Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.

Tarkoitus oli muistuttaa siitä mitä varten nämä "spliffiä polttelevat hipit" sielä merellä seikkailee. Ei vain siksi, että saisivat jännitystä elämään, vaan, että arktisilla alueilla poraaminen on pirun riskialtista, öljyä siellä ei ole mitenkään kummosesti ja se mesta on helppo pilata meksikonlahden kaltaisella flopilla.

Ihan vain mielenkiinnosta, siis ei mitenkään vittuilumielessä.
Mitä tuolla pohjoisnavalla on erityisesti säilyttämisen arvoista, siis erikoista verrattavissa muuhun maailmaan? Ei sillä että se pitäisi ehdoin tahdoin tuhota. Mä olen ymmärtänyt, että se on aika karu, ankara ja kylmä paikka missä ei oikein mikään elä. Ihmisiäkin siellä taitaa olla kourallinen, ja nekin joitain tutkijoita ja retkeilijöitä. Mikä tekee tuosta mestasta muuta maailmaa parempiarvoisen? Se ettei siellä ole mitään vai?

Tässä on vain se ongelma, että sitten kun paska osuu tuulettimeen, ne vahingot eivät rajoitukaan sen "teen mitä lystään"-valtion alueelle. Vrt vaikka Tshernobyl. Suomessa lisää syöpätapauksia, koska Ukrainassa "tekivät omilla maillaan mitä lystäsivät".
Ja joidenkin mielestä vastaus siihen on terrorismi. Halleluja! Mä saatan olla joissakin asioissa ituhippien kanssa samaa mieltä, mutta noiden toimintatapoja en hyväksy ja saan suunnatonta mielihyvää siitä, että noi saa ansionsa mukaan.

Mun kohdalla aika helvetin nopee päässälasku :D Ton napakorun vois silti heivata meren pohjaan.
Sama. Silmää räpäyttämättä ääni samalle neitoselle. Tosin vertailu on aika epäreilu, koska toinen on kisakunnossa ja tunnetusti kisakuntoiset ei sieltä seksikkäimmästä päästä ole. Toivottavasti ei tuollaisena ihan ympärivuotisesti pysy.

Ituhipit sai nenilleen kunnolla venäjällä.
MFA of Russia | 09/19/2013 | New provocative actions of the Arctic Sunrise

Kovasti on taas uutisoitu kun kohdeltiin huonosti, Venäläisethän käytti malttia tossa. Ihan turha suomen mediankaan itkeä sen suomalaisen puolesta ite terrorisoivat tuolla, viettäköön nyt hauskan loppuelämän siperiassa.

9D43149826DB8EAF44257BEC004A5642

Ihan vain mielenkiinnosta, siis ei mitenkään vittuilumielessä.
Mitä tuolla pohjoisnavalla on erityisesti säilyttämisen arvoista, siis erikoista verrattavissa muuhun maailmaan? Ei sillä että se pitäisi ehdoin tahdoin tuhota. Mä olen ymmärtänyt, että se on aika karu, ankara ja kylmä paikka missä ei oikein mikään elä. Mikä tekee tuosta mestasta muuta maailmaa parempiarvoisen? Se ettei siellä ole mitään vai?
Ehkäpä tämä linkki aukaisee hieman.
WWF - Oil and gas in the Arctic
Lisähuomiona
"The Arctic offers the highest level of ecological sensitivity and the lowest level of capacity to clean up after an accident,” said James Leaton, Senior Policy Adviser, WWF-UK. “This combination makes it unacceptable to expose the Arctic to an unfettered scramble for oil.”
Kysymykseesi ei nyt ole sinänsä yksiselitteistä vastausta. Arvovalintojahan nämä ovat.

Shell barred from returning to drill for oil in Arctic without overhaul | Business | theguardian.com
"A government review found the oil company was not prepared for the extreme conditions in the Arctic, which resulted in a series of blunders and accidents culminating in the New Year's Eve grounding of its drill rig"

BBC News - Shell suspends Arctic drilling for 2013

Ihmisiäkin siellä taitaa olla kourallinen, ja nekin joitain tutkijoita ja retkeilijöitä.

Alkuperäiskansathan ei pahemmin diggaile öljynporauksesta, ja heitä taitaa olla enemmän kuin vain kourallinen.
Indigenous peoples call for moratorium on Arctic oil drilling ? Northern Journal

Lueppa Rangeri toi mun linkki ni näet mitä ne terroristit siellä puuhasivat, miten joku voi noita edes puolustella.

Vapaaottelu: Suomen vaarallisin portsari hyökkää häkkiin - Muut urheilulajit - Ilta-Sanomat

Onpa typerä otsikko. Luulisin, että vaarallinen poke on sellainen joka ei esimerkiksi osaa hallita asiakasta oikein ja käyttää vääriä keinoja tai liikaa voimaa kompensoidakseen epävarmuuden. Niinimäki varmaan kykenee hallitsemaan asiakkaita ja toisaalta hänelle tuskin harva ryttyilee, eli luulisi kyseessä olevan turvallinen poke... (toki jotkut retardir voi saada innostusta vastarintaan kun on "päänahka" tarjolla).

Ituhipit sai nenilleen kunnolla venäjällä.
MFA of Russia | 09/19/2013 | New provocative actions of the Arctic Sunrise

Kovasti on taas uutisoitu kun kohdeltiin huonosti, Venäläisethän käytti malttia tossa. Ihan turha suomen mediankaan itkeä sen suomalaisen puolesta ite terrorisoivat tuolla, viettäköön nyt hauskan loppuelämän siperiassa.
:lol2:
Perseestä kyllä tuo greenpeacen töhöily, luonnonsuojelutoimet Kääntyy itseään vastaan kun on tällaset oman elämänsä sankarit liikenteessä.

Lueppa Rangeri toi mun linkki ni näet mitä ne terroristit siellä puuhasivat, miten joku voi noita edes puolustella.

Tämä väärinkäsitys on korjattava. En millään tavalla yritä puolustella greenpeacen toimia yms yms. Pilaavat muidenkin ympäristöjärjestöjen mainetta tuollaisilla typeryyksillä, joilla ei itse tarkoitusta edistetä lainkaan.

Noo... en mä tätä japanilaisten jatkuvaa kansainvälisistä säännöistä piittaamatonta valaanpyyntiä kylläkään kovin kaukana terrorismista pitäisi. Ihan hyvä, jos joku yrittää laittaa kampoihin.

Apropos, lukekaa Jacques Cousteaun "Ihminen, orkidea ja mustekala". Saatatte masentua.

Vähän pelkäsinkin, että joku tähän takertuu. Tarkennetaan nyt vielä se itsestäänselvyys että en todellakaan kannata laitonta valaanpyyntiä. En millään tavalla. Mutta en myöskään tuon kaltaisia tapoja yrittää vaikuttaa asioihin.

HS: Ehrnroothille veromätkyt – miljoonia euroja veroparatiisissa | Taloussanomat "Vuorineuvos kiistää varojen piilottelun.

– On täysi mysteeri, kuka ne rahat tilille on tallettanut ja minne rahat sitten joutuivat, hän ihmettelee HS:lle." Tuonneko ne mun rahat menikin, mitäköhän kautta saisin ne takaisin :confused:

Etkö sä oo koskaan kosteen illan päätteeks heränny kotoo, mitään et muista, mut lompsas on viiskymppiä enempi rahaa mitä lähties. [Ilman et perse on kipee]. Ja sit taas niin et rahat onkin hävinny tyystin, mut saattaapi löytyä joku seteli mitä ihmeellisemmästä paikasta.

Tai sitten läpällä laittanu kaverin tilil muutama euro ja viestiks "Seksipalveluista" ym.

Ihmisiä ne Ehnrootit, Herlinit, Pentitkin ovat. Resurssit vaan eri mittakaavassa.

Sokeririippuvuudesta puhuvat nyt entistä enemmän myös asiantuntijat. Jopa THL:n entinen pääjohtaja Jussi Huttunen totesi Iltalehden haastattelussa sokeriaddiktion olevan todellinen riippuvuus.

Tämä kun saataisiin luokiteltua sairaudeksi, niin siitä voisi olla kansanterveydellisiä hyötyjä. Muutenkin kaikki sokerilitkut, karkkipussit, patukat ja muut kansanmyrkyttäjät voisivat olla vähemmän edustettuina elintarvikeliikkeissä.

Jos laitetaan oikein foliohattu päähän, niin hauska ajatusleikki on, että herkkuteollisuus ja lääketeollisuus ovat synergiassa toistensa kanssa -- Jappe syö nuoruudessaan itsensä diabeettiseksi, ja käyttää lääkkeitä lopun ikäänsä.

Potku päähän aiheutti aivovamman ja 7000 euron korvaukset - potkija piti tekoaan vähäisenä - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat

"Oikeus piti teko erityisen raakana ja julmana. Potku tuli täysin yllättäen. Uhrin istui kadulla ja hänen toinen kätensä oli kantositeessä. Potku oli niin voimakas, että mies oli puolisen tuntia tajuttomana.
---
Jo alioikeudessa potkija vähätteli tekoaan ja vertasi itseään jalkapalloilijaan. Mies on aiemmin tuomittu väkivallanteosta pitkään ehdolliseen, jonka koeaikana hän syyllistyi uuteen väkivallantekoon."

Ei varmasti tule uusimaan tekoaan. Tunnetusti suomalainen vankeinhoito on niin tehokasta hoitoa, ettei väkivaltarikolliset uusi tekojaan.

"vertasi itseään jalkapalloilijaan." Näkisin, että hänet tulisi tuomita oikeuden halventamisesta tms.

Back
Ylös Bottom