Suuri proteiinikeskustelu

Meta title: 💥 SUURI PROTEIINIKESKUSTELU – SAANNIT, LAADUT, LÄHTEET JA OPTIMAALINEN RAVITSEMUS 💥

Meta description: Keskustelua proteiinista: lähteet, laadut, imeytyminen, määrät, treenaajan tarpeet, ruokavalioiden erot ja käytännön kokemukset.

187252_100002350822109_2370940_n.jpg

Ei tässä mistään trollista ole kyse vaan tälläisen havainnon olen tehnyt ja näin ollen en jaksa proteiininsaantiini enää huomiota kiinnittää. Hiilarit ovat tärkeämpiä, mutta ne tulevat jo huomiota kiinnittämättäkin.

uskoisikohan sitä Vilkkuvajutin sanoja vai satoja ellei tuhansia tutkimuksia proteeinin hyödyllisyydestä lihaksen kasvatukseen. hmm...

Proteiinille annetaan aivan liikaa arvoa treenauksessa. En juurikaan syö lihaa enkä käytä lisäravinteita ja proteiinia päivässä kertyykin yleensä se 30-50g. Olen huomannut, että tuloksia tulee silti samaan tahtiin kuin monella paljon proteiinia ja lisäravinteita vetävillä kavereilla. Olen syönyt jonkin verran yli kulutuksen ja hiilareita tullut aika reilusti. Dietilläkin olin välissä.

Lisäravinnevalmistajat vetäneet nenästä koko punttimaailmaa.

Vaihtoehtoja on muutama.
-Ehkä ne sun kaverit vain vetää protskaa ja lisäravinteita ja treenaa ihan päin persettä. Kuten minä tein ennen ja tuloskin oli sen mukainen eli: Paska. Jos vertaan näihin niin ehkä tulos on ollutkin sama.
-Et ehkä syö lihaa tai käytä lisäravinteita mutta rahkaa, kanamunia, maitoa, soijaa, raejuustoa ym... syöt runsaasti ja saat huomattavasti ennemmän proteiinia kuin luulet.
-Puhut paskaa ja olet trolli.

Ja koivet kasvaa säbällä ja puuhelmillä.

Nyt olis oikeasti aika tiukka veto heittää vähä ruokapäiväkirjaa esille ja kuvaa kaverista.

Ei tässä mistään trollista ole kyse vaan tälläisen havainnon olen tehnyt ja näin ollen en jaksa proteiininsaantiini enää huomiota kiinnittää. Hiilarit ovat tärkeämpiä, mutta ne tulevat jo huomiota kiinnittämättäkin.

Sitä se murrosikä on: Itsetutkiskelua ja empiirisiä kokeita.

Back
Ylös Bottom