Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Aivan niinkuin sinäkin olet. Filmaaminen on perseestä enkä arvosta sitä. Se nyt vaan kuuluu tiettyihin jalkapallokulttuureihin ja siitä voi parhaimmillaan olla todella paljon hyötyä. Tohon lajiin nyt kuuluu paljon muutakin kuin filmaamista ja on todellakin tosi fyysinen laji. Laitoin nyt vaan selityksiä miksi sitä tehdään. Ihan niinkuin muissakin urheilulajeissa tehdään kaikki mahdollinen sääntöjen rajamailla ja niiden sallimissa rajoissa. Jalkapallossa myös tulee varoituksia filmaamisesta, jos et sitä tiennyt. Jos tuomari vaan asian näi näkee, että filmattu on.

Toi kova jätkä heitto nyt oli ihan yhtä turha/tarpeellinen kun toi sinun murtuma heitto.
Kyllähän jääkiekossakin jätetään paljon virheitä viheltämättä.. Ihan niinkuin jalkapallossa jää paljon filmauksia varoittamatta.

Joo ihan sama. Ei kaikki vaan diggaa kaikista lajeist.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Edit. Oon minä nähnyt jääkiekkossakin filmaamista, että tuota noinniin...

Jumalauta! Tilastot uusiks!

Olen minäkin nähnyt mannen tekevän työtä..

Appell stoppar Halla-ahos EU-kandidatur?

Suomeksi(lainattu JH-a:n blogista):

RKP:n puoluesihteeri Ulla Achrén kertoi Hufvudstadsbladetissa kyhäävänsä pikavauhtia puolueiden allekirjoitettavaksi julistusta, joka kieltäisi "kaikenlaisen ksenofobian" EU-vaalikampanjoinnissa.

Achrénin julistuksella puolueet sitoutuisivat pidättäytymään kaikesta sellaisesta, jonka "voitaisiin katsoa olevan muukalaisvihamielistä". Achrén ei täsmennä, minkä kaiken voitaisiin katsoa olevan muukalaisvihamielistä tai kuka arvioinnin suorittaisi.

Achrén täsmentää, että julistuksen nimenomaisena tarkoituksena olisi estää Jussi Halla-ahon ehdokkuus europarlamenttivaaleissa.

Filmaaminen on perseestä enkä arvosta sitä. Se nyt vaan kuuluu tiettyihin jalkapallokulttuureihin ja siitä voi parhaimmillaan olla todella paljon hyötyä.
Niin, siitä voi olla hyötyä niin kuin nyt huijaamisesta yleensäkin. Vastapuolen maalivahdinkin voi vaikka lahjoa päästämään tahallaan pari maalia, niin voitto on taas paljon helpompi. Ihan samanlaisesta huijaamisesta on kyse, eikä sellaisen pitäisi kuulua urheilukulttuuriin missään lajissa missään maassa. Jalkapallossa tuo on kuitenkin hyväksytty, eikä sitä tosissaan edes yritetä kitkeä pois, mikä pilaa ainakin minun nautintoani futiksen seuraamisesta erittäin paljon. Minun ratkaisuni olisi se, että pelit katsotaan jälkikäteen nauhalta ja näissä paljastuvista selvistä filmauksista annettaisi usean ottelun pelikielto.

Jokaisessa lajissa huijataan kun vain tulee mahdollisuus, tämähän on nyt ihan selvä asia.
Jalkapallossa se nyt vaan sattuu olemaan sen verran helpompaa heittäytyä kovassa vauhdissa maahan.
Totta helvetissä otetaan "koita ite" kortti käyttöön, koska tilanne näyttää telkkarissa pirun oudolta ja pelaajat heiveröisiltä mutta kun itse siellä juokset täyttä päätä niin ei olekkaan enää sama fiilis.
Mitä tuuletuksiin tulee niin jalkapallon puolelta en muista mitään muuta sääntöä paitsi että paitaa ei saa ottaa päältä pois ja tietenkin normaalit maalaisjärjellä pääteltävät asiat.
Tuohon matin kommenttiin sen verran että tosi räikeät filmaukset kyllä puidaan kunnolla pelin jälkeen ja annetaan ottelukieltoja.

Totta helvetissä otetaan "koita ite" kortti käyttöön, koska tilanne näyttää telkkarissa pirun oudolta ja pelaajat heiveröisiltä mutta kun itse siellä juokset täyttä päätä niin ei olekkaan enää sama fiilis.
.
Lupasin jo lopettaa mutta kerta kiellon päälle.
Ei, se ei näytä oudolta vaan säälittävältä, hidastuksista usein näkee selvästi mistä se kuperkeikka ja maassa huutaminen johtuu, eikä useinkaan armottomasta jaloille vetämisestä, ja kyllä, olen myös itse lajia jonkin verran harrastanut ja myös seurannut paljon, rankka laji ja kova vauhti, mutta itselleni liikaa on liikaa, kalastelu ja vinkuminen siellä maassa hetken aikaa ja pari säälinilkutusta päälle, ei kiinnosta, saa pitää jos haluaa en kieltäisi jalkapalloa, ja kyllä muissakin lajeissa esiintyy huijaamista. Vahvasti jalkapalloa puolustavat eivät kuitenkaan suostu näköjään ymmärtämään että joitain se todella yleistynyt kalastelu jurppii, eikä esim. minun kuvaan jalkapallosta kuulu, oli siitä hyötyä tai ei. Ennen niin loistava Bundesliigakin on alkanut saamaan osansa näyttelijän lahjojaan ahkerasti käyttävistä. Kun filmaukset on vaikea välillä tuomarin huomata ja sillä saa hyötyä, paskaa selkärangan tilalle omaavat käyttävät tätä tilannetta armotta hyväkseen, ja siitä vaan, itse en vaan enään jaksa kiinnostua. Eli jalkapallomaailma, pitäkää tunkkinne!!

Jokaisessa lajissa huijataan kun vain tulee mahdollisuus, tämähän on nyt ihan selvä asia.
Jalkapallossa se nyt vaan sattuu olemaan sen verran helpompaa heittäytyä kovassa vauhdissa maahan.
Ei tässä ole pelkästään tästä kysymys. Filmaaminen on tietoisesti hyväksytty osaksi peliä, vaikka voitaisi toimia toisinkin. Jos tuo todellakin haluttaisiin kitkeä pois pelistä, niin kuin mielestäni pitäisi tehdä, niin siihen olisi kyllä mahdollisuus. Annettaisi vaan riittävän kovat sanktiot kaikista selvistä tapauksista, vaikkapa sitten jälkikäteen.

Ei muissa urheilulajeissa ole samanlaista asennetta, että huijaaminen on osa peliä. Huijaaminen on erittäin epäurheilijamaista käytöstä ja pilaa sen ilon, mitä futiksen katsominen muuten olisi. Kyllä minäkin futista jonkun verran seuraan, mutta olisi sitä paljon hauskempaa katsoa, jos tietäisi että tuohon edes tosissaan yritetään puuttua.

Huh, mitä aikoja eletään. Hallitus ei nauti kansa luottamusta, lama syvenee ja pömppikset pömpöttää!? Ei helvetti, minä muutan jenkkeihin, niin saanpahan katsella oikeita hehtaari peltoja, joita jotkut vielä vatsoiksi väittävät. Ps: Pömppikset:haart::love:

viihde.jpg

Tämä kertoo mielestäni helvetin paljon nykyisestä yhteiskunnasta, iltapäivälehtien tasosta sekä ihmisistä.

Tupakat pois kaupan hyllyiltä

Tupakkatuotteet häviävät kaupoista näkyviltä, jos sosiaalipoliittisen ministeriryhmän esitys toteutuu.

Myyjä voisi kuitenkin pyydettäessä antaa asiakkaalle listan, jossa näkyvät tuotteet ja hinnat. Asiassa olisi kahden vuoden siirtymäaika.

Ehdotuksen mukaan tupakoinnin kielto laajenisi paikkoihin, joissa lapset ja nuoret oleskelevat. Alaikäiset eivät saisi pitää tupakkatuotteita ollenkaan hallussaan. Lapsille ei saisi antaa myöskään tupakointivälineitä.

Nuuskan maahantuontia ei aiota kieltää kokonaan, mutta siihen halutaan rajoituksia. Nuuskaa saisi tuoda omaan käyttöön 30 rasiaa. Toisille myyminen ja välittäminen olisi kiellettyä.

Sen sijaan lakritsipiippuja tai tupakointia näytelmissä ja elokuvissa ei aiota kieltää.

Muutoksilla halutaan vähentää tupakoinnin aiheuttamia terveyshaittoja ja suojella alaikäisiä.

Tupakkalain uudistusta koskeva esitys on tulossa eduskuntaan kevätistuntokaudella.

Vasta harvat hakeneet
tupakan myyntilupia

Vasta harvat tupakkakauppiaat ovat hakeneet tupakan myyntilupaa. Tupakkatuotteiden myyminen muuttuu luvanvaraiseksi huhtikuun alussa, mutta kauppiailla on kesäkuun loppuun asti aikaa jättää lupahakemuksensa.

Jos kauppias ei lähetä lupahakemusta ajallaan, tupakan myymiseen saattaa tulla lähes vuoden tauko.

Lakimies Jenni Markkula Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirastosta Valvirasta kertoo, että toistaiseksi alle tuhat kauppiasta on lähettänyt hakemuksensa. Hakemuksia odotetaan kymmeniätuhansia.

Uuden myyntiluvan yksi tarkoitus on, että alaikäisten olisi jatkossa nykyistä vaikeampaa ostaa laittomasti tupakkaa. Kauppiaan täytyy lupaa hakiessaan kertoa, miten hän huolehtii ikärajan valvomisesta.

Ei helvetti alkaa menee ihan pelleilemiseks tää holhoominen, luulis että ois vähän _tärkeempää_ tekemistä kun tommosia keksiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom