Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei paljon naurata ei - kuvia tilastamme on aikaisemmin. Menetimme viisi senttiä korkeutta laakista, kun ikkunankarmit olivat paksummat kuin aluksi oli laskettu. Energiansäästölasit eivät mahtuneetkaan niihin alkuperäisiin...

Heh... Käytännöllisyyden kannattajana (ja tulevana ituhippinä) mulle tuli heti mieleen, että tossa järjestelyssä menee puolet valosta ja energiasta hukkaan. Mikä lienee totuus? Onko kovin energiaa haaskaava ratkaisu? Komea tuo kyllä on.

Käytännöllinen tuo kyllä on, mutta sitten se energiatehokkuus. En ole asiaa kummemmin pohtinut, suoraan sanoen. Monesti nuo kai nykyään tehdään ledituubeilla, joiden kulutus on aika pientä. Tai sitten loisteputkilla - niihinhän saa himmentimet toisin kuin ledeihin. Ei kai kukaan käytä hehkulamppuja enää kuin sellaisissa tapauksissa, joissa se optisen nautinnon vuoksi on välttämätöntä.

Saahan ledeihinkin himmentimet. Alaslasketut katot ja lasikatot hyvin toteutettuna aikas hienoja kanssa.

Nimimerkillä: 100+ led valaisinta kattoon laittava, joista osa himmentimellä.

Dimmerien asentaminen ledeihin on ymmärtääkseni vaikeaa, ellei mahdotonta. Niin meille on kaupoissa kerrottu Artemidesta lähtien. Pikaisen googlaamisen perusteella se ei kai täysin toivotonta ole, mutta ei läheskään yhtä yksioikoista kuin klassisen hehkulampun.

Unelmoin siististä kulmatyöpöydästä. Väriksi varmaankin valkoinen ja/tai koivu. Pähkinä olis siisti mutta en usko että tykkäisin muutaman vuoden päästä. Ideoita mistä saattaisi löytyä? Yleisimmät sivut oon kahlannut läpi eikä äkkisältään löytynyt mitään.
Sekä olkkariin olis ehkä kiva löytää joku uus raikas kattovalaisin. Pitää olla halogeenivalo himmentimen takia.

Paras katto on alas laskettu kipsikatto, jossa seinän ja katon väliin jääneeseen rakoon tehdään perimetrinen valaistus. Tuosta saa hieman kuvaa siitä, mitä tarkoitan. Yhtään näkyvää valonlähdettä ei olohuoneeseen lattiavaloja lukuunottamatta tarvita. Paljon siivompi ja minimalistisempi lähestymistapa, jota emme voineet itse noudattaa, kun huonekorkeus jäi suunnitteluvirheen vuoksi liian matalaksi.

new_light_design_dec_04.jpg

Itse pidän korkeista ja avarista huoneista. Valo on siisti, mutta sitten tekisin talon jonka huonekorkeus on 5m ja katon laskun jälkeen se 3m. Uuden kämpän huonekorkeus on 2.70 ja sekin tuntuu liian matalalta.

Ajattelin jos hommais koiralle tämmösen koiran Fatboyn.

Ilman taka-ajatusta ei liikenteessä kuitenkaan olla, vaan kestääköhän tommonen myös ihmistä? Oon jo pidempään ettinyt isoa tyynyä jonka päällä olisi hyvä istuskella kun pelaa pleikkaria.:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan siisi joo, mutta pelkään vähän että tuosta tummasta puusta tulee samanlainen vitsaus jossain vaihdeessa kuin pyökistä 90-luvulla.
Totta. Siksi ei kannata ostaa uutta autoakaan eikä uusia vaatteita, koska ne näyttävät vanhoilta 20 vuoden päästä.

No olen niin hemmetin pessimistinen ihminen, että preferoin tummia sävyjä.

Olen niin hemmetin laiska, että makkari alkaa olemaan ensimmäisenä huoneena suunnilleen valmis seitsemän vuoden ajatuksen ja yrityksen jälkeen. Hyvin tumma laminaatti, viininpunaiset seinät kultalasyyrillä (toinen seinä sienellä hierottu ok, toinen seinä tuputettu yäk), huonekalut rakenneltu ja mustaksi maalattu.

Tosin kännissä ei kannattaisi rakennella ja tekisi mieli vielä kaikki lakata kiiltävällä lakalla.

Noniin, tein sitten pelkuriratkaisun (?), maalasin makuuhuoneen seinät ruskeaan sävyyn, yksi seinä vaaleanruskeaa, muut beigeä. Maalaamalla sai nopeasti valmista, ja on helppo laittaa uuttta pintaa kun on enemmän aikaa kuin yksi päivä. HUPPE huomaa varmasti listojen väritys :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=3899101.jpg
Sängyn yläpuolelle ajattelin veistellä vanhasta sängynrungosta (sängyn pääty myös vanhasta sängystä) sellaista pitkää listaa, mihin voi sijoittaa tauluja.

Kuvasta näkyy että huoneen nurkassa tyhjä tila, ja kämpästä puuttuu isännän oma nurkkaus missä
- pieni työpiste mihin mahtuu läppäri
- suht paljon lukollista säilytystilaa (mapit, ja muut omat tavarat jotka muksut eivät välttämättä tarvitsisi levittää pitkin asuntoa)
- käytännöllisyys korkeampi priorisointi kun stailia (tietty saa olla molempia :) )
- Budjetti kalusteille ei saa nousta neljänumeroiseksi, ei välttämätä edes lähelle sitä, kun sängystä tuli kalliimpi mitä ajattelin.

Eli nyt kaivataan ideaa miten tuota nurkkaa saisi hyötykäyttöön.

Lampun ja päiväpeiton vaihtaisin äkkiä. Mistä sä ton lampun oot saanu, mummolta periny?
Kuvasta voi päätellä hyvin miten järjettömän näköiset valkoiset lattialistat olisivat.

:hyvä::hyvä: Miten arvastit, mummolta nimenomaan, joskus 10v. sitten :hyvä::hyvä:
Korostettakoon nyt vielä että päiväpeittoon, lamppuun ja pahvilaatikoihin ei tarvitse kiinnittää liikaa huomoita, ovat nyt siinä koska tähän hätään ei muutakaan ole :)
Koskien valaistusta olen ajatellut jotakin epäsuoraa ratkaisua, eli kattolamppu kokonaan pois. Messuilta bongasin sellaista kaukoohjattavaa valonkatkaisijaa, eli vaihdetaan alkuperäisen katkaisjan rasiaan, ja pistorasiaan sitten sellaista relemokkulaa, millä saa esim sängyn vierellä olevaa valaisinta päälle/pois.

Tarkoituksena olisi irrottaa vanhat ja kuluneet tapetit, eli millä ne lähtee kaikista kivuttomimmin? Googletin mutta kysyn nyt täälläkin mielipidettä..

Sitten seinät olisi tämän jälkeen tarkoituksena maalata ja olen ajatellut maalata limenvihreällä värillä. Kannattaisiko maalata kaikki seinät vai pelkästään yksi seinä? Jos vain yksi seinä niin millä värillä muut seinät?

vanhat tapetit on saatanasta... Jollain vesi/liisteri viritelmällä yrittänyt niin ei tullu mitään, kyseessä oli siis suoraan kipsilevyyn laitettu tapetti. Ihan pirun tiukassa..

Meillä betoniseinät ja wanhat tapetit revittiin pois siten, että sieni kouraa ja vettä tapetteihi sillä, että kastu kunnolla ja repimää sitte. Joistain kohista läks helpolla ja joistain sai nysvätä ihan tosissaan. Vittumaist puuhaa kyl.

Suositut

Back
Ylös Bottom