Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä ton pitäisi hätävarjeluna mennä. Ainakin mun mielestä.

Toivotaan parasta.
Niin munkin mielestä, mutta tää Suomen laki tiedetään. Jos joku saatanan idiootti puukottaa kolmea ihmistä ihan huvikseen, niin siltä pitäisi saada repiä pää irti ilman seuraamuksia. Oikeasti harmittaa lukea kun tollasen nippuun pistänyttä epäillään pahoinpitelystä. Mitalin se ansaitsisi.

Noh, vaikka ihminen tekee kännipäissä tuollaista ,niin oikeutttaako se potkimaan päähän joka pahimmassa tapauksessa voisi tappaa hänet? Ymmärrän pointin, mutta ei väkivaltaa ratkaista väkivallalla. Tuo pitäisi monen pikkuhiljaa jo tajuta.

Noh, vaikka ihminen tekee kännipäissä tuollaista ,niin oikeutttaako se potkimaan päähän joka pahimmassa tapauksessa voisi tappaa hänet? Ymmärrän pointin, mutta ei väkivaltaa ratkaista väkivallalla. Tuo pitäisi monen pikkuhiljaa jo tajuta.

Vaikka en väkivaltaa fanitakaan, tuossa kyseisessä tapauksessa väkivalta nimenomaan oli oikea ratkaisu. Sekavassa mielentilassa oleva hiippari on puukottanut kolmea, ei siihen mennä puhumaan ja rauhoittelemaan. Joko otetaan jalat alle tai tehdään jotain, jotta puukkosankari talttuu.

Minusta tuo Forssan potkijaninja ansaitsisi vähintään mitalin (ja tämä ei ole sarkasmia).

kyllä jos puukon kanssa lähtee riehumaan ja saa turpaansa niin ei voi syyttää kuin itseään, oli kännissä tai ei. Ilmeisesti kukkahattujen mielestä olisi parempi että sivulliset saisivat puukosta kunhan "väärin ymmärrettyä" ei vain sattuisi.

Vaikka en väkivaltaa fanitakaan, tuossa kyseisessä tapauksessa väkivalta nimenomaan oli oikea ratkaisu. Sekavassa mielentilassa oleva hiippari on puukottanut kolmea, ei siihen mennä puhumaan ja rauhoittelemaan. Joko otetaan jalat alle tai tehdään jotain, jotta puukkosankari talttuu.

Minusta tuo Forssan potkijaninja ansaitsisi vähintään mitalin (ja tämä ei ole sarkasmia).

En tuossa puhumista tarkoittanutkaan, mielestäni tuo hullun rauhoitus kuuluu poliisille, ei jollekkin satunnaiselle tyypille. Mutta kukin tavallaan. :)

H. E. Pennypacker sanoi:
Ihanan naiivia. :)

itseasiassa väkivalta ratkaistaan vaan väkivallalla, olen ollut katsomassa, näkemässä, kokemassa ja itsekkin riehunu ja monissa tappeluissa. kengittäjä ku löytyy niin rauhoitutaan, yritäppä itse mennä puhumaan siihen väliin ku joku hullu haluaa sut puukottaa, raaka väkivalta senkin selvittää.

kokemuksesta sen verran että mua on yritetty puukottaa kuin myös yritetty ampuakkin, ihan fyysinen väkivalta on auttanu selviämään näistä tilanteista vammoitta. en todellakaan ajatellut alkavani puhumaan siinä vaiheessa ku toinen määrätietoisesti nappasi 22, pistoolin povaristaan ja lähti suoraan osoittamaan mua, selvisin siitäkin vaan sen takia että ehdin antaa parit pommit päähän ja tönäistyä tämän henkilön kauemmas, meitä erotti baarin terassiaita joten en pystynyt riisumaan aseesta sitä, ja tämän sähellyksen jälkeen lähdin juoksemaan sain ostettua itselleni aikaa ja näin laukauksen kuullessani se oli kumminki menny huti ku olin jo tarpeeksi kaukana että ei tollanen aineissaan oleva ääliö osu.

tämän jälkeen meninki vaan seuraavaan baariin ja iskin naisen itselleni :rock:

edit: ja pointti oli että jos en olisi vastannut vaistonomaisesti väkivallalla tähän tilanteeseen niin mulla olis todennäköisesti sormenmentävä reikä päässä nykyään. ja olis varmaan muutama kilo multaa päällä.

itseasiassa väkivalta ratkaistaan vaan väkivallalla, olen ollut katsomassa, näkemässä, kokemassa ja itsekkin riehunu ja monissa tappeluissa. kengittäjä ku löytyy niin rauhoitutaan, yritäppä itse mennä puhumaan siihen väliin ku joku hullu haluaa sut puukottaa, raaka väkivalta senkin selvittää.

lähemmäs 10 vuotta turvallisuusalalla työskennelleenä voin sanoa että tuo on valitettavasti hyvin usein totta. varsinkin narkit ja vastaavanlaiset sekopäät uskovat vain yhtä asiaa ja se on voima.

Minusta on pienempi paha, että puukottaja saa potkun päähänsä kuin se, että puukottajan annetaan jatkaa toimiaan.

Jos hän on jo kolmea ihmistä puukottanut, ei kynnys neljännen, viidennen tai kuudennen puukottamiseen ole varmaankaan kovin korkea. Varsinkin kun vappuna on poliisilla paljon hommaa ja paljon ihmisiä liikenteessä, joita tuommoinen henkilö voi puukolla sohia, on vaan hyvä, että puukottaja taltutetaan ja mahdollisilta lisävahingoilta vältytään, vaikka sitten niin, että se aiheuttaa vaaraa puukottajan itsensä terveydelle.

Uskon ja toivon, että tämä "pahoinpitelijä" jätetään tuomitsematta hätävarjelun perusteella.

Ilta-Sanomat sanoi:
Haaviston mukaan 24-vuotias jäi puukotuksen jälkeen paikalle teräase kädessä, jolloin eräs sivullinen potkaisi puukkomiestä päähän.

Tuossa on käsittääkseni se homman ydin. Jos hyökkäys on ollut ohi eikä ole välittömästi uutta hyökkäystä alkamassa, mitään hätävarjelutilannetta ei voi syntyä.

Mutta siihen en lähde ottamaan kantaa tuleeko tuosta tuomiota, kun ei ole pienintäkään aavistusta (lyhyen kaupallisen lehden jutun lisäksi) mitä siellä on tapahtunut.

Tuossa on käsittääkseni se homman ydin. Jos hyökkäys on ollut ohi eikä ole välittömästi uutta hyökkäystä alkamassa, mitään hätävarjelutilannetta ei voi syntyä.

Mutta siihen en lähde ottamaan kantaa tuleeko tuosta tuomiota, kun ei ole pienintäkään aavistusta (lyhyen kaupallisen lehden jutun lisäksi) mitä siellä on tapahtunut.
Tossa tapauksessa kuulemma se puukkomies oli hyökännyt johonkin porukkaan ihan yhtäkkiä. Sen jälkeen ne kaverit oli hyökännyt joukolla sen puukottajan kimppuun ja hakanneet sitä jonkin aikaa ennen kuin poliisit tuli. Näin kuulin puskaradion kautta.

turussa oli yksi vappu vähän samanlainen tapaus. Jonkun kiistan päätteeksi musta mies puukotti jotain toista ja tämän toisen kaverit hakkasivat puukottajan sairaalaan. Tarkalleen en muista mitä siinä sitten myöhemmin tapahtui tai minkälaisia tuomiota tuli.

Voi ny helvetti. Mieti vähän :david:.

Ton sun lausuman voisi rinnastaa vaikka Jokelan ja Kauhajoen tapahtumiin. Vaikka ihminen tappaa psykooseissaan muutaman, niin oikeuttaako se potkimaan päähän, joka pahimmassa tapauksessa voisi tappaa hänet.

Ota se kukkahattu pois päästä.

Suositut

Back
Ylös Bottom