Suuri rasvakeskustelu!

Kiitos vastauksesta. Täytyy perehtyä tarkemmin tuohon tekstiin.

En ole tuollaisesta teoriasta kuullut.
Mä vähän ajattelinkin että tää on jotain Hanna Partasen humpuukijuttuja. Tää jäykistymisteoria on aika yleinen ainakin naistenlehtien mukaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ruokavalioon ja syöpään liittyen löytyy erityisen hyvä katsaus World Cancer Research Fund:in ja American Institute for Cancer Research:in toimesta, eli The Expert Report. Rekisteröitymistä vastaan voi itselleen askarrella muistaakseni yli 500 sivuisen ravinnon ja syövän yhteyttä käsittelevän PDF-version.

Kevennyksenä tähän rasva-kolesteroliteemaan liittyen; äskettäisessä Cochrane Reviews:ssa yritettiin tehdä katsaus tutkimuksista, joissa vähärasvaista ruokavaliota on käytetty interventiona ei-familiaaliseen hyperkolesterolinemiaan. Harvemmin on näkynyt näinkin ytimekkäästi muotoiltua tulokset osiota kuten kyseisessä katsauksessa: ”No study met our inclusion criteria”.

Olen huomannut että nykyisellä ruokavaliolla saan rasvaa liian vähän, joten olen päättänyt ottaa oliiviöljyä lusikallisen päivässä plussaksi. Ongelma on, että mihin aikaan päivästä sen otan? Onko merkitystä ottaako aamiaisella vai esim. treenin jälkeen? Tarkoitus olisi niin, ettei haittaisi lihaskasvua tai mitään muutakaan eikä kertyisi fläsäksi vaan nimenomaan aivoihin ja sydämelle.

Olen huomannut että nykyisellä ruokavaliolla saan rasvaa liian vähän, joten olen päättänyt ottaa oliiviöljyä lusikallisen päivässä plussaksi. Ongelma on, että mihin aikaan päivästä sen otan? Onko merkitystä ottaako aamiaisella vai esim. treenin jälkeen? Tarkoitus olisi niin, ettei haittaisi lihaskasvua tai mitään muutakaan eikä kertyisi fläsäksi vaan nimenomaan aivoihin ja sydämelle.

Illalla rahkan sekaan? tai vaikka palkkarin sekaan? Eipä sillä niin väliä kait ole.

Suositut

Back
Ylös Bottom