Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
vain idiootti toimittaa rahat poliisille tuossa tilanteessa imo. jotkut ovat muka niin moraalisia ja saa jotain tyydytystä ku kiikuttaa rahat poliisille. parhaat jopa ajattelee että nyt mulle tapahtuu jotain hyvää kun teen "oikein". 10 pistettä ja merkki sille joka rahat laitokselle vei. kunnon dorka..
Jep, omaan taskuun olisi rahat surutta menneet.
Itsekkin ihmettelen noita "oisin vieny rahat poliisille" -foorumijeesuksia jotka ei varmasti usko itsekkään juttuihinsa. Samalla lailla kahmisivat kaksin käsin massia taskuihin kuin suurin osa tekisi jos omalle kohdalle osuisi mutta kun ei osu niin hyvä se on jeesustella.
Jaahas että olen mulkku heti jos heitän ilmoille huomion siitä että millaisia jeesustelijoita täällä moni on ja spekuloin sitä miten iso houkutus iso rahasumma olemattomalla sanktioiden riskillä varmasti etenkin nyt laman/työttömyyden/köyhyyden aikana on. Muutamia niin tekopyhiä vastauksia ollut että meinaa ihan joidenkin sädekehät häikäistä. Tyyliin näin, vähän kärjistettynä: "Kyllä minä veisin ne rahat heti poliisille. Matkan kamarille teen hyvänä ihmisenä jalan ja kenkäni ovat 100% luomua olevat tuohitossut. Matkalla autan pari kerrostalokyylämummoa tien yli, lahjoitan puolet palkastani neekerinperseeseen Kalashnikovit Kaikille -kehitysapukeräykseen ja sitten heti poliisiasemalta päästyäni lähden kyllä verenluovutukseen ja luovutan ainakin 4 litraa!"
Hmm. Samalla kun kutsut muita tekopyhiksi, niin muista nyt kuitenkin että sinä ensin itse leimasit kaikki rahojen palauttamisesta puhuneet jeesustelijoiksi vain koska itse et niin tekisi.
Jos joku edes yrittää olla rehellinen tai tehdä niin kuin mielestään on oikein, kyseessä on sädekehä? Lama tai köyhyys voi selittää jonkun motiiveja, mutta tekoa ne eivät oikeuta.
En tarkoittanut että rahojen palautus olisi tekopyhää vaan itse asiassa aika kova näyttö suoraselkäisyydestä ja itsekurista. Mutta tuo oman rehellisyyden ja muun erinomaisuuden toitotus sekä moralisointi on minusta tekopyhää. Helppohan se on paasata foorumilla spekuloidessa kun ei ole sitä kassillista rahaa nenän alla. Minäkin voisin väittää että pystyisin tarvittaessa uimaan Norjaan, eri asia sitten pystyisinkö siihen tositilanteessa kun se ei ehkä oiskaan niin helppoo. Pointti oli se, että helppohan se on suutaan soittaa kun ei ole tositilanne, mutta sitten jos olisi niin voisi sen rehellisen oikein tekijänkin mieli muuttua että päättääkin rahojen palauttamisen sijaan parantaa maailmaa ostamalla itselleen uuden auton joka saastuttaa vähemmän.
Tässä taas näemme, kuinka evoluutio toimii moraaliakselilla eikä kenenkään tarvitse huolehtia siitä, onko lastemme lapsenlapsilla huonot olot tulevaisuudessa, kun täällä ei saatana ole enää ketään ihmettelemässä. Jos ei sen vertaa moraali pelaa että ei kosta kaikkia omaan pikku sieluun sattuneita kolhuja niihin osattomille sivullisille niin ei tosin ole niin väliksikään.
Aika mulkku ajattelutapa. Ei mua kyllä yhtään vituttaisi vaikka joku ryyppäisikin mun kaikki käteiset lompakosta kunhan palauttaisi sen poliisiasemalle ettei tarvitse kaikkia kortteja uusia, se vasta vituttaakin.Joo, lompakon palauttaminen poliisiasemalle.
Olen sitten mulkku tai en niin en kyllä palauta yhtäkään lompakkoa poliisiasemalle.
Miksi? Itsellä on hävinnyt lompakko muutamaan otteeseen ja yllättäen en ole sitä takaisin koskaan saanut. Vitun hyvä mielihän siitä tulee kun palautat itse löytämäsi rahamassin kytikselle ja sitten kun itse hävität lompakon niin joku spuge nappaa sen taskuun ja menee baariin juomaan sun rahat.
Joo, lompakon palauttaminen poliisiasemalle.
Olen sitten mulkku tai en niin en kyllä palauta yhtäkään lompakkoa poliisiasemalle.
Miksi? Itsellä on hävinnyt lompakko muutamaan otteeseen ja yllättäen en ole sitä takaisin koskaan saanut. Vitun hyvä mielihän siitä tulee kun palautat itse löytämäsi rahamassin kytikselle ja sitten kun itse hävität lompakon niin joku spuge nappaa sen taskuun ja menee baariin juomaan sun rahat.
Ei voi tajuta kyllä tällaista asennetta. Löysin tossa pari viikkoa sitten lompsan metrosta, katsoin kerran sisään, josko löytyisi jotain yhteystietoja. Ei löytynyt, mutta korteista tietenkin näkyi kortinhaltijan nimi. Hain Finderista nimellä numeron, ja soitin naiselle, joka lompsan oli kadottanut. Sovittiin, että jätän lompakon Kampin K-marketin Take Awayhin. Nainen oli todella kiitollinen. Sanoi, että saan ottaa lompakossa olleen 20 euron setelin löytypalkkioksi. En ottanut. Sain vielä kiitoksena mukavan tekstarin, kun ei ollut kuulema tarvinnut edes kortteja kuolettaa. Mulle tuli hyvä mieli, ja naiselle varmasti tuplasti parempi.Joo, lompakon palauttaminen poliisiasemalle.
Miksi? Itsellä on hävinnyt lompakko muutamaan otteeseen ja yllättäen en ole sitä takaisin koskaan saanut.
mulle on aivan sama kenen ja mitä rahoja ne on tuollaisen tilanteen osuessa kohdalle. en iki kuuna päivänä olisi palauttanut. dorka se on joka ne palautti ja sillä selvä. ja on mulla omaisuutta kadonnut, varastettu jne.. ja ei oo palautettu. se on hyvä jos sulle ois kelvannu se 10% potti jonka mahollisesti oisit saanu. minä oisin mielummin ottanu 100%, ei sen kummempaa.Ne rahat voivat hyvin olla jonkun vanhuksen säästöt tai jonkun isomman rahan käteiskauppaa käyneen rehellistä omaisuutta.
Pitäisitkö sellaista henkilöä dorkana, joka palauttaa sinun kadottamaasi omaisuutta?
Toivottavasti itsesi kohdalle ei sitten tule koskaan osumaan moisia "dorkia", jos joskus käy kusisesti ja sinulta varastetaan tai katoaa jotain.
Löytötavarasta on oikeutettu 10% palkkioon oikealta omistajalta.