Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Ei mua kiinnosta etsiä koska en tahdo todellakaan löysempää lakia/suhtautumista kannabikseen.

Jossei sua kiinnosta ni miks mun pitäis alkaa tekemään turhaa työtä? Ja kun asia ei sulle ole yhtään läheinen jne. Ei mulla oo mielenkiintoa ruveta ketään "käännyttämään."

Ei oo pakko uskoa, mutta toi on yks teoria.. Siis se minkä tossa aiemmin heitin.
Jos joskus herää kiinnostus tosta asiasta, niin netistä kyllä löydät faktat esittämälleni kommentille.

Edit. toi sun viimene kommentti ja äsken quottaamani sotii aika pahoin toisiaan vastaan..
Joo, jatkakaa. Tää keskustelu on mun puolesta ohi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei helvetti alkaa menee ihan pelleilemiseks tää holhoominen, luulis että ois vähän _tärkeempää_ tekemistä kun tommosia keksiä.

No nyt oon kyllä samaa mieltä. Ensin häätäisivät ulkomaalaiset pois, sitten taistellaan laman yli, sitten mietitään tollaisia pelleilyitä kun ei ole enää oikeita ongelmia.
Vai onko ongelma siinä ettei keskiverto edustaja ole käynyt arkadianmäkeä pidemmällä? Onkohan niille siellä sellaiset asiat kuin turvattomuus ja rikollisuus jotain utopiaa josta äiti luki pienenä kirjoista, työttömyys kun ainakin on täysin tuntematon käsite kun kansanedustajan eläkä on melkoinen, oliko jo 2 kauden jälkeen.

^ Sä uskot näköjään kovasti tuon kyseisen aineen hienoihin vaikutuksiin jne niin mikset sit heitä sitä faktaa miksi tuo aine pitäisi laillistaa tai löysentää siihen suhtautuvaa lakia?

Ja kyllä, kyseinen aine liittyy minuun työni kautta (ei minuun itseeni mutta henkilöihin joita kohtaan) joten ei tarvi heittää tuota "ei ole läheinen sinulle" kommenttointia, oon ite vaan lukennut/kuullut/nähnyt negatiivisia asioita kyseistä aineesta ni mikset sitten heitä linkkiä/tutkimusta että miksi tuohon aineeseen pitäisi suhtautua "löysemmin"? Mikä siinä on niin vaikeeta?, kyllä mua vastakohdat kiinnostaa asioissa, lopuksi vielä että en mä tota minään "käännyttämisenä" ota.

[edit] Peevelille siis tarkotettu tämä.
[edit2] unohtu uutinen ettei aivan jauhamiseks mene.

Luvassa unelmakesä!

Jos suosittu sääennustaja Henrik Sarri osuu nappiin, ensi kesänä kellitään lämmössä.

Sarri laskee tulevan kesän säätä muun muassa sillä perusteella, millaisia lämpötilat ovat talvella.

Upeat auringonpaisteiset päivät seuraavat toinen toistaan koko kesän.

Toki joukkoon mahtuu myös sadepäiviä - joskin ne ovat poikkeustapauksia.

Näin ainakin povaa ruotsalainen sääennustaja Henrik Sarri, 80, joka epätieteellisistä metodeistaan huolimatta nauttii kotimaassaan suurta kansansuosiota.

Liki kahdeksankymmentä vuotta jatkuneen ennustusuransa aikana Sarri on osunutkin oikeaan hämmästyttävän monta kertaa.

Toisin kuin monet muut sääprofeetat, hän ei lue tulevaisuutta sammakoista eikä taivaanmerkeistä, vaan vakuuttaa yksinkertaisesti vain "laskevansa" sen.

- Lasken tulevan kesän sään muun muassa sen perusteella, millaisia lämpötilat ovat edellisenä talvena, Sarri selittää.

Elokuu on kaikkein paras

Tämän talven lämpötiloista Sarri on päätellyt jo sen, että ensi kesänä lämpötila keikkuu hyvinkin 20-25 asteen tienoilla.

Väliin mahtuu jopa 30 asteen helteitä.

Vaikka kelit ovat suotuisat jo kesäkuussa, kaikkein paras vaihe kuitenkin alkaa vasta keskikesällä.

Kesän varsinainen huippukohta osuu elokuun ensimmäiseen puoliskoon, jolloin sää on Sarrin mukaan kerta kaikkiaan ihanteellinen.

"Tiedän kyllä vastauksen"

Pitkän ennustajanuran Ruotsissa tehnyt Sarri on perinteisesti antanut ennusteensa tulevan kesän säästä aina maaliskuun lopussa.

Vaikka ennustajan laskentatavat eivät vakuuta kaikkia, Sarri itse on asiastaan varma.

- Olen 80-vuotias ja olen koko ikäni seurannut säätä, hän selittää.

- Olen taas viime kuukaudet seurannut säätä sillä silmällä, että tiedän kyllä vastauksen: tulossa on lämmin ja aurinkoinen kesä, myös Suomessa.

linkki

Peeveli varmaan tarkoitti sitä, että yksi syy miksi kannabis on laitonta ja miksi se tehtiin laittomaksi jenkeissä aikoja sitten on se, että saatiin otetta maahanmuuttajiin jotka olivat suurelta osin meksikolaisia jotka sitä käyttivät.

http://emperor.wikidot.com/

Lukekaa vaikka tuo tai tämä. EU-julkaisu aiheesta missä kyseinen tuote todetaan haitattomammaksi päihteeksi ja on täten esim tupakkaa ja alkoholia turvallisempi käyttää. Tonppae tiedät kai, että se on silti myös täällä Suomessa laillinen lääkeaine ja lait tässä asiassa tulevat muuttumaan myös terveiden ihmisten kohdalla. Siitä ei päästä enää mihinkään. Nykyinen huumesota on vaan nyt tullut jo tiensä loppuun. Näistä jutuista ei saa muuten kai jutella.

Peeveli varmaan tarkoitti sitä, että yksi syy miksi kannabis on laitonta ja miksi se tehtiin laittomaksi jenkeissä aikoja sitten on se, että saatiin otetta maahanmuuttajiin jotka olivat suurelta osin meksikolaisia jotka sitä käyttivät.

http://emperor.wikidot.com/

Lukekaa vaikka tuo.

Kiitos.

edit. Ei mulla oo energiaa teiän kanssa tästä asiasta vääntää.
edit2. ja muutenkin aika turha mitään perusteita heittää, kun ette te kuitenkaan ole niitä valmiita lukemaan.
En usko että kukaan teistä jaksaa yhtää paneutua tuohon Salomahan linkkiin.

Sen takia kitissään koska se on jokaisen oma asia rupeaako polttamaan tupakkaa, sama asia on rupeeko juomaan alkoholia, palvomaan jeesusta tai allahia, käydäkö puunhalaajaksi jne, tommoset lakiehdotukset/uudistukset on vaan saatanallista holhoomista valtiolta.
Joo, "oma asia" :rolleyes:. Sit täällä aina vingutaan kuinka mäkkiläskit tuhlaa verorahoja paskoilla elintavoilla. Vaikka tupakoitsijat onkin pistetty aika maan alle tupakointikieltoja laajentamalla, silti savulle on mahdollista altistua haluamattaan.

Alkoholin kohtuukäytöstä ei ole haittaa kellekkään muulle, joten se on tosiaan ihan "oma asia". Ja "henkinen lobotomia" taitaa olla ainut keino pitää naksut ym. hörhöt kuivilla :), jotain hyötyä noistakin.

Siis näitäkin asioita mietitään, niin kun ei muita ongelmia oliskaan. Vaikka tiedetään, ettei ne mitään auta. Kysymys sulle: ihminen jonottaa kassajonossa ja huomaa että tossahan on tupakat, ostanpa askin ja alan polttamaan! Näinkö se menee?
Ehdotuksen mukaan tupakoinnin kielto laajenisi paikkoihin, joissa lapset ja nuoret oleskelevat. Alaikäiset eivät saisi pitää tupakkatuotteita ollenkaan hallussaan. Lapsille ei saisi antaa myöskään tupakointivälineitä.
Ite viittasin lähinnä tuohon kohtaan. Tällä hetkellä tupakkatuotteet on kaupoissa ihan hyvin piilossa IMO. Ei mitenkään yliampuvan mainostavasti esillä, mutta silti niitä voi ostaa ilman hirveetä säätöä.

HUOM!
En ole mitenkään nautintotupakointia vastaan, mutta se, että tupakkariippuvuutta pidetään ihan normaalina vähän häiritsee.
edit:
Itseäni ei tupakansavu mitenkään ylivoimaisesti häiritse, tuleehan sitä välillä jauhettua tupakkakopissakin, jos seurassa joku tupakoi.

tonppaelle ja veijarille, miksei myös muillekin asiasta kiinnostuneille suosittelen tutustumaan teokseen "Marijuana Myths Marijuana Facts: A Review Of The Scientific Evidence" - Lynn Zimmer, Ph.D. & John P. Morgan, M.D. Tuosta teoksesta löytyy "hitusen" tukevampaa faktaa "jo ensimmäinen kannabis-piikki voi tappaa" -valistuksen vastapainoksi... :wtf:

Edit: lisätään vielä pienet tietoiskut kirjoittajista, kun kyseinen opus sattuu tässä työpöydällä olemaan
Lynn Zimmer, Ph.D.: Associate Professor of Sociology at Queens College, City University of New York
John P. Morgan, M.D.: Professor of Pharmacology at the City University of New York Medical School

eli luulisi kirjoittajilla olevan kykyä lukea tieteellisiä julkaisuita ja tehdä omaa tutkimusta, joten tuskin ihan hatusta temmattuja tarinoita ovat kirjoitelleet.

Miettikää, mikä mäihä tuolla kaverilla on ollu! :lol2:

Hän selvisi kahdesta atomipommista

Japanilainen Tsutomu Yamaguchi, 93, on tiettävästi ainoa ihminen, joka selviytyi hengissä molemmista Japaniin toisen maailmansodan aikana tehdystä atomipommi-iskusta.

Yamaguchi oli työmatkalla Hiroshimassa elokuun 6. päivä vuonna 1945, kun amerikkalainen pommikone pudotti atomipommin kaupunkiin.

Yamaguchin pelasti se, että hän oli kolmen kilometrin päässä paikasta, jossa pommi räjähti. Siitä huolimatta hän sai vakavia palovammoja ylävartaloonsa ja vietti yön raunioituneessa kaupungissa.

Matkustettuaan yli vuorokauden vakavasti haavoittunut Yamaguchi palasi lopulta täydellisen kaaoksen keskeltä turvaan kotikaupunkiinsa Nagasakiin. Seuraavana päivänä amerikkalaiset pudottivat atomipommin myös Nagasakiin.

Vaikka Yamaguchin koettelemuksista on kulunut jo yli 60 vuotta, hänen statuksensa kahdesta atomipommista selviytyneenä tunnustettiin Japanissa virallisesti vasta tällä viikolla.

Nytkään vanhuksen korvaukset eivät tule nousemaan, mutta hän toivoo tarinansa kannustavan maailmaa kohti rauhaa.

Onkohan käyny mielessä sellainen FUUUUUUUUUUUUUU-hetki tuon toisen pommin kohdalla?

tonppaelle ja veijarille, miksei myös muillekin asiasta kiinnostuneille suosittelen tutustumaan teokseen "Marijuana Myths Marijuana Facts: A Review Of The Scientific Evidence" - Lynn Zimmer, Ph.D. & John P. Morgan, M.D. Tuosta teoksesta löytyy "hitusen" tukevampaa faktaa "jo ensimmäinen kannabis-piikki voi tappaa" -valistuksen vastapainoksi... :wtf:

Edit: lisätään vielä pienet tietoiskut kirjoittajista, kun kyseinen opus sattuu tässä työpöydällä olemaan
Lynn Zimmer, Ph.D.: Associate Professor of Sociology at Queens College, City University of New York
John P. Morgan, M.D.: Professor of Pharmacology at the City University of New York Medical School

eli luulisi kirjoittajilla olevan kykyä lukea tieteellisiä julkaisuita ja tehdä omaa tutkimusta, joten tuskin ihan hatusta temmattuja tarinoita ovat kirjoitelleet.

En viitisisi kokonaisia kirjoja lähteä lukemaan, koska olen kuullut kavereiden puhuvan jne. olen varsin hyvin selvillä erilaisten aineiden vaikutuksista ihmiseen. Tiedän myös että k on varsin vaaratonta jne.
Mutta kommentoin tuota laillisuus juttua, aika väsynyttä syyttää jenkkejä siitä että euroopassa on kiellettyä.

PS: Obamahan jopa löysäsi tai oikeastaan selvensi lakeja(löysemmän puolen eduksi) lääke-k:n suhteen.

Hämmästyttää kyllä että miten pitkälle tämä terveysfasismi voidaankaan viedä. En minä kaipaa yhtään enempää ohausta ylhäältä käsin sen suhteen mikä on minulle hyvästä. Poltan satunnaisesti tupakkaa ja kännissä enemmän, big deal.

Miksei lanseerata vaikka sellaista järjestelmää, että jos haluaa ostaa tupakkaa, pitää kaupan kassalla syödä aina pieni nokare kakkaa. Eipähän tulisi ostettua heräteostoksena. Tämän jälkeen voisi panoksia korottaa vaikka säädöksellä että pitää huutaa posket pullollaan kakkaa muille jonottajille että olen iljettävä saastainen savuttaja joka haluaa antaa keuhkosyövän kaikkien syntymättömillekin lapsille.

En viitisisi kokonaisia kirjoja lähteä lukemaan, koska olen kuullut kavereiden puhuvan jne. olen varsin hyvin selvillä erilaisten aineiden vaikutuksista ihmiseen. Tiedän myös että k on varsin vaaratonta jne.
Mutta kommentoin tuota laillisuus juttua, aika väsynyttä syyttää jenkkejä siitä että euroopassa on kiellettyä.

PS: Obamahan jopa löysäsi tai oikeastaan selvensi lakeja(löysemmän puolen eduksi) lääke-k:n suhteen.

Eipä nyt kuitenkaan sanota että varsin vaaratonta.. Poltettuna on ne samat vaarat kuin tupakassakin (pienemmät tosin) ja voi puhkaista mielenterveysongelmia, (ei niitä kuitenkaan itse aiheuta, tai tätä ei olla voitu varmana todeta).

Ja jenkkien huumeidenvastainen sota kyllä on vaikuttanut koko muun maailman suhtautumiseen.
Kyllä jenkeissä ollaan nykyään aika vapautuneita ton asian suhteen.. Californiassa jopa tehty lakiehdotus k:n laillistamisen puolesta, jotta saataisiin talous uuteen nousuun. On kovasti tehnyt mieli laittaa tähän ketjuun noita uutisia rapakon takaa, mutta empä ole nähnyt järkeväksi. Täällä kun yleinen suhtautuminen on mitä on :)

sitten asiaa

http://www.iltalehti.fi/perhe/200903269303956_pr.shtml
:thumbs:

edit. peukku siis raitistumisen johdosta

Mun puolesta tupakkaa saisi myydä vaikka karkkikaupassa, jos vain saisin lakisääteisen luvan käydä aina vähän potkaisemassa kun joku käryttää pysäkin sisällä tai tukkii kulkuväylän rakennukseen + saastuttaa ilman sisällä ja ulkona sillä savulla. Itselleen saa tehdä aivan mitä huvittaa, ei tartte tulla muita savuttamaan kuitenkaan. Terveisin entinen tupakoitsija.

Ihmiset voivat minun puolestani poltella, miten huvittaa kunhan eivät tee sitä aiheuttaen muille haittaa. Ultimecia antoi yllä muutaman hyvän esimerkin. Huonoin muutos (jos menee läpi) on tuo tiskin alta myyminen. Nyt jo vituttaa seistä kassajonossa odottamassa, kun edellinen asiakas pelleilee tupakkalaitteen kanssa: välillä tulee väärää merkkiä, välillä ei huomata askin jääneen laitteen suulle, välillä ne röökit on muiden ostosten seassa, välillä ei jakseta odottaa sen askin tuloa vaan naputellaan varmuuden vuoksi 7 kertaa ja niin edelleen.

Aikamoinen sirkus tulee kassajonoista, jos tuo ehdotus menee läpi.

Jep, Obama on saanut monen ihmisen suosion suvaitsevaisena ja reiluna pressana.

http://laist.com/2008/06/30/california_to_legalize_weed_for_eve_1.php

Go Arnold! :rock:

Peeveli, osavaltioita missä on tehty perjaatteessa samanlainen lakiehdotus on tällä hetkellä kolme + California.

Empä tiennykkää :piis:

alanfoorumia en oo muutamaan vuoteen lukenu ni en oo aivan 100% perillä kaikista asioista mitä tuon suhteen maailmalla tapahtuu..

http://www.iltalehti.fi/perhe/200903269303956_pr.shtml
:thumbs:
edit. peukku siis raitistumisen johdosta

Joo just huomasin saman uutisen. Tulipa hyvä fiilis tästä :) toivotaan et jatkuu kehitys samaan suuntaan :dance:

Tutkimus: Koululaiset raitistuneet
Iltalehti Torstai 26.3.2009 klo 10.12
Suomalaiskoululaiset näyttävät raitistuneen tämän vuosikymmenen aikana.

Suomalaisnuoret ovat parantaneet tapojaan merkittävästi. (RIITTA HEISKANEN)

Onko suomalainen alkoholikulttuuri muuttumassa?
Eurooppalaisen koululaistutkimuksen mukaan Suomi on nyt kärkisijoilla täysin raittiiden 15-16-vuotiaiden määrässä, kun aiemmilla tutkimuskerroilla Suomi on ollut kärkimaita koululaisten humalajuomisessa.

Myös huumekokeilut ovat Suomessa harvinaisempia kuin useissa muissa Euroopan maissa. Tutkimuksen mukaan Suomessa kannabista on kokeillut harvempi kuin joka kymmenes 15-16-vuotias nuori. Useissa muissa Euroopan maissa kannabista käyttäneiden määrä on noin kolmannes.

Myös muita huumeita on Suomessa kokeiltu vähemmän kuin muualla.

Tupakointi on vähentynyt edellisestä, neljä vuotta sitten tehdystä tutkimuksesta. Päivittäinen tupakointi myös aloitetaan vanhempana kuin aiemmin.

Nyt julkaistu tutkimus käsittelee vuotta 2007. Siihen osallistuivat peruskoulun yhdeksäsluokkalaiset.

Eiköhän se suurin vastustaja hampun laillistamiselle ole isot lääkefirmat, jotka itse kehittelevät jatkuvasti uusia THC-pitoisia lääkkeitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom