Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Ettei olis ollu mikasa90:n omaa tekstiä?

Mun käsityksen mukaan neljännes = 25%...voin toki olla väärässäkin...

Ei ollu omaa tekstiä, vaan täältä:
http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lmh00027

Toisessa lähteessä:
Kolmannes sairastuneista paranee kokonaan, toinen kolmasosaselviää siitä hyvin ja pystyy elämään tautinsa kanssa melko normaalia elämää oireiden välillä ollessa vaikeampia, välillä lievempiä.

http://www.introspekt.fi/artikkelit/skitso.html

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Skitsofrenia on vakavin mielenterveys sairaus ja on parantumaton sairaus, mutta sen saa hoidettua oireettomaks. Se voi tosin joskus puhjeta uudestaan.

Edit: Jäi häiritsemään tuo, skitsofrenian parantumattomuus, mutta siitäkin näköjään voidaan parantua:

Lääkityksen merkitys

Skitsofrenian kulku vaihtelee, mutta se on usein monivuotinen tai elinikäinen sairaus. Kymmenen vuoden jälkeen ensipsykoosista neljäsosa on toipunut täysin sairaudestaan, toinen neljäsosa on suhteellisen oireeton, kolmas neljäsosa oireilee ja tarvitsee jatkuvaa hoitoa ja tukea sekä 15 prosenttia on vakavasti sairas ja lähes jatkuvassa sairaalahoidossa. Kolmekymmentä vuotta ensipsykoosin jälkeen 25 prosenttia potilaista on toipunut kokonaan.

Oliko tällä miialla sitten tuo skitsofrenia?

Tuskin. Meni muutaman postin ajaks vähän :offtopic::si. Eli siis pointti oli se, että sääli, jos on lähteny oman käden kautta tuo Mia, koska kaikki mt-ongelmat on hoidettavissa.
Valitettavasti kaikki mt-ongelmat eivät ole hoidettavissa. Tietysti jos ongelmainen sidotaan sänkyyn loppuelämäkseen, voidaan estää ei-toivotut tapahtumat.

Valitettavasti kaikki mt-ongelmat eivät ole hoidettavissa. Tietysti jos ongelmainen sidotaan sänkyyn loppuelämäkseen, voidaan estää ei-toivotut tapahtumat.

Mikähän niistä ei ole? Mä laitoin kaks linkkiä, joissa molemmissa kerrottiin, että skitsofrenia (joka on vakavin) on parannettavissa.

Edit: Grosskopf:ille sama kysymys?

Wannabe mode saapuu paikalle ja käskee rauhottumaan ja lopettamaan offtopicin jauhamisen:rolleyes:

Mikähän niistä ei ole? Mä laitoin kaks linkkiä, joissa molemmissa kerrottiin, että skitsofrenia (joka on vakavin) on parannettavissa.

Minä en tiedä, että mikä ei ole parannettavissa ja mikä on.

Jos linkki ( tai kaksi ) kertoo, että skitsofrenia on parannettavissa, niin kertooko se, että kaikki MT-ongelmat on parannettavissa? Mitä sitten, että skitsofrenia mahdollisesti on vakavin?

Janpa hiljaa.

Edit: Vastaanpa tähän itse, kun sinä et kuitenkaan osaa:
kertooko se, että kaikki MT-ongelmat on parannettavissa?

-Ei.

Minä en tiedä, että mikä ei ole parannettavissa ja mikä on.

Jos linkki ( tai kaksi ) kertoo, että skitsofrenia on parannettavissa, niin kertooko se, että kaikki MT-ongelmat on parannettavissa? Mitä sitten, että skitsofrenia mahdollisesti on vakavin?

Janpa hiljaa.

Mä en ainakaan tiedä yhtäkään (paitsi luulin aluks, että tuo skitsofrenia ei olis parannettavissa) mt-ongelmaa, johon ei lääkkeet ja terapia tehois.. Rajatiloihin, persoonallisuushäiriöihin( johon osana kuuluu rajatilapotilaat), maniaan, masennukseen, ahdistuneisuushäiriöihin, ocd ja paniikkihäiriöön löytyy parannuskeinoja ja muita mt-ongelmia ei tule tähän hätään mieleen. Voin olla toki väärässäkin, mutta offtopic:ia on tullu aika paljon ja kohta tulee modeilta sanomísta, joten vois tämä aihe jäädä ns. ''kytemään'.';)

Eikös noissa sun linkeissä nimenomaan lukenut, että noin 75% porukasta paranee ja loput ei? Eli eikös se tarkoita, että sairaus ei ole kaikilla henkilöillä parannettavissa.

Lääkitys auttaa jos se otetaan. Monet maanis-depressiiviset kaipaavat sitä manian antamaa hyperenergistä tilaa jota ei saavuta millään huumeella, invalidisoivasta depressiosta huolimatta.

mikasa90:

Skitsofrenia on PARANTUMATON sairaus. Sen saa tosin oireettomaksi joissakin tapauksissa.
Silloinkin lääkkeet aiheuttavat sivuvaikutuksia.

Jos lääkityksen lopettaa niin oireet pahanevat ja psykoosi odottaa.

Ja eipäs nyt sekoiteta hoitokeinoja, parannuskeinoja, parantumista ja oireettomuutta keskenään.

T:Leponexin syöttäjä.

Viimeksi muokattu:
mikasa90:

Skitsofrenia on PARANTUMATON sairaus. Sen saa tosin oireettomaksi joissakin tapauksissa.
Silloinkin lääkkeet aiheuttavat sivuvaikutuksia.

Jos lääkityksen lopettaa niin oireet pahanevat ja psykoosi odottaa.

Ja eipäs nyt sekoiteta hoitokeinoja, parannuskeinoja, parantumista ja oireettomuutta keskenään.

T:Leponexin syöttäjä.
Totta. Kaveri sairastui 20 vuotta sitten. Sairaus pysyy, kaveri (se jonka tunsin) on hävinnyt jonnekkin.

Mandi teki itsarin

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1507863

Pistää v.tuttamaan kun lukee tällaista. Äidin pikku kultamussut saaneet taas hyvän idean kännipäissään. Mitäpä jos kyseessä olisikin ollut taas joku viaton ohikulkija..?

Aika suunnitellun oloinen teko, vaikka tuskin ihan selvinpäin on oltu liikkeellä.

80-luvulla syntyneet ovat täysi-ikäisiä. Kakaroiden typeryydessä nyt ei ole mitään uutta, mutta selvästi asialla ovat nyt olleet ns. ajanviete- ja viihdehuligaanit. Ikuista teini-ikää viettäviä idiootteja. Näitä joudun töissäkin kohtaamaan, eikä maamme tulevaisuus aina tunnu kamalan valoisalta.

Poliisille propsit kaasuttamisesta, toivottavasti myös patukkaa käytettiin niin että tuntuu vielä ensi viikollakin.

Huolestuttavinta on ettei poliisiakaan kunnioiteta. Jos piiska olisi saatu katolleen, oltaisiin oltu sankareita. Voihan vittu. Ja :sauna.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1507863

Pistää v.tuttamaan kun lukee tällaista. Äidin pikku kultamussut saaneet taas hyvän idean kännipäissään. Mitäpä jos kyseessä olisikin ollut taas joku viaton ohikulkija..?
Mitä nyt olen katsonut tuota Jimin amazing videosta niin Jenkeissä poliisit olisivat ampuneet noi ja sitä olisi tituleerattu "poliisin avustamaksi itsemurhaksi". Kyllä ollut mahtava idea pojilla. Noh, onneksi ovat saaneet edes paprikasumutteesta - ei mikään mukava tunne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom