Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hupen kanssa samaa mieltä, mä en oikein käsitä tätä "vaalea tekee isommaksi" hypetystä. Ei ne neliöt siitä miksikään muutu.

Hupen kanssa samaa mieltä, mä en oikein käsitä tätä "vaalea tekee isommaksi" hypetystä. Ei ne neliöt siitä miksikään muutu.
Peiliseinät vaan niin on loputtomasti tilaa ja aina paljon kavereita. :dance:

Mustaseinäinen tila pitää vaan saada sisutettua maulla. Frendillä on olohuoneen seinät mustat ja mulla tulee sellanen ruma ja "halpa" vaikutelma siitä.

Ei sillä, mä itsekin diggaan tummaa pintaa.

Edit: Peiliseinistä.. Vitusti peilejä seinällä ja 19m2 yksiökin tuntui aikoinaan niin tilavalta, että ;D

Mistäs löytyisi tällaisia Eames-tyylisiä penkkejä?

!BO2MPhwB2k~$(KGrHgoOKjQEjlLmWWZMBJwrPUPZ2Q~~_3.JPG

Onko noi mustat seinät nyt niin ehdoton tabu ettei niitä voi muka laittaa? Tahtoisin kuulla nyt hyvät perustelut miksi seinät eivät voisi olla mustat. Kompromissi ei ole oikea vastaus jos kielletään seinien maalaaminen mustaksi. Kyllä minä viihtyisin mustassa kämpässä pidempäänkin kunhan se olisi otettu huomioon muussa sisustuksessa myös.

Tietty jos takana on joku gootti-aate niin tukka pois ja hoitoon semmoiset kakarat. Maalaisin moisten murkkujen seinät pinkiksi ja jäädyttäisin rahat.

Ai hitto mä repesin tolle viimeiselle kommentille :D

Kyllä kyseessä on ihan hevari ja mä sulatan rummut sun muut siellä huoneessa, mutta seiniä en suostu maalaamaan mustiksi. Mut jotain muuta nuoren herran aatteeseen sopivaa kyllä suostun sinne väsäämään, kun vaan jotain ideoita jostain sais.

Kyllä kyseessä on ihan hevari ja mä sulatan rummut sun muut siellä huoneessa, mutta seiniä en suostu maalaamaan mustiksi. Mut jotain muuta nuoren herran aatteeseen sopivaa kyllä suostun sinne väsäämään, kun vaan jotain ideoita jostain sais.

Entä jos maalais yhden seinän mustaks? Sekin varmaan jo ois plussaa teinin mielestä. Loput vaikka keskiharmaalla. Varmaan viihtyis muutaman vuoden...

Entä jos maalais yhden seinän mustaks? Sekin varmaan jo ois plussaa teinin mielestä. Loput vaikka keskiharmaalla. Varmaan viihtyis muutaman vuoden...

Tuota jäin miettimään itsekin, tai sitten voisi olla yhdellä seinällä mustalla pohjalla joku kuvio. Täytyypi laittaa etsintään. Mutta tosiaan en halua koko huoneesta mustaa. Etenkin kun pojan huoneeseen kuuluu ns. tietokone-huone, varsinainen huone ja vielä makuuhuone, eli aika iso tila pitäisi vetää mustaksi.

Entäs jos maalaat ne seinät valkoisesta johonkin muuhun väriin? Mahtaa olla tyylikkään näköistä kun on ruskea lattia, valkoiset listat ja keltaiset seinät...
Voihan ne toki pistää vaikka siniseksi, kuten tässä on tehty:

43041552.JPG

Noh, tietty jos dikkaa sinisestä:
http://www.oikotie.fi/apartment_popup_pics_new?exit=scrollable_pop_up_pics&id=1667036&type=apartment

Huppe the sisustajaässä:david:

Miksi haluat palan lattiaa seinälle? Sekö vaan kuuluu mennä niin ja niinhän on aina tehty. Eopä olekkaan vaan ennen on tehty nimenomaan niin, että listat ovat valkoiset huolimatta muusta värityksestä. Joissakin tilanteissa kyllä lattialista voi olla lattian sävyinen ja näyttää hyvältä mutta suosittelen ainakin harkitsemaan valkoisia listoja. Valkoiset listat rajaa seinän seinäksi ja lattian lattiaksi ja on yhtenäisen näköiset jos esim. ovet kierretään valkoisilla listoilla.

Huppe the sisustajaässä:david:

Miksi haluat palan lattiaa seinälle? Sekö vaan kuuluu mennä niin ja niinhän on aina tehty. Eopä olekkaan vaan ennen on tehty nimenomaan niin, että listat ovat valkoiset huolimatta muusta värityksestä. Joissakin tilanteissa kyllä lattialista voi olla lattian sävyinen ja näyttää hyvältä mutta suosittelen ainakin harkitsemaan valkoisia listoja. Valkoiset listat rajaa seinän seinäksi ja lattian lattiaksi ja on yhtenäisen näköiset jos esim. ovet kierretään valkoisilla listoilla.
Eikö tullu mieleen että ovet voidaan kehystää valkoisilla vaikka lattialistat laitetaan ruskeiksi?

telkkari.jpg

Toki kattoon tulee myös valkoiset varjolistat, eli väri valitaan yllätys yllätys, katosta, aivan kuten lattiaankin lattiasta. Nuo siniset ei nyt niin hienot ole, taisi olla sun kämppä kun niin närkästyit?

Pointti oli siis tuon alkuperäisen kysyjän kämppä: jos laitetaan ruskea lattia, värilliset, vaikkapa punaiset seinät, on täysin absurdia laittaa tuohon väliin valkoisia listoja! Tottakai ne voidaan laittaa valkoisiksi jos seinät ovat valkoiset.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikö tullu mieleen että ovet voidaan kehystää valkoisilla vaikka lattialistat laitetaan ruskeiksi?

telkkari.jpg

Toki kattoon tulee myös valkoiset varjolistat, eli väri valitaan yllätys yllätys, katosta, aivan kuten lattiaankin lattiasta. Nuo siniset ei nyt niin hienot ole, taisi olla sun kämppä kun niin närkästyit?

Pointti oli siis tuon alkuperäisen kysyjän kämppä: jos laitetaan ruskea lattia, värilliset, vaikkapa punaiset seinät, on täysin absurdia laittaa tuohon väliin valkoisia listoja! Tottakai ne voidaan laittaa valkoisiksi jos seinät ovat valkoiset.

Joku aika sitten piti valita tuleeko wengelaminaatin kaveriksi valkoiset vai tummat lattialistat. Wengeen ei vaan sopinut oikeen mikään muu kuin wengen värinen lista. Itse ei haluttu ryhtyä listoja maalaamaan ja wengelista oli niin ihanan edullista (6€/m) että laitettiin sitten valkoiset, mikä oli ihan ok ratkaisu kun seinät on valkoiset. Mutta jos jos seinät on värikkäät niin sitten tilanne onkin huomattavasti hankalampi.

Et kai sä huppe meinaa laittaa varjolistoja? Ei vaan mun mielestä sovi tohon sun kämpän tyyliin (eikä kyllä oikeen mihinkään tyyliin)

Olen vähän kallistumassa tähän malliin englannista tilatessa, harmillista että musta versio on out of stock. Toisaalta voi olla hyväkin keventää vähän kämppää kun on wengepuuta joka paikassa, ehkä muutama kepeä esine sopii myös raskaaseen miljööseen. Etikettivirhe varmaan mutta toisaalta myös tuollainen tyylien sotkeminen toimii joskus. Täydelliseen japaniteemaan en nyt taida suomessa päästä mitenkään muutenkaan joten ehkä tässä pitää tehdä vähän myönnytyksiä modernimpaan suuntaan.

Saanko tilata tämän?

White%20Deluxe%20Chair%20Full.jpg

White%20Deluxe%20Chair%20Side.jpg

Joku aika sitten piti valita tuleeko wengelaminaatin kaveriksi valkoiset vai tummat lattialistat. Wengeen ei vaan sopinut oikeen mikään muu kuin wengen värinen lista. Itse ei haluttu ryhtyä listoja maalaamaan ja wengelista oli niin ihanan edullista (6€/m) että laitettiin sitten valkoiset, mikä oli ihan ok ratkaisu kun seinät on valkoiset. Mutta jos jos seinät on värikkäät niin sitten tilanne onkin huomattavasti hankalampi.

Et kai sä huppe meinaa laittaa varjolistoja? Ei vaan mun mielestä sovi tohon sun kämpän tyyliin (eikä kyllä oikeen mihinkään tyyliin)
Kämppä on myyty ajat sitten ja rahatkin dokattu. Teen enää vain foorumi-konsultointia.

Olen vähän kallistumassa tähän malliin englannista tilatessa, harmillista että musta versio on out of stock. Toisaalta voi olla hyväkin keventää vähän kämppää kun on wengepuuta joka paikassa, ehkä muutama kepeä esine sopii myös raskaaseen miljööseen. Etikettivirhe varmaan mutta toisaalta myös tuollainen tyylien sotkeminen toimii joskus. Täydelliseen japaniteemaan en nyt taida suomessa päästä mitenkään muutenkaan joten ehkä tässä pitää tehdä vähän myönnytyksiä modernimpaan suuntaan.

Saanko tilata tämän?
Lähes identtisen tuolin meinasin ostaa 199 eurolla (www.segmueller.de). Selkänoja oli yhtenäinen, muuten sama jakkara.

Kämppä on myyty ajat sitten ja rahatkin dokattu. Teen enää vain foorumi-konsultointia.

OK. Ja hyvä juttu että et tuhlannut kämpästä saatuja rahoja mihinkään tyhjänpäiväiseen.

.... ja asiaan. Nyt olisi sohvan hankinta edessä. Vepsäläisellä pyörähdettiin ja hinnat oli - no sanotaan että olihan ne.

Mitenkäs sohvien kanssa on? Kannattaako tilata euroopasta vai säästääkö yhtään?

Toinen vaihtoehto on että haetaan jostain se jostain suomisoffasta ja hankitaan kunnollinen sitten kun lapset on isompia.

Sohva olisi siis mallia kulma. Mitat jotain reilu 3m x 4 m ja valkoista nahkaa olis ajateltu. Vepsäläisellä hinnat pyöri jossain 4000€ nurkilla.

Onpa rumia tuoleja.

Ei kai varjolista pakollinen ole jos kulmasta saa muilla keinoin nätin. Vaan jos on vaikka paneelikatto niin melkein listan vaatii.

Joo, kattolistat on kyllä hanurista. Tietty jotkut paksut jykevät listat menevät jossain kartanossa. Mutta normaaliasunnossa noilla lähinnä paikataan paneloinnin rötöstelyt. Betonikatto paras katto, tai sitten alaslaskettu puukatto joka tehty siististi eikä listoja tartte.

Paras katto on alas laskettu kipsikatto, jossa seinän ja katon väliin jääneeseen rakoon tehdään perimetrinen valaistus. Tuosta saa hieman kuvaa siitä, mitä tarkoitan. Yhtään näkyvää valonlähdettä ei olohuoneeseen lattiavaloja lukuunottamatta tarvita. Paljon siivompi ja minimalistisempi lähestymistapa, jota emme voineet itse noudattaa, kun huonekorkeus jäi suunnitteluvirheen vuoksi liian matalaksi.

new_light_design_dec_04.jpg

Heh... Käytännöllisyyden kannattajana (ja tulevana ituhippinä) mulle tuli heti mieleen, että tossa järjestelyssä menee puolet valosta ja energiasta hukkaan. Mikä lienee totuus? Onko kovin energiaa haaskaava ratkaisu? Komea tuo kyllä on.

Suositut

Back
Ylös Bottom