Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Minä ainakin olen niin hermoraunio etten pystyisi nukkumaan öitäni jos pitäisin löytämäni rahat. Lompakot ja laukut olen aina palauttanut kyttikselle. Ihan älyttömältä kuulostaa ettei joku palauta esim. löytämäänsä lompakkoa. Tuolla asenteella pötkii pitkälle. :thumbs:

Samaa ajattelin itsekin... Ei voi olla varma millaiset mafiosot tai mopomiehet tulee oven/ikkunan taakse kolkuttelemaan jos saavat vähänkin vihiä että kenen mukaan paperipussi sisältöineen on lähtenyt.

Joo, trillerit näyttää pyörineen.

:kuola: kun löytyis jostain rahakasa. Hetkeäkään en miettis, asuntoon ilmaantuis uutta tekniikkaa käteisostoksilla.

vain idiootti toimittaa rahat poliisille tuossa tilanteessa imo. jotkut ovat muka niin moraalisia ja saa jotain tyydytystä ku kiikuttaa rahat poliisille. parhaat jopa ajattelee että nyt mulle tapahtuu jotain hyvää kun teen "oikein". 10 pistettä ja :david: merkki sille joka rahat laitokselle vei. kunnon dorka..

Miehen jäljille päästiin, kun hän oli pudottanut osan rahoista turkulaisen pysäköintihallin ajoluiskalle.

Viitaten tuohon sieppausjuttuun.

Pojat kattonu vähän liikaa amerikkalaisvalmisteisia elokuvia.

Jep jep, etkös sinä ollut se alta parikymppinen poika joka ties missä käänteessä puhuu jostain katujen laista ja bling blingistä, poislukien renkaiden vaihdon ollessa ajankohtainen :hyper:

Milloinkohan Suomessa lopetetaan vuosittainen verotietojen julkaiseminen? Mielestäni tuo on aina ollut Suomen viranomaisilta todella edesvastuutonta toimintaa, koska tuo lista on aivan täydellinen juuri sieppauksia yms. ajatellen. Tuon listan julkaiseminen ei oikeasti hyödytä ketään. Muutaman rikkaan listoilla roikkuvan perhetutun/sukulaisen kanssa olenkin miettinyt sitä, että milloin joku ulkomailla tajuaa esim. etsiä lomailevan suomalaisperheen tiedot listoilta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olisi aika kuumaa fyrkkaa NEUTRAALIn ja COBRAn kaltaisille pitkäkyntisille. Jos ymmärsin oikein rivien välistä näitä juttuja lukemalla, niin nuo rahat olivat varmasti poliisin tiedossa sarjanumeroineen.
Melkein sääli ettette saaneet omaa lääkettänne...

Olisi aika kuumaa fyrkkaa NEUTRAALIn ja COBRAn kaltaisille pitkäkyntisille. Jos ymmärsin oikein rivien välistä näitä juttuja lukemalla, niin nuo rahat olivat varmasti poliisin tiedossa sarjanumeroineen.
Melkein sääli ettette saaneet omaa lääkettänne...

Nohnoh, eipä nyt aleta ihan sentään rikolliseksi nimittelemään pelkästään sen takia että jos on vaan spekuloinut että varmasti monen ihmisen mieli on heikko sellaisen rahakasan osuessa eteen. Olen aikoinaan saanut pari kertaa sakot pahimmista synneistäni ja thats it, olen aivan hirrrrveä rikollinen. Suorastaan paikallinen kummisetä ainakin verrattuna näihin pahimpiin sädekehällään häikäiseviin oman pyhyytensä toitottajiin... Kaapeli saa synnittömänä heittää ekan kiven jo ihan raamatunkin mukaan. :rolleyes:

Nohnoh, eipä nyt aleta ihan sentään rikolliseksi nimittelemään pelkästään sen takia että jos on vaan spekuloinut että varmasti monen ihmisen mieli on heikko sellaisen rahakasan osuessa eteen. Olen aikoinaan saanut pari kertaa sakot pahimmista synneistäni ja thats it, olen aivan hirrrrveä rikollinen. Suorastaan paikallinen kummisetä ainakin verrattuna näihin pahimpiin sädekehällään häikäiseviin oman pyhyytensä toitottajiin... Kaapeli saa synnittömänä heittää ekan kiven jo ihan raamatunkin mukaan. :rolleyes:

Kaikkihan me vain "spekuloimme". "Spekuloin" ja suorastaan "ilahduin" vain tuossa, että tässä(kin) tapauksessa varastaminen olisi ollut kyseenalaisen moraalin lisäksi aika typerää veto käytännössäkin.
Raamattuviittaukset menee harakoille, koska en ole kristitty.

Jep jep, etkös sinä ollut se alta parikymppinen poika joka ties missä käänteessä puhuu jostain katujen laista ja bling blingistä, poislukien renkaiden vaihdon ollessa ajankohtainen :hyper:

ps. Suostuisin heti.

Milloinkohan Suomessa lopetetaan vuosittainen verotietojen julkaiseminen? Mielestäni tuo on aina ollut Suomen viranomaisilta todella edesvastuutonta toimintaa, koska tuo lista on aivan täydellinen juuri sieppauksia yms. ajatellen. Tuon listan julkaiseminen ei oikeasti hyödytä ketään. Muutaman rikkaan listoilla roikkuvan perhetutun/sukulaisen kanssa olenkin miettinyt sitä, että milloin joku ulkomailla tajuaa esim. etsiä lomailevan suomalaisperheen tiedot listoilta.
Juu näitä sieppauksia onkin täällä Suomessa ollut aivan helvetisti ja ilman tuota listaa olisi mahdotonta tietää ketkä ovat rikkaita ja ketkä eivät. Mä en tiedä onko Jenkeissä tällaista verottajilta saatavaa listaa, enkä varmasti ole sellaista nähnyt mutta tiedän silti, että Bill Gates on rikas.

Juu näitä sieppauksia onkin täällä Suomessa ollut aivan helvetisti ja ilman tuota listaa olisi mahdotonta tietää ketkä ovat rikkaita ja ketkä eivät. Mä en tiedä onko Jenkeissä tällaista verottajilta saatavaa listaa, enkä varmasti ole sellaista nähnyt mutta tiedän silti, että Bill Gates on rikas.
Olen kanssasi samaa mieltä, onhan Suomessa useampi Bill Gatesin kaltainen mies.

hyvin sä vedät :lol2:

no jos asia jollain kumman ilmeellä noin olisikin niin mitenhän se tähän mitenkään vaikuttaisi :hyvä:

Nuo tiedot eivät ole julkisia juuri missään muussa maassa. Jos olet Bill Gates, niin olet luultavasti myös vähän enemmän varuillasi. Suomen listalla on nimittäin paljon ihmisiä, jotka ovat käytännössä täysin tuntemattomia, vaikka tulot ovatkin suuret. Näkisin, että suurin ongelma on se, että kukaan ei ole vielä tajunnut käyttää listaa tähän tarkoitukseen, koska nuo tiedot eivät ole juuri missään julkisia. Tosiaan kun ulkomailla kertoo ihmisille, että Suomessa vuotuinen kansan huvi on lukea mitä muut tienaa, niin pitävät täysin sairaana sitä, että ihmisten tulot julkaistaan. Syynä tähän on turvallisuus sekä yksityisyys. Jenkeissä tyypillinen vastaus on luokkaa "are they fucking insane??".

Mua ei siis henkilökohtaisesti kiinnosta juurikaan sieppaukset Suomessa. Ongelmallisena näen enemmän jonkun banaanivaltion, jossa hotellin työntekijä voisi katsoa Suomesta tulevat vieraat listalta. Ero vain on, että banaanivaltiossa nämä tiedot eivät ole julkisia, joten eivät tajua, että suomalaisten tiedot ovat.

Nuo tiedot eivät ole julkisia juuri missään muussa maassa. Jos olet Bill Gates, niin olet luultavasti myös vähän enemmän varuillasi. Suomen listalla on nimittäin paljon ihmisiä, jotka ovat käytännössä täysin tuntemattomia, vaikka tulot ovatkin suuret. Näkisin, että suurin ongelma on se, että kukaan ei ole vielä tajunnut käyttää listaa tähän tarkoitukseen, koska nuo tiedot eivät ole juuri missään julkisia. Tosiaan kun ulkomailla kertoo ihmisille, että Suomessa vuotuinen kansan huvi on lukea mitä muut tienaa, niin pitävät täysin sairaana sitä, että ihmisten tulot julkaistaan. Syynä tähän on turvallisuus sekä yksityisyys. Jenkeissä tyypillinen vastaus on luokkaa "are they fucking insane??".

Mua ei siis henkilökohtaisesti kiinnosta juurikaan sieppaukset Suomessa. Ongelmallisena näen enemmän jonkun banaanivaltion, jossa hotellin työntekijä voisi katsoa Suomesta tulevat vieraat listalta. Ero vain on, että banaanivaltiossa nämä tiedot eivät ole julkisia, joten eivät tajua, että suomalaisten tiedot ovat.

Näimpä juuri, kateuskalenterin tarkoitus lienee lähinnä se, että naapurit voivat kytätä, jos satut ostamaan Porschen eikä sun nimi näy listoilta, ja verotiedoissa ei ole muutenkaan merkittäviä tuloja, lähtee varmasti herkästi ilmoitus verottajalle. Ihan verovalvonnan ulkoistamista kansalaisille taitanee olla tuo:)

Toisaalta motivoi se elämässä yrittämään, ainakin itseäni jaksaa motivoida eniten se, että jos mä joskus pääsisin kateuskalenteriin.. Pitäähän sitä elämässä tavoitteita olla

Vaikea tajuta miten suomalaisilla voi olla niin mielenvikainen suhtautuminen varakkuuteen, kateuskalenterit, helvetinmoiset autoverot, progressiiviset sakot jne. Ihan ku se oisi laitonta olla varakas..

E: Mä olisin palauttanut löytörahaa poliisille. Jos siinä oisi ollu vaikka 50 000 euroa, oisin ehkä jonku 4-5 tonnia jättäny kyttikselle, ja sanonut, että tällästä löyty, ettikääs pojat, mistä nää on kotoisin, koska se selkeesti liittyy johonkin epämääräiseen, joka on hyvä saada selville, mutta toisaalta, ketään ei kiinnosta, että oliko sitä löytörahaa 4600e vai 66 000 e, joten oisin ehkä 90-95% cashista vieny varmaan jemmaan

Nuo tiedot eivät ole julkisia juuri missään muussa maassa. Jos olet Bill Gates, niin olet luultavasti myös vähän enemmän varuillasi. Suomen listalla on nimittäin paljon ihmisiä, jotka ovat käytännössä täysin tuntemattomia, vaikka tulot ovatkin suuret...
Juu on mutta pointti oli, että kyllä nämä Herlinit tiedetään ilman tuota listaakin. Esim. googlaamalla ei ole kovinkaan vaikea selvittää ketkä ovat erityisen varakkaita. Tuo Bill Gates nyt oli vain esimerkki, kyllähän me Suomessa tiedetään ilman verottajan listaakin näitä nimiä kuten Erkko, Wahlroos, Herlin, Ollila ja Lilius. Tuossa vain osa jotka tulee mieleen ja jos kaivelemaan alkaa niin varmasti löytyy enemmänkin. Sitten jos vie homman astetta pidemmälle voi alkaa selvittelemään yhtiöiden omistussuhteita ym... Toki tuollainen lista helpottaa mutta joka tuollaista rikosta suunnittelee tuskin tuota listaa tarvitsee.

Suositut

Back
Ylös Bottom