Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko ehdotuksia mistä saisi pinehköjä nahkasohvia? Ikean Klippan olisi kokonsa mallinsa puolesta hyvä, mutta ei luonto anna periksi ostaa sellaista kun viereinen sohvapöytä maksaa 1600$...

Ois kyllä hieno ja nätti töllö http://www.consumer.philips.com/consumer/fi/fi/consumer/cc/_productid_42PFL9903H_10_FI_CONSUMER/LCD-TV+42PFL9903H-10

Jostain kumman syystä tuota ei vaan myydä missään :( Ja tiedän, että tuo maksaa ihan kivasti...

En tiedä juuri tuosta mallista, mutta olen nähnyt ainakin Kodin Ykkösessä ja Mustassa Pörssissä tollasia Philipsejä tuolla kuvan mukaan valaistuvalla reunuksella esillä. Tiedä sitten tuon hienoudesta/tarpeellisuudesta, mutta jos tykkää niin noista paikoista vaan kyselemään.

Olohuoneen matot lähtivät pesulaan ja aloin siinä samalla miettimään, että minkä väriset ja minkälaiset matot tuonne sopisivat? Alkoi kyllästyttämään vanhat. Verhotkin voisi päivittää. Mietin, että verhoissa voisi olla ehkä hiukan mustaa, mutta ei liikaa. Nyt ne ovat sohvan kanssa saman väriset. Kaipaan hyviä ja kekseliäitä ideoita.

Tähän mennessä siellä on ollut sohvan edessä ja arkun alla sellainen 140x220 cm:n kokoinen luonnonvaalea karvalankamatto. Samanlainen matto, mutta kokoa 80x200 cm:ä on ollut myös tuossa ruokapöydän edessä. Ruokapöytää vastapäätä on puinen, hiukan vanhahtavan näköinen pähkinän värinen sivupöytä tietokoneelle sekä tuoli.

Kolme seinää on maalattu beessin väriseksi ja yksi tuollaiseksi murretun oranssin/okran/persikan väriseksi. Muuten olohuoneessa on puun väriä (vähän eri sävyjä), tuota sohvassa ja verhoissa näkyvää ruskeaa ja aavistus mustaa tekstiileissä.

IMG_2723.jpg

IMG_2728.jpg

Hieno ja viihtyisän näkönen asunto sulla :):haart:

edit; Toi lauta lattia on upee!

Viimeksi muokattu:
Hieno ja viihtyisän näkönen asunto sulla :):haart:

edit; Toi lauta lattia on upee!

Kiitos. Toi lattia on laminaattia. Feelwoodin savutammi.

Mutta minkälaiset matot ja kenties verhot? Mitä väriä ja materiaalia? Kantsisko matossa olla minkälainen pinta?

Kokonaan musta matto hukkuu liikaa tonne tummaan lattiaan ja sit tosta olkkarista vois tulla liian tumma ja entisestään tungetumpi. Uskoisin ainakin niin.

saako verholaudan jättää kattoon/ikkunan ylle nykypäivänä :D ? itse en tykkää ollenkaan verhotangoista, mutta onko se sitten kuinka paha moka, jos kämppä on muutoin moderni, mutta siellä on tuo verhoilulauta/kappalauta paikallaan? omasta mielestä tangot on kyllä karseita vaikka ne kyllä "keventää" huonetta, mutta ulkonäöllisesti ne on aika rumia imo... mitä asiantuntijat on mieltä asiasta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo ei mitään mattoja väkisillä jos on noin kiva lattia.

Tietty tuohon vois iskeä tumman häräntaljan, se sopis aika hyvin tuon arkun alle joka suhteessa. Sulla on niin symmetrinen tuo setti että voisi olla hyvä rikkoa tuota jollain epäsymmetrisellä, mutta mielummin ehkä tosiaan ilman. Taljalla on sitä paitsi ihkua sipsutella avojaloin, mutta kannattaa kävellä vastakarvaan, muuten vetää lipat.

EDIT: laita taljo jossa on jotain pentä eloa niin ei mene liian mörkiksi.

Mä mietin tota matottomuuttakin, mutta jotenkin mä kyllä kaipaan pientä pehmeyttä jalan alle sinne tänne. Mutta ei sitä mattoa tarvitse olla ehkä niin paljoa kuin aikaisemmin.

Mulle tapahtui aikoinaan sellainen moka, että maalautin vahingossa väärän seinän tolla "oranssilla". Piti maalauttaa vastapäinen. Silloin mä olisin laittanut ton sohvan tonne tv-tason tilalle ja tason sohvan tilalle. Silloin toi huonekalujen sijoittelu ois näyttänyt paremmalta. Nyt tää tv-tason puolinen seinä on yhtä pitkää linjastoa, kun siinä on vielä se tietokonepöytäkin.

Onko noita taljoja yksivärisenä ja mitä värejä niitä mahtaa olla olemassa? Mä olen nähnyt noita läikikkäitä ruskea-valkoisia ja musta-valkoisia.

Paperinarumattoja mulla on eteisessä ja keittiössä, joten niitä en ehkä enää olkkariin tunkisi. Makkarissa mulla on sellainen itämainen matto.

Mulla on talja jossa on vähä rusahtavaa. Tämä oli jotain askon 449e mattoja mutta samanlaisiahan saa IKEAsta vaikka alle kahdensadan.

EDIT: tämä on sellasta isompaa taljasettiä, vissiin niitä on pienempänäkin.

Liitteet

• talja.webp
    talja.webp
    26,6 KB · Katsottu: 1 180
^

Tosi nätti talja samoin kuin toi tuoli ja rahi.

Mä vaan en tiedä haluanko mä laittaa noin tummaa mattoa/taljaa, kun toi mun lattia on itsessään aika tumma. Se ei varmaan oikein erottuisi tuosta lattiasta. Pitäis ehkä olla vähän vaaleampi.

Mistä saisi siistejä loisteputkivalaisimia? Kämppä kun on niin saakutin pimeä ja jotain kirkasta (valkoista) valoa olisi kiva, varsinkin nyt talvea vasten, saada. Loisteputkivalaisimia nyt löytyy mistä rautakaupasta tahansa mutta ovat poikkeuksetta niin teollisen näköisiä, siis sellaisia jotka sopivat johonkin navettaan. Mutta mistä saisi tyylikkään valaisimen?

Edit: Tarkoitan sellaista kattoon asennettavaa, tai mahdollisesti katosta roikkuvaa valaisinta...

Mistä saisi siistejä loisteputkivalaisimia? Kämppä kun on niin saakutin pimeä ja jotain kirkasta (valkoista) valoa olisi kiva, varsinkin nyt talvea vasten, saada. Loisteputkivalaisimia nyt löytyy mistä rautakaupasta tahansa mutta ovat poikkeuksetta niin teollisen näköisiä, siis sellaisia jotka sopivat johonkin navettaan. Mutta mistä saisi tyylikkään valaisimen?

Edit: Tarkoitan sellaista kattoon asennettavaa, tai mahdollisesti katosta roikkuvaa valaisinta...
Miksi juuri loisteputkivalaisin? Kirkasta valkoista valoa saat myös esim. 15w säästölampuilla. E27-kantaisista lampuista luulisi löytyvän sopiva.

Onko kellään kokemuksia epäsuorasta valaistuksesta valolistalla? Mietin, että josko tuo olis himmentimen kanssa toimiva valaistusratkaisu olohuoneeseen.

Epäsuoraa valaistusta ollaan mietitty myös keittiöön(II-mallia). Loisteputket välitilaan listan taakse ja vaakamallin kaappien päälle. Olisikohan tuo toimiva?

Osta sellainen valaisin jossa on paikat useammalle lampulle.
esim tämä:

clove_kat4_valk_val.jpg

Tuohon kun laittaisi 4x15w, niin se olisi varmati todella kirkas (eli todella paljon liikaa valoa meikäläisen makuun).
No jos tuollaista lähtis sitten kokeilemaan... Mistäs tämän kuvan löysit? Tuollainen kelpaisi.

Back
Ylös Bottom