Suuri proteiinikeskustelu

Meta title: 💥 SUURI PROTEIINIKESKUSTELU – SAANNIT, LAADUT, LÄHTEET JA OPTIMAALINEN RAVITSEMUS 💥

Meta description: Keskustelua proteiinista: lähteet, laadut, imeytyminen, määrät, treenaajan tarpeet, ruokavalioiden erot ja käytännön kokemukset.

Näistä jauhoista on miljoona ketjua ja vähintään yhtä monta vastausta. Haulla löytyy.

Ettei täysin ot mene, niin UFS:n tuotteet on hyviä. Linkkikin verkkokauppaan löytyy yläpalkista.

UFS:n wheytä kun ostaa isomman satsin niin on hinta/laatu kyllä kohdallaan. Tai en ainakaan minä ole parempaan törmännyt. Noita nappejahan nyt ei pirukaan jaksa rouskuttaa sitä määrää mitä tarvis

Moikka!
Luin eräästä body lehdestä että kuitu jollain tavalla estää tai ainakin vaikeuttaa proteiinin imeytymisen.
Onko jollain tietoa asiasta?
Koska jos tuo on totta niin eihän sitä proteiinia esim. puuroon kannata lisätä,tai hirveesti ruisleipää syödä samalla kun syö proteiini pitoista.

Kiitos vastauksista:)

Huuhaata tuo taitaa olla. En ole ikinä kuullut kenestäkään joka välttelisi kuidunsaantia samalla kun syö protskupitoista sapuskaa. Ja sitäpaitsi, proteiininsaantihan on hyvä pitää tasaisena, eli että sitä saa jonkun verran joka aterialla, joten tämähän käytännössä tarkottaisi sitä, että kuitua ei saisi saada millään aterialla. Turha tollasia on imo edes miettiä.

Mihin ne imeytymät roheiinit sitten menee?

Ne tiivistyy semmoitteiks ruskeiks ja sitten luonnollista reittiä ulos:rock:
Hämää kyllä jonku verran!
Ku sitä ahtaa itseensä ja jos työ tehty on turhaa niin ottaako edes kalloon? Ku vaan löytäis sen lehden niin vois katsoa uudestaan. Proteiiniahan imeytyy kehoon 32g per annos,niin mä on kuullut.Mitä ylimääräiselle tapahtuu kts. edellinen.

Ei estä vaan hidastaa niiden imeytymistä, mikä taas ei haittaa kun enintään palkkarissa. Nuo maagiset 32g imeytymis myytit voidaan kyllä änkeä pyllyyn.

Masterplan nr.97!!!

Illalla paljon kuituja ja roheiineja, niin anaboliaa koko yön!!!???

Eikä saa unohtaa rasvaa mikä hidastaa imeytymistä kanssa ;) Pellavansiemenrouhe (kuitua ja rasvaa) on muuten tähän hommaan ihan omiaan.
Vaihtoehtojahan on toki pilvin pimein, marjat+saksanpähkinät on maistuva kanssa.

Ei estä vaan hidastaa niiden imeytymistä, mikä taas ei haittaa kun enintään palkkarissa. Nuo maagiset 32g imeytymis myytit voidaan kyllä änkeä pyllyyn.
No niinpä se taisi ollakkin! Kiitos!
miksikös epäilyt 32sta? Ainakin itse olen kuullut ja lukenut sitä vähän kaikkialta että se olisi noin 32 grammaa per annos mikä imeytyy.
Tietenkin kaikilla oma keho ,aineen vaihdunta ym. Mutta aika pätevänä olen tuota arviota pitänyt.

rasvaa ennen nukkumaan menoa:D läppä.

No niinpä se taisi ollakkin! Kiitos!
miksikös epäilyt 32sta? Ainakin itse olen kuullut ja lukenut sitä vähän kaikkialta että se olisi noin 32 grammaa per annos mikä imeytyy.
Tietenkin kaikilla oma keho ,aineen vaihdunta ym. Mutta aika pätevänä olen tuota arviota pitänyt.

rasvaa ennen nukkumaan menoa:D läppä.

Jaksaa taas kerran sen verran ihmetyttää tuo 30 proteiinigramman imeytymismyytti, että pakko kommentoida. Miten määritellään kerralla imeytyminen? Kuinka kauan proteiiniannosten välissä pitää kulua aikaa että voidaan puhua eri nauttimiskerroista? Kun se ruoka velloo siellä ruuansulatuskanavassa ja siitä imeytyy ravinteita tuntikausia, niin miten voidaan puhua kerralla imeytymisestä? Ruokailuväli on joka miehellä pitempi ku ruuansulatukseen kuluva aika.

Eikä tuo rasvaa ennen nukkumaanmenoa mikään läppä ole, jos tosissasi tuon laitoit.

HEI! En samankaltaista, tai vastausta kysymykseeni vielä löytänyt tuolta; mutta asiaan eli onko liika proteiini pahasta? Joku asiastatietävä voisi valistaa mieltä, kuulin myös että liika proteiini muuttuu energiaksi? Mikä faktaa, mikä fiktiota?

~k3rbal

Back
Ylös Bottom