Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei tässä nyt auta muu kuin perustaa oikeistolainen paramilitaatrinen muuttofirma, tämä maa on ollut liian kauan ilman valtakunnanjohtajaa. R.I.P. Pekka Siitoin.
Symbolilla viitataan yleensä tunnus- tai vertauskuvaan jollekin asialle. Symbolin käytettävyyden edellytys on, että se edes jossain määrin yleisesti on tunnistettavissa tiettyyn edustamaansa asiaan viittaavaksi. Esimerkiksi kyyhkynen mielletään yleisesti rauhan symboliksi, risti kristinuskon. Jos minä yksin omassa pikku päässäni päätän, että numero 42 symbolisoi minulle rauhaa ja jugurttipurkin kuva kristinuskoa, mikään "symboli mikä symboli"-höpinä ei saa muita ihmisiä yhdistämään numeroita rauhantyöhöni. Täten en ehkä olisi ihan terävin kynä penaalissa, jos yrittäisin järjestää uskontojenvastaisen performanssin polttamalla jugurttipurkkeja. Edes jossain määrin onnistunut mielenilmaus edellyttää, että mielipide ilmaistaan tavalla, jonka kautta se välittyy muillekin.Mun mielestä toi Eranti kyllä puhui myös asiaa siinä YLE:n lähetyksessä. Ja tuo "symboli mikä symboli" on kyllä totta. Sitähän alunperin on haettu.
Niitäkö siis vain "hakattiin" eikä hakattu, vai olivatko ne "hevosia" eivätkä hevosia? Vai pyritkö tuolla lainausmerkkien käytöllä vähättelemään tapahtunutta, vai kuinka? Yrittävätkö mielestäsi nämä "miksi poliisit vievät viattomia hevosparkoja kärsimään"-tahot sitten mielestäsi turhaan lietsoa vihaa poliisia vastaan, vai ovatko he aidosti huolissaan eläinten oikeuksista? Mielenkiintoisia kysymyksiä.Tuo "hevosten hyvinvointi"-kortti johtuu selkeästi siitä, että sillä saatiin hyvin vihaa noiden mielenosoittajien niskaan. Kukapa ei säälisi "hakattuja hevosia".
Ihan totta. Esimerkiksi lasten oikeuksien vastustaminen saisi varmaan melko suppeasti kannatusta ja tukea. Näetkö ongelmana, että laajalti yhteisymmärrystä herättävän asian vastustaminen ei saa puolelleen kovinkaan helposti tukea? Jos minä lasten oikeuksien nimissä vaatisin tukea uudelle lastensairaalahankkeelle hakkaamalla golfmailalla vastaantulijoita, saisiko sinällään kannatettavan asian puolesta kampanjointi ihmiset täysin unohtamaan, että keinot oli kyllä nyt pikkuisen heikohkot?Vaikka punainen ideologia värittää Suomea voimakkaasti on hyvin selkeä juttu, että tiettyjä perinteisiä asioita vastaan Suomessa "ei saa" protestoida. Suomi on kuitenkin melko nationalistinen ja homogeeninen maa edelleenkin ja tietyt "rajat" ovat olemassa, joita ei sovi ylittää.
Niinkö todella? Tulkitsetko heränneen keskustelun oikeasti siten, että kritiikki kohdistuu nimenomaan itsenäisyyspäivän juhlien vastustamiseen, ei väkivaltaiseen mellakointiin? Miten tämän taustan valossa selität sen, ettei Kuokkavieraiden mielenosoitukset Helsingissä aiempina vuosina ole herättäneet vastaavaa keskustelua? Miksi vastaavaa paheksunta ei kohdistu Hurstin linnanjuhliin, jossa nimenomaan kritisoidaan linnanjuhlia ja korostetaan vähäosaisten asemaa, jos kerran sellaista Suomessa ei vaan saa tehdä?Oli puoluekanta mikä vaan, mutta tuollaista Itsenäisyysjuhlaa vastaan protestointi on vain "liikaa".
Aika harvalle tuottaa ongelmia myöntää, etteikö tässä maassa olisi vähäosaisia. Ei toki ehkä globaalilla mittarilla mitattuna, mutta suomalaisittain. Aika monelle sen sijaan tuottaa ongelmia ymmärtää, miten kännispäiten jääkiekkomailan kanssa riehuminen auttaa yhtään kenenkään asiaa, vähäosaisen tai kenenkään muunkaan. Aika monelle tuottaa myös ongelmia ymmärtää, mikä tuon porukan pointti oikeastaan tarkalleen ottaen oli, koska ihan kovin selvästi sitä ei esille tuotu, eikä toistaiseksi kukaan ole ilmoittautunut kysymyksiin vastaamaan. Mikä oli pointti? Vastustaa rikkaita ja luokkajakoa? Vastustaa poliisia? Vastustaa valtiovaltaa? Niinistöä? Vastustaa ihan kaikkea? Myöskään vastustuksen kohdistaminen nimenomaan itsenäisyyspäivän juhlintaan ei oikein avaudu ainakaan minulle, ellei taustalla tosiaan ole lapsellinen kiukku kun noi pääsee ja minä en. Itsenäisyyspäivänjuhlilla iso osa vieraista on ihan taviksia. Jos kiukkunsa haluaa kohdistaa valtiovaltaan, talousjohtoon tai ökyporvareihin, olisi olemassa niin paljon otollisempiakin tilaisuuksia tai tilanteita joita vastustaa. Missä viipyivät mellakoijat valtiopäivien avajaisilta, jonne varmasti ei kutsuttu sosiaalityöntekijöitä, lähihoitajia tai pienyrittäjiä?Olen huomannut, että aika moni tavantallaaja julistaa, etteivät nuo mellakoijat todennäköisesti edes mitään poliittista aatetta miettineet riehuessaan. Ko. henkilöistä huomaa, että heille olisi liian kova paikka myöntää, että jonkun mielestä tämä maa on oikeasti epäreilu vähäosaisia kohtaan ja yhtenäisyys on heistä paskapuhetta. Ko. henkilöt haluavat kieltää edellä mainittujen asioiden olemassaolon ja perustelevat itselleen mellakan sillä, että nuo anarkistit olivat vaan hulluja tappelupukareita.
Totuus on ainakin siinä, ettei tilaisuutta mainostettu poliittisella agendalla, ettei ketään kiinnostanut ottaa järjestäjänä vastuuta tilaisuudesta, ettei ketään kiinnostanut esiintyä omalla nimellään ja kasvoillaan ja ettei mikään taho pyrkinyt millään lailla organisoimaan tilaisuutta siten, että poliittisen agendansa kanssa mukaan osallistuneet saisivat mielenilmaisuineen erotuttua känniörvelöistä. Oli heidän viestinsä sitten mikä tahansa, niin aika surkea esitys tuo mielenilmaukseksi oli. Jos siellä joku oli ihan vilpittömästi vähäosaisten asialla ja ilmaisemassa yhteiskunnallisia epäkohtia, miksi hän ei kehtaa myöntää sitä ääneen?Todellisuudessa totuus on tässäkin asiassa jossain siellä välissä. Jollain oli poliittinen agenda, jollain ei.
Niitäkö siis vain "hakattiin" eikä hakattu, vai olivatko ne "hevosia" eivätkä hevosia? Vai pyritkö tuolla lainausmerkkien käytöllä vähättelemään tapahtunutta, vai kuinka?
Yrittävätkö mielestäsi nämä "miksi poliisit vievät viattomia hevosparkoja kärsimään"-tahot sitten mielestäsi turhaan lietsoa vihaa poliisia vastaan, vai ovatko he aidosti huolissaan eläinten oikeuksista? Mielenkiintoisia kysymyksiä.?
Ihan totta. Esimerkiksi lasten oikeuksien vastustaminen saisi varmaan melko suppeasti kannatusta ja tukea. Näetkö ongelmana, että laajalti yhteisymmärrystä herättävän asian vastustaminen ei saa puolelleen kovinkaan helposti tukea? Jos minä lasten oikeuksien nimissä vaatisin tukea uudelle lastensairaalahankkeelle hakkaamalla golfmailalla vastaantulijoita, saisiko sinällään kannatettavan asian puolesta kampanjointi ihmiset täysin unohtamaan, että keinot oli kyllä nyt pikkuisen heikohkot?
Niinkö todella? Tulkitsetko heränneen keskustelun oikeasti siten, että kritiikki kohdistuu nimenomaan itsenäisyyspäivän juhlien vastustamiseen, ei väkivaltaiseen mellakointiin? Miten tämän taustan valossa selität sen, ettei Kuokkavieraiden mielenosoitukset Helsingissä aiempina vuosina ole herättäneet vastaavaa keskustelua?
Aika harvalle tuottaa ongelmia myöntää, etteikö tässä maassa olisi vähäosaisia. Ei toki ehkä globaalilla mittarilla mitattuna, mutta suomalaisittain. Aika monelle sen sijaan tuottaa ongelmia ymmärtää, miten kännispäiten jääkiekkomailan kanssa riehuminen auttaa yhtään kenenkään asiaa, vähäosaisen tai kenenkään muunkaan. Aika monelle tuottaa myös ongelmia ymmärtää, mikä tuon porukan pointti oikeastaan tarkalleen ottaen oli, koska ihan kovin selvästi sitä ei esille tuotu, eikä toistaiseksi kukaan ole ilmoittautunut kysymyksiin vastaamaan. Mikä oli pointti? Vastustaa rikkaita ja luokkajakoa? Vastustaa poliisia? Vastustaa valtiovaltaa? Niinistöä?
Vastustaa ihan kaikkea? Myöskään vastustuksen kohdistaminen nimenomaan itsenäisyyspäivän juhlintaan ei oikein avaudu ainakaan minulle, ellei taustalla tosiaan ole lapsellinen kiukku kun noi pääsee ja minä en.
Jos siellä joku oli ihan vilpittömästi vähäosaisten asialla ja ilmaisemassa yhteiskunnallisia epäkohtia, miksi hän ei kehtaa myöntää sitä ääneen?
A) Säälivätkö mielenosoittajat hakattuja hevosia? Säälitkö sinä? B) Onko joku syyttänyt Veikko Hurstia ja hänen työtään jatkavia linnan juhlien vastustamisesta? Entäpä niitä kansanedustajia, jotka ovat kieltäytyneet kutsusta vedoten juuri siihen, että sinne pitäisi heidän mielestään kutsua ihan eri tavalla ansioituneita?En. "Hakatut hevoset" on vaan se viesti jota haluttiin tuoda esiin. Ja se oli helppo laittaa esille, koska A) Kaikkihan säälivät hakattuja hevosia B) Linnan juhlien vastustaminenhan on väärin.
Totta, luultavasti joutuisin. Olisiko se väärin, koska olin kuitenkin lasten asialla? Voiko siitä päätellä, että lasten oikeuksien puolustaminen on Suomessa yksinkertaisesti tuomittavaa?Todennäköisesti joutuisit toviksi vankilaan tai ainakin ehdonalaiseen.
Toden totta. Taksien paskaksi pistämistä pidettiin huonona tapana vastustaa valtaeliittiä. Hevosten värjäämistä väripommeilla pidettiin huonona tapana myös. Jos kuitenkaan kritiikkiä ei sinusta herättänyt nimenomaan ylilyöty tapa ja väärä kohde, miksi nuo muut kerrat eivät herättäneet vastaavaa keskustelua?Kymmenen vuotta sitten heräsi isompaa keskustelua, koska syntyi huomattavasti suuremmat hulinat. Taisi olla nimen omaan 2002, kun osanottajien määrä oli huomattavasti suurempi ja mm. takseja pistettiin paskaksi urakalla jne. Silloin keskusteltiin oikein urakalla. 2007 jälkeen Linnan juhlia ei ole Helsingissä protestoitu, kunnes nyt sitten tuli tämä Tampereen Kiakkovieras-protesti.
Kuka on paheksunut Veikko Hurstia tavalla, jota voisi verrata lasten oikeuksia vastustavan mielenosoituksen saamaan vastaanottoon?Kritiikki nyt juontaa mellakoinnista. Yleisesti ottaen ei kuitenkaan ole hyväksyttävää, että ko. juhlia vastaan edes osoittaa mieltä. Se on vain "liikaa", kuten jo sanoin. Aivan kuten lapsien oikeuksia vastustava mielenosoitus, jonka otit esille esimerkkinä.
Pidätkö onnistuneena mielenosoitusta, jonka pointin selville saadakseen toimittajan pitää erikseen soittaa osallistujille, ja kysyä että mikä teillä muuten oli pointtina siinä jutussa?Juurikin nuo pointit on tuotu esille. Eilisessä Iltalehdessä oli haastateltu mielenosoittajia ja tuollaisia pointteja toivat esille.
Osallistuitko Kiakkovierasjuhliin, vai miksi koit että kohdistin sanani kiukuttelijoista nimenomaan sinuun? Mutta nyt kun mielipiteesi tuli esille, miksi kansan itselleen demokraattisissa vaaleissa valitsemat edustajat eivät mielestäsi ole soveliaita henkilöitä juhlistamaan sitä, että meillä on mahdollisuus omia edustajiamme valita? Pitäisikö kansan saada erikseen valita itselleen edustajat itsenäisyyspäivän juhliin, ja valitsisivatko he sinne oikeita henkilöitä, koska eiväthän he osaa edes kansanedustajia valita oikein? Voiko itsenäisyyttä juhlistaa muutoin kun saamalla kutsun presidentin vastaanotolle? Mitä mieltä olet siitä, että Kiakkovieraat protestoivat juhlia nimenomaan vuonna, jolloin paikalla oli enemmän tavallista kansaa ja veteraaneja kuin aiempina vuosina? Tulisiko tästä sinun mielestäsi vetää se johtopäätös, että Niinistön linja kutsua vähemmän bisneseliittiä ja enemmän tavallisia ihmisiä on väärä, ja hänen pitäisi siitä ensi vuodeksi luopua?Tässä uudelleenpostattuna tekstiä, jota kirjoitin toiseen ketjuun viime viikolla. Lue ja kerro sitten, että kuinka lapsellista kiukkua minä poden:
Juti-maskin takaa voi sanoa kaikenlaista. Ongelmanahan tuossa on se, että paikalla kaikki haastatellut eivät kuulemma edustaneet sitä oikeaa mielenosoituksen pointtia, kun osa kertoi olevansa paikalla ryyppäämässä ja pottuilemassa poliisille.Kovasti mm. eilisessä Iltalehdess oli tuollaista tekstiä. Ja eri tilanteissa TV:ssä oli henkilöitä, jotka tuollaista sanoivat kameralle.
A) Säälivätkö mielenosoittajat hakattuja hevosia? Säälitkö sinä? B) Onko joku syyttänyt Veikko Hurstia ja hänen työtään jatkavia linnan juhlien vastustamisesta? Entäpä niitä kansanedustajia, jotka ovat kieltäytyneet kutsusta vedoten juuri siihen, että sinne pitäisi heidän mielestään kutsua ihan eri tavalla ansioituneita?
Totta, luultavasti joutuisin. Olisiko se väärin, koska olin kuitenkin lasten asialla? Voiko siitä päätellä, että lasten oikeuksien puolustaminen on Suomessa yksinkertaisesti tuomittavaa?
Toden totta. Taksien paskaksi pistämistä pidettiin huonona tapana vastustaa valtaeliittiä. Hevosten värjäämistä väripommeilla pidettiin huonona tapana myös. Jos kuitenkaan kritiikkiä ei sinusta herättänyt nimenomaan ylilyöty tapa ja väärä kohde, miksi nuo muut kerrat eivät herättäneet vastaavaa keskustelua?
Kuka on paheksunut Veikko Hurstia tavalla, jota voisi verrata lasten oikeuksia vastustavan mielenosoituksen saamaan vastaanottoon?
Pidätkö onnistuneena mielenosoitusta, jonka pointin selville saadakseen toimittajan pitää erikseen soittaa osallistujille, ja kysyä että mikä teillä muuten oli pointtina siinä jutussa?
Osallistuitko Kiakkovierasjuhliin, vai miksi koit että kohdistin sanani kiukuttelijoista nimenomaan sinuun? Mutta nyt kun mielipiteesi tuli esille, miksi kansan itselleen demokraattisissa vaaleissa valitsemat edustajat eivät mielestäsi ole soveliaita henkilöitä juhlistamaan sitä, että meillä on mahdollisuus omia edustajiamme valita? Pitäisikö kansan saada erikseen valita itselleen edustajat itsenäisyyspäivän juhliin, ja valitsisivatko he sinne oikeita henkilöitä, koska eiväthän he osaa edes kansanedustajia valita oikein? Voiko itsenäisyyttä juhlistaa muutoin kun saamalla kutsun presidentin vastaanotolle? Mitä mieltä olet siitä, että Kiakkovieraat protestoivat juhlia nimenomaan vuonna, jolloin paikalla oli enemmän tavallista kansaa ja veteraaneja kuin aiempina vuosina? Tulisiko tästä sinun mielestäsi vetää se johtopäätös, että Niinistön linja kutsua vähemmän bisneseliittiä ja enemmän tavallisia ihmisiä on väärä, ja hänen pitäisi siitä ensi vuodeksi luopua?
Tampere-talon juhlille kiitosta ? ?Poikkeava vastaanotto? | Uusi Suomi
Paljonko siellä ihan oikeasti on tavallista kansaa? Onko jotain kättä pidempää, kuin se, että joku jossain sanoo, että siellä on paljon tavallista kansaa?
Pysyn sen takana, että juhlia tulee vastustaa. Isänmaallisesti ajateltuna siellä tulisi olla vain veteraaneja ja suomalaista työtä edistäneitä ja edistäviä tahoja. Ei poliitikkoja eikä tyhjäntoimittajia.
Ne veteraanit, eri järjestöjen aktiivit jne. on ihan tavallista kansaa. Niitä siellä oli tänä vuonna enemmän. Juuri suomalaisuutta ja suomalaista työtä edistäviä tahoja. Vai onko esimerkiksi partiolaiset jotenkin eliitin kätyreitä ja tyhjäntoimittajia? Poliitikoista osa myös on tehnyt jotain Suomen eteen ja taidepiirejä siellä on saavutusten mukaan. Duudsonit on tehneet hyvää bisnestä ja ovat imo niin tavallisia suomalaisia kuin vain voi olla. Kansanedustajat taas edustavat valtiota ja suurlähettiläät on siellä ulkosuhteiden vuoksi. Niillä suhteilla on aika kova merkitys kansainvälisen kaupan saralla.
Ketä ne tyhjäntoimittajat siellä on? Saisiko jotain konkreettisia esimerkkejä? Kansanedustajat ei kelpaa, ne on siellä ihan virkansa takia.
Järjestettäiskö me silti edelleen veteraanijuhlat 27.4 joihin presidentti osallistuis, vai oisko meillä erikseen veteraanijuhlat veteraaneille, itsenäisyysjuhlat veteraaneille ja sitten ne eliittijuhlat joita me porukalla vastuttettais sitten? Voitaisko tehdä niin, että sitten kun veteraaneja ei enää ole, niin kansa sais äänestää vaikka ketkä edustais kansaa niissä itsenäisyysjuhlissa, ettei sinne tarvis mitään kansanedustajia kutsua? Koska kaikkihan me isänmaallisina ihmisinä tiedämme, että veteraanit taistelivat oikeudesta linnanjuhlien kutsuun, eivät todellakaan oikeudesta itsenäisen kansan itselleen valitsemiin edustajiin valtion johdossa. Tai sitten voitais tehdä niin, että kun veteraaneja ei enää ole, otettais niitä suomalaisen työn edistäjiä, sillain että ei laskettais suomalaiseksi työksi mitään viihdealoja, taidetta, tiedettä eikä mitään muutakaan hömppää, vaan kunnon duunareita. Ne kunnon duunarit vois sitten vaikka äänestää ittelleen edustajat, ja heitettäis ne ammattiyhdistysihmiset helvettiin sieltä duunarien itselleen valitsemien edustajien tieltä. Niitä duunarien työnantajia ei ainakaan kutsuttais, koska ne on bisneseliittiä eikä edistä suomalaista työtä. Tai oikeastaan luovutaan koko itsenäisyyspäivästä kun viimeinen veteraani kuolee, eihän Suomen eteen kukaan ole tehnyt mitään mainitsemisen arvoista sitten vuoden 1945. Ois hieman mautonta juhlia itsenäistymistä vielä satoja vuosia itsenäisyyden saavuttamisen jälkeen, niin ei isänmaallinen ihminen toimi missään maassa. Edustuksellisen demokratian dissaus on suurin kunnianosoitus veteraanien työlle! Kiitos!Jos järjestettäisiin erikseen eliittijuhlat ja sitten erikseen Itsenäisyysjuhlat, niin homma olisi selkeämpi mielestäni.
Niitä duunarien työnantajia ei ainakaan kutsuttais, koska ne on bisneseliittiä eikä edistä suomalaista työtä.
Hämmentävää tekstiä, mutta erityisesti tämä on jo suorastaan pöyristyttävää. Toistan itseäni taas; mielestäni veteraanit ja suomalaista työtä edistävät tahot ovat erittäin hyviä ryhmiä itsenäisyysjuhliin. Ja ihan näin rautalangasta viilaten totean, että osa bisneseliitistä edistää hyvinkin voimakkaasti suomalaista työtä ja on siksi erittäin tervetullutta juhliin. Edelleenkin.
Mun mielestä toi Eranti kyllä puhui myös asiaa siinä YLE:n lähetyksessä. Ja tuo "symboli mikä symboli" on kyllä totta. Sitähän alunperin on haettu.
Tuo "hevosten hyvinvointi"-kortti johtuu selkeästi siitä, että sillä saatiin hyvin vihaa noiden mielenosoittajien niskaan. Kukapa ei säälisi "hakattuja hevosia". Vaikka punainen ideologia värittää Suomea voimakkaasti on hyvin selkeä juttu, että tiettyjä perinteisiä asioita vastaan Suomessa "ei saa" protestoida. Suomi on kuitenkin melko nationalistinen ja homogeeninen maa edelleenkin ja tietyt "rajat" ovat olemassa, joita ei sovi ylittää. Oli puoluekanta mikä vaan, mutta tuollaista Itsenäisyysjuhlaa vastaan protestointi on vain "liikaa". Yhtenä esimerkkinä tällaisesta ajattelumallista se, että tuossa vuosituhannen vaihteessa suomalaisten poliitikkojen kritisointi korruptoituneiksi oli "liikaa" ja folio-kortti vilahteli satunnaisten tappouhkaustenkin kera. Sitten tuli lautakasat jne. ja nyt asiaan suhtaudutaankin hiukan eri tavoin. Muita esimerkkejä ajattelumallista ovat esim. suhtautuminen poliisi- ja vartijaväkivaltaan. Sinussa on automaattisesti jotain vialla, jos valitat, että poliisi on vetänyt turpaan. Muuta mahdollisuutta ei vain voi olla.
Olen huomannut, että aika moni tavantallaaja julistaa, etteivät nuo mellakoijat todennäköisesti edes mitään poliittista aatetta miettineet riehuessaan. Ko. henkilöistä huomaa, että heille olisi liian kova paikka myöntää, että jonkun mielestä tämä maa on oikeasti epäreilu vähäosaisia kohtaan ja yhtenäisyys on heistä paskapuhetta. Ko. henkilöt haluavat kieltää edellä mainittujen asioiden olemassaolon ja perustelevat itselleen mellakan sillä, että nuo anarkistit olivat vaan hulluja tappelupukareita.
Todellisuudessa totuus on tässäkin asiassa jossain siellä välissä. Jollain oli poliittinen agenda, jollain ei.
Ja samaan hengenvetoon torppaat Duudsonit, Dannyn ja kasan poliitikoita jonain yleistettynä ryhmänä. Duudsonit on tuottaneet työtä suoraan ja välillisesti ainakin äänittäjille, kuvaajille jne. ja on siitä kakusta muutama myyntimieskin leipänsä saaanut. Välillisesti taas rahaa on satanut vaateteollisuuden laariin kun poikien käyttämät vermeet on saaneet nostetta. Danny taas on tehnyt ihan hiton pitkän uran ja sen aikana on monta konserttia pidetty. Paikasta riippuen tienestejä on saaneet järkkärit, baarimikot, tarjoilijat, siivoojat ja ehkä muutama ropo on taas mennyt jonkun myyjän taskuun. Onhan ne keikat kuitenkin pitänyt myydä ja oheistuotteitakin löytyy. Jos herrojen työllistävää vaikutusta ei näe niin se pää taitaa olla aika helvetin syvällä perseessä. Ei kaikki kansantaloutta edistävä toiminta ole tehtaiden ja konepajojen ansiota. Kulttuurivienti on ihan yhtä arvokasta, samaa rahaa sillä tienataan. Suomessa vaan ei siihenkään saa ryhtyä kun on heti tyhjäntoimittaja.
Mites sitten nuo poliitikot, onko Juha Sipilä tyhjäntoimittaja (en kannata keskustaa)? Mies on takuulla tehnyt enemmän suomalaisen työn eteen kuin sinä tai yksikään noista mellakoineista paskahousuista. Omia yrityksiä, Elektrobitin toimarin pestiä, teknologiayritysten pääomittamista. Mukana myös puukaasun hyödyntämisessä. Montako yritystä olet perustanut, montaa rahoittanut? Montako ihmistä olet työllistänyt? Ei siellä kaikki ole Arhinmäen ja kumppaneiden kaltaisia poliittisia elättejä.
Siis oliko sinusta noi mellakat hyväksyttävä keino yrittää vaikuttaa asioihin? Haluaisitko, että Suomessa yleistyisi enemmänkin tällainen toiminta?
Vaikka Japi ja kumppanit toisin väittivätkin, oli tyttö ilmeisesti täysin sivullinen henkilö, eikä velkainen nisti.Neljä aikuista vangittiin Hyvinkään käräjäoikeudessa tiistaina epäiltynä 15-vuotiaan tytön silmittömästä hakkaamisesta. Oikeus vangitsi riihimäkeläiset 27- ja 33-vuotiaat naiset, sekä 29- ja 39-vuotiaat miehet epäiltynä tapon yrityksestä. 15-vuotias tyttö joutui rajun väkivallan uhriksi Riihimäellä itsenäisyyspäivänä. Bussia odottamassa ollut tyttö siepattiin, vietiin väkisin rivitaloasuntoon ja pahoinpideltiin raakaa väkivaltaa käyttäen. Tapaus on herättänyt runsaasti huomiota sosiaalisessa mediassa, jossa tyttö julkaisi kuvat itsestään ennen ja jälkeen pahoinpitelyn.
Tytön hakkaamista edelsi lievempi pahoinpitely. Siinä saman nelikon uhriksi joutui 15-vuotias poika. Hän oli vierailulla asunnossa, johon epäillyt tunkeutuivat. Poika pääsi kuitenkin pakenemaan asunnosta. Tapauksen tutkintaa johtava rikoskomisario Ilkka Iivari Kanta-Hämeen poliisista vahvistaa Iltalehdelle, että tyttö oli täysin sivullinen tapahtumasarjassa.