Aika kinkkinen homma kyllä. Nuoret miehet ei välttämättä kauheen paljoa pelkää kipua tai kuolemaa ajatuksena, niin ei auta pelotella sellaisilla. Luulen myös, että moni ihminen ei edes ymmärrä kolareiden yms. perusfysiikkaa, ja siksi ei tajua pitää esimerkiksi turvavyötä kiinni ja sopivaa tilannenopeutta. Nuorilla on ainakin jonkin tutkimuksen mukaan myös ihan luontainen taipumus ottaa enemmän tiedostettuja riskejä, kuin aikuiset. Kakspyöräisillä tää on sitten vielä paljon pahempi, kun nopeuden/kiihtyvyyden tunne on voimakkaampi ja adrenaliini virtaa ihan eri tavalla ja muutenkin tuntuma siihen nopeuteen on parempi. Puhumattakaan kakspyöräisen olemattomasta turvallisuudesta.
Se voisi olla hyväkin, jos pääsisi radalle revittelemään säännöllisesti, niin ehkä ei yleisillä teillä tulisi sellaista tarvetta. En tosin tiedä olisko siitä enemmän hyötyä vai haittaa. Valistuksessa olisi luultavasti myös paljon parannettavaa, että saadaan ne valistettavat oikeasti sisäistämään, mitä onnettomuustilanteessa tapahtuu ja mikä siihen johtaa.
Äärimmäisen surullisia tapauksia nää nuorten liikennekuolemat.