Tazerit ovat koekäytössä vasta Vantaan poliisilla.
Ovat olleet poliisin operatiivisessa käytössä koko valtakunnan alueella since 11.2005.
kumiluoteja,
Toistan itseäni: kumiluoteja ei kyseisellä paikalla käytetty.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tazerit ovat koekäytössä vasta Vantaan poliisilla.
kumiluoteja,
Jos ovat olleet käytössä, niin minä en ole ainakaan nähnyt muilla kuin vantaalaisilla, vaikka monen eri paikkakunnan poliiseja on bongattu vähänväliä. Se on kuitenkin aika näkyvä peli se iso keltainen lamautin vyöllä.
Tosin tätä vastaavaa idotismia näkee oli sitten kyseessä pelastuslaitoksen tai minkä tahansa mun jänskän instanssin toimista. Nokka on pakko mennä tunkemaan väliin välittämättä siitä, että aiheuttaako ko. tilanne potentiaalisen vaaran katsojalle tai vaikeuttaako paikalle tungeksiminen työtään tekevän ihmisen toimintaa.![]()

Täytyy kyllä sanoa että aika vitun järkyttävää tuo tieto että jos joku esim alkaa puukottamaan sinua, lastasi tai vaimoasi kaupassa niin vartijan ei edes kuulu tulla apuun vaan vaikka hänellä olisi välineetkin niin silti hänen kuuluukin vain seistä sivummalla ja katsoa kun porukkaa kylmätään.
Niin, se nyt vaan on siitä hassu juttu että yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpito ja turvaaminen kuuluu lailla määrättynä viranomaisten tehtäviin, ei yksityisten vartiointiliikkeiden.
Vartija saa puuttua jos kykenee, mikään pakko sen ei kuitenkaan ole puuttua. Ihan samalla tavalla kuka tahansa kansalainen saa puuttua jos kykenee, pakottaa ei kuitenkaan voi. Joillakin instansseilla on kuitenkin virkavelvollisuus puuttua, jää vaan mietintämyssyyn että mitä nämä instanssit ovat...
Markettien vartijat ovat osa tätä illuusiota.
Tunnen monta ns. kynistä ketkä pyyhkisivät monenkin sustapöhöpoodaajan mennen tullen. Ei se aina ole koosta kiinni, vaan siitä miten sitä käyttää vai miten ne sanoo 
Niin jotenkin vain esim nimitys järjestysmies antaa jostain kumman syystä sellaisen kuvan että ko henkilö valvoisi järjestystä. Myöskin olen useasti kuullut kuinka vartijoiden palkkaamista perustellaan turvallisuuden lisäämisellä mutta en mä tiedä kenen turvallisuutta niiden on sitten tarkoitus lisätä jos silmien alla voidaan puukottaa joku kuoliaaksi ilman että siihen puututaan vaikka olisi välineetkin siihen.
Heh, just katselin eräässä kaupassa yhtä vartijaa. Kapeaharteinen, about 60-70kg, 175cm. No eihän tuo paljoa kerro. Muistelen tuntevani sen jostain ja jäi kyllä ihan heikohko vaikutelma.
paras ennalta ehkäsevä vaikutus. ei nyky standardien mukaan pidä olla iso vaan mitä laihenpi ja kuikaleempi niin sen parempi.
mun mielestä pitäisi olla kohtuullisen kokoinen eikä mikään perkeleen heinäsirkka jolle akatkin nauraa.. jokainenhan voi olla mitä mieltä haluaa näistä asioista ja itse olen tuota mieltä
Niin jotenkin vain esim nimitys järjestysmies antaa jostain kumman syystä sellaisen kuvan että ko henkilö valvoisi järjestystä. Myöskin olen useasti kuullut kuinka vartijoiden palkkaamista perustellaan turvallisuuden lisäämisellä mutta en mä tiedä kenen turvallisuutta niiden on sitten tarkoitus lisätä jos silmien alla voidaan puukottaa joku kuoliaaksi ilman että siihen puututaan vaikka olisi välineetkin siihen.