Suuri proteiinikeskustelu

Meta title: 💥 SUURI PROTEIINIKESKUSTELU – SAANNIT, LAADUT, LÄHTEET JA OPTIMAALINEN RAVITSEMUS 💥

Meta description: Keskustelua proteiinista: lähteet, laadut, imeytyminen, määrät, treenaajan tarpeet, ruokavalioiden erot ja käytännön kokemukset.

ite en luottaisi kalorilaskuriin paskan vertaa.

jos laskee 1+1 seuraavan linkin kanssa:
http://www.snellman.fi/index.asp?sivu=tuotteet&alisivu=2&id=124

niin voitaneen suht luotettavasti päätellä että ihan päin vittua menee. Eli kalorilaskurissa väärää infoa väittäisin. fineli on kaveri.

mut mitä ite veikkaat onko tuo edes mahdollista että se proteiinin määrä olis noin matala koska samaa tavaraahan tuo loppujen lopuksi on ja 8g ero proteiinissa per 100grammaa on aika helvetin paljon..

en tajunnu. oon typerä. selvennätkö sinä? :)
niin siis jänteiden ym sidekudosten proteiinien osuus koko tuotteen proteiinimäärästä on korkeintaan 12%

tuossa ei kerrota proteiinipitoisuutta lainkaan, pelkästään se että max 12% proteiinista on tullut sidekudoksista.

e: siis prodea voi olla vaikka 99,99g/100g (jolloin sidekudosproteiineja olisi vähän alle 12g), itse veikkaisin noin 20 gramman paikkeilla per 100g

Kerrotaan vain, että max 12% proteiinista on sidekudosproteiinia + kalorilaskuri väittää että k.o. lihassa on 12g protskua = kalorilaskuri on vetäissyt infonsa perseestä.

E: Eiköhän se pyöri Snellmannillakin 20g/100g tuntumassa, kun muissakin näkyy olevan tuollaista luokkaa.

hyvä! tämä helpotti huomattavasti,, kivi tippui sydämeltä kun pelästyin että olen ruokkinut lihaksia liian vähällä määrällä rotteenia:)

Aika lähellä ollaan varmaan tätä: Jauheliha naudan, vähärasvainen, 7 % rasvaa

Ja ymmärtääkseni olet ketoosidieetillä, kuten allekirjoittanutkin, jolloin voisi hyvin popsia rasvaisempaakin jauhelihaa. Lisäksi kannattaa varoa, ettei proteiinia tule aivan liikaa, koska silloin ylimäärä muunnetaan glukoosiksi.

Mutta jauhelihassahan se rasva on kuitenkin pääosin tyydyttynyttä, että eihän sitä kauheasti sovi ahmia :O

ketolla oon joo. proteiinia tulee 180 g päivässä, rasvaa n 140g päivässä, hiilarit siinä 30g
proteiinia tulee n. 2,5g per painokilo

ketolla oon joo. proteiinia tulee 180 g päivässä, rasvaa n 140g päivässä, hiilarit siinä 30g
proteiinia tulee n. 2,5g per painokilo
Tuo proteiinimäärä on sitten vielä hallussa. Tuohan tulee sitten pelkästään 600 grammasta paistijauhelihaa. Olisin kuvitellut, että vedät vielä päälle protskudrinkkejä ja muutakin ruokaa.

loput prodet tulee raejuustosta ja tonnikalasta. en nyt dietillä käytä mitään lisäravinteita paitsi tietysti vitamiinit yms. mutta siis mitään proteiini yms tuotteita ei tule, kaikki ravinto tulee pelkästä ruoasta. normaalistikkin en käytä kuin palautusjuomaa lisäravinteista, jos edes sitä

Kertokaas alottelijalle noista protskuista vähäsen...

1.Eli mikä on jauhemaisten proteiinien "käyttö-ohje" (missä suhteessa sekotetaan ja paljon käytetään, yms..

2.Missä vaiheessa tommosta proteiinijauhe seosta sitten juodaan?

3. Mitä proteiini merkkejä itse käytätte/suosittelette käytettävän (hinta-laatusuhde)?

Kertokaa kaikkea mitä tulee mieleen josta voisi olla hyötyä.

Kiitos:puntti:

1. Ite sekotan desin proteiinijauhetta (n. 25-30g) ja puol desii kaakojauhetta 3-4dl:aan vettä.
2. Juon treenin jälkeen ja vain treenipäivinä, en tiiä olisko hyvä välipäivinäki juoda... kai.
3. UFS Whey on halpaa (n 12-13e 800g pussi) ja proteiinia on aika kiitettävästi, siihen voi sit lisätä kylkeen vaik UFS Maltoo jos haluaa.

Mulla ei tietojeni mukaan pitäis olla mitään laktoosi ongelmaa,
eikä muita oireita tunnukaan kuin vatsan turvotus, jonka olen nyt
mielestäni yhdistänyt tohon American pro whey protskuun.

Siis mikä siinä vois aiheuttaa tota vatsan turvotusta, tietty pitää
välillä kokeilla jotain muuta jos auttais, mutta toi on vaan edullista.

Eli olisko se sittenkään syyllinen ?

Vatsan turvotus on varmaan kuitenkin eri asia kuin pömpötys. Itse kyllä veikkaisin että johtuu mahdollisesti tuosta protskusta..

"American Pro Whey

Laadukas heraproteiinijauhe.

100g sisältää:
Energiaa 1700 kj / 420 Kcal
Proteiinia 75g
Hiilihydraattia 5,7g
laktoosia 3,7g
Rasvaa 9,7g"

Kopsasin noi tiedot joltain sivulta, jos toi pitää paikkaansa... Niin aika paskalta vaikuttaa. Rasvaa melkein 10g ja laktoosiakin 3,7g, ei ole ihme jos ei imeydy kovin hyvin. Ja protskuakin vain 75g /100g.

Laadultaan varmaan menisi paremmin jossain marspatukassa.
Tuskin kovin hyvin noilla rasvamäärillä sekoittuu lusikalla vesilasissa, eikä varmasti typetä lihaksissa.

No, jostain sitä joutuu kärsimään jos halpaa protskua haluaa käyttää. Halvalla kun ei saa hyvää.:D

Back
Ylös Bottom