Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Minusta saisi hävetä tuo laverrellut kadetti. Vaikka ei itse kestä ei ole syytä hankkia vaikeuksia muille. Kyllä lähes jokainen varusmiespalveluksen käynytkin tietää että siellä armeijassa välillä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista enemmän tai vähemmän ulkopuolisten silmissä kyseenalaista.
En kyllä muista, että oman asepalveluksen aikana ois ketään pistetty ryömimään munasillaan lattialla ja esittämään hyljettä tai pistelty neuloilla perseeseen tai uhattu tunkea hanuriin jotain. Aika helvetin kattavat perustelut olisi saanut antaa siitä, miten tuollainen toiminta on maanpuolustuskoulutuksellisesti tarkoituksenmukaista jotta olisin itse jättänyt asian viemättä eteenpäin jos tälläistä olisi tapahtunut.

Minusta saisi hävetä tuo laverrellut kadetti. Vaikka ei itse kestä ei ole syytä hankkia vaikeuksia muille. Kyllä lähes jokainen varusmiespalveluksen käynytkin tietää että siellä armeijassa välillä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista enemmän tai vähemmän ulkopuolisten silmissä kyseenalaista.
Ulkopuolisen henkilön silmin katsottuna toi juttu vaikuttaa siltä, että pari isäm maan puollustajaa on huomannut että nyt pääsee vähän käskyttämään ja näyttämään kuka on ÄIÄ. Turha tässä on toisaalta huudella, kun ei tiedä mitä oikeesti on tapahtunut. Teksin perusteella toiminta on ollut kuitenkin ihan saatanan typerää, enkä ite ainakaan hyväksyis tommosta perseilyä. Kun ei tosiaan mistään pelleilykerhosta ole kyse.

Merisotakoulussa perinteet otetaan vakavasti. Kaikki kurssit yli 80 vuoden ajalta ovat käyneet läpi lähes samat perinnemenot ja -tapahtumat. Ne ovat koulun sisäinen asia joka yhdistää kursseja toinen toisensa jälkeen.

Siihen, miten hyvin tuo iltalehden kuvaus pitää paikkansa, en ota kantaa. Jokainen voi itse iltalehden uutisointien laadun huomioon ottaen arvioida värikynän määrän.

Poikaporukassa munasillaan hengailu, alistaminen ja hyljeimitaatiot kuulostaa kyllä hyvin arvokkailta ja hienoilta perinnemenoilta :D

Mitähän tietoa tuosta pitäisi olla että antavat nimitiedot julki ? Luulisi että joku oikeudenkäynnin käsittelytunnus pitäisi kaivaa jostain tms ?

Nimet ne kyllä antavat kunhan saavat yksilöityä mitä juttua pyyntö koskee. Eli jos tietää diaaritiedoista joitain, tai esim. käsittelypäivän tms. niin nimien kaivaminen on huomattavasti helpompas. Mutta voit esim. pyytää diaaritiedot kaikista dopingrikoksista esim. puolen vuoden ajalta. Eiköhän sieltä tutut nimet nouse ylös. Boita tuskin kovinkaan paljoa puolessa vuodessa on esillä yhdessä käräjäoikeudessa.

Merisotakoulussa perinteet otetaan vakavasti. Kaikki kurssit yli 80 vuoden ajalta ovat käyneet läpi lähes samat perinnemenot ja -tapahtumat. Ne ovat koulun sisäinen asia joka yhdistää kursseja toinen toisensa jälkeen.

Siihen, miten hyvin tuo iltalehden kuvaus pitää paikkansa, en ota kantaa. Jokainen voi itse iltalehden uutisointien laadun huomioon ottaen arvioida värikynän määrän.

Oon ihan samaa mieltä. Noi asiat tekee siitä porukasta toimivan, kun on asioita jotaka yhdistää. Samoista kokemuksista voi puhua vaikka 10 v vanhemman kanssa, kun kokenut täysin saman. Joku ei ehkä ymmärrä itse ymmärrän.

Jos kadis tai pv:ssä työskentelyyn koulutus ois luokassa istumista. Ilman mitään yhdistävää sosiaalista tapahtumaa, ei se porukka todellakaan olisi sama ja yhteishenki yhtä hyvä.

Kyllä tuo hyvin pitkälti piti paikkansa mitä minä olen samaisen rituaalin n.10v sitten läpikäyneeltä kuullut. Sinällään nauratti merisotakoulun johtajan kommentti. Ei hän nyt oikein muuta voi tehdä kun kieltää, mutta aivan taatusti on hyväksyntä, ei ne siellä mukana ole, mutta katsellaan toiseen suuntaan...

Merisotakoulun nykyinen johtaja Sakari Martimo myöntää, että "jonkinlainen kärhämä" sattui 2010 vuoden puurojuhlassa. Tapauksen yksityiskohtia Martimo ei kuitenkaan tunne, koska tuli Merisotakoulun johtajaksi vasta syksyllä 2011.
Hän kuitenkin kiistää jyrkästi, että Merisotakoulussa opiskelleen miehen kertomalla toimintatavalla olisi hyväksyntä Merisotakoulun johdossa.

Olihan noita muitakin melkoisia juttuja joilla kadetteja hiillostettiin ja varmaan vieläkin hiillostetaan. Vapaa maa, sieltä voi kyllä lähteä pois, jos haluaa.

E: ystäväni koki tuon myös erittäin alentavana puuhana eikä kyllä minulle kertoessaan keksinyt siitä mitään mikä nostattaisi yhteishenkeä tai auttaisi sotilasurassa.

Miksi ei auttaisi? Kaikesta koulun ajan "simputuksesta" ja pokkuroinnista on varmasti jotain hyötyä. Ei enää vastaisuudessa nolot, kiusalliset tai muuten epämiellyttävät ja odottamattomat sosiaaliset tilanteet, joita elämässä väistämättä eteen tulee, tunnu missään vaan niistä selvitään ehkä edes vähän todennäköisemmin pää kylmänä. Vähän sama juttu kun intissä joskus paleli oikein kovasti. Ei tarvi enää paljon kylmästä kitistä.

Täytyy vaan osata asennoitua oikein. Jokainen on tuollakin koulussa vapaaehtoisesti omasta tahdostaan, ja siellä tehdään alussa kyllä selväksi, ettei se ole opetuksen ulkopuolisilta osin ihan tavallinen opinahjo.

Kadettikoulussa koulutetaan kuitenkin sotilaita, eikä mitään kitisijöitä, jotka heittävät pyyhkeen kehään heti, kun joudutaan vähänkään fyysisesti tai henkisesti poikkeamaan omalta mukavuusalueelta.

Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä, ja ulkopuolisena on aina helppo tuomita :)

Kadettikoulussa koulutetaan kuitenkin sotilaita, eikä mitään kitisijöitä, jotka heittävät pyyhkeen kehään heti, kun joudutaan vähänkään fyysisesti tai henkisesti poikkeamaan omalta mukavuusalueelta.

Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä, ja ulkopuolisena on aina helppo tuomita :)

Omalta mukavuusalueelta voidaan poistua myös koulutusta tukevalla tavalla. Pitkät harjoitukset vähäisellä/olemattomalla ruoalla ja/tai levolla rasittavat niin henkisesti kuin fyysisesti, mutta niihin ei liity mitään hyljehomostelua tai toisten nöyryyttämistä ihan vain nöyryyttämisen vuoksi.

Jos sitä yhteishenkeä pitää nostattaa mukavuusalueelta poistumalla niin miksei se koulutettava osasto lähde yhdessä vaikka ultrajuoksulle? Ketään ei tietenkään saa jättää jälkeen vaan pitää liikkua joukkona loppuun asti.

se kun nyt on vain ollut maailmansivun niin että tuo simputus ym ei toimi suomalaisiin samoin kuin esim baltian maissa koulutettaviin miehiin, tulee heti mieleen kolmekin eri "tarinaa" siitä kun suomipoikaa on nöyryytetty ja ei tuo koskaan päättynyt simputtajan osalta mitenkään hyvin vaan tämä ylempiarvoinen menetti henkensä, mutta tarinat ovat tarinoita, pitävätkö paikkaansa en voi tietää kun en ole edes syntynyt tuolloin.
en muista mistä luin jotenkin näin menevän tekstin jossa oli ajatus mukana ja hyvä ajatus olikin koska se nojaa ainakin valtaosaan suomalaisten luonteeseen ja siihen että kun perustelee asian riittävän hyvin niin suomalainen sotilas ymmärtää tilanteen ja on valmis uhraamaan henkensä hänelle osoitetussa paikassa jos suurempi päänmäärä sitä vaatii, en nyt tosiaan muista miten se meni mutta tuossa se tuli pääpiirteittäin, ja taitaapi tuo kyllä päteä ihan muissakin maissa ettei nyt ihan kansalliskiihkossa kirjoiteta :D :D
sen tiedän että nöyryytyksellä ei kyllä kovinkaan kummoisiin tuloksiin pääse niin missään, se jättää aina jälkensä ja jossain kohtaa se lyö takaisin sormille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko kapiaisten keskuudessa homoseksuaalisuus kovin yleistä? Ei homoseksuaalisuudessa toki mitään vikaa ole.

Vastahan uutisoitiin, että ammattisotilaiden harjoituksessa oli jotain esinettä työnnetty toisen sotilaan peräaukon lähelle - ehkä jopa sisälle peräsuoleen. Nyt paljastuu, että kadettikoulussa on ilmeisesti suurta hupia katsella kun miehet alasti esittävät hyljettä.

Minulla ei itsellä ole mitään homoseksuaalisuutta vastaan, mutta täytyy todeta, että onneksi itse en opiskeluissani ja töissä joudu tuollaista kokemaan.

Onneksi myöskin yhteishenki opiskeluissani on muodostunut ihan muuten - mitään lapsellisia hyljeleikkejä tms. retardien touhuja ei ole tarvinnut harrastaa yhteishengen luomiseksi. Siinä vaiheessa kun tuollaista joku ehdottaisi miettisin että onkohan tämä oikea paikka minulle - vituttaisi varmasti opiskella ja työskennellä henkisesti lasten tasolle jääneiden kanssa.

Kuten Pandakarhu totesi, fyysiseltä ja henkiseltä mukavuusalueelta voi poiketa järkevästi.

Onko kapiaisten keskuudessa homoseksuaalisuus kovin yleistä? Ei homoseksuaalisuudessa toki mitään vikaa ole.

Yleensähän tämmöisiin tehtäviin hakeutuu paljon porukkaa joilla on tarvetta todistella miehisyyttään, joten en yllättyisi jos moni olisi kaapissa ja painisi jonkun identiteettikriisin kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom