakin, tosin nyt on mm. uusi sohva) verhot, sohvalle tyynyjä ja viltti, lisäksi joitain pieniä punaisia yksityiskohtia/esineitä, esim. valaisin nurkassa yms. Sohva mulla on tumman harmaa divaani, joka mielestäni sopii punaisen kanssa.

Asiasta viidenteen... Hehkun täällä sisustuksen onnea: löytyi viimein ruokailuryhmä jollaista olen halunnut kauan. Pitää laittaa kuva kunhan saan keittiön kuosiin. Tummaa massiivipuuta tuntuu vieläkin löytyvän nihkeästi (ruokailuryhmissä), tai jos löytyykin niin malli on sitten jotain muuta kuin yksinkertaisen tyylikästä. Tai vastaavasti hinta jotain muuta kuin meikäläisen budjetille sopivaa (=hain alle 700€ kaikkineen).

Vaikka olenpa sen jo oppinut, etten enää osta mitään "väliaikaiskalusteita", sekös nimittäin on tullutkin kalliiksi sitten vähän väliä ostella uutta, "kun ei tuo ollutkaan hyvä". En osta enää mitään, mikä ei ole juuri sitä mitä haen ja minkä kanssa voin elää mieluusti pitkäänkin. Ennemmin sitä säästää jossain muussa ja hankkii vähitellen, kun ostaa jyskistä sitä kaikkein halvinta.

Ainut miinus tuossa ruokailuryhmässä on se, kun on kuuden hengen. Yksinkertaisesti ei vain alkanut mistään löytyä pienempää (no iskusta totta kai olisi tilauksesta saanut, mutta ne hinnat) joten päädyttiin tuohon, vaikka neljän hengen ryhmä olisi riittänyt ja sitä haettiin. Mutta toisaalta, jospa tämä lisäisi vielä systeemin käyttöikää, kun ei tartte sitten alkaa uusimaan, jos joskus onnistun jostain siemenen saamaan ja siitä onnistun perheenlisäystä kasvattamaan. :D Tuohon tilaan, mikä meillä nyt on, pöytä on toki ihan auttamattoman iso ja noinkin näyttävänä kokonaisuutena kaipaisi tilaa ympärilleen, mutta eipä tota tietenkään kämpän perusteella hankittu. Eikä tässä nykyisessä asunnossa olla kuin enää max. muutama kuukausi. (Sitten etsitään kämppää pöydän mukaan...)

Seuraavaksi sitten vaihtoon tv-taso (ja telkkari?). Nykyinen on tietty ihan hyvä ja jämäkkä, mutta ei vaan ole sitä tyyliä mitä haluan olohuoneessani katsella. Hankin taannoin olohuoneeseen tumman massiivipuisen hyllyn mihin saan kirjojani ym. säilytykseen, samaa tyyliä ajattelin tv-tasoon. Vielä kun joskus saisi Maxi-sohvapöydän... :kuola: (Siis iskun/askon sellainen, ei se mikä googlettamalla löytyy :D)

Työnnänpä lusikkani soppaan, pakko kommentoida Hannelen kämppää. Minä ainakin näen ihan selkeän tyylin johon on pyritty. Ehkä toteutus ei ole kymppi, mutta ottaen huomioon ettei mitään ole ostettu vartavasten, niin todella hyvin on onnistuttu luomaan haluttua tunnelmaa.

Olenko ihan väärässä, jos luulen että pidät vanhasta englantilaisesta (romanttisesta)countrytyylistä? Tyyli on todella viehättävä ja tosi vaikea toteuttaa! Vaikka tavaraa ja eri kuoseja saa olla paljonkin, silti jokainen tavara on harkittu.

Meillä on uusi omakotitalo, jota ollaan sisusteltu pikkuhiljaa. Olen yrittänyt saada ruokailutilaan juuri countryhenkeä, en romanttista kuitenkaan. Ruutukuosit, madonsyömä maassiivimäntyinen ruokapöytä ja viinikaappi on hankittu. Nyt metsästän kaikkialta tyyliin sopivia tavaroita ja astioita. Lamput on öljylampun tyyliset, kaksin kappalein pöydän yllä.

Olohuone on taas ihan eri maailmasta, sinne olen yrittänyt saada intialaista henkeä. Tilat on kuitenkin vierekkäin, eikä välissä ole kuin pari hirsimäiseksi käsiteltyä palkkia, mutta toteutus on onnistunut aika hyvin sovittamalla värejä yhteen. Olen etsinyt kirppiksiltä messinkisiä tavaroita, buddha-patsaita ja muuta tyyliin sopivaa. Thaimaasta ostettiin jo aikaisemmin iso buddha-maalaus, josta poimin värejä muuhun sisustukseen.

Makuuhuone on taas afrikkatyylinen. Kolme seinää on hiekanvärisiä ja yksi lähes musta, tapetissa on myös hieman kultaa. Vaatekaapit haluttiin ehdottomasti "irralliset", vanhanajan tyyliin. Löysin Ikeasta puuvalmiit kuusikaapit, joihin hakkasin ensin vasaralla lommoja ja madonreikiä ja vahasin tummanruskealla vahalla patinoituneen näköiseksi. Ikealta ostettiin myös puuvalmis lipasto, jonka maalasin rohkeasti mustaksi ja reunoihin maalasin ohuella siveltimellä kultaiset "kulutukset". Olen harkinnut sängyn yläpuolelle vielä hyttysverkkoa, mutta katto on vino niin en tiedä miten se siihen istuu. Muutama puunaamio pitää saada vielä seinille ja pari taulua on kehystämättä.

Mutta tosi hyvin olet hannele minusta onnistunut!!! Sitähän minä tänne tulin vain kertomaan :) Kiva nähdä välillä tuollaisiakin asuntoja, nykyään kun kaikki tahtoo sisustaa siihen samaan minimalistiseen tylsään tyyliin. Asunnon pitää näyttää siltä että se on koti, eikä vain sisustuslehdestä repäistyn kuvan toteutus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom